Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Muziek topic

Richarð.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Tim':

Ja dat klopt, ik had me niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Ik bedoelde dat hij niet op vaste basis deel uitmaakt van SAULT.

Ik neem aan dat je niet weet wie dat wél zijn? Zo wel, dan ben ik daar wel benieuwd naar. Alleen ene Laurette Josiah lijkt bekend te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Chiemel:

Ik neem aan dat je niet weet wie dat wél zijn? Zo wel, dan ben ik daar wel benieuwd naar. Alleen ene Laurette Josiah lijkt bekend te zijn. 

Nee geen idee haha. Laurette Josiah en Michael Kiwanuka hebben in elk geval (minimaal) een keer meegewerkt en producer Inflo heeft ermee te maken. Verder geen flauw idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik ben op spotify op zoek naar wonderful days van charly lownoise & mental theo met het 'langzame' begin wat ze ook doen als ze live spelen. En ik ben op zoek naar hun versie van outside world van sunbeam. Iemand die mij linkjes of titel/artiest kan geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit:Outside world vind ik niet ,enfin hun versie toch niet.

Hebben die aliassen toevallig ?

weet niet of het dit is.Heb verschillende versies geprobeerd,maar vind ook enkel deze.

bewerkt door hjs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-7-2021 om 22:13 zei Vlonkie:

Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik ben op spotify op zoek naar wonderful days van charly lownoise & mental theo met het 'langzame' begin wat ze ook doen als ze live spelen. En ik ben op zoek naar hun versie van outside world van sunbeam. Iemand die mij linkjes of titel/artiest kan geven?

Was ff vergeten,maar ben op deze uitgekomen nu

Weet niet of het deze is,dat is het enige andere dat ik vind dan wat ik nu al gepost heb.

Hopelijk ben je er iets mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tim' @Chiemel @Erwin. Andere misschien Sault ook geweldig vinden... Ze gaan binnenkort al hun muziek offline halen... Nu al op Spotify is het nummer "9" wat bij dezelfde plaat /EP als London Gangs, Bitterstreets en Fear hoort niet meer af te spelen. Echt ronduit vervelend want ik vind ze echt super tof en goed al ruim een jaar... Gelukkig is er nog veel van ze wel op Spotify en YouTube? Te luisteren... Maar is kwestie van tijd voor het weggaat... Eeuwig zonde ik ga vandaag proberen alles te downloaden... Of kopen desnoods mits dat überhaupt kan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kyrill:

@Tim' @Chiemel @Erwin. Andere misschien Sault ook geweldig vinden... Ze gaan binnenkort al hun muziek offline halen... Nu al op Spotify is het nummer "9" wat bij dezelfde plaat /EP als London Gangs, Bitterstreets en Fear hoort niet meer af te spelen. Echt ronduit vervelend want ik vind ze echt super tof en goed al ruim een jaar... Gelukkig is er nog veel van ze wel op Spotify en YouTube? Te luisteren... Maar is kwestie van tijd voor het weggaat... Eeuwig zonde ik ga vandaag proberen alles te downloaden... Of kopen desnoods mits dat überhaupt kan? 

Ik blijf het een aparte aandachtstunt vinden. Helaas nu voor mij vooral Bitter Streets niet meer te luisteren op Spotify. Op Youtube en dergelijke zal iemand anders wel versies online gaan gooien. Maar anders moet je het inderdaad vóór vandaag gekocht hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bas2204 @Grote Ree @Steels en wie zich geroepen voelt ideeën :)? 

Screenshot_20211021_132657_com.instagram.android.jpg

Je haalt wel een hele hoop uiteenlopende muziek aan moet ik zeggen, maar er is een hoop goede oude muziek. Waar ik zelf vaker ook naar luister:

The Doobie Brothers

The Allman Brothers Band

Steve Winwood

Traffic

Joe Cocker

JJ Cale

Ian Matthews

Tom Waits

maar ook bands als Toto, Supertramp, Simple Minds, Boston, Kansas, Foreigner, Scorpions en Lynyrd Skynyrd.

Er is zo enorm veel te ontdekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bas2204 @Grote Ree @Steels en wie zich geroepen voelt ideeën :)? 

Screenshot_20211021_132657_com.instagram.android.jpg

Curtis Mayfield, Etta James, Sam & Dave, Booker T & The MG's, James Brown, The Jam, The Rolling Stones, The Stranglers, Iggy Pop & The Stooges, Patti Smith, Canned Heat, Jimi Hendrix, The Zombies, Creedence Clearwater Revival, The Velvet Underground, Marvin Gaye, Stevie Wonder, Chuck Berry, Buddy Holly, Hank Williams, Janis Joplin, Louis Prima, The Platters, Sammy Davis Jr. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas2204:

Je haalt wel een hele hoop uiteenlopende muziek aan moet ik zeggen, maar er is een hoop goede oude muziek. Waar ik zelf vaker ook naar luister:

The Doobie Brothers

The Allman Brothers Band

Steve Winwood

Traffic

Joe Cocker

JJ Cale

Ian Matthews

Tom Waits

maar ook bands als Toto, Supertramp, Simple Minds, Boston, Kansas, Foreigner, Scorpions en Lynyrd Skynyrd.

Er is zo enorm veel te ontdekken

Thnx!! Toto ken ik en luister ik zo nu en dan bijvoorbeeld George Porgy. Maar niet super veel van hun nummers ga gelijk verandering in brengen dank. 40-45% van namen ken ik zal allemaal eens gaan opzetten dank amigo. Hebt gelijk is heel erg uiteenlopende muziek met iig als enige overeenkomst het oud is :) Alleen van allemaal wel eens gehoord uit je lijstje maar nooit in verdiept. Top! Begin voor nu gelijk met Joe Cocker, Supertramp en Foreigners. 

1 uur geleden zei Steels:

Curtis Mayfield, Etta James, Sam & Dave, Booker T & The MG's, James Brown, The Jam, The Rolling Stones, The Stranglers, Iggy Pop & The Stooges, Patti Smith, Canned Heat, Jimi Hendrix, The Zombies, Creedence Clearwater Revival, The Velvet Underground, Marvin Gaye, Stevie Wonder, Chuck Berry, Buddy Holly, Hank Williams, Janis Joplin, Louis Prima, The Platters, Sammy Davis Jr. 

Curtis Mayfield luister ik al veel bijvoorbeeld Move on Up en Superfly. Chuck Berry luister ik ook veel en vaak CCR ook zo nu en dan. Thnx voor de rest kan voorlopig vooruit. Vooral Sammy Davis Jr en Buddy Holly benieuwd naar. Dank

55 minuten geleden zei Grote Ree:

Zijn al heel wat mooie namen genoemd. Zou er graag nog Dire Straits, Earth Wind & Fire en Steely Dan aan willen toevoegen. 

Alleen Steely Dan nog niet geluisterd, thnx. Earth Wind & Fire vind ik geweldig. En luister ik vaak thnx maat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je Earth, Wind & Fire al zo goed vindt en Curtis Mayfield veel luistert, dan moet je ook maar eens een recent concert van Nile Rodgers gaan kijken/luisteren. Die man heeft aan meer disco/soul/pop nummer 1 hits meegewerkt dan wie ook denk ik. Zo'n concert is echt een feest der herkenning:

En mocht je ooit ook de kant van de blues uit willen: daar heb ik ook nog meer dan genoeg oude aanbevelingen die ik nu nog weg heb gelaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-10-2021 om 13:59 zei Chiemel:

Als zo'n band moeilijk gaat doen dat ik niet meer hun muziek kan luisteren stikken ze er maar in. 

Dit ja, dan luister ik niet naar hen.

De (muziek) streaming services zijn een zegen. Het stimuleert indie artiesten ook, en het zorgt ervoor dat er niet altijd naar dezelfde mainstream liedjes wordt geluisterd. Ik snap niet hoe je er tegen kan zijn. In tegenstelling tot andere mediums is quasi alles ook toegankelijk. Geen exclusieve rechten en competitie tussen verschillende services. Je kan luisteren wat je wil, en als je dat niet kan is het vaak om de artiest te moeilijk doet (of het te obscuur is).

Was het nog met radio en cassetjes, cd's enzovoort. Dan moesten we allemaal naar Olivia Rodrigo, Maneskin, BTS, Dua Lipa dag in, dag uit luisteren. Of A Forest en Africa voor de 7322ste keer beluisteren, terwijl cd/kassette/vinyl redelijk duur is, en dus ervoor zorgt dat je veel selectiever zou zijn, en dus weinig nieuwe muziek zou leren luisteren. Je zou veel minder nieuwe muziek leren kennen.

Is het perfect neen, maar ik denk dat velen die klagen over te weinig inkomsten, geen inkomsten zouden hebben was het niet voor Spotify ;) want niemand zou hen kennen of naar hen luisteren.

Maar bepaalde zaken kunnen evt. wel toegevoegd worden zoals bvb. vrijwillige donaties enzovoort aan de artiest waarbij ook effectief 100% naar de artiest gaat, beetje vergelijkbaar zoals met Twitch. het is wel voor verbeteringen vatbaar. Maar de content moet wel ten alle tijden "free" blijven (al betaal je al voor "spotify" en niet voor twitch).

Verder zou Spotify ook kunnen werken aan het toevoegen van achtergrondinformatie en misschien lyrics.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik gisteren mijn nieuwe mobiel heb Samsung Galaxy S20 FE 5G, is muziek luisteren nog zoveeel mooier/leuker. Dat in cominatie met mijn Momentum S2 van Sennheiser klinkt kwaliteit van muziek op mijn telefoon echt super goed gek. Hoor dingen qua muziek/klanken/beats ik nooit heb geweten nummers hadden_O_:classic_love: Is echt feestje voor mijn gehooor en geest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of hier ergens radio topic is... Doe maar zo:

https://www.nu.nl/media/6187281/mattie-valk-en-wietze-de-jager-maken-na-conflict-eenmalige-show-voor-radio555.html#coral_talk_wrapper

Is dit reden om te gaan luisteren Mattie en Wietze samen sinds 2017 weer voor eerst... Of juist niet? Is voor goed doel en 2 uurtjes :)

@Grote Ree @Socrates @Tim' @PJHoutman

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites