Urbeto Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Meerdink is een leuke aanwinst. Je blijft verder ook gewoon uitstekend draaien. Ben benieuwd hoe de titelstrijd gaat eindigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Lekker talentje daar rondlopen. Jammer dat net hij dan niet uit de Achterhoek komt. Qua resultaten loopt het weer schitterend, ondanks de zwaardere belasting met de Europese wedstrijden. Als je halfweg tweede staat en nog steeds ongeslagen bent denk ik dat je een tweede kampioenschap zeker niet mag uitsluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Poh, dat is wel een leuk spelertje voor De Graafschap! Verder weer uitstekend aan het nieuwe seizoen begonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Uitstekend begonnen aan het seizoen, het talentje wat je hebt rondlopen is echt een pareltje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JC14 Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Fantastische prestaties met de club uit mijn geboorteplaats Ga zo door Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Je jast de seizoenen er aardig snel doorheen! Daar lijden de resultaten echter niet onder want je doet het nog steeds heel goed. Daarnaast leuk dat je Mexx Meerdink hebt weten te halen, zeker voor De Graafschap lijkt mij dat een fijne speler om erbij te hebben. Daarnaast ben ik zeer benieuwd wat je 15-jarige talent gaat bewerkstellingen in zijn loopbaan, hij lijkt mij nu al een hele goede speler voor dit niveau dus het kan wel eens een wereldtopper gaan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Zo even de tijd genomen om bij te lezen. Allereerst complimenten voor de leuke challenges die je erin hebt zitten, daarnaast super fijn en leuk om te lezen. Kan niets anders zeggen dan prachtige resultaten en heel knap dat je ook het tweede seizoen weer bovenin mee doet. Zet hem op! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Je doet dit echt geweldig, ik ontvang graag een tag. Echt heel mooi en tof dit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Vrij veel tegengoals, maar dat is logisch. Verder gaat het prima zeg! Geen zorgen op de Vijverburg, dus de grootste vraag in de bestuurskamer lijkt vooralsnog 'willen we minder of Meerdink?'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Gewoon een heerlijke 1e deel van het seizoen. Tja je staat niet bovenaan maar zie dat nog wel weer goedkomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 16 november 2023 Auteur Share Geplaatst 16 november 2023 (bewerkt) Ie-j kunt niet altied zeuven gooi’n Vorig jaar was een combinatie van een doordachte tactiek, onderschatting door tegenstanders en een portie geluk. Je kunt wel met die dobbelstenen blijven schudden, maar de kans is klein dat er elk jaar hetzelfde resultaat uit voortvloeit. Uiteindelijk komt er en vierde factor om de hoek kijken die nog belangrijker is: kwaliteit. Laat dat nou net iets zijn waar De Graafschap een stevig eind op achter loopt ten opzichte van de andere clubs. Daar waren de analytici het voorafgaand aan het seizoen ook al over eens – een veertiende plek zou het meest realistisch zijn. Toch drie plaatsen winst, want het jaar daarvoor hadden we als zeventiende moeten eindigen. Eredivisie – het houdt een keer op We deden geen transfers – los van een zestienjarig joch van AZSV (Aalten) dat mag laten zien of hij zich kan ontwikkelen de komende jaren – en gingen als de nummer 2 de tweede helft van de competitie in. Hier bleek al snel dat we dit jaar niet opnieuw kampioen zouden worden. Daarvoor lieten wij aan de ene kant te veel punten liggen en was Feyenoord aan de andere kant bijna niet te stoppen. Waar we lang mochten opscheppen over een ongeslagen status, gingen we na de winter maar liefst drie keer onderuit; het geluk houdt een keer op. Voornamelijk de periode februari-maart was voor ons zwaar. We kwamen niet langs ADO en gingen in Volendam met meer geluk dan wijsheid met de zege aan de haal. Richting het einde van het jaar besloot ik dat het anders moest. We vielen in de laatste zes wedstrijden terug op het spel van vorig seizoen. Die behoudende opvatting leverde een goede reeks op, waardoor we PSV voor konden blijven op de ranglijst en we ons kwalificeerden voor de CL-kwalificatierondes. Spoiler De beker – opnieuw tegen Feyenoord Omdat we dit seizoen actief zijn in Europa, mochten we één bekerronde overslaan. De afgelopen twee jaar schopten we het telkens tot de finale, waar Feyenoord ons tweemaal te sterk af was. Ook nu was het weer raak: opnieuw werd de finale gespeeld door De Graafschap en de Rotterdammers. Om daar te komen, schakelden we enkele sterke tegenstanders uit. In de kwartfinale werd rivaal Twente overtuigend verslagen, terwijl PSV in de halve finale een prooi was voor onze jonge honden. Er moesten wel strafschoppen aan te pas komen. Hirving Lozano – in de wedstrijd had hij maar oog voor één speler, zichzelf – miste de eerste en enige strafschop van de avond. Spoiler In de finale wilden we weer ons vertrouwde spel spelen dat ons aan het einde van de competitie zo goed had geholpen. Ted Koenen, onze eigen wonderboy, was helaas geschorst. Achterin stond Sem Went opgesteld om zijn tiende optreden namens De Graafschap te verzorgen. Hiermee werd hij de 24e Achterhoeker die aan de tien wedstrijden is gekomen. De geboren ’s-Heerenberger hield knap stand tegen de gevreesde aanvalslinie van Feyenoord. De titelverdediger was gedurende de wedstrijd iets dreigender, maar kon nooit voor heel groot gevaar zorgen. Dat deden wij evenmin, tot we eindelijk tot een vloeiende aanval kwamen waarin invaller Tristan van Gilst de diepte in werd gestuurd. De Nederlandse Zuid-Afrikaan (hallo Pokeplayerchallenge!) verraste Bijlow door snel te schieten: 1-0 eindstand. Driemaal is scheepsrecht! Champions League – de ervaring telt De Champions Leaguehymne schalde door de luidsprekers van de Vijverberg, wie had dat ooit durven dromen? Vooraf maakte ik me geen enkele illusie over dit toernooi. Kampioen worden in eigen land is leuk, maar dat valt niet te vergelijken met de krachten die in Europa op je afkomen. Verrassend genoeg wonnen we de eerste wedstrijd tegen FC Köln. In Keulen namen we brutaal de leiding via Brittijn en Önal. Pas in de tweede helft deden de Duitsers dankzij Jan Thielmann iets terug. Vervolgens werden we door andere tegenstanders snel op onze plek gezet. Monaco won met ruime cijfers, al vielen twee van hun doelpunten pas in blessuretijd. Tegen Bayern zette Kyano Kwint ons op voorsprong, maar dat wisten we niet vast te houden tegen de Beierse aanvalsdrift. In Milan waren we kansloos en mochten we blij zijn dat het geen 5-0 werd. Gelukkig bleef het niet een en al droefenis, want plots pakten we een puntje tegen Valencia dankzij de kale bats van Jantje Lammers. Twee weken later beleefden we onze mooiste wedstrijd door de eerste zege in Doetinchem te pakken: FC Basel werd overtuigend opzij gezet. Dat we daarna nog verloren van City en Juventus, kon niemand iets schelen. Het was de ervaring die telde. Spoiler @Urbeto: ik hoop dat Meerdink zich mee kan ontwikkelen met zijn leeftijdsgenoten die al bij de club zaten. Denk dat hij en mijn beste talenten van ongeveer hetzelfde niveau zijn. @Marius: het was erger geweest als hij een Belg was die geen Nederlander wilde worden . Hoewel de eindstand anders doet vermoeden, waren we dit jaar redelijk kansloos om kampioen te worden. @De Raam: ik hoop hem lang bij de club te houden, maar ik vermoed dat hij over een tijdje wensen krijgt om hogerop te gaan spelen. Dan is het kiezen tussen een stevige transfersom of nog een jaar genieten en hem gratis laten vertrekken. @Tim Windt: hij heeft een heerlijk seizoen gedraaid met veertien goals en twaalf assists . @JC14: en nog een Achterhoeker gevonden hier op het forum, haha! @19CH98: uiteindelijk zie je in deze FM al snel welke richting een wedstrijd op gaat en dan is het een kwestie van bijsture in het eerste kwartier. Dan kan het dus snel gaan, haha. Mexx is een prima speler die direct bij een groep leeftijdsgenoten met evenveel talent kan aansluiten. De vijftienjarige (ondertussen zestien jaar) kende een uitstekend eerste jaar met veertien goals en twaalf assists. @Blom: bedankt voor de complimenten! We deden opnieuw bovenin mee, maar het kan niet altijd de goede kant opvallen. Als dit het is voor de komende vijf jaar, ben ik een tevreden manager. @Kyrill: bedankt, kerel! Komt voor elkaar. @neva: dat is inherent aan iets meer risico in het spel leggen, maar achterin nog wel met Schenk, Van de Pavert of Hilderink spelen . Ze willen Meerdink, dus dat gaan we dan regelen. @Djurovski: dat kwam niet helemaal goed, maar dat geeft niet. Zoals ik zojuist al tegen Blom zei, zou dit een prima positie zijn voor de komende vijf jaar. We zijn toch enorm afhankelijk van wat er de komende tijd beschikbaar is of instroomt aan Achterhoekers. @askat73 @chrisje1993 @Reidar. @Gert @bas huijsmans @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @rich ruzzian @FlyD @Satioz @Arezo @FMNOOB @Badmuts @MNie @MuseMouse @ElMarcos Liever geen tag bij elke update? Let me know! 16 november 2023 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Als ik eerlijk ben , vind ik niet heel erg je ''nog'' niet kampioen bent geworden Dan is er nog wat van uitdaging. Feit je nu al uberhaupt kans maakte, is al echt pure klasse Mooie update en goede weer, je doet echt heel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Slim gespeeld zou ik zeggen als het niet zo lekker liep als je wenste maar toch erin slaagt de prijzen in eigen land te pakken. De tactiek een beetje tweaken kan soms wonderen doen! Ook in de CL wist je een leuke campagne neer te zetten. Nergens vernederd en ook hier en daar een paar prima resultaten geboekt. Hierop kan je verder bouwen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Je hebt weer boven alle verwachtingen gepresteerd met je ploeg. Wat dat betreft is Bennie een echte (over)performer. Helaas Europees een flinke reality check gehad, maar zo blijft er naar de toekomst nog iets over om naar toe te groeien! Wel kun je nu de beker ook toevoegen aan de prijzenkast. Ook niet gek! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Drie keer is scheepsrecht! Verder misschien een pas op de plaats maar dat is ook niet zo gek met al die extra wedstrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Gewoon een goed seizoen gedraaid. In de CL ook een debuut om trots op te zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Opnieuw een sterk seizoen, niet heel vreemd dat door het actief zijn op drie fronten in de eredivisie iets minder liep. Met het winnen van de beker voeg je ook een prijs toe aan de prijzenkast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Het zegt genoeg over je prestaties dat mijn eerste reactie is dat het jammer is dat je de titel net misloopt. Je hebt van De Graafschap in no time een grootmacht gemaakt en dat is een enorme prestatie! Ook in de CL ben je nog dicht bij de volgende ronde gekomen. Hopelijk lukt het je om volgend jaar ook daar een stapje te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Net geen kampioen helaas. Maar wat je al aangeeft op zich niet erg. In de CL paar mooie potjes gespeeld zeker voor de supporters. Mooi dat de beker wel eindelijk binnen is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 19 november 2023 Auteur Share Geplaatst 19 november 2023 ’t Wurdt dunne achterin Deze game kent één onzekere factor, een vrij grote zelfs: de voorraad spelers waaruit ik kan putten. Dan heb ik het over zowel de reeds bestaande spelers als de newgens die elk jaar de voetbalwereld proberen te bestormen. Als het gaat om spelers met aanvallende intenties, dan heb ik niets te klagen: bij De Graafschap zelf liep al het een en ander rond aan talent en ook bij andere clubs viel voldoende weg te kapen. Hoe anders is het in de defensie, met name centraal. We haalden natuurlijk Mats Rots, maar ik zie hem liever als linksback dan als centrale man. Schenk kan misschien nog net een jaar mee, terwijl Van de Pavert al ver over tijd is. Er blijft dus bijzonder weinig over dat zich kwalitatief kan meten met de rest van het elftal. Bart Straalman staat zijn mannetje, maar daarnaast moeten binnenkort jongens als Hilderink, Hartgers of Went worden opgesteld – stuk voor stuk geen toppers voor die positie. Maar ach, we houden de moed erin! De ins en outs We schrijver ondertussen alweer augustus 2026 – de tijd vliegt hier op het platteland nog sneller dan een buizerd die zich op een veldmuis stort. Net zo snel bespreek ik de uitgaande transfers. Tristan van Gilst was al een tijdje overbodig, maar mocht vanwege zijn Zuid-Afrikaanse paspoort langer blijven dan realistisch was. Nu zijn twintig potjes erop zitten, vonden we Royal AM uit Zuid-Afrika bereid om hem voor een halve ton op te halen bij ons. Ook Jim van der Logt verliet ons voor een avontuur in Spanje. Albacete betaalde €115.000,- voor de Achthoek; alle beetjes helpen. Het meeste geld werd verdiend aan Simon Colyn. Hij vertrok voor vier ton naar Clermont Foot. Tot slot vingen we een klein bedrag (€11.500,-) voor Sofian Daif. De middenvelder uit eigen opleiding kwam nooit aan spelen toe en gaat nu zijn geluk beproeven bij Paris FC. Vier spelers werden verkocht en vier spelers werden aangetrokken. De eerste nieuweling is de reservekeeper van Jong Ajax: Sten Kremers. Als jong ventje werd hij door de hoofdstedelingen weggepikt uit Doetinchem en nu keert hij voor €325.000,- terug in zijn geboorteregio. Een andere jonge speler die door een binnenlandse topclub werd weggelokt uit de Doetinchemse opleiding is Essien Bassey. De Aaltense vleugelverdediger mocht PSV voor €2.800.000,- verlaten. Misschien iets aan de hoge kant, maar hij is nog jong en bij ons krijgt hij wél speeltijd. Het was gelijk de duurste transfer ooit van De Graafschap. Dat record werd op één dag twee keer gebroken, want in de ochtend tekende Daan Rots ook al een contract op de Vijverberg. Wij maakten €1.900.000,- over aan FC Twente om hem te herenigen met zijn broertje Mats. Tot slot kwam Dielan Ghafour transfervrij naar ons toe nadat zijn contract bij Go Ahead afliep. De Lochemmer zal zich voorlopig melden in ons B-team. Aardig feitje: 79% van de A-selectie is dit seizoen Achterhoeks. Opnieuw Europa in Dankzij onze derde plek van vorig jaar mochten we ons melden in de derde kwalificatieronde van de Champions League. Daarin kregen we direct een pittige doch haalbare loting: Rangers. Thuis speelden we een fenomenale wedstrijd, en dat vier dagen na de verloren wedstrijd om de JC-Schaal tegen Feyenoord (3-2). De Schotten werden in de slotfase met een 4-1 nederlaag huiswaarts gestuurd. In de 87e minuut kwamen ze trouwens nog uit het niets op 2-1. Een moment van onoplettendheid bij Rio Hillen betekende een strafschop. Die werd knap gekeerd door Mees Bakker, maar uit de corner die daaruit voortvloeide viel de aansluitingstreffer alsnog. Vol vertrouwen konden we afreizen naar Glasgow, alwaar Brittijn al na 28 seconden de 1-0 achter de keeper streepte. Het was de perfecte start; eentje die de thuisspelende ploeg niet meer te boven kwam. Nog één ronde waren we verwijderd van het hoofdtoernooi. Daarin moesten we het opnemen tegen Club Brugge. Op de Vijverberg zagen de fans een gelijkopgaande wedstrijd waarin Club via Romeo Vermant op voorsprong kwam. Een kwartiertje later joeg Boyd Lucassen een afgeslagen voorzet in het doel en stond het weer gelijk. Na rust kwamen de Belgen opnieuw op voorsprong dankzij een eenvoudige intikker van Andreas Skov Olsen. De uitfans waren nog niet klaar met juichen of Devin Haen sprintte al naar de Spinnekoptribune om de gelijkmaker te vieren. Dat leek lange tijd de eindstand te worden, tot Thiago in de 95e minuut snoeihard raak kopte uit een hoekschop. In het Jan Breydelstadion volgde opnieuw een krankzinnige apotheose waarin juichen snel overging in huilen en andersom. Thiago en Antonio Nusa brachten de thuisclub nochtans binnen twintig minuten op een 2-0 voorsprong. Vlak voor rust kroop Ted Koenen echter handig voor zijn man, trok naar binnen en bracht ons terug in de wedstrijd. In minuut 63 nam Club weer verder afstand (Thiago) en net als in Doetinchem was Devin Haen binnen een minuut alweer aan het juichen: 2-3. Het geloof was terug. Een kwartier voor tijd werd het zowaar 3-3 (Brittijn) en Daan Rots sleepte er vlak voor het eindsignaal een verlenging uit. Spanning en sensatie! Amper een minuut verder in de verlenging stond het echter 4-4 door een goal van Cisse Sandra, ooit nog actief voor Excelsior. Die klap kwamen we niet meer te boven. Wat rest is deelname een de Europa League. En laten we eerlijk zijn: dit is een podium waar we op dit moment veel beter thuis horen, al kan dat over de Conference League ook gezegd worden. De loting leverde enkele interessante wedstrijden op. Thuis spelen we tegen Maccabi Netanya, Rangers, FC Köln en Ferencváros, terwijl we op bezoek gaan bij Viktoria Plzen, Galatasarary, FC Zürich en Newcastle United. @Kyrill: de 'nog niet' klopt niet helemaal, omdat we vorig seizoen wél kampioen werden in het eerste jaar terug in de Eredivisie. Vandaar dat ik spreek over iets minder geluk dit jaar . Met de derde plek ben ik trouwens ontzettend tevreden! @Marius: 'het doel heiligt de middelen', zei een wijze Italiaans ooit. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er in FM van kan genieten om een wedstrijd helemaal dood te maken . @ElMarcos: Bennie is niet te stoppen op z'n motor! Alhoewel, meerdere malen is hij al stevig gecrasht in zijn echte leven... Europees moeten we nog flinke stappen gaan zetten; iets wat nog zomaar een decennium kan duren. @De Raam: de spelers liepen zo nu en dan op hun tandvlees, wat het nadeel is van een kwalitatief krappe selectie. Wanneer je de iets mindere spelers opstelt, wordt het gelijk veel lastiger om nog te winnen. Niet erg, hoort erbij op dit moment in de game! @FMNOOB: het was mooi om die ervaring op te doen in de CL. Scheelde ook weer voor het behouden van spelers, omdat hun transferwaarde flink steeg en echt niemand 25M+ gaat neerleggen voor Haen, Brittijn of Önal. @Tim Windt: helemaal mee eens, het is lastig om iedereen fit te houden en/of altijd met de sterkste elf aan te treden. Eigenlijk heb ik alleen in de beker altijd met de beste spelers kunnen spelen, dus dat we die prijs dan pakken, is alleen maar mooi. @19CH98: het voelt niet als mislopen van een titel maar als het winnen van de derde plek. De verwachtingen moeten nog niet te hoog worden, he . Helaas geen lang CL-verhaal dit jaar. @Djurovski: ach, elk jaar kampioen worden is erg lastig op dit moment. Die van vorig jaar was erg mooi, maar dat mag nu de pret niet drukken met opnieuw een topklassering. @askat73 @chrisje1993 @Reidar. @Gert @bas huijsmans @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @rich ruzzian @FlyD @Satioz @Arezo @FMNOOB @Badmuts @MNie @MuseMouse @Urbeto @JC14 @Blom Liever geen tag bij elke update? Let me know! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Knap hoe je de selectie al zo om hebt kunnen vormen en, ondanks dat je ploeg op het eerste oog weinig spectaculair lijkt, uitstekende resultaten boekt. Jammer van de JC Schaal, maar verder heb je het lekker op de rit. Ik denk ook dat je momenteel meer in de EL op kan steken dan in de CL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Mooi om te lezen dat het team steeds meer vol Achterhoekers begint te raken. Ondertussen leiden de resultaten daar niet onder want Rangers uitschakelen en Club Brugge bijna vloeren is natuurlijk zeer knap! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Interessante inkomende transfers. Je lijkt opnieuw zeer intelligent te handelen. Het missen van de CL kan je zien als een gemiste kans, maar in jouw geval zou ik het ook zien als een opportuniteit. Op dit niveau is de kans veel hoger dat je een aardig woordje kan meespreken. Dat heb je tegen Rangers al bewezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Mooie loting in de EL voor een aantal mooie away tripjes voor de supporters Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Mooi dat je zoveel achterhoekers hebt, netjes hoor. En knap dat je Club zoveel weerstand wist te bieden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten