Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #50

Grote Ree

Aanbevolen berichten

image.thumb.png.bd6c19cb9c40b0e5c205f56cdd9d9840.png

Terugblik: De eerste data

Terwijl de notaris nog druk bezig is met het tellen van alle stemmen, zetten we onze nostalgische bril op en blikken we voorzichtig terug op de grote lijnen van de eerste 49 edities. Binnenkort volgt ook een overzicht met statistieken over individuele landen en natuurlijk ook de scouts.

image.png.e8f20cf61cd224fb67d432d8b294aea8.png

image.png.3327701007389f75fca02ffcde54443a.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terugblik: De landen

De notaris heeft inmiddels alle stemmen geteld en 'we have a valid result'. Goed, ik zal de Martin Osterdahl in mijzelf nu direct weer uitzetten, want daar wordt niemand gelukkig van. Waar jullie wel gelukkig van worden, is het puntenfeestje dat op het punt van losbarsten staat. Maar wat is een songfestival zonder een zinderende maar ook onnodige spanningsopbouw? Precies, niks dus! Daarom hier wederom een paar statistieken over de eerste 49 edities. 

image.thumb.png.d2f25b788c598bdb4e2cb2e966375578.png

Alle data die deze editie gepresenteerd worden zijn ontleed aan de grote MU Worldvision Database. Dit is een Excel-bestand dat is opgezet door @Chimpa. Hij heeft alle data van de eerste pak en beet 35 edities verzameld en ondergetekende heeft 'm tot editie 49 bijgewerkt. In de loop van deze editie zal ik deze Excel in dit topic posten, zodat de statistiekfetisjisten onder ons eens lekker kunnen grasduinen in het grote songfestivalarchief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terugblik: De scouts

Hoorde ik nou goed dat jullie nóg een update vandaag hadden gewenst? Nou, dat kan geregeld worden hoor! Even een disclaimer, voordat ik per ongeluk de verwachtingen van het tempo al te hoog ga leggen: nee, het aantal updates van vandaag gaat niet representatief zijn voor de rest van de competitie. 

Omdat ik stiekem veel te goed ga op statistieken bij dit spelletje, ben ik nog maar eens de Excel ingedoken en heb ik een aantal extra kolommen met data toegevoegd. En nu wordt het interessant, want we gaan het niet meer over landen hebben maar over - jawel - jullie! In deze update kun je zien wat jullie inzet over de edities heen nou echt waard is geweest. Wie heeft muziekminnend MU consequent weten te beroeren met zijn smaak? Wie weet dusdanig de juiste snaren te raken dat 'ie het geschopt heeft tot een van de onderstaande eervolle lijstjes? We gaan er nu achter komen.

Snare Drum

image.thumb.png.7d5ba2fe2d020350e0a632273ab6693c.png

image.thumb.png.04530d6ec6163d9e901ce9ddd4dbf339.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terugblik: De winnaars

Ho eens even, we hadden toch al een post over de vorige winnaars voorbij zien komen? Dat klopt, maar ook over deze winnaars zijn zeker de nodige statistieken op te maken. De nieuwe of wellicht wat minder succesvolle scouts zouden onderstaande infographic best kunnen gebruiken als richtlijn voor hun volgende inzending. Immers, statistieken liegen niet! Dat gezegd hebbende zou ik het eerlijk gezegd best leuk vinden als we binnenkort weer eens een winnaar krijgen die wat meer van de gebaande paden af durft te gaan. 

image.thumb.png.e91aed9d0d1047f8414e199f1f44c719.png

Scout reveal

Een gender reveal, maar dan nét even anders. Een leuke kleine bijkomstigheid aan dit spelletje voor mij is dat ik er plezier uithaal wanneer ik exact weet te raden welke inzending bij welke user hoort. Nu is als organisator de lol van dit spelletje er gauw af, aangezien de PM's die ik heb mogen ontvangen de afgelopen weken de boel al direct verraadden. Ach ja, je moet wat offers brengen als je de boel in goede banen wil leiden. Hoe dan ook, voordat de scores van het eerste land bekend worden gemaakt, volgt hier dus een ware scout reveal. Kun jij raden welke inzending bij welke scout hoort? 

Australië

Australia 

Spoiler

België

Belgium

Spoiler

Bosnië-Herzegovina

Bosnia and Herzegovina

Spoiler

Canada

Canada

Spoiler