Sick Blik Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 Oh, wat zijn jullie allemaal snel op jullie teentjes getrapt zeg :D Iemand doet niet mee omdat het zijn muziek niet is, boehoe. Get over it. Geen probleem. Maar vond zijn reactie wel een beetje van kijk mij eens tegen popmuziek afzetten omdat ik zoveel andere muziek luister. En ik kan het weten want deed dat een paar jaar terug ook huhu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 Heb alleen 7 en 8 volledig. Verder vijf waarvan ik alleen artiest of titel wist, niet echt mijn genre verder. Maar ingestuurd iig ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 3 is echt fantastisch _O_ Heb er een paar die ik wel herken maar even niet op de naam kon komen, hopelijk komt dat nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 Heb er 5 helemaal goed denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 Goh, die nummer twee... Ik kom niet verder dan twee regels tekst in m'n hoofd. Ik weet hem gewoon, maar kom er niet op. Ah, tuurlijk. Minuutje na inzenden valt het kwartje. Nouja, kost me één puntje. Ben benieuwd hoe ik scoor tov de rest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 Leuk iniatitief. Van mij hoeft de moeilijksgraad absoluut niet hoger :-D Weet nauwelijks wat. Heb zelf vrij ''beperkte'' smaak van muziek dus alles wat daar buiten valt ben ik al gauw een onbekende, haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 Hm..matig: Nr 1: Moest ik naam van de zanger weten, maar kan er niet op komen. Naam van het liedje weet ik ook niet meer Nr 2: Echt geen idee Nr 3: Artiest misschien goed gegokt Nr 4: Alles fout waarschijnlijk, kwam me wel bekend voor Nr 5: Helemaal goed geloof ik, niet zeker Nr 6: Hier val ik door de mand denk ik, een ohjaatje Nr 7: Helemaal goed geloof ik Nr 8: Niet 100% zeker, maar wel wat punten geloof ik Nr 9: Misschien een goed gokje Nr 10: Vrijwel zeker fout Maar eentje die mij helemaal niet bekend voorkwam. Iets van 12 punten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 7 8 en 10 helemaal goed, verder wat educated guesses. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 1, 3, 4, 5, 8 en 10 zeker weten goed. 2 geen idee, 6 en 9 iets gegokt en 7 kom ik gewoon niet op de titel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 8 en 10 zijn de enige die ik ken. Rest is niet echt mijn ding, heb wel nog wat artiesten herkend, vooral bij die eerste en die vijfde ben ik misschien wel blij dat ik de titel niet ken. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmyy Geplaatst 10 december 2015 Auteur Share Geplaatst 10 december 2015 Ho wacht even, nu volg ik je niet meer. Eerst vraag je om feedback zodat je hier mooi in de volgende rondes op kunt inspelen. Vervolgens geef ik je die, maar wordt deze feedback doodleuk in de wind geslagen, weliswaar met uitleg, maar toch. Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat de quiz uitdagender moet omdat ik hem te makkelijk vind. Ik wist van tevoren ook echt wel dat ik nooit de 100% score zou halen. Ik weet echter dat er op dit forum een aantal 'muziekofielen' rondlopen die waarschijnlijk een hoge score zullen halen. Voor hen is de huidige opzet dus misschien niet uitdagend genoeg. Maar goed, 't is jouw feestje want jij organiseert het. Maar ik kon je reactie gewoon even niet plaatsen. Mijn excuses als het zo overkwam, dat was zeker niet de bedoeling. Ik waardeer je comment juist enorm ;) Ik wilde enkel even uitleggen waarom ik voor 20 seconden had gekozen en waarom ik zelf denk dat het ook niet korter zou moeten worden. Maar dat neemt niet weg dat je comment zonder enige twijfel waardevol is. Mocht het zo zijn dat er toch een flink aantal mensen is dat momenteel een erg hoge (lees: bijna perfecte) score haalt en aangeeft meer uitdaging te willen, dan zal ik wellicht wel gaan variëren. Maar volgens mij ben jij voorlopig de enige die kortere fragmenten geeft als suggestie :P Het feit dat er zelfs een hoop mensen zijn die fragmenten met zang erin niet herkennen, geeft voor mij toch juist aan dat het op dit moment echter al moeilijk genoeg is. Maar wel heel erg bedankt voor je reactie en voel je vrij om meer comments te geven, want het is altijd waardevol! Van discussie en overleg wordt een concept altijd beter uiteindelijk :) 0 punten, ken hier niets van. [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; beetje jammerlijke reactie van je. Ik vind het wat arrogant van je om jouw muziek waar je naar luistert als 'kwalitatief' te bestempelen. Het moet voor ieder wat wils zijn. Ook al zit het op dit forum vol met rockkenners, wat zeker een goed genre is, maar ik ben veelzijdiger dan dat. Als je je zelf als een muziekkenner bestempelt, maar dan dit als rommel bestempelt omdat je het niet herkent, noem je dan geen muziekkenner maar een rockkenner? Net zoals ik een electrokenner ben, en meer electronummers zal herkennen of nieuwe nummers in de hitlijsten. Hoop dat er in de volgende edities ook wat aandacht zal zijn voor de Belgen, aangezien in dit rijtje ook twee - en ik denk zelfs drie - nummers voorkwamen die vermoedelijk vooral in Nederland bekend zijn, en nauwelijks in Belgie. Zou je kunnen aangeven om welke nummers het gaat? Want ik heb juist gepoogd om het zo eerlijk mogelijk te maken voor beide landen, dus ik zou het jammer vinden mocht dat alsnog niet gelukt zijn :( Beide Nederlandstalige nummers zijn in elk geval een hit geweest in België, dat heb ik vooraf gecheckt. Iedereen mag gerust zijn smaak hebben, Lakiding. Ik heb ook geen kritiek op het idee; ik vind het prima. Ik geef alleen aan dat het duidelijk niet voor mij bestemd is. Overigens zit het hier totaal niet vol met rock-types (kijk maar naar eens naar het songfestival) en ben ik er zelf ook geen. Mijn smaak is evengoed zeer divers. Maar goed, have fun, ik bedoelde er niks slechts mee. Wat zou jij dan graag in het concept zien, waardoor je wel mee zou doen (of overwegen mee te doen in elk geval). Ik waardeer je reactie, maar enkel aangeven dat het niets voor jou is omdat het niet jouw muziek is, daar kan ik weinig mee :P Goh, die nummer twee... Ik kom niet verder dan twee regels tekst in m'n hoofd. Ik weet hem gewoon, maar kom er niet op. Ah, tuurlijk. Minuutje na inzenden valt het kwartje. Nouja, kost me één puntje. Ben benieuwd hoe ik scoor tov de rest. Zolang de deadline nog niet is verstreken mag je ten allen tijde nog verbeteringen/aanpassingen sturen. Dus je mag gerust even een nieuwe pm sturen met het antwoord van 2 als je dat nog niet gedaan hebt en dan krijg je gewoon de punten ;) Iedereen ontzettend bedankt voor de comments! :) Zo te zien valt het concept in de smaak, want er zijn al redelijk wat inzendingen inmiddels, wat het enkel maar 'eervoller' maakt op het moment dat je hoog weet te eindigen! Echter kunnen er nog altijd meer inzendingen bij! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 10 december 2015 Share Geplaatst 10 december 2015 Ik vind het initiatief best leuk, maar ga er niet aan meedoen. Zit te veel rommel, nieuw spul en poppy top-40 meuk bij. Prima verder, maar daar ken ik simpelweg niet zoveel van. Nummer zeven is echt een totale vreemde in dit rijtje. Ook zo'n beetje de enige die ik na een seconde al wist. Mee eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 10 december 2015 Share Geplaatst 10 december 2015 Een beetje self-proclaimed muziekkenner kent toch ook gewoon z'n pophits :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 10 december 2015 Share Geplaatst 10 december 2015 Ik ben een muziekliefhebber. :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 10 december 2015 Share Geplaatst 10 december 2015 Ik weet er 4 en van nr 1 alleen de artiest. Ook niet helemaal mijn muziek, maar zo leer ik wel wat bij voor pubquizen. Daar zit ik altijd met hetzelfde probleem. Als 'de kenner' die niks kent :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmyy Geplaatst 10 december 2015 Auteur Share Geplaatst 10 december 2015 Het concept lijkt in de smaak te vallen, ik heb inmiddels namelijk al twintig stemmen binnen. Nog niemand is in de buurt van de maximale score gekomen, maar dat maakt het juist extra spannend. Momenteel is de hoogste score die is behaald een totaal van 36 punten en er zijn maarliefst twee spelers die dat hebben. Echter hoop ik zeker nog een aantal stemmen erbij te krijgen en wellicht zit daar wel de ware muziekkenner tussen. Een ieder die wenst deel te nemen heeft nog tot zondag 18.00 uur de tijd om zijn antwoorden voor ronde 1 in te sturen, nog alle tijd dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 10 december 2015 Share Geplaatst 10 december 2015 Een beetje self-proclaimed muziekkenner kent toch ook gewoon z'n pophits :LO: 100% mee eens. Die kennen vrijwel alle genres :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 11 december 2015 Share Geplaatst 11 december 2015 Top reactie [MENTION=27381]Jimmyy[/MENTION];! Zo blijkt maar weer dat het soms lastig is om getypte communicatie te duiden. Ik zal zeker blijven meedoen, want het concept spreekt mij zeker aan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmyy Geplaatst 12 december 2015 Auteur Share Geplaatst 12 december 2015 Na een voortvarende start, is het de laatste paar dagen weer erg rustig in mijn inbox. In totaal 20 stemmen, daar kunnen er dus nog wel een paar bij! Een ieder die mee wil doen heeft nog zo'n 24 uur de tijd om zijn antwoorden voor ronde 1 in te sturen, tot zondag 18.00 uur om precies te zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmyy Geplaatst 13 december 2015 Auteur Share Geplaatst 13 december 2015 Uitslag Ronde 1 Een opwarmrondje, dat was wat ik in gedachten had. Maar dat viel nog vies tegen. Het bleek voor velen van jullie toch lastiger dan ik vooraf gedacht (en jullie zelf wellicht ook). Zeker met die vele discussies en competities in dit forum waar ik veelal muziek tegen komen waar ik nog nooit van gehoord heb, was ik eventjes bang dat het te simpel zou zijn omdat er hier een hoop kenners/liefhebbers zouden zitten, maar dat bleek gelukkig allerminst het geval. Niemand is er in geslaagd de zogenaamde ‘volle bak’ te halen, de maximale 50 punten. Een aantal kwam daar enigszins bij in de buurt, maar waar jullie vooral bij in de buurt kwamen, was elkaar. Laten we gauw naar de uitslag kijken. Antwoorden Ronde 1 1. Ed Sheeran – I see fire 2. John Farnham – You’re the voice 3. Kelly Clarkson – Breakaway 4. Heart – Alone 5. The Opposites ft. Mr. Probz – Sukkel voor de liefde 6. Pilot – Magic 7. Nirvana – Come as you are 8. Veldhuis & Kemper – Ik wou dat ik jou was 9. Axwell^Ingrosso – Something new 10. Simon Webbe – Coming around again Punten Ronde 1 1. Kloppie - 36 2. GAE Eagles - 36 3. Kelvin - 34 4. 007mark - 32 5. Grote Ree - 30 6. Baddoo - 29 7. Max.V. - 29 8. Erwin. - 27 9. Yitushita - 25 10. MetalMichael - 24 11. Juca - 19 12. Chimpa - 18 13. The Kerfts - 17 14. Niels - 17 15. PJHoutman - 15 16. Rogier. - 14 17. Tom. - 13 18. Pecswollenaer - 12 19. Chiemel - 11 20. Lakigigar - 4 Stand na Ronde 1 1. [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; - 36 2. [MENTION=4538]GAE EAGLES[/MENTION]; - 36 3. [MENTION=6764]Kelvin[/MENTION]; - 34 4. [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; - 32 5. [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; - 30 6. [MENTION=8910]Baddoo[/MENTION]; - 29 7. [MENTION=19035]Max.V.[/MENTION]; - 29 8. [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; - 27 9. [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; - 25 10. [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; - 24 11. [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; - 19 12. [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; - 18 13. [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; - 17 14. [MENTION=139]Niels[/MENTION]; - 17 15. [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; - 15 16. [MENTION=25021]Rogier.[/MENTION]; - 14 17. [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; - 13 18. [MENTION=32665]pecswollenaer[/MENTION]; - 12 19. [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; - 11 20. [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; - 4 De volgende ronde zal morgen online komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 13 december 2015 Share Geplaatst 13 december 2015 Nummers die ik niet goed heb zijn toch ook wel 'o-ja-tjes;. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 13 december 2015 Share Geplaatst 13 december 2015 Goh, ik had bij die tweede echt een heel ander nummer in m'n hoofd ;c En de featuring vergeten bij The Opposites, tja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 13 december 2015 Share Geplaatst 13 december 2015 dubbel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 13 december 2015 Share Geplaatst 13 december 2015 Ben ik de enige die in 2 Paul Young - Love of the Common People hoorde? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 13 december 2015 Share Geplaatst 13 december 2015 (bewerkt) 3 was er eentje waar ik echt niet op kon komen, maar ergens in mijn achterhoofd nog wel wist. En nu ik de naam zo zie is het ohja die was het. 9 zegt me nog steeds niets. Maar al met al een prima score. [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; heeft er wel iets van weg, maar voor mij was het vrij snel duidelijk dat het om You're the voice ging. 13 december 2015 bewerkt door GAE EAGLES Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten