StanleyW Geplaatst 7 juni 2020 Share Geplaatst 7 juni 2020 8 minuten geleden zei Lazy: Dacht dat de KNVB altijd strikte controles uitvoerde op de financien. Nu ik erover nadenk hoor je daar eigenlijk al geruime tijd niets meer over. Ik heb dit voorjaar een docent gehad die in de licentiecommissie van de KNVB zit. Hij gaf aan dat ze er nog best druk mee waren, worden nog steeds voldoende boetes uitgedeeld. Over die categorieën zie ik ook weinig publicaties inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 7 juni 2020 Share Geplaatst 7 juni 2020 (bewerkt) 53 minuten geleden zei Lazy: Bewijst eens te meer dat 80% van de Eredivisie en KKD geen goed beleid voert. Snap best dat clubs moeite hebben nu er geen inkomsten zijn, maar je merkt nu aan zoveel dingen dat veel voetbalclubs gewoon maar wat aankloten en totaal geen financiele buffer hebben. Structureel goed en gedegen beleid kom je vrijwel nergens tegen (geldt overigens ook voor veel clubs uit het buitenland). En dat is hier toch best vreemd. Dacht dat de KNVB altijd strikte controles uitvoerde op de financien. Nu ik erover nadenk hoor je daar eigenlijk al geruime tijd niets meer over. Paar jaar terug had je nog dikwijls dat clubs van Categorie wisselden omdat ze hun beleid niet op orde hadden. Nu kom ik dat nooit meer tegen. Bestaat dat uberhaupt nog? Nee is toen veranderd zal kijken of ik het kan vinden maar het gaat nu met een of andere clubscan mocht je er slecht voor staan. Dan krijg je een lijst met verbeterpunten ofzo. Verder denk ik niet dat door 80% slecht beleid gevoerd wordt. Kan me namelijk niet herinneren dat met het oude financiële beoordelingssysteem 80% van de clubs in categorie 1 zat. Iedereen in de oude categorie 3 is een utopie. edit: Hier wat uitleg https://www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb/3009/richtlijn-financieel-ratingsysteem-1-juli-2019 En hier de rest betreft licenties https://www.knvb.nl/competities/competitiezaken/licentiezaken/betaald-voetbal 7 juni 2020 bewerkt door Rossi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 7 juni 2020 Share Geplaatst 7 juni 2020 Sommige clubs hebben zich zeker niet makkelijk gemaakt qua beleid. Iedereen kent wel de situatie bij Twente en Roda. Utrecht en Vitesse blijven te afhankelijk van een geldschieter en weigeren te bezuinigen op de selectie en maken liever miljoenenverlies. Heerenveen heeft ook problemen hiermee en gokt alleen maar op goede transfers. Ook denken clubs vaak te opportunistisch. Ik kan mij nog die talentpools of investeringspools herinneren die toen een hype waren. Investeerders schoten geld voor en kregen de ingelegde bedrag terug (en vaak ook nog een percentage van de transfersom). De meeste clubs hebben hierop gewoon verlies gemaakt. Clubs gaan blijkbaar er vanuit dat je winst maakt met elke transfer. Recent ook het mooie voorbeeld van Cambuur. Ze bouwen een nieuw stadion, maar de kosten daarvan kunnen alleen gedragen worden door een club die in de eredivisie speelt. Gewoon een enorme gok en geen wonder dat men dit seizoen een dure ploeg heeft in de KKD (mede door geld van investeerders). Je kunt nu wel gaan janken op tv over de kosten van dit stadion, maar waarom bouw je er één als je niet zeker van bent dat je in de eredivisie speelt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 7 juni 2020 Share Geplaatst 7 juni 2020 1 uur geleden zei Rossi: Verder denk ik niet dat door 80% slecht beleid gevoerd wordt. Kan me namelijk niet herinneren dat met het oude financiële beoordelingssysteem 80% van de clubs in categorie 1 zat. Iedereen in de oude categorie 3 is een utopie. Thanks voor de links heren ?? En over die 80%: neuh ook toen was het niet veel qua beleid. Het was veelzeggend dat slechts een handjevol in de beste categorie zaten en bleven. Maar daaruit blijkt dus eigenlijk dat het licentie systeem ook kant noch wal raakte. en @FMNOOB tikt de spijker op de kop. Opportuun beleid en gokken op transfers is voor veel clubs normaal. In een tijd als deze zie je dat maar al te duidelijk terug en staan ze allemaal met het handje op vragend naar de knvb te kijken. Vervolgens passen ze hun beleid er niet op aan en blijft het in feite een puinhoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 7 juni 2020 Share Geplaatst 7 juni 2020 (bewerkt) Allemaal een beetje makkelijk praten dit. Sinds het Bosman-arrest is de transfermarkt helemaal gek geworden, spelers gaan om het minste of geringste weg. Je móet wel gokken op transfers. Ajax harkt 150M+ binnen na een goed seizoen en kan wat risicos nemen, maar dat betekent automatisch dat Feyenoord en PSV ook risico's moeten nemen om te kunnen concurreren. AZ moet weer gaan gokken om daarmee te concurreren, Vitesse en Utrecht daarmee, etc. Het bestaan van een transfermarkt betekent dat je als club feitelijk geen andere mogelijkheid hebt om mee te blijven doen, want je concurrenten doen het allemaal wel. Bij Twente en Roda is dat faliekant misgegaan, maar dat betekent niet dat de strategie per definitie slecht was - sterker nog, Twente is kampioen geworden door ambitieuze transfers. 7 juni 2020 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 11 juni 2020 Share Geplaatst 11 juni 2020 Wij staan bovenaan Het is zelfs 15% als je de 31.000 uit Heerenveen zelf neemt en niet de 50.000 uit de gemeente die hier staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 11 juni 2020 Share Geplaatst 11 juni 2020 Bij ons zal t rond de 5000 eindigen. Zoals altijd. Niet echt een scc cultuur maar vooral losse kaarten. Daarnaast gewoon ronduit weinig supporters voor een club uit de derde stad van Nederland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 12 juni 2020 Share Geplaatst 12 juni 2020 Op 11-6-2020 om 08:46 zei Satyr: Wij staan bovenaan Het is zelfs 15% als je de 31.000 uit Heerenveen zelf neemt en niet de 50.000 uit de gemeente die hier staat. Klopt, maar dan ga je er vanuit dat alle seizoenskaarthouders in de gemeente Heerenveen in de stad Heerenveen zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 12 juni 2020 Share Geplaatst 12 juni 2020 19 minuten geleden zei Kelvin: Klopt, maar dan ga je er vanuit dat alle seizoenskaarthouders in de gemeente Heerenveen in de stad Heerenveen zitten. Ja, dat doen ze bij alle clubs. Anders zou Ajax bij wijze van spreken op 0% zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 18 juni 2020 Share Geplaatst 18 juni 2020 Zondagavond 20.00. We zitten er aan vast... wat een kansloze tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 18 juni 2020 Share Geplaatst 18 juni 2020 Met geen publiek erbij boeien de dagen mij weinig. En dat ‘gezeur’ van 8u s’avonds is kut, ja weet je; we gaan ook doordeweeks naar concerten in Amsterdam, Rotterdam (oid) die pas eindigen om +-23u. Wellicht is 20u niet ideaal maar dat zijn 12.15u en 16.45u ook niet. En ik denk dat clubs wellicht 1 of 2x per seizoen op dat tijdstip zullen spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 20 juni 2020 Share Geplaatst 20 juni 2020 (bewerkt) Echt he. Er wordt al decennia Europees gespeeld om die tijden en op zondag is het ineens een probleem? Snap daar niet veel van en zou het juist chill vinden, overdag alle tijd voor amateurvoetbal. Aan de andere kant kan ik niet in iedereens agenda kijken, dus heb makkelijk praten. 20 juni 2020 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 20 juni 2020 Share Geplaatst 20 juni 2020 1 uur geleden zei Sophomore: Echt he. Er wordt al decennia Europees gespeeld om die tijden en op zondag is het ineens een probleem? Snap daar niet veel van en zou het juist chill vinden, overdag alle tijd voor amateurvoetbal. Aan de andere kant kan ik niet in iedereens agenda kijken, dus heb makkelijk praten. Naja, wij gaan vooraf altijd kroegen dus dan is 20u niet ideaal op zondagavond. Zondagavond zou ik ook eerder de auto pakken ipv het OV. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 21 juni 2020 Share Geplaatst 21 juni 2020 17 uur geleden zei Sophomore: Echt he. Er wordt al decennia Europees gespeeld om die tijden en op zondag is het ineens een probleem? Snap daar niet veel van en zou het juist chill vinden, overdag alle tijd voor amateurvoetbal. Aan de andere kant kan ik niet in iedereens agenda kijken, dus heb makkelijk praten. Het enige wat mij irriteert is dat Fox dit er gewoon door probeert te drukken om de NOS te naaien. Verder heb ik ook geen praktische bezwaren, maar ik ga dan ook niet naar 't stadion Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 21 juni 2020 Share Geplaatst 21 juni 2020 Ik vind zondag wel echt een dag dat je in de avond lekker languit op de bank zit. Heb het (gelukkig) maar één keer hoeven mee te maken so far, maar kon me echt heel moeilijk motiveren om nog naar het stadion te gaan. Op doordeweekse dagen ben je overdag gewoon aan het werk en is het echt een uitje. En dan heb ik nog weinig te klagen, met reistijd van 15/20 minuten naar de Arena. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 24 juni 2020 Share Geplaatst 24 juni 2020 Je kunt net zo goed voetbalstadions leeg laten als je geen geluid mag produceren als supporter. Vraag me af of ze wel nagedacht hebben over bv; - naar de wc gaan tijdens de pot, - welke supporters mogen naar binnen (Ajax 36k seizoenkaarthouders), - eten/drinken halen - hoe gaan ze fouilleren? Mondkapje lijkt me sowieso geen optie want ze willen altijd iedere supporter zo goed mogelijk in de gaten houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 juni 2020 Share Geplaatst 24 juni 2020 Je gaat naar het stadion voor de sfeer... hopelijk gaat niemand naar het stadion en maken ze geld over naar de club wat ze normaal uitgeven op wedstrijddag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 24 juni 2020 Share Geplaatst 24 juni 2020 Sowieso erg goed nieuws dat de clubs gewoon een normale voorbereiding kunnen draaien, ook met het ook op Europese voorronden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 25 juni 2020 Share Geplaatst 25 juni 2020 14 uur geleden zei 007mark: Sowieso erg goed nieuws dat de clubs gewoon een normale voorbereiding kunnen draaien, ook met het ook op Europese voorronden. Dit inderdaad. Stel je hebt geen voorbereiding en je vliegt er allemaal direct weer uit dan gaat dat jaar je nog lang dwars zitten voor de plekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 25 juni 2020 Share Geplaatst 25 juni 2020 (bewerkt) Wel een half jaar niet gespeeld, benieuwd hoe rampzalig dat is voor de spelers. Zie het namelijk zelf best pessimistisch in. Ofjah weet niet of dat het goede woord is, denk dat ze achteruit gaan in hun ontwikkeling en dat dit rampzalige gevolgen gaat hebben als je Europees moet aantreden. Denk ook dat het gevolgen gaat hebben voor de internationals die in de Eredivisie spelen; nooit dat een bondscoach deze gaat oproepen na een half jaar zonder wedstrijden. Of je moet voor Moldavië spelen ofso. 25 juni 2020 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 26 juni 2020 Share Geplaatst 26 juni 2020 Het spoorboekje van de KNVB is klaar, géén duels op zondagavond en een verkorte play-off. Ook kunnen clubs twee duels aangeven die ze zo laat mogelijk willen spelen in de hoop dat er dan publiek bij mag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 26 juni 2020 Share Geplaatst 26 juni 2020 Om 03.00 uur 's nachts ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 28 juni 2020 Share Geplaatst 28 juni 2020 Mooi zeg, Robben terug bij Groningen. Maakt de competitie toch weer heerlijk interessanter? Feyenoord die het onder Dick heel goed deed/doet, PSV die met een gerespecteerde trainer straks de competitie in gaat, AZ met zijn talentvolle jeugd en een goede trainer en dan Ajax die de lat hoger probeert te leggen. Dan hoor je nog bij Twente eventueel namen als Elia en El Ahmadi. Fortuna zal nog wel wat gaan doen. Steeds meer ploegen zonder kunstgras, mooie competitie hebben we. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 29 juni 2020 Share Geplaatst 29 juni 2020 Ben benieuwd of hij eenzelfde ontvangst gaat krijgen in de stadions als Van Persie in zijn eerste wedstrijden. Verdient hij wel imo. Al dan niet gefluisterd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 juni 2020 Share Geplaatst 29 juni 2020 Interessant om naar uit te kijken die rentree van Robben. Wat anders. Een club als Twente in deze Corona tijd. Waarom gaan die mannen als Elia, Huntelaar, El Ahmadi en van Wolfswinkel benaderen? Hebben die nog zoveel budget achter de hand? Kan hoor, maar ik als buitenstaander zie niet hoe ze aan dat budget zijn geraakt. Zullen met zo'n groot stadion en trouwe aanhang het toch ook erg in de portemonnee voelen als we de eerste maanden met een deels gevuld stadion gaan voetballen. Ik snap dat de selectie krap is. Maar dan kun je toch beter in de KKD gaan shoppen. Genoeg talent bij bijvoorbeeld Volendam. Waarom dan dure vedettes polsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten