Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Vitesse88:

Dit was beter dan de voorgaande wedstrijden. 1-1 terechte afspiegeling uiteindelijk. Raar dat Berghuis niet mag invallen maar dat Babel het wel mag. Wat een onzinnige wissel zeg. Veltman viel goed in trouwens. 

Voor wie of wat had Berghuis moeten invallen dan? Malen had in dit geval een veel logischere keus geweest.    Sowieso dat geroeptoeter om die Berghuis begint wel behoorlijk vermoeiend te worden.  Alsof men het over een Messi of Ronaldo o.i.d. heeft.   Gaat nog altijd maar om een spelertje die met name uitblinkt tegen rechterrijtje eredivisie clubs. Zodra de ruimtes wat kleiner worden, het tempo wat hoger ligt krijgt de beste man het al erg moeilijk.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Regis:

Voor wie of wat had Berghuis moeten invallen dan? Malen had in dit geval een veel logischere keus geweest.    Sowieso dat geroeptoeter om die Berghuis begint wel behoorlijk vermoeiend te worden.  Alsof men het over een Messi of Ronaldo o.i.d. heeft.   Gaat nog altijd maar om een spelertje die met name uitblinkt tegen rechterrijtje eredivisie clubs. Zodra de ruimtes wat kleiner worden, het tempo wat hoger ligt krijgt de beste man het al erg moeilijk.  

Nee bergosso is geen Messi of wie dan ook. Maar wel 1 van de weinige spelers in oranje die op dit moment in vorm is. Dan begrijp ik niet dat je hem niet brengt. Depay was een goede gegadigde om gewisseld te worden, vooral omdat meneertje weer overal liep behalve in de spits. Viel tegen Bosnië goed in, speelde als een van de weinige meteen een voldoende. Dat die kneus van een Babel mag invallen is onbegrijpelijk. Dat hij er nog bij zit is 1 grote grap (idem aan Strootman).  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens dat met drie aanvallers Berghuis wel een basisplaats had mogen hebben op rechts. Maar meer uit armoe dan uit luxe.

Maar nóg meer eens dat het Nederlands elftal met drie centrale verdedigers hoort te spelen én met bij voorkeur met twee aanvallers en een tien. In zo'n systeem zie ik nauwelijks een rol voor Berghuis. 

De twee spitsen zouden simpel gezegd een rolverdeling moeten hebben van een meer fysieke en een meer diepe spits.

Taak van fysieke spits is in de bal komen, vasthouden, duels winnen, kaatsen en mee op komen naar de zestien. Liefst een combinatie van fysiek en techniek. -> Memphis, De Jong.

Taak van diepe spits is vanzelfsprekend. Loopacties in de diepte, loeren op de counter, snelheid in combinatie met techniek en doeltreffendheid. -> Malen, Promes, Boadu, Gakpo, Bergwijn, Groeneveld. 

Berghuis voldoet dan niet echt aan die profielen. Op tien wil je meer diepgang en op de vleugels moet je ook meeverdedigen. 

Spelers als Strootman, Babel en Veltman inderdaad heel snel afscheid van nemen. Hebben bij hun clubs overigens ook geen basisplaats. Niet dat dat per sé moet, maar als je al geen geweldenaar maar een twijfelgeval bent moet je op zijn minst een beetje wedstrijdritme en vorm hebben. 

Nu kan Veltman nog weleens in geval van nood als RCV. Maar Van Dijk, De Ligt en De Vrij zijn al drie rechtspoten. Met Aké en Blind heb je twee linkspoten voor eventueel de LCV. Ik gok ook dat Schuurs al snel beter gaat zijn dan een Veltman. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei PJHoutman:

Bijlow erbij is wel terecht, al gaat die natuurlijk geen minuten maken tegen Spanje.

Had die terugspeelbal van John best kunnen tegenhouden had ik de indruk.

Maar ok  je hoort pas echt bij Oranje als je niet kan keepen of op de bank zit ;c

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had inderdaad ook m'n twijfels bij dat rollertje van John. Maar verder mag ie van mij wel een keer mee, keeper van de toekomst. 

Verder geen mening over Sinkgraven, ging er eigenlijk een beetje vanuit dat ie wel bij Leverkusen op de bank zou zitten. Maar das dus in ieder geval niet zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

F. De Boer roept iig een normaal aantal middenvelders op. Zes, met een Blind jr. en Ihattaren die er ook kunnen spelen.

Dat vond ik altijd zo vreemd van R. Koeman; zaten soms 8(!) pure middenvelders bij terwijl er slechts max. drie werden opgesteld in de basis. 

Nu mis ik overigens een rechtsback/centrale verdediger ipv een aanvaller. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-11-2020 om 15:05 zei Sophomore:

F. De Boer roept iig een normaal aantal middenvelders op. Zes, met een Blind jr. en Ihattaren die er ook kunnen spelen.

Dat vond ik altijd zo vreemd van R. Koeman; zaten soms 8(!) pure middenvelders bij terwijl er slechts max. drie werden opgesteld in de basis. 

Nu mis ik overigens een rechtsback/centrale verdediger ipv een aanvaller. 

DUmfries erbij en Ihattaren eraf. Daar heb je je rechtsback ipv een aanvaller(aanvallende middenvelder)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Sophomore:

Het is alsof Frank mee leest

In dit geval las Erwin mee met Frank.

Vind het zelf overigens ook prima. Denzel hoeft niet 2x 90 minuten te maken, maar is (afhankelijk van type wedstrijd) wel gewoon de beste rechtsback van Nederland. Kan prima wat fitter worden en minuten maken op zaterdag (?) en dinsdag (?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Rogier.:

In dit geval las Erwin mee met Frank.

Vind het zelf overigens ook prima. Denzel hoeft niet 2x 90 minuten te maken, maar is (afhankelijk van type wedstrijd) wel gewoon de beste rechtsback van Nederland. Kan prima wat fitter worden en minuten maken op zaterdag (?) en dinsdag (?)

Je bent wel van de sterke statements de laatste tijd he? :D

Dumfries als overduidelijk de beste rechtsback bestempelen vind ik wat te ver gaan. Blijkbaar zijn we tijdens zijn afwezigheid even vergeten dat hij zeker ook wat mankementen heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites