Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FC Twente

Kloppie

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Jotew:

Dit is precies zo’n reactie waar elke Twente supporter om lacht. Maak je druk om je eigen club, en trek alleen je mond open als je kennis van zaken hebt. Aan jouw reactie te zien heb jij die in ieder geval niet :).

Volgens mij heeft Twente aardig wat dure spelers gehaald en hebben ze niet lang geleden een paar miljoen moeten lenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lazy:

Is het niet zo dat Twente en Enschede zelf niets kunnen/willen regelen?

Dacht dat er zelfs geen mogelijkheid is met een scherm in het stadion of midden in de stad.

Zelf ben ik van mening dat je in de kkd speelt en je dus aan die regels dient te houden. Stel ze hadden nu tegen Sparta gemoeten, hadden ze dan ook een verzoek gedaan om in de kuip te mogen spelen? 

Enig idee hoeveel wedstrijden er om dit soort redenen elders zijn gespeeld de laatste 10 a 15 jaar? 

Twente dient een verzoek in of het evt in de Arena kan. Niks meer, niks minder. 

De media is degene die dit alles zo opblaast, niet Twente, niet de spelers en al helemaal niet de supporters. Diezelfde supporters die altijd zijn blijven komen ondanks de teringzooi die door Joop en Aldo is ontstaan. Ik ben er daar toevallig 1 van en ik ben ook zeker de laatste die zegt dat de rest zich aan twente moet gaan aanpassen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Pino:

Volgens mij heeft Twente aardig wat dure spelers gehaald en hebben ze niet lang geleden een paar miljoen moeten lenen. 

Ja klopt, kneiter duur waren ze. Er gaan spelers weg waarvan salaris (eredivisie salaris) vrij komt en er komen transfervrije spelers voor terug.. 

En mbt de leningen en vrijstellingen raad ik je toch aan iets betere research te doen. Je doet het overkomen alsof er miljoenen over gemaakt zijn naar Enschede, iets wat alles behalve waar is..(iig niet vanuit gemeente of banken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Jotew:

Ja klopt, kneiter duur waren ze. Er gaan spelers weg waarvan salaris (eredivisie salaris) vrij komt en er komen transfervrije spelers voor terug.. 

En mbt de leningen en vrijstellingen raad ik je toch aan iets betere research te doen. Je doet het overkomen alsof er miljoenen over gemaakt zijn naar Enschede, iets wat alles behalve waar is..(iig niet vanuit gemeente of banken)

God, weer zon twente supporter die dan hier alles recht komt praten wat krom is. Tuurlijk zijn die miljoenen niet rechtstreeks over gemaakt, nee Twente heeft voor de zoveelste keer de afgelopen paar jaar uitgegeven wat anders betaald had moeten worden aan aflossing en rente. Resultaat: Lening kan niet betaald worden, dus rug tegen de muur beleid voor de gemeente.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Jotew:

Hoe zit het dan met de 7 miljoen die is kwijtgescholden? (Echt een vraag overigens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rossi:

Omdat iedereen zich wel aan Ajax aan moet passen (ook afspraken die verdraaid worden in het voordeel van Ajax). Dat het gekocht is is ook mijn mening. Echter hebben de supporters daar verder niet zoveel mee te maken

Verplaatsen van wedstrijden hebben niks met dit te maken.

Twente gedegradeerd door eigen falen en daardoor spelen ze tegen Jong Ajax  en die spelen op De Toekomst. Heel ingewikkeld is het volgens mij niet.  Lijkt mij ook een logisch besluit van Halsema.   Worden ze lekker in eigen huis kampioen

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah dat Twente, bah bah bah. Om te kotsen. De supporters wilden vrijdag de hele stad lastig vallen en de laffe herders in het bestuur hebben helemaal er niks van gezegd of aan gedaan.

Veel supporters wilden ook dat Twente thuis kampioen wordt en dan krijgen ze ook nog beetje hun zin ook. Hoop dat Sparta vrijdag verliest, lekker kampioen worden zonder zelf te spelen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Bah dat Twente, bah bah bah. Om te kotsen. De supporters wilden vrijdag de hele stad lastig vallen en de laffe herders in het bestuur hebben helemaal er niks van gezegd of aan gedaan.

Veel supporters wilden ook dat Twente thuis kampioen wordt en dan krijgen ze ook nog beetje hun zin ook. Hoop dat Sparta vrijdag verliest, lekker kampioen worden zonder zelf te spelen :)

De hele stad lastig vallen? Je hebt geen idee waar je over praat man knuppel ?.  Als je iets beter geinformeerd was had je geweten dat Twente en Ajax supporters (en dan niet het rolstoelersvak, maar de iets “zwaardere jongens” om het zo maar te noemen.) gezamenlijk dingen wouden organiseren in de stad. Zo’n slechte band is er namelijk niet tussen de supportersverenigingen van Ajax en Twente. 

bewerkt door Jotew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het prachtige club met een hele groep supporters. Maar dit gezeik slaat helemaal nergens op. Als je die uitwedstrijd tegen Dordrecht speelt, krijg je ook slechts paar honderd kaarten. Je bent gedegradeerd en daarbij hoort ook het risico op een kampioenschap in een uitwedstrijd met een paar honderd man. Deal with it.

En wat betreft Jotew die de toegestoken hulp vanuit gemeente/bank gaat lopen bagatelliseren. Ik dacht dat inmiddels alle mensen wel de kop uit het zand gehaald, maar blijkbaar zitten er toch nog een aantal flink in. Anders kan ik dat niet verklaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Thomassje123:

Misschien toch wel de beste oplossing. Ik ben helemaal blij want ik zou vrijdagnacht nachtdienst hebben. Nu maandag lekker in eigen huis kampioen worden, heerlijk

Tenzij Sparta op de broek krijgt maar wel beter voor jullie zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kelvin:

Ik vind het prachtige club met een hele groep supporters. Maar dit gezeik slaat helemaal nergens op. Als je die uitwedstrijd tegen Dordrecht speelt, krijg je ook slechts paar honderd kaarten. Je bent gedegradeerd en daarbij hoort ook het risico op een kampioenschap in een uitwedstrijd met een paar honderd man. Deal with it.

En wat betreft Jotew die de toegestoken hulp vanuit gemeente/bank gaat lopen bagatelliseren. Ik dacht dat inmiddels alle mensen wel de kop uit het zand gehaald, maar blijkbaar zitten er toch nog een aantal flink in. Anders kan ik dat niet verklaren.

Twente hoort qua club en aanhang zeker in de eredivisie, maar non-stop dat zielige ‘wij tegen de rest’ sfeer creëeren is wel echt sneu. Ook een ‘gevoel’ dat ze zichzelf aanpraten. Verder met je eens betreft het gehele gebeuren rondom vrijdagavond. Zou ook niet begrijpen waarom Ajax/Adam een Twente feestje zou moeten faciliteren. Laat ze lekker schermen in het stadion zetten zoals Feyenoord deed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kelvin:

Ik bagatelliseer niks. Ik ben de eerste hier op het forum die zal toegeven dat het een zooitje is en dat we goed weg komen. Hebben gewoon geluk gehad met bepaalde sponsoren (bijv Dik Wessels).. zonder hem waren we dit seizoen met -9 begonnen..  Hier doen sommigen het alleen voorkomen dat twente alleen gesteund word door de gemeente maar zo is het niet. Tuurlijk helpt het mee dat er wat word kwijtgescholden en een x-bedrag wordt omgezet naar een lening maar het zijn vooral ‘De Noabers’ (groep Twentse ondernemers) die met hun miljoenen Twente levende hebben en gaan houden. 

Dus even voor jou ter informatie, ben me er heus we van bewust dat we op dit moment niks te willen hebben. Maar dat heb ik in eerdere posts al aangegeven :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Negatieve winst is gewoon geen correct Nederlands zou ik zeggen. 

Maar winst is wel inkomen minus uitgaven. Die kan hoger worden door meer geld te ontvangen of de uitgaven te verminderen (kwijtschelden). 

In het geval van Twente kan je nog niet echt spreken van winst, maar eerder van minder in het negatief staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-4-2019 om 07:27 zei Jotew:

Ik bagatelliseer niks. Ik ben de eerste hier op het forum die zal toegeven dat het een zooitje is en dat we goed weg komen. Hebben gewoon geluk gehad met bepaalde sponsoren (bijv Dik Wessels).. zonder hem waren we dit seizoen met -9 begonnen..  Hier doen sommigen het alleen voorkomen dat twente alleen gesteund word door de gemeente maar zo is het niet. Tuurlijk helpt het mee dat er wat word kwijtgescholden en een x-bedrag wordt omgezet naar een lening maar het zijn vooral ‘De Noabers’ (groep Twentse ondernemers) die met hun miljoenen Twente levende hebben en gaan houden. 

Dus even voor jou ter informatie, ben me er heus we van bewust dat we op dit moment niks te willen hebben. Maar dat heb ik in eerdere posts al aangegeven :)

Maar het is toch vd zotte dat Twente nu kampioen wordt, terwijl ze geld hebben uitgegeven dat ze niet konden uitgeven?

Dat is gewoon competitievervalsing. Ze hebben kennelijk dus niet geleerd van hun verleden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Pino:

Maar het is toch vd zotte dat Twente nu kampioen wordt, terwijl ze geld hebben uitgegeven dat ze niet konden uitgeven?

Dat is gewoon competitievervalsing. Ze hebben kennelijk dus niet geleerd van hun verleden.....

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/steun-gemeente-aan-psv-was-ongeoorloofd~af004e6d/
https://l1.nl/gemeente-geeft-weer-miljoen-aan-roda-93429
https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzicht/gemeente-kerkrade-schiet-roda-jc-toch-weer-te-hulp/
https://www.groene.nl/artikel/gemeenten-over-de-schreef-met-steun-aan-profvoetbal

Zomaar wat voorbeelden dat ook de rest van Nederland zich hieraan 'schuldig' maakt. ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Elano:

Dit is wel een beetje het gemiddelde niveau als je deze discussie aan gaat ja. Wijzen wijzen wijzen. Man wat hoop ik dat die hele club opgedoekt word. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kelvin:

Staat genoteerd

Dat mag. Zullen een boel mensen hetzelfde over denken. Pino slaat gewoon de spijker op zijn kop. Je krijgt lening op lening op lening. Al dat geld geef je vervolgens uit om weer een veel te dure selectie neer te zetten en dan weer handje ophouden. Ik vind het lachwekkend. Had ze

echt een 16e plaats gegund ofzo. Of nu nog ff 20 punten in mindering oid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites