Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Transfernieuws

Mvdv

Aanbevolen berichten

En bedrijven dan, of overheden? Geld verdien je met schulden. En in het geval van Real, en vrijwel elke topclub, gebruik je schulden om een ander, sportief, doel te bereiken. Zolang men maandelijks de rente overmaakt en uiteindelijk de individuele leningen aflost is er niets aan de hand. Alles draait om het vertrouwen van de banken die de clubs van geld voorzien, en gezien de maatschappelijke waarde van deze clubs en de bezittingen zijn die bereid om de clubs van funds te voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huhu, er zijn dus echt mensen die geloven dat een club het hele bedrag van een shirtje krijgt?

Wat uitzoeken kwam idd uit op 5-10 euro per shirt of zo, ik weet mijn bron niet meer. Overigens is zoveel shirts in directe zin koppelen aan een speler als directe extra afzet ook ontzettend vreemd. Alsof veel van die mensen geen alternatieve naam hadden gekozen zonder Di Maria.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geheel offtopic maar doe mij liever een bedrijf dat het anders aanpakt zoals omega pharma van Marc coucke ipv een land dat het inderdaad zo doet (Griekenland) zoals je aangeeft. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor.

De verkoop van Omega Pharma is rond. Het Amerikaanse Perrigo betaalt 3,6 miljard euro voor het farmaconcern van Marc Coucke. Dat bevestigt het bedrijf in een persbericht. Er wordt 2,5 miljard euro betaald, de rest gebeurt door overname van de schulden van Omega Pharma.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141106_01361815

Ook Omega Pharma had gewoon schulden hoor. Maar zoals hier al gezegd, schulden zijn helemaal geen probleem zolang de schuldeisers vertrouwen hebben dat je je schulden gaat terug betalen. Het gaat pas mis als dat vertrouwen wegvalt. Clubs als Real zijn zo groot dat dat vertrouwen er altijd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle bedrijven hebben in principe dan ook schulden, al is het maar het niet meteen betalen van ingekochte voorraden. En zolang men hun huishoudboekje verder op orde heeft, is er idd niks aan de hand. De populistische term schuld is ook gewoon een holle frase zonder overige financiële cijfers erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een laatste offtopic: daar ging heel mijn punt ook niet om :cab: het ging om de berekening die man utd maakte om te zeggen dat ze er winst op maakten terwijl dat duidelijk niet zo was.

Kevin de Bruyne voor 63 miljoen naar man city? Kan ie meteen debuteren tegen Chelsea en de pannen van het dak spelen :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2,5 miljoen voor een bijna 28-jarige speler met een jaar contract bij een middenmotor (muah oke, middenmotor/subtopper, zit er tussen in denk ik). Ik vind het (te) veel, maar vergroot wel de opties. Had zelf alleen veel liever een backje gezien, maar goed dat is nu al 100x gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites