Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Dumfries kan echt bar weinig met een bal hè, bizar. Kreeg wel alle ruimte om op te stomen, Oekraïners waren daar totaal niet klaar voor. Hateboer had er 3 gemaakt in ieder geval.

Vond het zowaar een prima wedstrijd. Totaal niet verwacht. Goede veldbezetting in balbezit, zowel horizontaal als verticaal. Wel eens anders gezien. Ben benieuwd hoe dat zal zijn tegen Oostenrijk & Noord-Macedonië, maar er lijkt zowaar een lichtje zijn gaan branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ziet gewoon dat bij het Nederlands elftal de basis is dat ze alle teams kunnen verslaan die niet top 8 zijn. Die twee tegendoelpunten zijn inderdaad niet al te best. De Fransen en de Belgen zullen dat soort dingen zeker gaan afstraffen. 

Ik heb liever dat je ergens 10 keer staat en 3 keer een goede voorzet geeft als er 2 keer staat en 2 keer een goede voorzet geeft. Dumfries staat er nu eenmaal altijd. Zo kun je ook over Memphis praten. Ja hij heeft vaak balverlies, maar de afgelopen 5 doelpunten voor deze wedstrijd gingen allemaal langs hem, door het risico dat je met hem loopt. Daar krijg je dit soort wedstrijden van en moet hij misschien niet doen als je met 2-0 voor staat, maar goed.

Redelijk Nederlands Elftal gezien, zoals verwacht. Eerste in de poule gaat waarschijnlijk wel gebeuren, dus op naar de volgende wedstrijd tegen Oostenrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Berjan1986:

Dat was hij al..

ALLE kenners (of mensen die daarvoor opgeleid zijn) zijn het erover eens dat Dumfries bij alle gevaren betrokken was. Maar hier wordt gewoon alsof hij niet goed was...

Echt, alle dagen FM spelen maakt je nog geen analist.

Maar wel mooie wraak voor Dumfries

Jij hebt een andere wedstrijd zitten kijken ofzo? 2e helft was dumfries erg goed, al was die voorzet bij de 1-0 echt weer om te huilen. Heb je geluk dat die keeper hem zo bij wijnaldum in de voeten tikt.

Maar de 1e helft was dumfries gewoon slecht. Fijn dat je 3 keer voor het doel komt, maar als.je er zo mee om gaat gaan we dan ineens beoordelen dat het goed was dat die er stond? Die kopbal was echt schrijnend slecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Chiemel:

Blind in tranen, of leek dat zo? 

https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2384940-eriksen-zorgt-voor-tranen-en-twijfels-bij-blind-dat-heeft-zoveel-impact

https://www.ad.nl/dossier-oranje/blind-twijfelde-over-meespelen-na-drama-eriksen-heel-veel-impact-gehad-op-mij-persoonlijk~a1b40f8e/

Situatie Eriksen doet hem dus veel. Kennen elkaar goed en Blind heeft natuurlijk zelf ook problemen gehad aan zijn hart. Ik kan de tranen wel begrijpen. 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theetje Janssen zei ook gisteren begin vd uitzending dat er in zijn tijd een groepje was met oa Toby, Blind etc die samen optrokken. Blind weet natuurlijk als geen ander dat die rol vd media met dat speculeren het laatste is waar je als hoofdrolspeler op zit te wachten. Knap hoe open hij is over de kwetsbaarheid en goed dat hij dit punt maakt voor Eriksen (en zichzelf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Berjan1986:

Dat was hij al..

ALLE kenners (of mensen die daarvoor opgeleid zijn) zijn het erover eens dat Dumfries bij alle gevaren betrokken was. Maar hier wordt gewoon alsof hij niet goed was...

Echt, alle dagen FM spelen maakt je nog geen analist.

Maar wel mooie wraak voor Dumfries

Sorry hoor, maar Dumfries was met afstand de slechtste van het veld, statistisch gezien. Daar doet zijn doelpunt - waar ik blij mee ben - niets aan af. Maar passing was drama, gewonnen duels was matig, voorzetten waren helemaal slecht om over zijn afwerking hoef ik het niet eens te hebben. Met een goede speler daar - waarom niet Berghuis proberen? - sta je in de eerste helft gewoon al met 3-0 voor. Die rechter winger hoeft niet teveel verdedigen, Timber en straks De Ligt lost dat wel op. Plus je kunt De Roon de opdracht meegeven die gaten dicht te lopen. Lekker Berghuis neerzetten (dat ik dat ooit zou zeggen). Die heeft wel een goede voorzet. De vraag is of hij in dienst van het elftal kan spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dumfries was echt dramatisch met de bal in zijn voeten, zoals altijd eigenlijk wel. Hateboer, de Janmaat van 2014 en misschien zelfs een topfitte Karsdorp hadden met zoveel ruimte voor 5 a 6 goals gezorgd. Maar goed, heeft gescoord dus zal wel niet vervangen worden nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei PJHoutman:

Dumfries was echt dramatisch met de bal in zijn voeten, zoals altijd eigenlijk wel. Hateboer, de Janmaat van 2014 en misschien zelfs een topfitte Karsdorp hadden met zoveel ruimte voor 5 a 6 goals gezorgd. Maar goed, heeft gescoord dus zal wel niet vervangen worden nu. 

Naja door de keuzes van Frons is het ook niet anders nu toch? Of zou je dan met Veltman of Timer op rechtsback willen aankomen? hij heeft ja verder geen backs mee.

Ik heb wel lekker dood geirriteerd aan die achterlijke wissels ook. Man man man. Je gunt hem eigenlijk haast een verlies-pot. Vreselijke trainer. Bij Ajax was dat ook altijd irritatiepunt nummer 1 hoor. Lekker wisselen in de 85e minuut oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Naja door de keuzes van Frons is het ook niet anders nu toch? Of zou je dan met Veltman of Timer op rechtsback willen aankomen? hij heeft ja verder geen backs mee.

Ik heb wel lekker dood geirriteerd aan die achterlijke wissels ook. Man man man. Je gunt hem eigenlijk haast een verlies-pot. Vreselijke trainer. Bij Ajax was dat ook altijd irritatiepunt nummer 1 hoor. Lekker wisselen in de 85e minuut oid.

Denk dat Promes dit beter invult, in ieder geval tegen ploegen als Oostenrijk of Noord-Macedonië waar je verdedigend niet zo veel schrik van moet hebben. Ook daar zal de rechterwingback weer het meest aan de bal komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eerste wat ik zou doen met zo'n systeem is vleugelspelers met wat snelheid en een zekere inhoud/drive daar uitproberen. Bergwijn bijvoorbeeld, die speelde RM onder Mourinho. Wellicht alsnog met vier verdedigers achter zich, maar hij is dus al gewend iets terug te zakken en met een zekere discipline te moeten spelen. Ook spelers als Groeneveld en Gakpo. Op z'n minst ermee praten en wat uitproberen. Daarna ga je kijken naar backs die wat meer offensieve kwaliteiten hebben. Voetballend vermogen of snelheid. Sinkgraven, Malacia, Karsdorp, et cetera. Het zijn echt rollen die moeten klikken met iemand. Ik zou daar veel meer opties hebben onderzocht dan De Boer nu gedaan heeft.

En verder, ja, de favorietjes van De Boer. Veltman en Luuk de Jong, vreselijk om in te brengen. Armoe troef. Horen imo niet eens bij de selectie. Luuk de Jong ook, totaal overbodig met dit systeem. Weghorst zou je pinchitter moeten zijn vanaf de bank. Malen of Gakpo naast Memphis. Laatstgenoemde heeft ook echt iemand nodig die meer loopacties maakt of beweegt, want hij zit nu elke keer in zijn ééntje te kloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Wat moet die Wijndal gisteren op 't bankie hebben gelachen zeg.

Je bedoelt degene die een fout maakt bij de eerste goal van Oekraine en later nog eens twee keer zijn man laat lopen. Van Aanholt was solide, Wijndal niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat Dumfries niet goed is aan de bal, is wel een bekend gegeven. Had daar ook liever Karsdorp gezien (Hateboer is geblesseerd namelijk), maar als je Dumfries vergelijkt met de oefenwedstrijden, vond ik hem al stukken beter gister. Net als de Roon gister goed vond, heel erg nuttig tegen zo'n ploeg, zou voor andere wedstrijden wel voor Gravenberch kiezen (puur door de tegenstander). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei aron24:

Je bedoelt degene die een fout maakt bij de eerste goal van Oekraine en later nog eens twee keer zijn man laat lopen. Van Aanholt was solide, Wijndal niet. 

Mweh, lastig, vond het niet zijn fout tbh. Frenkie en De Roon staan allebei niet aan de kant van de bal. Die hadden hem moeten opvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

Denk dat Promes dit beter invult, in ieder geval tegen ploegen als Oostenrijk of Noord-Macedonië waar je verdedigend niet zo veel schrik van moet hebben. Ook daar zal de rechterwingback weer het meest aan de bal komen. 

Had ik nog niet eens over nagedacht inderdaad. Maar dan vooral omdat ik Promes een ongelooflijke droeftoeter vind. Maar zeker tegen Noord-Macedonië zou die dat prima kunnen invullen.

1 uur geleden zei aron24:

En dat Dumfries niet goed is aan de bal, is wel een bekend gegeven. Had daar ook liever Karsdorp gezien (Hateboer is geblesseerd namelijk), maar als je Dumfries vergelijkt met de oefenwedstrijden, vond ik hem al stukken beter gister. Net als de Roon gister goed vond, heel erg nuttig tegen zo'n ploeg, zou voor andere wedstrijden wel voor Gravenberch kiezen (puur door de tegenstander). 

Het kon ook moeilijk slechter gaan dan die oefenwedstrijden. Puike pot gespeeld uiteindelijk hoor, maar ik heb hem die 1e helft echt vervloekt. Hoe hij daar bij die 1-0 ook alle tijd van de wereld heeft en dan alsnog een of andere pisbal voorzet geeft. Alles valt daar samen met een dosis geluk, maar die voorzet was wel echt schrijnend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lazy:

Sorry hoor, maar Dumfries was met afstand de slechtste van het veld, statistisch gezien. Daar doet zijn doelpunt - waar ik blij mee ben - niets aan af. Maar passing was drama, gewonnen duels was matig, voorzetten waren helemaal slecht om over zijn afwerking hoef ik het niet eens te hebben. Met een goede speler daar - waarom niet Berghuis proberen? - sta je in de eerste helft gewoon al met 3-0 voor. Die rechter winger hoeft niet teveel verdedigen, Timber en straks De Ligt lost dat wel op. Plus je kunt De Roon de opdracht meegeven die gaten dicht te lopen. Lekker Berghuis neerzetten (dat ik dat ooit zou zeggen). Die heeft wel een goede voorzet. De vraag is of hij in dienst van het elftal kan spelen.

Sorry hoor, maar hier moet ik wel erg om lachen. ALLE goals kwamen van zijn kant. Van Nederland althans. En natuurlijk, er waren kansen die een aanvaller erin had geschoten, maar hij staat er maar wel. Ook de 2-0 kwam omdat Dumfries doorzette. Een aanvaller Allah Berghuis had nooit doorgejaagd op de man met de bal waardoor die man de bal bij Weghorst in de voeten schoot.

De 1-0 was een voorzet, die te strak was maar dat komt ook omdat Weghorst niet een type Malen is. Weghorst liep de hele wedstrijd achter de feiten aan, behalve bij die ene goal..

En zoals MisterX al schreef: Waar was de linksback? Die waren alleen betrokken bij de kansen van Oekraine. Met dat lamlendig achteruit lopen. En 1 mooie onderschepping met die sliding. Wat eigenlijk gevaarlijk is, zo in je eigen zestien..

En je vergeet dat Dumfries een drive heeft, en dat missen spelers als Berghuis of Promes. Dus  het is niet zeker dat die lui ook daar stonden waar Dumfries stond. Dus een beetje te makkelijk om te zeggen "als Berghuis had meegespeeld dan had hij die kansen wel benut"..

Dumfries speelde voor zijn doen gewoon een dijk van een wedstrijd. Mensen die dat ontkennen neem ik niet serieus..

4 uur geleden zei PJHoutman:

Sorry hoor, maar Oostenrijk is wel drie keer beter dan Oekraine. Ook N-Macedonie heeft snelle spelers die voor gevaar kunnen zorgen. Dat zag je gisteren.

Het is ook te makkelijk om te denken dat een aanvaller de plek van een vleugelverdediger in kan nemen. Misschien iets minder Gijp en Derksen serieus nemen?

Spelers die zomaar op de links of rechtsback positie komen zullen niet weten wat te doen.

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Had ik nog niet eens over nagedacht inderdaad. Maar dan vooral omdat ik Promes een ongelooflijke droeftoeter vind. Maar zeker tegen Noord-Macedonië zou die dat prima kunnen invullen.

Het kon ook moeilijk slechter gaan dan die oefenwedstrijden. Puike pot gespeeld uiteindelijk hoor, maar ik heb hem die 1e helft echt vervloekt. Hoe hij daar bij die 1-0 ook alle tijd van de wereld heeft en dan alsnog een of andere pisbal voorzet geeft. Alles valt daar samen met een dosis geluk, maar die voorzet was wel echt schrijnend. 

Ten eerste: Hij komt wel op. Dat heb ik die linksback niet zien doen. Ten tweede, die voorzet was niet best maar Weghorst had er ook eerder op kunnen anticiperen. Die speelde gisteren een ongelukkige wedstrijd en kwam steeds net te laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Fantasy:

Met het plusje linksonder een bericht kun je meerdere berichten tegelijk citeren @Berjan1986;)  Heb je drie berichten nu even samengevoegd. 

Oke bedankt

3 minuten geleden zei Fantasy:

Met het plusje linksonder een bericht kun je meerdere berichten tegelijk citeren @Berjan1986;)  Heb je drie berichten nu even samengevoegd. 

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites