Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

KNVB Beker

Ilias.

Aanbevolen berichten

ROTTERDAM – Ajax kan zonder twijfel een sanctie tegemoet zien na de ongeregeldheden tijdens de verloren bekerfinale in De Kuip tegen PEC Zwolle (5-1).

Een deel van de fans gooiden tot tweemaal toe rookbommen in het doelgebied van één van de goals. Arbiter Bas Nijhuis legde het duel vervolgens bijna een half uur stil. Als de KNVB dezelfde strafmaat hanteert als vorig seizoen tegen FC Utrecht, dan blijft de schade mogelijk beperkt tot een geldboete.

Op 26 september 2012 was scheidsrechter Nijhuis - wederom - genoodzaakt het bekerduel in de tweede ronde tussen FC Utrecht en Ajax (0-3) te staken na een vergelijkbaar voorval. De wedstrijd werd in de 58e minuut tijdelijk gestaakt, toen fans van Utrecht vuurwerk en voorwerpen op het veld gooiden. De KNVB legde de club een boete van 15 duizend euro op en een voorwaardelijke straf van één thuisduel zonder publiek met een proeftijd van twee jaar.

De gevolgen voor Ajax, dat geen voorwaardelijke straf van de KNVB had openstaan, zouden op basis van deze jurisprudentie relatief kunnen meevallen. Al kan de voetbalbond het moment – een finale die vol in de schijnwerpers staat – als verzwarende factor meewegen. In Europees verband heeft Ajax wel een behoorlijke historie opgebouwd. De club kreeg dit seizoen van de UEFA boetes voor misdragingen van fans in Glasgow en Salzburg.

Ik zou het een veel te lage straf vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trieste bedoeling zeg, vuurwerk gooien én dan ook nog waar je eigen keeper staat :cab: Sowieso een vergoeding voor het veld lijkt me?

Knappe zege van Zwolle, had wel 7-1 kunnen worden.

Geweldige prestatie _O_

bewerkt door MarcFR
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Re: KNVB Beker #5

Ik heb niets van de match gezien, maar had op Ajax gebet. Hoe kan dit in godsnaam? :cab:

Gebrek aan wil, inspiratie, lef, gebrek aan bluf gewoon een slappe zooi Ajax. Hoop mensen halen de onderbreking aan. Zonder onderbreking hadden ze ook verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een geweldige dag als Zwollenaar heb ik gisteren gehad zeg. Hele dag onderweg. Was al een groot feest in de bus en daarna op het Zwolle plein. Vervolgens begint die wedstrijd dramatisch met die fantastische goal van Van Rhijn, maar daarna zat ik echt in een roes op de tribune. Ajax was nergens te bekennen en PEC bleef maar scoren. Heerlijke dag was dit.

Om nog maar te zwijgen over de Ajax supporters. Als Ajacied hoop ik dat ze die lui op kunnen sporen en gewoon een SV geven voor het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites