Jump to content

KNVB Beker

Ilias.

Recommended Posts

Supportersvereniging Ajax begrijp beslissing; Feyenoord is er nog niet uit

Ajax en Feyenoord spraken in 2009 af om vijf jaar lang geen uitsupporters mee te nemen naar de Klassiekers. Dit jaar loopt dit verbod dus af, maar Ajax heeft woensdag reeds laten weten dat het nog drie jaar lang geen uitfans mee zal nemen. De Amsterdammers zijn tot deze beslissing gekomen na de ongeregeldheden van afgelopen zondag bij de bekerfinale tegen PEC Zwolle.

Het is nog niet bekend of Feyenoord wel uitfans wil meenemen naar de Amsterdam ArenA. "Wij zijn op dit moment nog niet zo ver'', liet een woordvoerder van de Rotterdamse club weten aan het ANP. Feyenoord speelde in januari nog in de beker een uitwedstrijd tegen Ajax en van de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan mochten er bij dit duel al uitfans aanwezig zijn, als Ajax dan ook maar uitsupporters mee mocht nemen naar de competitiewedstrijd in De Kuip, die een paar weken later werd gespeeld. Dat ging echter niet door.

De supportersvereniging van Ajax heeft begrip voor de beslissing van de club om voorlopig geen uitfans mee te nemen naar Rotterdam. "Wij begrijpen het wel. In het licht van de gebeurtenissen van zondag, snappen we dat dit nodig is", zegt woordvoerder Erol Erdogan tegen RTL Nieuws. "We vinden het wel heel jammer; we hebben veel moeite gedaan om het weer mogelijk te maken."

Hoezo zou Feyenoord nu uitsupporters ook nog een paar jaar de Arena verbieden? We hoeven toch niet solidair te gaan zijn..

Is nog geen onbegrip, dat zou pas komen zodra ze besluiten om ook nog geen fans mee te nemen. Vind het alleen opmerkelijk dat ze blijkbaar nog twijfelen.

Is natuurlijk makkelijk scoren voor dit soort mensen: Ja we zouden het dit jaar echt overwegen (grootste bulshit ooit ;) )

Dat zeker. Ik zou graag gewoon chill naar een uitwedstrijd kunnen. Ik weet dat ik rustig ben, en niet bijvoorbeeld in hekken ga klimmen ofzo (cc [MENTION=3677]Luke.[/MENTION]; ), dus voor mij hoeven ze niet 700 miljoen ME en politie te betalen om te beveiligen. Helaas wel voor een aantal andere die altijd vrij hun ding kunnen en mogen doen.

Wat is nou de link?

Klopt trouwens wel dat vooral de thuissupporters agressief zijn richting Feyenoordfans op de thuisvakken. Erg jammer. Al moet ik zeggen dat juichen op thuisvakken (als het gebeurd is) ook niet slim is.

• 5 months later...
In dit geval niks, dit kun je niet tegenhouden. Maar jij beweert dat ajax zich alles mag/kan permitteren, alleen omdat ze de succesvolste club in NL zijn, en dat mag nooit de bedoeling zijn.

Wat permitteert Ajax zich dan allemaal? Volgens mij moet je gewoon even je Twentse eierdopje afzetten.

Nouja wat Ajax zich in dit geval permitteert is dat Ajax-supporters hun eigen keeper bekogelen met vuurwerk tijdens de bekerfinale en deze straf behoorlijk laag is. Ik had ook ergens gelezen dat in het verleden andere clubs die incidenten met vuurwerk hadden veel zwaarder gestraft werden, terwijl het vuurwerk daar nog in de vakken bleef en niet op het veld werd gesmeten. Dan is het dus niet heel vreemd als er geluiden komen dat de KNVB Ajax hiermee bevoordeelt ten opzichte van andere clubs, puur afgaand op jurisprudentie. Dus misschien gaat het wel niet om een Twents eieirdopje bij Elano, maar om een Ajax-bril bij jou.. :)

Achjah, alsof de KNVB Ajax al niet genoeg (in)direct steunt

Ik pak alvast even popcorn.

Vrij terecht ook als je bekijk wat Ajax voor het Nederlands voetbal betekent.

Heb wel mijn twijfels bij meer dingen, zoals de (in)directe steun van de KNVB aan Ajax door het sinds kort spelen van alle thuis interlands in de ArenA