Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Darts Topic

Mvdv

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Rogier.:

;c  lekkere quote

Verder ziet er wel zo uit hoor, wat een rukloting. En geen bye, en die man gooit even 140 gemiddeld in een leg 

Hoe zit dat met die lotingen in elkaar dan, en wat houdt een bye in? Ik krijg dat soort dingen vaak wel mee maar heb me er nog nooit echt in verdiept hoe dat allemaal in z'n werk gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Jotew:

Hoe zit dat met die lotingen in elkaar dan, en wat houdt een bye in? Ik krijg dat soort dingen vaak wel mee maar heb me er nog nooit echt in verdiept hoe dat allemaal in z'n werk gaat.

Om netjes uit te komen, werken ze vanaf een top-512 naar beneden. Er zijn echter niet 512 deelnemers, waardoor een deel (grofweg de helft nu er al een man of 40 geplaatst is voor de volgende fase) in de eerste ronde geen tegenstander krijgt toebedeeld. Rondje vrij dus. Maakt het makkelijker om een punt te scoren (in 2e ronde winnen is 1 punt, 3e 2, etc.). Doorgaan naar de volgende fase heb je 3 punten voor nodig, met een 'gunstig' legsaldo. Loting is volledig willekeurig, dus je kan tegenstanders tegenkomen die 60 gemiddeld gooien, maar ook deze Duitse topper.

Voor het perspectief, Satyr staat nu op 2 punten met een niet zo lekker legsaldo. Niet winnen betekent einde verhaal.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites