007mark Geplaatst 5 augustus Share Geplaatst 5 augustus Gister ook mijn punten ingeleverd, op de valreep dus! Redelijk okay editie, maar zo'n 4-5 nummers die er bovenuit staken bij mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 augustus Auteur Share Geplaatst 7 augustus Terugblik: De eerste data Terwijl de notaris nog druk bezig is met het tellen van alle stemmen, zetten we onze nostalgische bril op en blikken we voorzichtig terug op de grote lijnen van de eerste 49 edities. Binnenkort volgt ook een overzicht met statistieken over individuele landen en natuurlijk ook de scouts. Spoiler @Erwin.@Titan@Djurovski@bas huijsmans@Copywriter@KayDeManaager@Rykjvk1@Chimpa@Platina32@xanderoo@Chiemel@Satyr@Tim'@Fantasy@Whitewolf345@michael16@Bogatyr@007mark@aron24@Fabian.@chrisje1993@Urbeto@Laki@nasje92@Srangaman@Vreven@himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus (bewerkt) Wow! Zuid Amerika dus nog nooit gewonnen? Leuke uitdaging. Plus meer debutanten dus. 7 augustus bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 augustus Auteur Share Geplaatst 7 augustus 2 minuten geleden zei Chiemel: Wow! Zuid Amerika dus nog nooit gewonnen? Leuke uitdaging Klopt inderdaad. Oceanië Australië heeft het daarentegen procentueel goed gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Ik zie een uitdaging @Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 augustus Auteur Share Geplaatst 7 augustus Terugblik: De landen De notaris heeft inmiddels alle stemmen geteld en 'we have a valid result'. Goed, ik zal de Martin Osterdahl in mijzelf nu direct weer uitzetten, want daar wordt niemand gelukkig van. Waar jullie wel gelukkig van worden, is het puntenfeestje dat op het punt van losbarsten staat. Maar wat is een songfestival zonder een zinderende maar ook onnodige spanningsopbouw? Precies, niks dus! Daarom hier wederom een paar statistieken over de eerste 49 edities. Alle data die deze editie gepresenteerd worden zijn ontleed aan de grote MU Worldvision Database. Dit is een Excel-bestand dat is opgezet door @Chimpa. Hij heeft alle data van de eerste pak en beet 35 edities verzameld en ondergetekende heeft 'm tot editie 49 bijgewerkt. In de loop van deze editie zal ik deze Excel in dit topic posten, zodat de statistiekfetisjisten onder ons eens lekker kunnen grasduinen in het grote songfestivalarchief. Spoiler @Erwin.@Titan@Djurovski@bas huijsmans@Copywriter@KayDeManaager@Rykjvk1@Chimpa@Platina32@xanderoo@Chiemel@Satyr@Tim'@Fantasy@Whitewolf345@michael16@Bogatyr@007mark@aron24@Fabian.@chrisje1993@Urbeto@Laki@nasje92@Srangaman@Vreven@himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Mooi werk! Leuk om te zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Enorm leuk gedaan ja! Maar de spanning stijgt toch wel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Leuke updates Ree! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Wat gaaf om te zien dit zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Wat een vette updates! Engeland is dus het meest succesvol (graag gedaan ), maar bij Australië lijkt de kans op een topdrienotering een stuk groter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 augustus Auteur Share Geplaatst 7 augustus Terugblik: De scouts Hoorde ik nou goed dat jullie nóg een update vandaag hadden gewenst? Nou, dat kan geregeld worden hoor! Even een disclaimer, voordat ik per ongeluk de verwachtingen van het tempo al te hoog ga leggen: nee, het aantal updates van vandaag gaat niet representatief zijn voor de rest van de competitie. Omdat ik stiekem veel te goed ga op statistieken bij dit spelletje, ben ik nog maar eens de Excel ingedoken en heb ik een aantal extra kolommen met data toegevoegd. En nu wordt het interessant, want we gaan het niet meer over landen hebben maar over - jawel - jullie! In deze update kun je zien wat jullie inzet over de edities heen nou echt waard is geweest. Wie heeft muziekminnend MU consequent weten te beroeren met zijn smaak? Wie weet dusdanig de juiste snaren te raken dat 'ie het geschopt heeft tot een van de onderstaande eervolle lijstjes? We gaan er nu achter komen. Spoiler @Erwin.@Titan@Djurovski@bas huijsmans@Copywriter@KayDeManaager@Rykjvk1@Chimpa@Platina32@xanderoo@Chiemel@Satyr@Tim'@Fantasy@Whitewolf345@michael16@Bogatyr@007mark@aron24@Fabian.@chrisje1993@Urbeto@Laki@nasje92@Srangaman@Vreven@himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus (bewerkt) Ik stuur inmiddels zelf nooit Engelse of Amerikaanse inzendingen in, vind ik eigenlijk te makkelijk. Vast wel een keertje gedaan, maar lang geleden. 7 augustus bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Sta ik daar maar mooi in zo'n lijstje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Het verbaast me niet dat zo'n hoog percentage van de stemmen op mij 12 punten is. Geldt ook voor de anderen in de top 3 overigens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xanderoo Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Ik denk dat ik zegevier op de negatieve manier! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus (bewerkt) Hier had je dus die data voor nodig proper gedaan! 7 augustus bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Sta er toch goed bij hoor, als gaat om overwinningen, top-10 plekken en totaal aantal punten Hopelijk kan er weer een mooi resultaat bij komen deze editie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus Leuke updates man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus Ook wel mooi om te zien dat de VS niet vaak wint, want dat wordt toch wel als gemakkelijke keuze gezien vaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus (bewerkt) Toffe updates Ree! Dit is precies wat ik in gedachten had qua updates toen ik ooit met de database begon. 8 augustus bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus Dit is nu al een meer dan waardige en reemorabele jubileumeditie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 8 augustus Share Geplaatst 8 augustus Leuk man, heerlijk die statistiekjes. Zag zowaar nog een paar keer m’n naam voorbij komen, terwijl ik toch echt een flink deel heb laten schieten aan het begin. Op naar de koppositie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 8 augustus Auteur Share Geplaatst 8 augustus Terugblik: De winnaars Ho eens even, we hadden toch al een post over de vorige winnaars voorbij zien komen? Dat klopt, maar ook over deze winnaars zijn zeker de nodige statistieken op te maken. De nieuwe of wellicht wat minder succesvolle scouts zouden onderstaande infographic best kunnen gebruiken als richtlijn voor hun volgende inzending. Immers, statistieken liegen niet! Dat gezegd hebbende zou ik het eerlijk gezegd best leuk vinden als we binnenkort weer eens een winnaar krijgen die wat meer van de gebaande paden af durft te gaan. Scout reveal Een gender reveal, maar dan nét even anders. Een leuke kleine bijkomstigheid aan dit spelletje voor mij is dat ik er plezier uithaal wanneer ik exact weet te raden welke inzending bij welke user hoort. Nu is als organisator de lol van dit spelletje er gauw af, aangezien de PM's die ik heb mogen ontvangen de afgelopen weken de boel al direct verraadden. Ach ja, je moet wat offers brengen als je de boel in goede banen wil leiden. Hoe dan ook, voordat de scores van het eerste land bekend worden gemaakt, volgt hier dus een ware scout reveal. Kun jij raden welke inzending bij welke scout hoort? Australië Spoiler @Erwin. België Spoiler @Titan Bosnië-Herzegovina Spoiler @Djurovski Canada Spoiler @bas huijsmans Duitsland Spoiler @Copywriter Engeland Spoiler @KayDeManaager Eritrea Spoiler @Rykjvk1 Estland Spoiler @Chimpa Filippijnen Spoiler @Platina32 Finland Spoiler @xanderoo Ghana Spoiler @Chiemel Hongarije Spoiler @Satyr Ierland Spoiler @Tim' IJsland Spoiler @Fantasy Italië Spoiler @Whitewolf345 Letland Spoiler @michael16 Litouwen Spoiler @Bogatyr Mexico Spoiler @007mark Moldavië Spoiler @aron24 Nederland Spoiler @Fabian. Noorwegen Spoiler @chrisje1993 Roemenië Spoiler @Urbeto Schotland Spoiler @Grote Ree Servië Spoiler @Laki Verenigde Staten Spoiler @nasje92 Zuid-Afrika Spoiler @Srangaman Zweden Spoiler @Vreven Zwitserland Spoiler @himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten