Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Ik moet nog maar zien dat United voor Erik en Hag gaat. En hoe is zijn gevoel erbij straks na het gesprek of de gesprekken? Vermoedelijk gaat Erik niet meteen op de eerste de beste trein stappen. 

Maar ook geen onbelangrijke vraag, wie moet hem opvolgen wanneer hij gaat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

13 uur geleden zei Kyrill:

Laten wel wezen nu iig gaan clubs als Bayern, City en Liverpool iemand als ETH nog niet aanstellen iig. Die staat bij hun vermoed ik zeker nog niet op de radar. 

Scheelt dat hij al bij Bayern gewerkt heeft. United volgt hem al een hele tijd hoor en ik zie hem daar wel worden aangesteld. RvP wordt zelfs genoemd als assistent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei ElMarcos:

Ik moet nog maar zien dat United voor Erik en Hag gaat. En hoe is zijn gevoel erbij straks na het gesprek of de gesprekken? Vermoedelijk gaat Erik niet meteen op de eerste de beste trein stappen. 

Maar ook geen onbelangrijke vraag, wie moet hem opvolgen wanneer hij gaat? 

Als het maar geen Bosz is vind ik alles prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft wel in het buitenland laten zien gewoon niet zo'n goede trainer te zijn. Een nogal beperkte zelfs. Maar ja, namen als De Boer, Heitinga, Kluivert en weet ik het allemaal zijn nog wel minder. 

Overigens wel een lekker idee om je restdefensie nog instabieler te maken. Hoe kunnen we nog meer risico nemen en ruimte geven voor de tegenstander? Ah ja, Peter Bosz speelt altijd gewoon open huis-voetbal! 

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Karlo:

Bosz was altijd veel te kamikaze, nee bedankt.

Jonk, Slot of Letsch. 

Ik denk wel dat Bosz een serieuze kanshebber is. 

Ik denk van jouw lijstje de andere drie op die moment niet zo. Eerste twee ook door sentiment niet denk ik. Derde niet omdat ik niet zie waarom Ajax die gok zou nemen.

Maar goed, is puur mijn inschatting.

Als je vraagt wie denk je dan wel. Echt geen idee. Denk dat voor Ajax Bosz de topkandidaat is. Maar ik kom zelf ook niet echt makkelijk tot andere namen die ik graag zie die realistisch zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei timpy00:

Ik denk wel dat Bosz een serieuze kanshebber is. 

Ik denk van jouw lijstje de andere drie op die moment niet zo. Eerste twee ook door sentiment niet denk ik. Derde niet omdat ik niet zie waarom Ajax die gok zou nemen.

Maar goed, is puur mijn inschatting.

Als je vraagt wie denk je dan wel. Echt geen idee. Denk dat voor Ajax Bosz de topkandidaat is. Maar ik kom zelf ook niet echt makkelijk tot andere namen die ik graag zie die realistisch zijn.

Denk ook wel dat Bosz op het lijstje staat, hoor. Vind hem ook heerlijk om naar te luisteren als-ie over inhoudelijk over voetbal praat. 

Het sentiment bij Jonk wordt overschat denk ik. Iedere keer als ik hem hoor praten over zijn verleden bij Ajax (bij Goedemorgen Eredivisie bijvoorbeeld een paar keer) kun je merken dat hij Ajax niet haat of zo, maar gewoon gebotst is met Overmars en Van der Sar destijds. Nou, daar is er eentje al van weg. Weet zeker dat Van der Sar zijn 'gevoel' ook wel opzij kan zetten en naar het sportieve kan kijken.

Het sentiment bij Slot moeten we ook boven staan, vind ik. Kom op, een stap van Feyenoord naar Ajax is gevoelig maar kwaliteit gaat boven alles.

Letsch zou voor mij een dark horse zijn, die is natuurlijk wel gewend om met een heel ander systeem te spelen. Maar goed, ik ben wel gecharmeerd van hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Karlo:

Denk ook wel dat Bosz op het lijstje staat, hoor. Vind hem ook heerlijk om naar te luisteren als-ie over inhoudelijk over voetbal praat. 

Het sentiment bij Jonk wordt overschat denk ik. Iedere keer als ik hem hoor praten over zijn verleden bij Ajax (bij Goedemorgen Eredivisie bijvoorbeeld een paar keer) kun je merken dat hij Ajax niet haat of zo, maar gewoon gebotst is met Overmars en Van der Sar destijds. Nou, daar is er eentje al van weg. Weet zeker dat Van der Sar zijn 'gevoel' ook wel opzij kan zetten en naar het sportieve kan kijken.

Het sentiment bij Slot moeten we ook boven staan, vind ik. Kom op, een stap van Feyenoord naar Ajax is gevoelig maar kwaliteit gaat boven alles.

Letsch zou voor mij een dark horse zijn, die is natuurlijk wel gewend om met een heel ander systeem te spelen. Maar goed, ik ben wel gecharmeerd van hem.

Was ook niet dat ik het sentiment als probleem zie. Heb sowieso niet zo veel met sentimenten op dat vlak.

Dacht meer in algemene trend. Ik zou ieder van dat lijstje interessant vinden. Ook Bosz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de helft van die mensen uit het lijstje van Thier niet. Maar dat is geen graadmeter uiteraard. Letsch vond ik wel top, omdat hij tactisch iets heel anders neer heeft gezet toen hij naar Vitesse ging. Wat we denk ik vooral niet nodig hebben is een trainer die als de Boer of Koeman nog denkt alsof het 2000 is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Thierryvane:

Hele andere naam: Matthias Jaissle. Interessante jonge trainer van Salzburg. Sowieso vind ik die hele Red Bull-tak interessant met o.a. Marsch, Letsch, Rose, Hasenhüttl.

Het Red Bull voetbal is wel meer gericht op voetballen vanuit de omschakeling, ik weet niet of dat helemaal lekker gaat matchen met de verwachtingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei cimbomcu:

Alsjeblieft niet idd. Dat ren en vliegwerk doe je maar ergens anders.

Nou ja, dat is een ander uiterste. Ajax doet ook aan agressief pressen, dus een heel deel van dat ren- en vliegwerk zit er ook bij Ajax in. Het verschil zit vooral in waar druk wordt gezet en wat er vervolgens gebeurt bij een balverovering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei ElMarcos:

Jij bedoelt Hanzebroek? Als ik het zo goed schrijf.

Is die niet overal mislukt en ontslagen na dat ene geweldige seizoen?

Hein Vanhaezebrouck waarschijnlijk. Die had in 2014/2015 een wonderseizoen bij Gent, maar is daarna teveel in zichzelf gaan geloven. Bij Anderlecht heeft hij het ongeveer een jaar uitgehouden en nu is hij sinds eind 2020 terug bij Gent waar hij weinig indruk maakt. Die moet je in elk geval sowieso niet bij Ajax willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei FlyD:

Hein Vanhaezebrouck waarschijnlijk. Die had in 2014/2015 een wonderseizoen bij Gent, maar is daarna teveel in zichzelf gaan geloven. Bij Anderlecht heeft hij het ongeveer een jaar uitgehouden en nu is hij sinds eind 2020 terug bij Gent waar hij weinig indruk maakt. Die moet je in elk geval sowieso niet bij Ajax willen.

Dat is ook een beetje mijn gevoel. Sowieso weinig zich op dit moment wie geschikte en realistische kandidaten zouden zijn mocht Erik ten Hag weggaan. Heb het gevoel dat de spoeling dun is en het eerder een stap terug wordt dan een upgrade. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites