Regis Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 We gaan wel helemaal leeglopen van de zomer vrees ik... Onana de Ligt Frenkie (al vast natuurlijk) Tagliafico Ziyech Donny Neres Wordt flink inleveren op die manier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 Ik betwijfel of Donny, Neres en Tagliafico zullen gaan. De Ligt sowieso en Onana weet ik niet. De meeste clubs die geïnteresseerd zijn zullen hem niet als eerste keeper halen, en hij zal toch echt eerste keeper willen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 De zaakwaarnemer van Tagliafico roept nu al dat hij toe is aan een stap voorwaarts en met Atletico Madrid en Real Madrid geïnteresseerd lijkt het een simpele optelsom. Worden bedragen genoemd tussen de 15 en 20 miljoen, wat een mooie prijs zou zijn. Bij Onana is het de vraag wie kan voldoen aan de vraagprijs van Ajax. Overmars zei laatst dat hij lacht om 20m en minstens 30 verlangt voor hem. Barca is geinteresseerd, maar kan me niet voorstellen dat zij enerzijds 30m willen betalen voor een reservedoelman en anderzijds dat Onana het ziet zitten om 2e doelman te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 36 minuten geleden zei Pino: Ik betwijfel of Donny, Neres en Tagliafico zullen gaan. De Ligt sowieso en Onana weet ik niet. De meeste clubs die geïnteresseerd zijn zullen hem niet als eerste keeper halen, en hij zal toch echt eerste keeper willen zijn. Neres wilde natuurlijk afgelopen winterstop eigenlijk al naar China. Weet niet of hij het nog een keer trekt als een transfer geblokkeerd wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 1 minuut geleden zei MetalMichael: Neres wilde natuurlijk afgelopen winterstop eigenlijk al naar China. Weet niet of hij het nog een keer trekt als een transfer geblokkeerd wordt. Naja, met het vertrek van Ziyech is het nu grote kans dat hij echt basisspeler wordt. Dat was voor de winterstop nog niet het geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 1 minuut geleden zei Pino: Naja, met het vertrek van Ziyech is het nu grote kans dat hij echt basisspeler wordt. Dat was voor de winterstop nog niet het geval. Wat vraagt Overmars voor Ziyech? Ik denk dat eerlijk gezegd dat weinig grote ploegen het aandurven voor meer dan 20 miljoen en het is maar de vraag of Ziyech genoegen neemt met een kapitaalkrachtige Engelse middenmoter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 Ziyech zal wel miljoentje of 30 minimaal op moeten leveren denk ik. AS Roma heeft/had serieuze interesse. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Isco22 Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 Hijzelf heeft Roma al afgewezen paar weken geleden omdat zij afgelopen zomer (ineens) niet meer geïnteresseerd waren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 36 denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 28 februari 2019 Share Geplaatst 28 februari 2019 5 uur geleden zei cimbomcu: Fantastisch gisteren. Hebben we De Jong te snel weggedaan? Had als die zo doorgaat ook wel 120 miljoen kunnen opleveren En De Ligt was ook goed he. Oh jongens, we beseffen onvoldoende hoe groot die 2 zijn bij elkaar. Nico is ook goed he. We hebben echt een goed elftal he. Oh trouwens Dolberg 20 seconden in het veld, en dan die bal zo uit de lucht aannemen en direct een goed schot op goal Dat is ook kwaliteit he, altijd met die gozer beginnen joh. Enige waar ik nu al gigantisch van baal, 5 mei zit ik in Amerika Mis hem gewoon dus. Je kan ook overdrijven hoor. Ja, het resultaat is top en daar gaat het uiteindelijk om. Je hoeft alleen niet te doen alsof je een wereldpot gespeeld hebt. Feyenoord creëerde minimaal drie hele goede kansen, Ajax een of twee? Je scoort door een onterechte corner, waarna de Feyenoord-spelers maar besloten om niet meer te verdedigen. Tweede goal stonden er twee van Feyenoord gek te doen, waarna de bal voor de voeten viel van Tagliafico. Derde goal was een prima aanval, daar kan je weinig over zeggen. Ja, Feyenoord had beter kunnen verdedigen en Vermeer had hem moeten pakken, maar de aanval op zichzelf was goed. Verder? Traag tempo, weinig lef in de passing/loopacties. Na de 0-3 ging het pas lopen, maar dat kwam vooral doordat Feyenoord er niet meer in geloofde. Ja, het is heerlijk om daar met een mooie uitslag weg te gaan. Ja, je staat in de bekerfinale. Nee, het niveau lag niet bijzonder hoog. Verdedigend (na het eerste half uur) wel, aanvallend niet. De Jong vond ik ook vooral verdedigend erg goed, maar aanvallend was het karig. Die counter waar hij Neres weg had moeten sturen ook, daar miste hij gewoon volledig het overzicht. Verder ligt het niet altijd aan hem als hij niet vooruit speelt natuurlijk, maar het was wel erg vaak kappen, draaien, balletje breed, balletje terug. Op offensief gebied mag hij nog wel stappen maken. De Ligt was wel erg goed inderdaad. Op 19-jarige leeftijd ook al honderd potten gespeeld... Fenomeen. Tagliafico is inderdaad ook echt een held. Die man knalt elk duel met honderd procent overgave in. Maakt niet uit of het nou 0-0 staat in de vijftiende minuut, of 5-0 in de tachtigste minuut. Heerlijk om te zien. Mazraoui speelde een degelijke pot. Blind vind ik nog steeds een erg aparte voetballer. Die man is zo traag, stijf, slap. Die staat er echt enkel in omdat hij een balletje aan kan nemen en door kan spelen hè? Vraag me echt af hoe hij bij United zoveel potten gespeeld heeft. Schöne stond verdedigend ook prima, aanvallend was het, net als zijn kompaan op '8', verre van geweldig. Van de Beek vond ik een prima pot spelen. Neres weinig gezien, Ziyech leverde weer te vaak de bal in (deed het wel goed bij die goal van Van de Beek) en Tadic kwam ook niet in de buurt van zijn niveau tegen Real Madrid. Goed. Zal wel weer te zuur en te negatief zijn, maar so be it. Ik ben hartstikke blij dat we met 0-3 gewonnen hebben daar, maar ik kan nou niet zeggen dat ik negentig minuten heb zitten genieten van het veldspel. Dat we een goed elftal hebben staat buiten kijf, maar ik heb het gevoel dat ze beter kunnen dan het niveau dat ze vaak laten zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 maart 2019 Share Geplaatst 1 maart 2019 Ja maar je bent ook een beetje onrealistisch en inderdaad bijzonder negatief al een paar weken. Feyenoord presteert uitstekend in de topwedstrijden dit seizoen en dan win je best easy met 0-3 en dan vind je het niet goed. Je had verwacht dat we ze in De Kuip helemaal zoek gingen spelen? Nou ik niet. Behalve een slechte beginfase was Ajax echt een stuk beter en heeft Feyenoord amper nog wat kunnen doen. Verdedigend stond het daarna als een huis. Ik vond De Jong geweldig. Moet je eens kijken hoe vaak hij onderuit werd getrapt :r Gewoon omdat ze geen raad met hem wisten, dat is echt goed he. Vergis je je niet daarin. Feyenoord wil druk zetten en in de duels komen, maar als je dan een mannetje op het middenveld hebt staan , die het elke keer maar weer lukt om net om het juiste moment te passen, net op het juiste moment te versnellen, net op het juiste moment terug te draaien. Daar word je als tegenstander moedeloos van en dat haalt dat hele drukzetten onderuit Blind onderschat je, als Blind in de duels komt (al doet die dat best aardig dit seizoen) of de diepte moet afdekken kan die zwak zijn. Helaas voor hem is hij te traag daarvoor. Maar hij heeft 2 seizoenen basis gestaan bij United, bij Oranje toen en nu bij Ajax juist omdat zijn onderschatte kwaliteit positie kiezen is, verdedigend zo weten te positioneren dat je bij elke aanval van de tegenstander anticipeert op wat er gaat gebeuren. Let daar maar eens op. Daar is die een kei in. Oh die actie van De Ligt bij de kans van Toornstra onderschatte geweldige actie he. Hoeveel van die lompe verdedigers zouden dan keihard naar Toornstra sprinten (en dat is niet eens een fout dan ook). Maar De Ligt heeft al door, we hebben een geweldige keeper in de goal, de hoek is moeilijk en de pass naar Van Persie is gevaarlijker dus ik laat hem lekker schieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 1 maart 2019 Share Geplaatst 1 maart 2019 7 minuten geleden zei cimbomcu: Ja maar je bent ook een beetje onrealistisch en inderdaad bijzonder negatief al een paar weken. Feyenoord presteert uitstekend in de topwedstrijden dit seizoen en dan win je best easy met 0-3 en dan vind je het niet goed. Je had verwacht dat we ze in De Kuip helemaal zoek gingen spelen? Nou ik niet. Behalve een slechte beginfase was Ajax echt een stuk beter en heeft Feyenoord amper nog wat kunnen doen. Verdedigend stond het daarna als een huis. Ik vond De Jong geweldig. Moet je eens kijken hoe vaak hij onderuit werd getrapt :r Gewoon omdat ze geen raad met hem wisten, dat is echt goed he. Vergis je je niet daarin. Feyenoord wil druk zetten en in de duels komen, maar als je dan een mannetje op het middenveld hebt staan , die het elke keer maar weer lukt om net om het juiste moment te passen, net op het juiste moment te versnellen, net op het juiste moment terug te draaien. Daar word je als tegenstander moedeloos van en dat haalt dat hele drukzetten onderuit Blind onderschat je, als Blind in de duels komt (al doet die dat best aardig dit seizoen) of de diepte moet afdekken kan die zwak zijn. Helaas voor hem is hij te traag daarvoor. Maar hij heeft 2 seizoenen basis gestaan bij United, bij Oranje toen en nu bij Ajax juist omdat zijn onderschatte kwaliteit positie kiezen is, verdedigend zo weten te positioneren dat je bij elke aanval van de tegenstander anticipeert op wat er gaat gebeuren. Let daar maar eens op. Daar is die een kei in. Oh die actie van De Ligt bij de kans van Toornstra onderschatte geweldige actie he. Hoeveel van die lompe verdedigers zouden dan keihard naar Toornstra sprinten (en dat is niet eens een fout dan ook). Maar De Ligt heeft al door, we hebben een geweldige keeper in de goal, de hoek is moeilijk en de pass naar Van Persie is gevaarlijker dus ik laat hem lekker schieten. Dat laatste stuk over de ligt: 110 duizend % mee eens ja. Daar gewoon de beslissing maken om de weg naar het doel niet af te snijden, maar dwingen tot schieten vanuit een moeilijke hoek. Dat zijn er maar weinig hoor die dat kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 1 maart 2019 Share Geplaatst 1 maart 2019 Hoe vond je de Jong in de competitiewedstrijd tegen Feyenoord, Cim? De verheerlijking slaat nu wel erg door bij je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 1 maart 2019 Share Geplaatst 1 maart 2019 Slechtste man van het veld denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 1 maart 2019 Share Geplaatst 1 maart 2019 7 uur geleden zei cimbomcu: Ja maar je bent ook een beetje onrealistisch en inderdaad bijzonder negatief al een paar weken. Feyenoord presteert uitstekend in de topwedstrijden dit seizoen en dan win je best easy met 0-3 en dan vind je het niet goed. Je had verwacht dat we ze in De Kuip helemaal zoek gingen spelen? Nou ik niet. Behalve een slechte beginfase was Ajax echt een stuk beter en heeft Feyenoord amper nog wat kunnen doen. Verdedigend stond het daarna als een huis. Ik vond De Jong geweldig. Moet je eens kijken hoe vaak hij onderuit werd getrapt :r Gewoon omdat ze geen raad met hem wisten, dat is echt goed he. Vergis je je niet daarin. Feyenoord wil druk zetten en in de duels komen, maar als je dan een mannetje op het middenveld hebt staan , die het elke keer maar weer lukt om net om het juiste moment te passen, net op het juiste moment te versnellen, net op het juiste moment terug te draaien. Daar word je als tegenstander moedeloos van en dat haalt dat hele drukzetten onderuit Blind onderschat je, als Blind in de duels komt (al doet die dat best aardig dit seizoen) of de diepte moet afdekken kan die zwak zijn. Helaas voor hem is hij te traag daarvoor. Maar hij heeft 2 seizoenen basis gestaan bij United, bij Oranje toen en nu bij Ajax juist omdat zijn onderschatte kwaliteit positie kiezen is, verdedigend zo weten te positioneren dat je bij elke aanval van de tegenstander anticipeert op wat er gaat gebeuren. Let daar maar eens op. Daar is die een kei in. Oh die actie van De Ligt bij de kans van Toornstra onderschatte geweldige actie he. Hoeveel van die lompe verdedigers zouden dan keihard naar Toornstra sprinten (en dat is niet eens een fout dan ook). Maar De Ligt heeft al door, we hebben een geweldige keeper in de goal, de hoek is moeilijk en de pass naar Van Persie is gevaarlijker dus ik laat hem lekker schieten. Onrealistisch? Vind ik niet. Ik vind dat Ajax beter spel op de mat moet kunnen leggen dan ze nu vaak doen. De resultaten zijn inmiddels weer prima, maar ik ben niet geheel tevreden over het veldspel. Vond de potten tegen NAC en ADO, op het laatste half uur na, vrij slaapverwekkend. Daarna win je met 0-3 van Feyenoord, topprestatie, maar het veldspel was niet al te best. Verdedigend stond het na 20-25 minuten erg goed, aanvallend was het traag en slordig. Ik krijg bijna Frank de Boer-flashbacks. Goede resultaten, 'lelijk' voetbal. Maar goed, daar zullen we wel van mening over blijven verschillen dan. Eens met wat je zegt over De Jong, maar op offensief gebied moet hij gewoon nog groeien. Dat zegt hij zelf ook. Soms net wat sneller spelen en/of wat meer risico nemen. Het ziet er nu leuk uit aan de bal en het heeft soms ook wel zin, maar het is mijns inziens wel nog te vaak tikkie terug/tikkie breed. Nogmaals, dat ligt niet altijd alleen aan hem. Je ziet dat hij hem liever vooruit wil spelen, maar dat kan niet altijd. Hij moet alleen de momenten waarop het wél kan wat vaker aan gaan grijpen. Verder niets dan lof voor die jongen, laat zich door niets of niemand gek maken en werkt zich een slag in de rondte. Misschien kwam ik wat te negatief over in mijn vorige post, maar ik wilde enkel aangeven dat hij op offensief gebied nog de meeste stappen moet maken. Blind onderschat ik niet hoor. Als centrale verdediger dan. Je geeft aan dat hij zwak kan zijn als hij de diepte af moet dekken, maar daarna zeg je dat hij ontzettend goed is in het positie kiezen. Diepte afdekken = positie kiezen. Daarnaast is hij inderdaad gewoon te traag. Kijk, eigenlijk maakt het weinig uit hè. Je speelt 85% van je potten in de Eredivisie tegen spitsen van het niveau Michiel Kramer. Dan kan je, defensief gezien, mij nog naast De Ligt neerzetten. In potten tegen betere teams merk je soms echter dat hij te traag is. Moest afgelopen woensdag zelfs denken aan die sprint van Van Beukering, dat scheelde niet veel met de snelheid van Blind. Daarnaast is het in zulke potten vaak ook belangrijk dat je je (kop)duels wint, en daar is Blind ook gewoon zwak in. Nu doe ik net alsof Blind er niets van kan en dat is natuurlijk niet zo. Hij kan prima positie kiezen, wint regelmatig een duel en is voetballend natuurlijk erg belangrijk achterin. Degelijke speler, maar ik vind het echt niets bijzonders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 maart 2019 Share Geplaatst 1 maart 2019 (bewerkt) 11 uur geleden zei MetalMichael: Hoe vond je de Jong in de competitiewedstrijd tegen Feyenoord, Cim? De verheerlijking slaat nu wel erg door bij je. Slecht, wat dan? @JanVertonghen In de meeste topwedstrijden (CL onder andere Lewandowski en Benzema) deed Blind het ook erg goed. Het is ook wel erg makkelijk om altijd maar te roepen hoe geweldig De Ligt is in die duels en over Blind niks zeggen, het blijft toch echt een duo. Diepte afdekken = positie kiezen. Tuurlijk niet. Als er gewoon een goede steekpass komt tussen de verdediging door is Blind vanwege zijn snelheid gewoon gezien. Kan die niet zoveel aan doen. Verder kom ik later terug op je post. Ben het zo oneens met je dat het De Boer voetbal is.. 1 maart 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 2 maart 2019 Share Geplaatst 2 maart 2019 Ik vond het wel meevallen met hoe goed Blind het deed hoor. Eerste pot tegen Bayern stond hij op het middenveld, dat deed hij wel naar behoren. Daarnaast beoordeel ik ze zoveel mogelijk als duo, maar tegelijkertijd blijven het twee verschillende spelers. Welke spits gaat niet liever bij Blind staan? Win je een stuk meer duels en als je erlangs bent, haalt Blind je nooit meer in. Het blijft een duo, maar je kan ze ook individueel beoordelen. Of (ver)kopen spelers hun centrale verdedigers altijd als duo? Nee, dat doen ze niet. Ze kijken naar individuele kwaliteiten, en als centrale verdediger is Blind gewoon geen topper. Voor Ajax is het een degelijke speler, maar het is niet iemand die het niveau omhoog tilt. Verdedigend gezien iig, soms geeft hij namelijk nog een lekker balletje naar voren. Ah. Tuurlijk wel dus. Diepte afdekken = positie kiezen, maar positie kiezen =/= diepte afdekken. Als er soms een bal langs gaat kan hij er weinig aan doen inderdaad, maar hij zal ook maar zelden een sprintduel en/of een duel met een echt sterke spits winnen. Kan hij weinig aan doen, maar dat vind ik juist een argument om aan te tonen dat het geen bijzondere voetballer is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 maart 2019 Share Geplaatst 2 maart 2019 Wat is in jouw ogen een bijzondere voetballer dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 2 maart 2019 Share Geplaatst 2 maart 2019 8 uur geleden zei JanVertonghen: maar hij zal ook maar zelden een sprintduel en/of een duel met een echt sterke spits winnen. Zal wellicht hier wel in terug te vinden zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 4 maart 2019 Share Geplaatst 4 maart 2019 Laat het ook maar even een dubieuze var-pingel zijn dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 4 maart 2019 Share Geplaatst 4 maart 2019 Waarom heeft Ajax eigenlijk besloten pas vandaag naar Madrid te gaan? Eind van de middag aangekomen, snel door naar hotel, persconferentie, trainen etc. Was qua rust-arbeidsverhouding misschien verstandiger om dagje eerder te gaan (of vorige week donderdag al). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 5 maart 2019 Share Geplaatst 5 maart 2019 7 uur geleden zei Barteh: Ik heb vannacht gedroomd dat we morgen met 0-3 winnen, dus geen probleem. Penal in de 87e minuut Tadic onderkant lat voor de laatste goal. QFT! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 maart 2019 Share Geplaatst 5 maart 2019 Wat wordt het vanavond? Ik denk een spannende wedstrijd, dat het vlak voor tijd 2-2 staat, en dat we dan één of andere dubieuze penalty tegenkrijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 5 maart 2019 Share Geplaatst 5 maart 2019 Dit is goed he? Kippenvel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten