Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #48

Titan

Aanbevolen berichten

dIX8Irj.png

We laten Lviv achter ons, waar @Urbeto zich een even waardig als kundig gastheer heeft geweten en waar @Bogatyr met overmacht de overwinning pakte dankzij zijn Belgische inzending van The Haunted Youth.

We mogen dus naar België - zijn we mooi klaar mee. Het land gaf ons Jacques Brel, Eddy Merckx en Louis Paul Boon, maar gaf ons even zo vrolijk Will Tura, Clouseau en Max Verstappen. Van je buren moet je het maar hebben, laten we maar zeggen! Het zou de organisatie van het festival sieren om de geboortegrond van The Haunted Youth als locatie voor deze nieuwe editie aan te wijzen, maar eenmaal aangekomen in het Limburgse Alken bleek al snel dat hier geen duizenden fans hun onderkomen konden vinden. Zelfs niet als we alle onbezette kelders mee zouden rekenen. 

Om de Limburgers niet helemaal met een kluitje in het riet te sturen, is de organisatie iets noordelijker gewandeld, waar ze de de stad Hasselt tot zich nam. Niet heel veel te beleven, een paar maffe standbeelden, wat oude gebouwen en een gezellig centrum. O ja, en een gebouw dat plaats kan bieden aan de meute liefhebbers die niet kunnen wachten op de ongetwijfeld naderende progressieve metal, Italiaanse underground techno en tokkelende Canadese beroepsalcoholisten annex liedjesschrijvers.  Het feest der herkenning zal geheel in stijl plaatsvinden in een gebouw waarvan je direct zegt: hate it or love it - geheel in de stijl van de gemiddelde inzending. Toen de organisatie het vooraanzicht van het gebouw zag, wist men het zeker: Hasselt heeft de ballen gehad om al in 2018 een prototype songfestivaldecor in het centrum neer te plempen, dus daar moet nu eindelijk gebruik gemaakt van gaan worden. Welkom in het Stadkantoor van Hasselt!

Stadhuis Hasselt - Zoontjens

Het Standkantoor van Hasselt, waar tijdelijk alle ambtenaren op verlof worden gestuurd (en niemand die er iets van merkt), zodat het muziekfeest los kan barsten.

Regels:

Alle inzendingen zijn en blijven anoniem totdat alle stemmen binnen zijn.
Deelnemers wordt verzocht een lied uit te kiezen met een maximum van 25 miljoen weergaven op Spotify of Youtube. Aanvullend hierop mag een artiest op Spotify niet meer dan 3 miljoen luisteraars per maand hebben. Dit is besloten om de charme van het MU Worldvision – het ontdekken van onbekendere nummers uit allerlei uithoeken van de wereld – te garanderen én stimuleren. Overtreding hiervan betekent simpelweg het uit moeten zoeken van een ander nummer. Deelnemers worden ook verzocht om de nationaliteit van de artiest(en) te controleren. Het is niet de bedoeling dat iemand met een Indonesische oud-achteroom Indonesië vertegenwoordigd, dus let daarop.

Puntenlijst: 

Spoiler

12:

10:

8:

7:

6:

5:

4:

3:

2:

1:

R1:

R2:

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr

En wellicht hebben ook enkele oud-deelnemers interesse in deelname. Zo niet, is dit een eenmalige mention: 

@Platina32 @Gert @nasje92 @timpy00 @Jeroen. @Chimpa @Bolderbast

bewerkt door Titan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deelnemende landen

1. Engeland
  2. Filipijnen 
  3. Canada
  4. Noorwegen
  5. Zweden
  6. Nigeria
  7. Verenigde Staten 
  8. Denemarken
  9. Nederland
  10. België
  11. Duitsland
  12. Zuid-Afrika
  13. Frankrijk
  14. Pakistan
  15. Wales
  16. Schotland
  17. Zuid-Korea
  18. Argentinië 
  19. Ierland
  20. Italië
  21. Liechtenstein
  22. Turkije
  23. Chili
  24. Brazilië 
  25. Australië
  26. Israël 
  27. IJsland
  28. Ivoorkust 
bewerkt door Titan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Badmuts:

Kan ik trouwens ergens opzoeken welke nummers allemaal al zijn gebruikt? Zo niet, dan ga ik even een bestandje maken binnenkort

Dit is van ongeveer 10 edities geleden dacht ik.  Maar dan heb je iig een groot deel van de nummers die ooit geweest zijn

24082021_MU Worldvisionsongfestival_Database.xlsx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Erwin.:

Dit is van ongeveer 10 edities geleden dacht ik.  Maar dan heb je iig een groot deel van de nummers die ooit geweest zijn

24082021_MU Worldvisionsongfestival_Database.xlsx 610.43 kB · 0 downloads

Top! Ik zal er binnenkort een openbaar Google Drive bestandje van maken! Dan kan iedereen er makkelijker en sneller inkijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Urbeto:

@ElPrincipitowil je naast je furore in de Voice hier niet ook eens een kansje wagen? Zonder The Killers wel te verstaan  

Dat wil ik zeker eens doen! Verwacht echter nu een kleine baby binnen enkele dagen. Dus voor nu sla ik even over! The Killers zal ik wel inschrijven hoor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei ElPrincipito:

Dat wil ik zeker eens doen! Verwacht echter nu een kleine baby binnen enkele dagen. Dus voor nu sla ik even over! The Killers zal ik wel inschrijven hoor! 

Dat begrijp ik, succes aan die kant! Dat kan zomaar eens een schrikkeldagbaby worden dus ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BlGnFqP8dHdroJdNiudlhrb48mB-lIFQW4zjjxYSbIY/edit?usp=sharing

Alles tot #35 toegevoegd. Zal binnenkort de rest ook toevoegen maar dan kan @Titan de link alvast toevoegen in de openingspost :)

Lay-out zal ongeveer hetzelfde blijven als zoals ik het nu heb. De rest van het bestand vond ik overbodig omdat de bedoeling is dat we toch alleen maar checken of het nummer al eens is ingezonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dIX8Irj.png

De ambtenaren hebben bijna het stadskantoor verlaten. Het was nog een hele opgave om dit voor elkaar te krijgen, bang als ze waren dat hun gratis fruit op het werk voor een onbepaalde periode geen doorgang zou vinden en ze daarom weer zelf naar de groenteboer moesten om het hele gezin van de nodige vitamines te voorzien. Dit betekent dat de deadline voor het inzenden nadert.

Reeds 26 landen hebben toegezegd deel te nemen; van sommige is nog niet bekend met welk nummer. Uiteraard is er altijd plek voor meer landen. Het deelnemersveld zal op dinsdag 5 maart bekend worden gemaakt. Tot dan ergens - bij Belgische benadering - heeft een ieder de tijd om de inschrijven te voltooien.

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr @nasje92 @Chimpa @Bolderbast

Link naar opmerking
Deel via andere websites