Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Twente, de club die hun enige full time scout 's ochtends betrekt bij de lange termijn visie en hem een paar uur later ontslaat. Ze zijn met het vertrek van van Leeuwen heel veel spelers kwijtgeraakt, qua netwerk. Die hebben waarschijnlijk nu echt geen idee wat te doen en wie te halen en vallen terug in oude fouten.

Laat maar lekker gaan :classic_tongue:

bewerkt door Satyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei NicoHaak:

Interessant om naar uit te kijken die rentree van Robben. 

Wat anders. Een club als Twente in deze Corona tijd. Waarom gaan die mannen als Elia, Huntelaar, El Ahmadi en van Wolfswinkel benaderen? Hebben die nog zoveel budget achter de hand? Kan hoor, maar ik als buitenstaander zie niet hoe ze aan dat budget zijn geraakt. Zullen met zo'n groot stadion en trouwe aanhang het toch ook erg in de portemonnee voelen als we de eerste maanden met een deels gevuld stadion gaan voetballen. Ik snap dat de selectie krap is. Maar dan kun je toch beter in de KKD gaan shoppen. Genoeg talent bij bijvoorbeeld Volendam. Waarom dan dure vedettes polsen? 

Dit zijn transfervrije spelers en in deze selectie (welke selectie eigenlijk..) zit totaal geen ervaring in. Er zal weinig budget zijn om contacten van jonge spelers af te kopen dus wordt het vizier gelegd op transfervrije veteranen. Natuurlijk maar afwachten hoe goed Elia en El Ahmadi nog zijn, maar door het aantrekken van dit soort spelers wordt het stadion ook sneller gevuld. Zie Robben. 

Bij Volendam hebben ze trouwens wel Gijs Smal transfervrij opgehaald. En ja dat Bleuming de laan uit is gestuurd is zeer triest. De Enschedeërs hebben een werkgeversreputatie die werkelijk om te janken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat kreeg ik mee en lijkt me een prima transfer :)

Mannen als Elia en El Ahmadi zullen toch wel een aardig salaris willen ontvangen. Vooral Elia kan ik me niet voorstellen dat die betaalbaar is. Maar als dat wel zo is, dan hulde voor Elia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei NicoHaak:

Mannen als Elia en El Ahmadi zullen toch wel een aardig salaris willen ontvangen. Vooral Elia kan ik me niet voorstellen dat die betaalbaar is. Maar als dat wel zo is, dan hulde voor Elia.

Dat denk ik ook. Kan me wel voorstellen dat het alsnog goedkoper uitvalt dan een talent uit de KKD kopen (dus transfersom + salaris). Uiteraard zou je dat talent weer met winst kunnen doorverkopen en kan dat met Elia of El Ahmadi niet. 

2 minuten geleden zei komodo25:

Bij Robben is het idd clubliefde de namen die bij Twente rondgaan niet. Die komen de zakken vullen. Ach ja leren doen ze daar toch niet

Dit is in het geval van El Ahmadi onzin, want hij heeft 13 jaar voor Twente gespeeld en is een geboren Enschedeër. Elia heeft ook twee jaar voor Twente gespeeld, maar daar vind ik clubliefde inderdaad niet toepasselijk.

Wat ook onzin is is het idee dat ze dan de zakken nog komen vullen. Dan kunnen ze beter in de zandbak blijven, want daar kunnen ze cashen, niet in Enschede. Is toch alleen maar mooi dat deze spelers met een mooie reputatie terug willen komen in de Eredivisie? Laat meer zien dat ze liefhebber zijn dan zakkenvullers. Als ze komen uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bolderbast:

Dat denk ik ook. Kan me wel voorstellen dat het alsnog goedkoper uitvalt dan een talent uit de KKD kopen (dus transfersom + salaris). Uiteraard zou je dat talent weer met winst kunnen doorverkopen en kan dat met Elia of El Ahmadi niet. 

Dit is in het geval van El Ahmadi onzin, want hij heeft 13 jaar voor Twente gespeeld en is een geboren Enschedeër. Elia heeft ook twee jaar voor Twente gespeeld, maar daar vind ik clubliefde inderdaad niet toepasselijk.

Wat ook onzin is is het idee dat ze dan de zakken nog komen vullen. Dan kunnen ze beter in de zandbak blijven, want daar kunnen ze cashen, niet in Enschede. Is toch alleen maar mooi dat deze spelers met een mooie reputatie terug willen komen in de Eredivisie? Laat meer zien dat ze liefhebber zijn dan zakkenvullers. Als ze komen uiteraard.

Je hebt iig kans dat je behoorlijk veel restwaarde over kunt houden aan zo'n KKD transfer. Dat zou beleidstechnisch sowieso verstandiger zijn. Maar geen idee hoeveel je bijvoorbeeld voor een Micky vd Ven moet betalen aan Volendam. Denk dat je gelijk hebt, dat dit inclusief salaris een stuk duurder is dan een transfervrije El Ahmadi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twente wil een paar ervaren spelers hebben die voor het balans moeten zorgen in het elftal. Ze moeten transfervrij zijn en men hoopt dat deze spelers bereidt zijn, vanwege clubvoorkeur, om salaris in te leveren. Brama kan bijtekenen en ik las ook ergens dat men probeert om Ola John terug te halen.  Misschien dat Ron Jans ook wel een paar spelers van zijn netwerk benaderd.

Elia kan bijtekenen in Turkije bij een club die bovenin meestrijd, dus ik verwacht niet dat hij naar Twente gaat. 

bewerkt door FMNOOB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bolderbast:

Het is geen geheim dat Twente meer salaris betaald dan menig ander eredivisie club

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei komodo25:

Het is geen geheim dat Twente meer salaris betaald dan menig ander eredivisie club

Dat kan wel zo zijn, maar jij schildert ze af als zakkenvullers als ze naar Twente komen. Dat zijn twee compleet verschillende zaken. Ze kunnen elders heus wel meer verdienen en hebben zoals gezegd een (zeer groot en een klein) verleden bij de club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso moeten we eens af van dat 'spelers die terugkomen zijn zakkenvullers'. Zijn bijna allemaal uitstekende transfers gebleken. Vlaar bij AZ, Van Persie/Kuijt/El Ahmadi bij Feyenoord, Huntelaar bij Ajax, Van Bommel bij PSV. Kan me in het recente verleden niet herinneren dat er een speler met de pet naar gooide/enorm geflopt is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei PJHoutman:

Sowieso moeten we eens af van dat 'spelers die terugkomen zijn zakkenvullers'. Zijn bijna allemaal uitstekende transfers gebleken. Vlaar bij AZ, Van Persie/Kuijt/El Ahmadi bij Feyenoord, Huntelaar bij Ajax, Van Bommel bij PSV. Kan me in het recente verleden niet herinneren dat er een speler met de pet naar gooide/enorm geflopt is. 

Eens. Ik vind het ook mooi om te zien. Ik kwam overigens nog op geflopte comebacks van Andy van der Meyde (PSV), John Heitinga (Ajax), Khalid Boulahrouz (Feyenoord) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

Je kunt voor beide kanten lijstjes maken, inderdaad. Minder gelukkige comebacks vind ik Siem de Jong ('17), Heitinga ('15), Babel ('12), Mido ('10). En als je nog verder teruggaat kun je argumenten aanvoeren voor Stam en Davids (allebei niet slecht, maar werd meer van verwacht, Stam stopte ook ineens middenin het seizoen daarop), Litmanen en Winter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah 2012-2013. De hetze tegen Mark van Bommel. Eerste 5 of 6 wedstrijden op rij een gele kaart en carrière afgesloten met rood :cab: 

Heeft Robben eigenlijk al getekend? Of is het alleen een poging om volledig fit te raken? Goed voor de kas die run op seizoenskaarten, maar zou wel zuur zijn als Arjen uiteindelijk zichzelf niet fit krijgt . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig nog geen afschrijvingen gehad dus toch nog mn SCC stop gezet. Niet voor de club, maar het doorvoeren van dit soort regels. Ga ook niet meer naar het stadion (hier in NL) tot deze waanzin een keer voorbij is.

cc4fedb26ad3c0e4198ecd9dbfa8c48c.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rossi:

Gelukkig nog geen afschrijvingen gehad dus toch nog mn SCC stop gezet. Niet voor de club, maar het doorvoeren van dit soort regels. Ga ook niet meer naar het stadion (hier in NL) tot deze waanzin een keer voorbij is.

Helemaal mee eens dat de regels nergens op slaan, maar je wilde dus wel een seizoenskaart als je helemaal niet naar het stadion zou mogen en nu dat wel mag maar met regeltjes, wil je niet meer gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benieuwd hoe ze dit gaan doen. Sowieso hoe ze 18.000 man naar de Arena willen loodsen. Vaste timeslots dat mensen naar binnen mogen? En weer naar buiten? Hoe doe je het met het vervoer die kant op? Normaal zitten die bussen en treinen volledig hutje mutje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens dat de regels nergens op slaan, maar je wilde dus wel een seizoenskaart als je helemaal niet naar het stadion zou mogen en nu dat wel mag maar met regeltjes, wil je niet meer gaan?
Inderdaad. Deze regel gaat misbruikt worden tegen bepaalde bezoekersgroepen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee om het elk jaar door iemand anders te laten ontwerpen vind ik wel vet. En daarna is het puur smaak. Die van Schiffmacher en het Rijksmuseum vond ik tof, die van Johnny de Mol en deze vind ik minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites