Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei La Pulga:

Leuk potje in Groningen, wel vaag die rode kaart.

Gaat in dit geval er niet om of hij hem wel of niet hard raakt, meer om de intentie. Weliswaar door een groenwitte bril bekeken vind ik het een terechte. En Guzubudinges blijkbaar ook :-)

Maar het was een fantastische pot waarin NEC over het grootste gedeelte met 10 man gewoon de betere was. Maken ze 2-4 dan is het gewoon klaar. Zit echt veel voetbal in die ploeg, mooi om naar te kijken.

Groningen komt gaandeweg het seizoen ook steeds meer voetbal in de ploeg, vandaag kwam het vooral op werklust, doorzettingsvermogen en opportunistisch spel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal wat zijn als Willem ll en Heerenveen gewoon even zouden degraderen. Zou niet heel gek zijn met de vorm sinds de winterstop. 

Wordt lekker spannend onderin, alle ploegen blijven punten pakken. Wat is het maximale aantal punten waarmee de nummer laatst meee geëindigd is? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei NicoHaak:

Vond vooral die Larsen mega vervelend door provocerend die bal nog een keer tegen em aan te schieten. Maar mooie pot idd. Knap gespeeld door nec. 

Was het ook idd, daarom kreeg hij ook terecht geel. Sommigen noemen het professioneel, ik vind het als Groninger ook irritant.

Zo reageren als deze NEC-er was nog veel dommer. Gelukkig was Strand Larsen nog niet zo irritant dat hij na de "kopduw" niet ging liggen alsof hij half dood ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Vis:

Was het ook idd, daarom kreeg hij ook terecht geel. Sommigen noemen het professioneel, ik vind het als Groninger ook irritant.

Zo reageren als deze NEC-er was nog veel dommer. Gelukkig was Strand Larsen nog niet zo irritant dat hij na de "kopduw" niet ging liggen alsof hij half dood ging.

Idd dat siert em wel ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei La Pulga:

Je gaat er toch zwaar op achteruit als je van Grim naar Hofland gaat?

Weet maar nooit vriendje... Ik en vele anderen dachten ook dat Danny Buis niks kon als trainer. Maar van positie 18 naar 9 in zijn 1e seizoen bij Groningen en seizoenen erna, ook gewoon stabiel gebleken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei La Pulga:

Je gaat er toch zwaar op achteruit als je van Grim naar Hofland gaat?

Ik weet inderdaad niet wat Hofland heeft laten zien waardoor ze denken dat hij de juiste man is. Hoop voor de club dat het goed uitpakt. Maar man, deze week weer eens een paar potjes gekeken naast Ajax. Ben weer voor jaren genezen. Wat een niveau in sommige duels :classic_blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

De KNVB heeft scheidsrechter Danny Makkelie maandag aangewezen om komende zondag de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord in goede banen te leiden.

De 39-jarige Makkelie krijgt in de Johan Cruijff ArenA hulp van zijn vaste assistenten Hessel Steegstra en Jan de Vries. Clay Ruperti zit in Zeist als videoscheidsrechter.

Eerder dit seizoen had Makkelie ook al de leiding over de toppers PSV-Feyenoord (0-4) en PSV-Ajax (1-2). De eerste ontmoeting tussen Ajax en Feyenoord dit seizoen in De Kuip werd gefloten door Dennis Higler.

Makkelie had vorige week nog de leiding over de kraker in de achtste finales van de Champions League tussen Real Madrid en Paris Saint-Germain (3-1). De Nederlander kreeg na afloop forse kritiek van de Parijzenaars, die stelden dat de gelijkmaker van Karim Benzema afgekeurd had moeten worden.

De wedstrijd tussen koploper Ajax en nummer drie Feyenoord begint zondag om 14.30 uur. De Amsterdammers gaan met een voorsprong van twee punten op PSV aan de leiding in de Eredivisie. Feyenoord heeft acht punten minder dan Ajax.

Voor de Klassieker komt zowel Ajax als Feyenoord nog in Europees verband in actie. De ploeg van trainer Erik ten Hag speelt dinsdag de return tegen Benfica in de achtste finales van de Champions League en Feyenoord wacht in De Kuip de return tegen Partizan Belgrado in de achtste finales van de Conference League.

Ruperti als VAR is wel een opvallende keuze. Is jaren lang sportverslaggever bij RTV Rijnmond geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-3-2022 om 11:30 zei Kyrill:

Weet maar nooit vriendje... Ik en vele anderen dachten ook dat Danny Buis niks kon als trainer. Maar van positie 18 naar 9 in zijn 1e seizoen bij Groningen en seizoenen erna, ook gewoon stabiel gebleken :)

Buijs heeft  het redelijk gedaan bij Groningen. Staat een stabiele ploeg. Al is er imo wel meer uit te halen al met al een  7-

GTPV !

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond een goede stap gezet richting handhaving. Goede wedstrijd gespeeld, blij dat de standaardsituaties weer goed uitgevoerd werden en we daaruit 2x scoren. Dat is wel een belangrijk wapen gebleken onder Van Wonderen, vorig seizoen werd er al heel vaak uit gescoord en dit seizoen hebben we daar ook al een paar keer uit gescoord. Zeker als je geen scorende spits hebt is dat wel belangrijk.

Maar onze spits (Lidberg) is wel heel erg belangrijk als aanspeelpunt en werkt zo verschrikkelijk hard in het druk zetten. Dat hij dan iets minder scoort neem ik voor lief. Cordoba is de man die voor de goals moet zorgen samen met Brouwers. En Noppert pakt veel goede ballen en heeft Hahn meer dan terecht vervangen. Dat had al veel eerder moeten gebeuren, ik had al mijn twijfels toen hij kwam en dat bleek waar te zijn.

En Cambuur viel me trouwens heel erg tegen gisteren, daar zat ook helemaal niets in. Natuurlijk missen ze een paar basisspelers, maar dan nog mag je wel meer verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites