MNie Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Knap weer een prijs gepakt en de tweede plaats mogen we ook nog steeds zeer knap noemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Een knap seizoen hoor. 2e en de beker. Wel zonde hoor geen Vijverberg meer. Mooi bedrag ontvangen en idd Fiorentina heeft geweldige shirts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 24 november 2023 Auteur Share Geplaatst 24 november 2023 Wi-j bunt d’r bi’jnoa! Nou ja, bijna. Die Champions League, of beter gezegd, de Wereldbeker voor clubs is nog heel ver weg, maar een eerste doelstelling is bijna bereikt: van De Graafschap een team maken dat bestaat uit louter Achterhoekers en spelers uit de eigen opleiding. Alleen spelers die al actief waren bij de club bij aanvang van de game – met uitzonering van niet-Nederlanders – werden vrijgesteld van die voorwaarde. Het heeft ertoe geleid dat er op dit moment nog drie spelers bij de club actief zijn die niet binnen de eerste doelstelling passen: Mees Bakker, Xandro Schenk en Rio Hillen. 87% van de eerste selectie is dus al zover! Als ik dan vooruitkijk naar de komende jaren, denk ik dat alleen Rio Hillen nog geruime tijd bij de club blijft. We zitten niks te ruim in goede verdedigers en hij kan voorlopig nog jaren mee. Eredivisie 2027-2028 Met zegt wel eens dat je kampioen wordt tegen de kleintjes. Het zou kunnen, maar volgens mij worden wij geen kampioen tegen de groten. Dit seizoen pakten we tegen PSV drie punten en tegen Ajax slechts één punt, mede doordat we in de slotfase opnieuw de zege lieten glippen. De twee wedstrijden tegen Feyenoord leverden eveneens één punt op. Als ik dan kijk naar de andere uitslagen, is er slechts eenmaal op een pijnlijke manier puntverlies geleden tegen een kleiner team: in Deventer was Go Ahead met 4-2 veel te sterk voor ons apathische spel van die dag. Net als vorig jaar kwam het kampioenschap ontzettend dichtbij. In de 29e speelronde trokken we naar de Kuip, alwaar we met 1-0 verloren. Aan het einde van de rit zijn het net die drie punten die we tekort komen om Ajax voorbij te steken op de ranglijst. Of lag het dan toch aan de nederlaag bij Go Ahead? Hoe dan ook, we hebben er weer een spannend seizoen van weten te maken in Nederland. Pas op de allerlaatste speeldag werd de titelstrijd beslecht in het voordeel van Ajax. Wij deden wat we moesten doen in Nijmegen (3-1 winst), maar konden alleen eerste worden als Ajax in eigen huis zou verliezen van Almere City. Amsterdam-buiten verloor echter met 3-0. De doelpunten werden alle gemaakt door Cameron Archer, uitgegroeid tot international van Engeland. Om maar te benadrukken wat de tegenstand in de Eredivisie is. Leuk weetje: Devin Haen kroonde zich dit seizoen tot topscoorder van de Eredivisie, een unicum voor De Graafschap. Beker – drie op een rij? Waar we de laatste jaren naast de hoofdprijs grepen in de Eredivisie wisten we wel twee keer beslag te leggen op de Dennenappel. De cupfighters uit de Achterhoek kregen een eenvoudige loting voor de kiezen in de tweede ronde. In Tiel kregen de nodige jeugd- of B-spelers de kans, wat zich uitte in een kinderlijk eenvoudige 7-2 overwinning. Een prima vervolg kwam er in de daaropvolgende drie rondes. FC Utrecht. SC Heerenveen en Go Ahead Eagles kwamen beurtelings bij ons op bezoek en wisten het doel niet te vinden. Tot dusver was dit vermoedelijk meest soepele weg naar de finale die we in deze game hebben meegemaakt. Spoiler Voor de vijfde keer in vijf jaar stonden we in de finale. De tegenstander was een oude bekende. Feyenoord was in drie van de vier eerdere finales ook al onze tegenstander. De eerste twee keer ging de eindoverwinning naar Rotterdam, maar in 2026 waren de rollen voor het eerst omgekeerd. Ook nu werd het weer een wedstrijd waarin wij ons beproefde spel speelden, een benadering die in de competitie minder effectief blijkt te zijn de laatste jaren. In de finale deed Feyenoord wat het al zo vaak deed tegen ons (met name in eigen huis): scoren vanuit een hoekschop – Chadi Riad knikte raak. We lieten ons niet van de wijs brengen. In de tweede helft kwam de bal na een snelle, vloeiende aanval voor de voeten van Syb Fennebeumer, die wel raad wist met de geboden kans. In de extra tijd kregen we een vrije trap op zo’n twintig meter van het doel. Normaliter is Brittijn onze vaste vrijetrappennemer, maar ik had hem tien minuten daarvoor gewisseld – hij was doodop. Rio Hillen nam de verantwoordelijkheid om de vrije trap te nemen en krulde de bal zowaar in de kruising: 2-1! Spoiler Winterse transfers Volgens Richard Roelofsen – mijn hoofdscout – zou Alessio Pothuizen een waardevolle speler kunnen worden. Op de flanken begon ik af en toe krap te zitten in verband met een dunne selectie, enkele blessures en een moordend speelschema. Een explosieve Achterhoeker is in dat geval altijd welkom. Pothuizen is geboren in Aalten en heeft, hoewel zijn voornaam anders doet vermoeden, enkel de Nederlandse nationaliteit. Helaas geen Italiaan erbij voor de Poképlayer. De jongeman komt over van Fortuna Sittard, dat €1.700.000,- mag bijschrijven. Spoiler Het bleef niet bij de komst van de vleugelspeler. Ook kwam ik eindelijk een beloftevolle verdediger tegen waar PSV het duidelijk niet in zag zitten. Björn Barten – hallo alliteratie! – mocht voor een bod van €500.000,- vertrekken uit Eindhoven. De geboren Silvoldenaar speelt het liefst als rechtsback, maar zou ook centraal achterin uit de voeten kunnen. Aangezien zijn (kop)kracht en positionering niet zijn sterkste punten zijn, moet hij wel specifieke instructies meekrijgen. Barten bracht zijn eerste halfjaar bij de club door met zijn leeftijdsgenoten. Spoiler Champions League Dat gaan jullie in de volgende update zien! We hebben iets moois neergezet, dat is het enige wat ik er nu over kwijt kan. (Vrees niet, we hebben hem zeker niet gewonnen.) @Kyrill: saaie duels winnen is dit jaar de specialiteit van het huis! @Marius: met name het nieuwe stadion was een grote verandering. Misschien dat we met ons wonderkind net wel kampioen waren geworden, maar dat durf ik ernstig te betwijfelen. @ElMarcos: het was een prima seizoen waarin we weer kleine stappen hebben weten te maken in alle geledingen van de club. Een mythische status als die van Bilbao hebben we nog lang niet verworven! @19CH98: klopt, uiteindelijk moet het naar 100 procent gaan, wat er puur mee te maken heeft dat op een gegeven moment de 'oude' spelers vertrekken of stoppen met spelen. In de inleiding van deze update heb ik een antwoord geschreven op je vraag! @FMNOOB: het was kiezen voor dat geld of hem nu transfervrij zien vertrekken. Aangezien het bestuur zo idioot was om een lening aan te gaan voor een nieuw stadion, heb ik het geld maar gepakt, zodat we een gezonde club blijven. @MNie: elk jaar wordt het een beetje beter, dat merk ik aan alles. @Djurovski: het is enorm zonde, je auto parkeren en dan naar een betonbak lopen genaamd het De Graafschap Stadion. Of ja, blijkbaar heeft het een andere naam vanwege sponsoring. @askat73 @chrisje1993 @Reidar. @Gert @bas huijsmans @KayDeManaager @neva @Fantasy @keano77 @rich ruzzian @FlyD @Satioz @Arezo @FMNOOB @Badmuts @MuseMouse @JC14 @Blom @De Raam @Urbeto @Tim Windt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Ik heb de Superboeren sinds die sicke hakbal van Ali Ibrahim op de lat in de Arena niet meer zo goed gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Mooie 2e plek weer. Dit blijft erg goed gaa zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Wederom een heel goed seizoen en met de beker heb je alvast een mooie prijs binnen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Wat gaat het hard zeg! Alweer een seizoen voorbij ... en weer met erg mooie resultaten. De beker zorgt alweer voor een mooie prijs terwijl je toch ook weeral tot op het allerlaatste bleef meedoen om de titel. Ik ben dan ook razend benieuwd naar je parcours in de CL. Niemand die nu al een trofee verwacht natuurlijk, met de nieuwe opzet is het al zwaar genoeg voor de kleintjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Met 87% ben je al een heel eind op weg naar je doelstelling. Ondertussen lijden de resultaten er zeker niet onder want met een tweede plaats + bekerwinst doe je het wederom heel goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Nationaal opnieuw erg sterk gepresteerd. Ook mooi om te zien dat je 87% van je doelstelling hebt bereikt. Je bent erg goed op weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Zeer sterk seizoen gedraaid hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 25 november 2023 Share Geplaatst 25 november 2023 Ik liep een aantal updates achter, maar de resultaten liegen er nog altijd niet om. Je hebt van de Graafschap een echte cupfighter gemaakt en het lijkt een kwestie van tijd eerdat je weer eens de titel pakt. Dat hoop ik tenminste, want hij staat jou beter dan de hoofdstedelingen. Los daarvan oogt Fennebeumer als een leuk talent en ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 25 november 2023 Share Geplaatst 25 november 2023 Keurige 2e plaats weer. En de beker weer binnen geharkt. En ook nog eens. Twee goede versterkingen erbij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 27 november 2023 Auteur Share Geplaatst 27 november 2023 De wereld wet d’r weer van In de vorige update beloofde ik een bespreking van het Champions Leagueavontuur dat De Graafschap meemaakte in het seizoen 2027-2028. Ik wilde jullie gelijk niet te hard laten juichen, want de eindwinst is nog heel ver weg. Toch hebben we duidelijke stappen gemaakt ten opzichte van twee jaar geleden, toen we vrij kansloos werden uitgeschakeld in de competitiefase. Dat verdient iets meer aandacht dan een voetnoot in een jaarupdate. Filosofie Als nummer 2 van Nederland plaatste we ons voorlopig voor het laatst rechtstreeks voor het hoofdtoernooi. Vanaf komend seizoen speelt de runner-up al voorrondes, wat uiteraard alles te maken heeft met de matig prestaties van de Nederlandse clubs in Europees verband – waarvoor een welgemeend sorry vanuit Doetinchem. Ik maak me ook geen illusies: als competitie lopen we lichtjaren achter op Engeland en Spanje, om Italië, Duitsland en Frankrijk niet te vergeten. Mijn selectie zal de komende tien jaar nog zeker niet op dat niveau zitten, mocht het al ooit gebeuren. Elke Europese deelname voelt dus als een David-tegen-Goliathsituatie. Het is vast al opgevallen dat ik in de competitie en in de beker weinig sprankelende wedstrijden heb gespeeld in het verleden. Daar zit een reden achter. Ik ga namelijk uit van de kracht van het collectief. Dat collectief moet er alles aan doen om het de tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken. We zijn niet bang om te verdedigen en nemen elke kritiek voor lief als we weer eens een wedstrijd speelden met amper doelpogingen. Niet dat daar kritiek op komt, want iedereen rondom de club lijkt de situatie te begrijpen. De komende jaren ga ik dus gebruiken om een team te smeden dat heel moeilijk te verslaan is. Onze kracht moet zitten in de wedstrijden waar iets op het spel staat; pieken op het juiste moment. De acht wedstrijden die je in de Champions League speelt, hoeven echt niet allemaal gewonnen te worden. Tegen de grote clubs proberen we het een en ander uit aan spelopvatting en tactiek, terwijl we tegen gelijkwaardige of mindere teams proberen de punten te pakken. Wij kunnen pas gevaarlijk worden als we de competitiefase hebben overleefd. Competitiefase En zo geschiedde. We kregen een pittige doch haalbare loting voor de kiezen. Shakhtar Donetsk-uit is een typische wedstrijd waar je minstens een punt moet pakken, want zij mogen je niet voorbij op de ranglijst. We deden wat we moesten doen: een matige wedstrijd met weinig kansen, maar wel een treffer. Dat Önal vlak voor het einde nog scoort, is pure winst. Niets meer en niets minder. Dan Liverpool-thuis. Geen probleem als we zoiets verliezen in de competitieronde. Zij eindigen toch wel boven ons. Kortom, een uitgelezen mogelijkheid om te kijken hoe we dit alsnog een vervelende wedstrijd voor een club van dit kaliber kunnen maken. Helaas kwamen we snel met 2-0 achter, mede door een knullige eigen goal van Rio Hillen. Natuurlijk was Liverpool veel beter. Over negentig minuten kwamen ze tot twintig doelpogingen – dat moet in de toekomst trouwens wel wat omlaag, maar daarvoor zijn deze wedstrijden. Onze stugge spel bleek een verrassing te zijn, want via Brittijn en Rots stond het weer gelijk met nog een kwartier op de klok. Niet gek, twee goals uit zeven pogingen. Winnen lukte niet. De rek was eruit, Liverpool was topfit. 2-3 verlies, prima. Waar we op dit moment op voorhand kansloos zijn, is uit bij Juventus. Als ik vooruitkijk naar wat dit betekent voor een play-offwedstrijd, dan concludeer ik dat we in zo’n wedstrijd de schade beperkt moeten houden. Scoren móet niet, mag wel. Opnieuw lukte het redelijk met ons spel. Juve scoorde voor rust (Rabiot) en beet zich verder stuk op ons spel. Wij kwamen trouwens tot slechts drie schoten over de gehele wedstrijd, dus illusies maakte ik me absoluut niet. In de slotfase kregen we er nog één om de oren, net als tegen Liverpool. Nieuwe conclusie: over een aantal jaar moeten we dit soort wedstrijden topfit starten wanneer het om knock-outs gaat. Van FC Porto weet je nooit goed wat je kunt verwachten. Portugese teams zijn voor mij altijd lastig te benaderen in FM. Ze zijn beter dan dat wij zijn, maar dat betekent niet dat ze per se voor drie punten op bezoek komen. Vooral in Europese k.o.-uitwedstrijden willen ze het weleens kalm aan doen. In de competitiefase kwamen ze echter voor drie punten, waardoor wij veelal aan het tegenhouden waren. Dat lukte; beide partijen kwamen niet tot scoren. Een bonuspuntje voor ons en geen nieuwe inzichten. Een andere wedstrijd waarvan je weet dat het moeilijk wordt, is een uitwedstrijd bij Arsenal. Die combineren erop lossen en kunnen ook nog eens lekker dribbelen. Dus: linies kort op elkaar, niet te snel happen met tackles en vooral niet rond gaan tikken achterin, en hopen op een klein wonder. Een punt hieraan overhouden is dat kleine wonder – dít is wat we over een paar jaar moeten gaan doen! Zoals altijd tref je ook teams waarvan je zou kunnen winnen. Dat was Shakhtar natuurlijk al (vooral thuis, maar wij moesten uit). Marseille hoort ook bij dat type tegenstander, zeker als die club bij je op bezoek komt. We speelden minder behoudend en kwamen dankzij Brittijn en Raterink nog voor rust op 2-0, waardoor we de tweede helft weer konden oefenen op het sluiten van de rijen. Daar was ik deze keer minder tevreden over gezien de vroege aansluitingstreffer van Orsic. Maar, het belangrijkste is gelukt: drie punten. En elk jaar krijg je te maken met een ronduit matige tegenstander. Zo’n ploeg die zich per ongeluk plaatste voor het eindtoernooi en al blij is met elk punt dat wordt gepakt. Karabagh bijvoorbeeld. Hiertegen valt geen enkel excuus te verzinnen, de drie punten horen in eigen huis te blijven. Het verliep zelfs zo soepel dat we enkele spelers rust konden geven met het oog op de competitie. Met deze overwinning kwam ons totaal op elf punten en waren we al zeker van de tussenronde. Missie geslaagd. Van Young Boys Bern moet je ook niet al te veel verwachten. Zowel uit als thuis hoor je te winnen, mocht je iets willen in Europa. Van deze wedstrijd heb ik niet veel geleerd, omdat ik vier spelers uit de reserves heb opgesteld. Bern was daardoor iets sterker, zonder echt gevaarlijk te worden. Dankzij een treffer van Hartgers mochten we wat extra miljoenen bijschrijven. Spoiler Tussenronde ‘Hey, wijs eens één team aan dat je niet wilt treffen.’ Dat had ik snel voor Atlético Madrid gekozen. Het mag geen verrassing zijn dat de Spanjaarden onze volgende tegenstander werden. Het geeft niet, ik zie het als een mooie uitdaging om de filosofie in praktijk te brengen. Het werd een prachtig leermoment waar we veel voldoening uit kunnen halen voor de toekomst. In Madrid knalde Dumfries al na zeven minuten als een bronstige hengst over de rechterflank om op tijd bij een voorzet te zijn: 1-0. Kan gebeuren, gewoon rustig blijven. Dat deden we. Na rust was de Spaanse furie iets gaan liggen en counterden we er vrolijk op los: 1-2 door Fennebeumer en Haen. Helaas speelt er ook nog ene Romelu Lukaku in de spits bij Atléti en laat hij nou net in bloedvorm zijn. Een strafschop en een kopbal later was het 3-2. 3-2 is helemaal geen verkeerde uitgangspositie. Ik zal eerlijk zijn: ik had op iets moois, iets spectaculairs gehoopt. Dat kwam er niet en dat reken ik mezelf volledig aan. Ik wilde mijn spelers te veel laten voetballen. In de eerste helft ging dat goed en misten we een mooie kans. Daarna was het echter de beurt aan de bezoekers. Dumfries was nu helemaal geil en had in Lukaku zijn merrie gevonden. In een tijdsbestek van zes minuten had de Belgische spits er drie inliggen en bij alle goals had Dumfries een belangrijke rol. Van opwinding pakte de rechtsback even later een rode kaart en sprintte hij naar de douches. In overtalsituatie kwamen we terug tot 2-3 en werd er nog een mooie kans op 3-3 om zeep geholpen. Het was gedaan met ons Europese seizoen. Wat hebben we geleerd! Wat statistiekjes Het is al een tijdje geleden dat ik aandacht heb besteed aan de voortgang op de verschillende uitdagingen die ik mezelf heb gesteld. Een korte blik op hoe het ervoor staat. Minstens honderd Achterhoekers hebben tien wedstrijden of meer voor De Graafschap gespeeld gedurende deze game. Na vijf seizoenen staat de teller op 31. Langzaam, maar gestaag gaan we richting de honderd. Er wordt gedurende de game voor minstens honderd miljoen euro aan transferinkomsten gegenereerd door de verkoop van Achterhoekse spelers. Het is nog wachten op een mooie transferklapper. Die had er al wel kunnen zijn, want regelmatig is er vanuit het Midden-Oosten interesse in Önal, Haen en Brittijn. Ik kan hen echter niet missen, dus voorlopig staat deze doelstelling nog op een laag pitje, zoals onderstaand overzicht aantoont. Minstens drie geboren Achterhoekers schoppen het tot het Nederlands elftal. Nederland was kansloos op het WK en Koeman ging eruit. Aron Winter heeft al net zo veel oog voor onze spelers als zijn voorgangen. Nederland speelde een waardeloos EK (uitgeschakeld in de eerste ronde door Oostenrijk) en Winters positie kwam onder druk te staan. Helaas mocht hij toch blijven, anders had ik kunnen solliciteren, net als ik dat deed toen Koeman moest vertrekken. Tot zover geen Achterhoekers in Oranje. Poképlayerchallenge. Nog één speler erbij en ik tik de tien aan. Hard gaat het niet, maar ooit bij een andere club zal hier meer schot in komen. Alliteratiechallenge. Kyano Kwint, Mexx Meerdink en Sander Sybrandy hebben al drie letters voor me ingevuld. Komend seizoen zal Ruben Radstake de vierde op deze lijst worden. De verdediger moet nog een paar keer invallen om aan de twintig te komen. Daarnaast zijn we ondertussen voorzien van een beloftevolle B: Björn Barten. @Gert: één van de hoogtepunten in de jaren '90. Misschien nog wel mooier omdat de bal op de lat belandde in plaats van in het doel. @Kyrill: we blijven ons best doen! @ElMarcos: elk jaar een prijs pakken en ik ben een tevreden man. Hopelijk wordt die ene prijs wel ooit een keer de CL, haha. @Marius: de competitie kent op dit moment niet heel veel geheimen meer. Als de concurrentie het ook goed doet, dan weet ik dat ik ergens in de top 4 kan eindigen. Kampioen worden zal pas lukken wanneer de topteams iets meer punten laten liggen. De nieuwe opzet vind ik eerlijk gezegd prettiger voor de kleintjes, om redenen die ik in deze update heb geprobeerd te verwoorden! @19CH98: het zou mooi zijn om de CL te pakken met 100% van die doelstelling, al is het geen vereiste. In eigen land ben ik erg tevreden met in ieder geval weer een prijs en jaarlijkse plaatsing voor Europees voetbal. @Tim Windt: we zijn goed op weg, maar nog niet lang op de plaats van bestemming! Desondanks ben ik tevreden met de voortgang. @MNie: er valt niets te klagen als je de kwaliteit afsteekt tegen de topteams! @Urbeto: het is mooi dat we cupfighters zijn geworden, want daarmee is onze reputatie een flink stuk gestegen en hebben we de betere spelers uit eigen kweek in huis kunnen houden. Komend jaar hoop ik de titel weer eens te gaan pakken, dat wordt ondertussen tijd. Maar dan moeten die andere clubs wel punten gaan laten liggen. @Djurovski: naar mijn idee twee spelers die ik de komende jaren heel goed kan gebruiken in het eerste elftal. Misschien zelfs wel eentje in Oranje, of droom ik dan te veel? @askat73 @chrisje1993 @Reidar. @Gert @bas huijsmans @KayDeManaager @neva @Fantasy @keano77 @rich ruzzian @FlyD @Satioz @Arezo @FMNOOB @Badmuts @MuseMouse @JC14 @Blom @De Raam @FMNOOB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 27 november 2023 Share Geplaatst 27 november 2023 Heel leuke update, geeft een mooi inzicht in het hele tactische proces. En die alliteraties gaan gestaag door! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 november 2023 Share Geplaatst 27 november 2023 Toch wel een Europese campagne waar je heel erg trots op mag zijn hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 27 november 2023 Share Geplaatst 27 november 2023 Goede update weer met een vooral leerzame Europese campagne. Wat betreft je andere doelstellingen; respect voor je geduld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 november 2023 Share Geplaatst 27 november 2023 Wat een geweldige CL campagne was het Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 november 2023 Share Geplaatst 27 november 2023 Mooi verwoord hoe je extra kansen ziet in de CL opzet. Meer wedstrijden betekent meer ervaring en meer mogelijkheden om tactisch te experimenteren. Daar moet ik je wel gelijk in geven. Stiekem had ik gedacht dat je nog een ronde extra zou geraakt zijn maar met Atlético, dat dan ook nog eens Lukaku en Dumfries had rondlopen, trof je natuurlijk een aartsmoeilijke tegenstander. Met nog eens 14 punten in de eerste ronde kan je inderdaad alleen maar spreken van een uitermate geslaagd Europees avontuur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 27 november 2023 Share Geplaatst 27 november 2023 In de CL zijn 14 punten heel erg goed, zeker gezien de tegenstand die je hebt gehad. Daarnaast schrijf je het allemaal erg leuk op! Dat het daarna fout gaat tegen de Madrilenen is zeker geen schande. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 november 2023 Share Geplaatst 27 november 2023 Absoluut geen slechte Europese campagne. Nergens af gegaan en zelfs grote ploegen het vuur aan de schenen gelegd. Dat zou zomaar kunnen dat oranje mogelijk is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 29 november 2023 Auteur Share Geplaatst 29 november 2023 (bewerkt) Wi-j goat d’r veur! Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Er zijn een aantal doelstellingen door mezelf opgesteld dit jaar. Het wordt namelijk tijd voor een grotere prijs dan alleen de beker – het wordt tijd voor het kampioenschap. Tegelijkertijd wil ik ook weer een ronde verder te zien geraken in de Champions League. Ik heb het gevoel dat het team er klaar voor is. Veel spelers ‘van het eerste uur’ hebben zich goed ontwikkeld en zullen langzamerhand hun potentiële niveau gaan aantikken. Daar heb ik trouwens geen zicht op; in deze game gebruik geen in-game editor of een naverwante applicatie om dat soort zaken bij te houden. Alles verloopt puur natuur. Transfers Zoals we ondertussen gewend zijn, zorgde Bennie Jolink opnieuw voor weinig reuring op de transfermarkt. Er kwam één speler bij en er werd één speler verkocht. Daarnaast besloot Xandro Schenk te stoppen met voetballen. Hij wilde graag trainer worden, maar hij heeft de pech niet uit de Achterhoek te komen. Bedankt voor je diensten, pik! Eerst de uitgaande transfer: Mees Bakker. De doelman, niet afkomstig uit de Achterhoek of uit eigen opleiding, heeft zich ontpopt tot een prima sluitpost. Echter, ik heb Sten Kremers op de bank zitten en hem wil ik veel meer speeltijd geven, voordat hij ontevreden vertrekt. Bovendien is hij wel Achterhoeks (en komt hij oorspronkelijk uit de opleiding). Dus was het een eenvoudige beslissing om Bakker aan te bieden bij alle clubs toen er interesse begon te ontstaan. AA Gent en Al Shabab boden beide tien miljoen euro. Ik hoef niet uit te leggen voor welk contract Bakker koos. De spelers die werd verwelkomd op Sportpark de Bezelhorst, alwaar de trainingen worden afgewerkt, is Marcelino Gomes. Klinkt niet Achterhoeks, is het wel. Gomes is geboren in Vorden en beschikt tevens over de Angelose nationaliteit. Een fijne pokéspeler dus. Om onduidelijke redenen stroomde hij bij Almere City in de jeugdopleiding in. Daar kwam de rechtsbuiten tot één optreden voor Jong Almere. Weinig bijzonders en met zijn karakter is het afwachten of het überhaupt veel gaat worden. Voor €115.000,- en een maandsalaris van twee ruggen durfde ik de gok wel aan. Spoiler Selectie Daar waar Gomes zich mag gaan melden bij het jeugdelftal, werden er een paar spelers richting het eerste gepromoveerd. Het vertrek van Bakker werd opgevangen met het doorschuiven van Guus Boldewijn, een beloftevolle keeper. Ook Emmanuel Mumumi uit Zelhem zal af en toe een wedstrijd mee mogen spelen, al is het maar om weer een Achterhoeker aan tien duels te laten komen. Tot slot mocht Haci Araz in zijn eerste jaar direct aansluiten bij het keurkorps van Jolink. De rechtsbuiten wordt beschouwd als een nog groter talent dan het vorige wonderkind, Ted Koenen. Spoiler Met het doorselecteren kunnen we weer mooie statistieken overleggen. Van de 24 spelers waar we het jaar mee beginnen, komen er 22 uit de Achterhoek en hebben er zestien hun wortels in de jeugdopleiding van De Graafschap. Als we dan kijken naar welke spelers noch uit de regio noch uit de opleiding komen, dan komen we bij Rio Hillen uit. Mochten er geen gekke dingen gebeuren, dan blijft hij de komende zeven à acht jaar die vreemde eend in de bijt. Alhoewel, Rio spreekt na zes jaar Doetinchem al een aardig woordje Nedersaksisch. Champions Leaguekwalificatie Tja, je wordt tweede en dan mag je de Champions League in. Aangezien de Nederlandse clubs het zo voortreffelijk af hebben laten weten de laatste jaren, speel je als nummer twee ‘gewoon’ weer voorrondes. Die doelstelling van mezelf had dus al heel snel overboord kunnen worden gegooid. Sterker nog, met een jaartje Europa League had ik absoluut vrede gehad. Ons eerste tweeluik speelden we tegen Slavia Praag. Zoals vooraf al werd verwacht, leverde dit geen probleem. De basis voor de uitschakeling van de Tsjechen werd al in Arnhem gelegd, waar we overtuigend met 3-0 wonnen. Wacht even… Arnhem? Ja, dat klopt. Ons nieuwe stadion wordt na één seizoen al uitgebreid en daarom spelen we dit jaar in de Gelderse hoofdstad. Zien ze daar ook eens wat voetbal is. De laatste drempel die we over moesten om de Champions League te halen mocht gerust een stevige heuvel worden genoemd: Sporting Clube de Portugal. Tot mijn grote verrassing waren we in Zuid-Europa de bovenliggende partij en mochten we af en toe hopen op een minieme overwinning. Het bleef 0-0 en dan weet je dat er een zware return te wachten staat, ook al speel je in evenementenhal Gelredome. Wat ik vreesde, kwam lange tijd uit. Sporting kwam om ons te frustreren, wat de gemiddelde Portugese ploeg bijzonder goed ligt. Na een goed uur spelen vond Vinagre, hun linksback, de bal plots voor zijn voeten en besloot uit te halen: 0-1. We moesten iets gaan forceren. Beide broertjes Raterink kwamen het veld in. Het bleek een gouden zet te zijn. Othniël was twee keer de aangever (één keer op zijn oudere broer en één keer op Brittijn) en Elie verzorgde naast een doelpunt ook de assist op de 3-1 van Önal. In de Champions League spelen we de uitwedstrijden tegen Club Brugge, Atlético Madrid, Fiorentina en Cluj. In Nederland mogen we het opnemen tegen Manchester City, Borussia Dortmund, Galatasaray en AEK Athene. @neva: merci! Die aardige alliteraties geef ik na deze urgente uitdaging met de sensationele Superboeren waarschijnlijk meer visuele voortgang. @ElMarcos: daar is geen woord aan gelogen, thanks! @Urbeto: haha, geduld is daar zeker mee nodig. Maar, zoals ik in de eerste post van deze novelle al aangaf, niet alle doelstellingen hoeven bij De Graafschap gehaald te worden. Als ik hier klaar ben, ga ik verder kijken. @Kyrill: zeker weten! @Marius: het is om een gekke manier goed dat we nu door Atléti worden uitgeschakeld. Het geeft aan dat we er nog lang niet zijn en de spelers weten wat ze aan geweld tegen kunnen komen op de Europese velden. Laat die Haaland maar komen binnenkort! @19CH98: veertien punten is meer dan ik vooraf verwachtte (ik zette in op zo'n tien punten). Bedankt! @Djurovski: kijk, dat is precies de bedoeling. Die grote ploegen moeten het zo moeilijk mogelijk gemaakt worden. Daar slagen we aardig goed in. @askat73 @chrisje1993 @Reidar. @Gert @bas huijsmans @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @rich ruzzian @FlyD @Satioz @Arezo @FMNOOB @Badmuts @MuseMouse @JC14 @Blom @De Raam @FMNOOB @Tim Windt @MNie 29 november 2023 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 Zeer zeer knappe overwinning op Sporting CP zeg! Gomes klinkt inderdaad niet echt als een Achterhoeker, maar geboren en getogen daar dus tellen zal die! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 Verrassende versterking, maar Marcelino maakt menig mandekker miserabel! Leuke update weer, fijne schrijfstijl, heel netjes. Je neemt ons leuk mee in het proces. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 Scherpe doelstellingen, maar je voelt wellicht zelf goed aan op welk niveau de ploeg zit en wat haalbaar is. In de CL voorrondes liet je in ieder geval al zien dat de Europese ambities misschien niet eens te hoog gegrepen zijn. Sporting is een vervelende tegenstander en staat misschien zelfs een trapje hoger dan bepaalde tegenstander die je nu in de competitiefase zal ontmoeten. Top-24 lijkt me dan ook een evidentie. De top-8 is afhankelijk van meerdere factoren, al heb je wel het geluk van maar 1 absolute topclub te ontmoeten, al zullen ook Atlético en Borussia voor pittige wedstrijden zorgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 Gaat geweldig goed, SPorting uitschakelen in CL kwalificatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten