Jump to content

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

14 minuten geleden zei Socrates:

Makkelijkste zou imo zijn: Kudus rechtsvoor of Tadic vanaf rechts met Daramy op links.

Maar goed, ik zou nog wel meer omgooien. Haller ook op de bank.

Als jij de opstelling maakt blijven alleen Mazraoui, Timber en Martinez staan? Misschien Alvarez nog? 

16 minuten geleden zei ElMarcos:

Als jij de opstelling maakt blijven alleen Mazraoui, Timber en Martinez staan? Misschien Alvarez nog? 

Neuh, Gravenberch, Berghuis en Tadic ook. Maar Blind, Alvarez, Klaassen en Haller zouden voorlopig even supersubs zijn. Blind voor controle en rust aan de bal op zes (wedstrijd uitspelen/doodmaken), Alvarez voor als je te veel counters weggeeft en de restdefensie wankelt, Klaassen en Haller voor als je een goal moet forceren. 

In elk geval: Onana; Mazraoui, Timber, Martinez, Tagliafico; Gravenberch (6/8).

Daarna kan je het op heel veel manieren invullen met de spelers: Taylor, Kudus, Berghuis, Tadic, Daramy, Brobbey. 

Meestal waarschijnlijk Kudus en Berghuis op het middenveld, met Tadic op rechts, Brobbey in de spits en Daramy vanaf links. Dat is aanvallend en er zit diepte en gogme in. Maar duo Kudus (10) en Tadic (9) zou ook interessant zijn, met Berghuis en Daramy op de flanken en Taylor naast Gravenberch controlerend. Tegen een AZ bijvoorbeeld, om iets meer controle te behouden.

Edited by Socrates

2 uur geleden zei Chiemel:

Sontje? Is dat een serieuze optie? Ik volg Jong weinig, maar zie hem eigenlijk nooit echt voorbijkomen. 

Gaat het niet halen in één ben ik bang en ook nog niet klaar voor. Komt eindelijk weer een beetje op niveau sinds zijn blessure. Het is jammer dat Van Axel Dongen nog geblesseerd is. Die had dat prima kunnen invullen met zijn snelheid. Al is hij nog wel erg jong...

Sontje lijkt me inderdaad (nog) geen optie. Ik vermoed dat Ten Hag met Berghuis op rechts gaat spelen en Klaassen op het middenveld. En ik ziek het nog wel gebeuren dat Brobbey eens gaat invallen als een soort rechtsbuiten.

Jammer dat VAD geblesseerd is inderdaad. Ik zou in elk geval Daramy, Martha en/of Banel eens meenemen als wissel. Dat zijn (nog) geen toppers, maar kunnen wel iets heel anders brengen dan de meeste andere aanvallers in de selectie.

Tem Hag lijkt weg te gaan. Dan nog Mazraoui, Gravenberch, Tagliafico en Antony die weggaan en heb je nog wel oudjes Blind en Tadic die blijven. En je mist nog een slagvaardige TD. Volgend seizoen tussenhaartje? 

Edited by Chiemel

26 minuten geleden zei Chiemel:

Tem Hag lijkt weg te gaan. Dan nog Mazraoui, Gravenberch, Tagliafico en Antony die weggaan en heb je nog wel oudjes Blind en Tadic die blijven. En je mist nog een slagvaardige TD. Volgend seizoen tussenhaartje? 

In Nederland moeten ze gewoon altijd meedoen om de titel. Europees zal het misschien wat moeilijker worden, maar Europees overwinteren moet ook daar het doel blijven.

Ben wel benieuwd hoe het allemaal ingevuld gaat worden. Behalve Brobbey hoor ik nog maar weinig geruchten van inkomende transfers.

40 minuten geleden zei Chiemel:

Hint je op een trainer met haar? 

Op 5-4-2022 om 19:21 zei FlyD:

Sontje lijkt me inderdaad (nog) geen optie. Ik vermoed dat Ten Hag met Berghuis op rechts gaat spelen en Klaassen op het middenveld. En ik ziek het nog wel gebeuren dat Brobbey eens gaat invallen als een soort rechtsbuiten.

Zat zaterdag wel bij Ajax 1 op de bank als ik mij niet vergis. Dus wellicht toch dichter tegen 1 aan als we denken? 

2 uur geleden zei Chiemel:

Veel vraagtekens. Dat is een ding wat zeker is, helaas :( 

24 minuten geleden zei ElMarcos:

Zat zaterdag wel bij Ajax 1 op de bank als ik mij niet vergis. Dus wellicht toch dichter tegen 1 aan als we denken? 

Met Ten Hag weet je nooit. Die zette ook steeds Jensen op de bank ipv van bv Fitz-Jim of Unuvar.

• Like 1

3 minuten geleden zei FlyD:

Met Ten Hag weet je nooit. Die zette ook steeds Jensen op de bank ipv van bv Fitz-Jim of Unuvar.

True, het begin van het einde begon ook toen Ekkelenkamp verkocht werd. Ook zo'n wissel waarbij ik elke keer de haren uit mijn hoofd trok als hij erin kwam.

Het lijkt er tot dusverre op dat niet voor het gebrei zijn gegaan maar meer de ballen over de verdediging heen lepelen. Op zich geen verkeerd idee. 

Edit: laat maar, na deze post niet meer gezien. 

Timber en Klaassen on geïnspireerd. Tagliafico wordt ook niet echt in zijn kracht gebruikt. 

Edited by Chiemel

3 minuten geleden zei La Pulga:

Ik vind die Taylor anders prima invallen. Kudus mag er wel bij voor Gravenberch

Ging om de startopstelling.

Kijk nu inmiddels ook. Lullige penalty was dat, beetje jammer.

En beter gauw Kudus/Daramy/Brobbey, verveel mij nu al hiermee.

9 minuten geleden zei Chiemel:

Que? Heeft ie al een goede pass gegeven? 

daar is die wat ongelukkig in maar hij doet goed mee met het spel, veroverd de bal snel en erg beweeglijk. 

en nu geeft ie een kut bal. Maar dat is altijd als ik positief over iemand ben.