Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

Mooi om die visie even neergeschreven te zien staan.  Belangrijk vooral om al je teams goed te monitoren indien je wil focussen of de jeugdwerking. Een speler meer of minder per positie in de jeugd of reserveteams zal dan niet zo heel veel verschil maken, zolang ze maar aan minuten komen, eventueel via een huurdeal. Maar je hebt het mooi op de rit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie en uitgebreide update weer. Leuk om te lezen hoe je om gaat met aantallen, speeltijd en wie je waarvoor beschikbaar stelt. Ik moet hem wellicht nog een keer extra lezen om het echt allemaal te verwerken, maar dit is mooi volgend deel voor de talentontwikkeling almanak van Football Manager zeg! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessante update weer. Ik merk zelf dat ik deze selectiebreedte vooral op orde maak wanneer ik van plan ben langer bij een club te blijven, want het is natuurlijk wel een ietwat tijdrovende klus. 

N.a.v. je reactie op mijn vorige reactie: mijn eigen staf is ietwat herzien, maar ik liep al snel tegen de zeer gelimiteerde financiële middelen op.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.af3c4444a7a03c02b1e7dabcb0d6e89e.png

13. GAME SETUP

Jullie hebben inmiddels wel in de gaten dat ik eeuwig kan doorlullen over het ontwikkelen van spelers. Ik ga echter een eind breien aan de voorbereiding op deze novelle. Naar mijn idee is wel duidelijk geworden wat het doel van deze savegame is en hoe ik dat allemaal wil gaan aanpakken. Ik zou nog van alles kunnen schrijven over mentoring, technische staf, satellietclubs en training, maar ik wil die punten graag meenemen als ik daarmee aan het werk ga. Die onderdelen zullen zeker nog besproken worden maar ik kan niet langer wachten en wil graag aan deze savegame beginnen! 

De titel van deze update verraadt waarschijnlijk al waar ik het over wil gaan hebben. Ik ga jullie laten zien hoe ik mijn savegames start. Het spel kent enorm veel mogelijkheden wat betreft het opzetten van een nieuw spel en voor sommigen kan dit voor verwarring zorgen. Ik heb weleens anderen geholpen om hun spel op een goede wijze te beginnen. De eerste vraag die ik dan altijd stel is: Wanneer begint jouw nieuwe savegame? Meestal krijg ik dan het volgende antwoord: "Als ik mijn game aangemaakt heb, het spel voor het eerst opgeslagen is en ik daadwerkelijk manager ben van de - door mijn gekozen - club."

Vroeger was ik ook in die veronderstelling maar tegenwoordig beginnen mijn saves al ver voordat het spel überhaupt uitkomt. Ik ben dit topic niet voor niets al begin oktober gestart. Voordat ik het spel daadwerkelijk aan ga maken, wil ik weten welke richting mijn spel op moet gaan. Wanneer ik ervoor kies om met een grote club meteen op prijzen te gaan jagen, gaat mijn save (en de opzet daarvan) er heel anders uitzien dan wanneer ik LLM wil gaan spelen. Daarom is het belangrijk om erover na te denken voordat je een nieuw spel opzet! Vroeger laadde ik standaard alleen de bovenste divisies van Nederland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland en Italië. Tegenwoordig is dat al lang niet meer zo. 

INITIËLE IDEEËN

In de voorgaande updates is wel duidelijk geworden wat ik wil gaan doen in deze savegame. We maken even een korte samenvatting van de aspecten die invloed hebben op het type save die we gaan spelen:

• We spelen in Ecuador
    Ecuador heeft niet de meest reputabele competitie dus als we spelers willen verkopen die niet de absolute top gaan halen, moeten we competities inladen waaraan we die spelers kunnen slijten.
  • Spelers opleiden voor het nationale team
    Minuten, minuten en nog eens minuten. Als spelers zich goed willen ontwikkelen, hebben ze speeltijd nodig op een gewenst niveau. We moeten competities inladen waaraan we spelers kunnen verhuren. 
  • Spelers exporteren naar Europa
    Om spelers te laten doorgroeien, zullen ze op een bepaald moment andere oorden moeten opzoeken. De Europese competities hebben een hogere reputatie en een hoger niveau. Sommige spelers zullen in belang van hun ontwikkeling naar Europa moeten verhuizen. 

Dit zijn de belangrijkste speerpunten voor de competities die ik wil gaan inladen. Echter houd ik meerdere zaken in het achterhoofd bij het aanmaken van een nieuw spel. Hierbij kun je denken aan dingetjes als moeilijkheidsgraad, realisme, transferactiviteit en spelsnelheid. Tevens zijn die onderwerpen sterk aan elkaar verbonden. 

AANTAL GELADEN COMPETITIES

Bovenstaande punten dragen allen bij aan de keuze voor de in te laden competities en in welke hoedanigheid dat gebeurt. Wil ik snel door de seizoenen heen? Dan laad ik slechts één of twee competities. Ga ik voor realisme? Dan laad ik zoveel mogelijk competities. Wil ik met een kleine club zo snel mogelijk naar de top? Dan laad ik alleen diens competitie. Zo kunnen we nog wel even doorgaan...

In dit geval wil ik dus beginnen in Ecuador en het is heel waarschijnlijk dat we daar gaan blijven.. Daarnaast wil ik in deze save geen scheve voetbalwereld creëren en wil ik overbodige spelers kunnen slijten. Een andere doelstelling is om Ecuadoraanse spelers naar Europa te brengen. Hierdoor heb ik voor de volgende leagues gekozen:

Schermafbeelding2023-11-28091928.png.08fe52455df5999e31b202fa537c3e4d.png

Het is vanzelfsprekend waarom ik de Ecuadoraanse competities heb ingeladen, daar gaan we namelijk aan het werk. Argentinië en Brazilië zijn interessante markten voor ons om talent weg te halen, zeker op het tweede niveau. Daarnaast zijn deze landen afzetmarkten voor onze talenten en stappen spelers wel eens over naar deze competities als tussenstap naar het Europese beloofde land. Om diezelfde reden heb ik de MLS ingeladen. De Colombiaanse, Peruviaanse en Chileense competities kunnen wij gebruiken om spelers aan te verhuren. 

In Europa heb ik gekozen voor landen waar de regels betreft Non-EU spelers vrij flexibel zijn; Nederland, Portugal, België, Duitsland en Frankrijk zijn hiervan de beste voorbeelden. Onze toptalenten zullen voornamelijk naar die competities trekken. Spanje en Engeland staan aan de top van de voedselketen, daar hopen we na een aantal jaren een hoop Ecuadorianen te zien. 

Niet alle competities zijn speelbaar. In het verleden heb ik al eens wat op het forum geplaatst over het verschil tussen 'Alleen kijken' en 'Speelbaar'. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn of meer over willen weten, dan kun je die informatie in onderstaande spoiler lezen! 

Spoiler

NIET GESELECTEERDE COMPETITIES

Een niet geselecteerde competitie bevat AI die niet erg actief zijn. Hier zullen dus weinig tot amper transfers plaatsvinden. Tevens zullen er in deze competities ook weinig newgens gegenereerd worden. (tenzij je wel extra spelers van dit land ingeladen hebt, zie antwoord op Kavinos)

In een niet geselecteerde league worden 'geen wedstrijden' gespeeld en kun je dus geen competitiestand/complete data zien. Promoties en degradaties zullen vooral door clubreputaties bepaald worden. Dit geldt veelal ook voor de kwalificatieplekken voor continentale competities. Je zult dus vaak dezelfde teams uit deze competities in Europa zien. Mocht één van deze teams het slecht doen in Europa, en bijvoorbeeld een nationale concurrent hebben in de Europa League die daar goed presteert, zullen deze het volgende jaar omgewisseld kunnen worden. Hun reputatie wijzigt dus op basis van prestaties in continentale competities. 

Uiteindelijk zullen deze competities achter blijven op 'actieve' competities. 

Deze competities hebben geen invloed op de snelheid van het spel.

'ALLEEN KIJKEN' COMPETITIES

Competities die zijn ingeladen met de optie 'Alleen kijken' bevatten AI die nog steeds wat passief zijn. Hier zullen dus minder tot weinig transfers plaatsvinden. Tevens zullen er in deze competities ook minder newgens gegenereerd worden. (Tenzij je extra spelers van dit land ingeladen hebt, zie antwoord op Kavinos)

In deze leagues zijn er wél wedstrijden. Deze worden echter wel supersnel gesimuleerd, vooral op basis van clubreputatie en de CA van de aanwezige spelers. Omdat er wedstrijden gesimuleerd worden, is er ook een competitiestand. Promotie, degradatie en continentale plekken zijn dan ook op basis van de competitiestand waardoor je iets meer variatie zult zien. 

Uiteindelijk zullen deze competities achter blijven op 'actieve' competities.

Deze competities hebben amper invloed op de snelheid van het spel.

SPEELBARE COMPETITIES

Hierin is nog weer onderscheidt te maken in het 'detail level'. De AI in deze competities zijn actief. Hier zullen dus gewoon transfers plaatsvinden. Hierdoor zullen de topclubs uit deze leagues gewoon bij kunnen blijven. In deze competities worden ook gewoon jaarlijks newgens, bij elke club, gegenereerd.

In deze competities worden ook wedstrijden gespeeld, alleen komt hier het 'detail level' om de hoek kijken. In alle gevallen worden wedstrijden beslist doordat er allerlei zaken worden meegenomen, net zoals je zelf je wedstrijden speelt.

Detail level in speelbare competities

Wanneer je een laag detail level hebt opstaan, wordt niet de volledige wedstrijd gesimuleerd. Je kunt hierdoor bijvoorbeeld de wedstrijd niet terugkijken. Dit heeft minder effect op de snelheid maar vertraagd wel omdat er standen, data, transfers, etc. worden bijgehouden. 

Wanneer je met een hoog detail level speelt -zoals de competitie waarin je zelf actief bent- worden wedstrijden volledig gesimuleerd. Dit heeft het grootste effect op de snelheid. In deze competities kun je wedstrijden volledig terugkijken.

Tevens kun je van internationale competities aangeven hoe gedetailleerd je deze wilt simuleren. 

DETAIL LEVELS INSTELLEN

Dit kun je doen als je op het 'FM-icoon' rechts bovenin het scherm klikt (na het aanmaken van je game) en naar 'Detail Level' gaat. Links krijg je een scherm te zien met alle geladen competities en de internationale toernooien. Hier kun je globaal instellen in welke mate je een simulatie wilt hebben. Je hebt hier veelal vijf keuzes:

• Alle competitieve wedstrijden
    Simuleert alle wedstrijden volledig (competities, bekers, supercups maar ook tweede en jeugdelftallen)
  • Alle competitieve seniorenwedstrijden
    Simuleert alle seniorenwedstrijden volledig (competities, bekers, supercups maar tweede en jeugdelftallen worden snel berekend)
  • Hoofdfase
    Simuleert alle seniorenwedstrijden volledig behalve kwalificatiefases voor bekertoernooien (competities, hoofdfase bekertoernooi en supercup volledig - tweede en jeugdelftallen worden snel berekend)
  • Latere fase
    Simuleert alleen de latere fases van bekertoernooien en play-offs in competitie (competities, hoofdfase bekertoernooien, supercup, tweede en jeugdelftallen worden snel berekend - competitieve play-offs en latere fase van bekertoernooien worden volledig gesimuleerd)
  • Geen
    Alle wedstrijden worden snel berekend

NbgvcaL.png

In bovenstaand screenshot heb ik ook nog een aantal 'alleen kijken' competities geladen maar je ziet dus dat hier verder niets gesimuleerd wordt, alleen en snelle berekening. 

Als je aan de linkerkant van het scherm een competitie selecteert, kun je rechts in het scherm per afdeling (competitie, beker, supercup, tweede elftallen, jeugdelftallen) aangeven hoe gedetailleerd je ze wilt laten simuleren.

Hoe hoger het detail level, hoe langzamer je spel wordt! 

Heb je een competitie op laag detail level staan en neem je een baan aan in deze competitie, dan springt die automatisch op 'full detail'. 

DE ONTWIKKELING VAN SPELERS

De ontwikkeling van spelers in elk van de bovenstaande opties gelijk! Dit geldt ook voor verhuurde spelers. Het maakt dus niet uit of je een speler uitleent aan een club in een 'view-only' league, een niet geselecteerde competitie of een actieve. 

De view-only leagues hebben geen invloed op de grootte van je database! Het selecteren van zo'n competitie laadt dus geen extra spelers in je spel. 

OMVANG DATABASE

De omvang van de database speelt ook een redelijk grote rol in hoe jouw spelletje zal verlopen. Vroeger wilde ik zoveel mogelijk spelers in mijn database hebben zodat ik lekker op newgens kon jagen en altijd wat te kiezen had. Zo speelde ik in FM18 nog met alleen de Portugese competities ingeladen - in combinatie met een grote database - én voegde ik daar nog spelers uit Zuid-Amerika en Oost-Europa aan toe. Het lijkt zeer aantrekkelijk om dit te doen. Op die manier heb je namelijk heel veel spelers in jouw spel en doordat er maar een paar competities actief zijn zullen de laadtijden erg snel zijn. 

Echter liep ik tegen een probleem aan. De AI is in speelbare competities veel 'actiever' dan in competities die niet geladen zijn of op 'Alleen kijken' staan. Hierdoor kon ik amper spelers verkopen. Een gemiddelde basisspeler raakte ik aan de straatstenen niet kwijt. Nu heb ik dan ook de voorkeur om meerdere actieve competities te hebben voor een gebalanceerde spelwereld én speel ik met een kleinere database.

Deze combinatie zorgt ervoor dat clubs minder te kiezen hebben en wordt het gemakkelijker om spelers te lozen die niet nodig zijn. Tevens laad ik altijd wat competities in die een lagere reputatie hebben dan degene waarin ik zelf actief ben. Hierdoor zijn er 'actieve' potentiële kopers voor mijn reservespelers. Tevens wordt het gemakkelijker om jongere spelers te verhuren om wedstrijdervaring op te doen op een wat lager niveau. 

GEAVANCEERDE OPTIES

De geavanceerde opties staan bij mij eigenlijk altijd op dezelfde manier ingesteld. Ik kies ervoor om 'Spelers aan speelbare ploegen toe te voegen' zodat de jeugdteams in alle speelbare competities gevuld zijn. De eerste transferperiode staat zoals gewoonlijk uit. 'Eigenschappen verbergen uitschakelen' heb ik ook altijd aanstaan, dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Als laatste is 'Gebruik van de In-Game Editor voorkomen’ aangevinkt, de reden daarvoor lijkt me duidelijk!

Schermafbeelding2023-11-28091911.png.2ba08af358c97f827c9dd4c3725055ea.png

Ik hoop dat jullie hiermee een helder beeld hebben gekregen van hoe mijn spelwereld is opgebouwd en waarom ik bepaalde keuzes gemaakt heb. Wellicht is het voor de niet zo gevorderde spelers van het spel een mooie heads-up om voor het opstarten van het spel na te denken over wat je nou eigenlijk wil zien gebeuren in jouw spel. Dit is immers de basis van hoe jouw savegame kan gaan verlopen!

Reacties

Spoiler
Op 20-11-2023 om 12:40 zei 19CH98:

Interessante update dit weer. Ik maak zelf gebruik van per team 2 spelers per positie. Mochten er spelers zijn die niet goed genoeg zijn voor het eerste en bij het tweede te goed zijn dan verhuur ik ze aan clubs op een beter passend niveau. Mijn (jeugd)selecties zijn dus iets breder dan die van jou maar ik denk dat de visie redelijk hetzelfde is. Kan mij dus ook zeker vinden in wat je geschreven hebt!

Ja, is voor iedereen anders natuurlijk! Wat jij doet is dan ook prima, zo lang je zelf de controle maar kunt houden over de ontwikkeling van de spelers.

Op 20-11-2023 om 12:52 zei Marius:

Mooi om die visie even neergeschreven te zien staan.  Belangrijk vooral om al je teams goed te monitoren indien je wil focussen of de jeugdwerking. Een speler meer of minder per positie in de jeugd of reserveteams zal dan niet zo heel veel verschil maken, zolang ze maar aan minuten komen, eventueel via een huurdeal. Maar je hebt het mooi op de rit!

Helemaal eens met jouw reactie!

Op 20-11-2023 om 13:07 zei Kyrill:

Hele mooie missie/visie post, erg indrukwekkend.

Bedankt!

Op 20-11-2023 om 13:17 zei DGremlin:

Zeer interessante inkijk in de opbouw van je verschillende teams.

Bedankt!

Op 20-11-2023 om 13:55 zei ElMarcos:

Mooie en uitgebreide update weer. Leuk om te lezen hoe je om gaat met aantallen, speeltijd en wie je waarvoor beschikbaar stelt. Ik moet hem wellicht nog een keer extra lezen om het echt allemaal te verwerken, maar dit is mooi volgend deel voor de talentontwikkeling almanak van Football Manager zeg! 

Ik probeer gewoon te omschrijven wat ik allemaal van plan ben en wat daarvoor nodig is, mooi dat het in de smaak valt!

Op 20-11-2023 om 18:51 zei Djurovski:

Blijft heerlijk lezen dit. 

Dank!

Op 20-11-2023 om 19:50 zei MNie:

Wederom een waanzinnige update!

Dankjewel!

Op 21-11-2023 om 10:45 zei Tim':

Een hele interessante manier om naar je selectie- en jeugdbeleid te kijken. Tof hoe je dit weet uiteen te zetten!

Bedankt!

Op 21-11-2023 om 11:01 zei Mordurette:

Ben heel benieuwd hoe dit straks ingame eruit gaat zien omdat jeugdspelers halen vanuit Argentinië en Brazilië niet makkelijk zal zijn omdat Ecuador nou niet heel hoog aangeschreven staat, denk ik.

Klopt inderdaad maar in het echt doen ze het ook dus wil het in ieder geval proberen. Spelers op het tweede niveau willen wellicht naar Ecuador komen?

Op 25-11-2023 om 15:21 zei Steels:

Kwaliteitsvolle updates! Benieuwd naar meer!

Bedankt!

Op 25-11-2023 om 16:09 zei Urbeto:

Interessante update weer. Ik merk zelf dat ik deze selectiebreedte vooral op orde maak wanneer ik van plan ben langer bij een club te blijven, want het is natuurlijk wel een ietwat tijdrovende klus. 

N.a.v. je reactie op mijn vorige reactie: mijn eigen staf is ietwat herzien, maar ik liep al snel tegen de zeer gelimiteerde financiële middelen op.  

Ja, er gaat wel tijd in zitten. Daarom heb ik dit jaar mijn speelwijze aangepast, het zal allemaal iets minder snel gaan en meer aandacht voor details hebben ;) 

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga even op de zaken vooruit lopen, want het lijkt erop dat je de IDS gaat binnenslepen. Zeer terecht gezien de duidelijke informatie en leuke updates, zowel in tekst als grafisch. Misschien zoals je zelf zegt had het ook naar iemand gemogen die in-game verder is, maar de stemmen zijn duidelijk haha. Zoals alle eerdere updates is deze ook weer van hoge kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.c6707a011438c6a32bf10e2e109288bb.png

14. VOOR WE BEGINNEN

Goed, we gaan eindelijk beginnen! Ik heb per saldo alle regels en dergelijke goed in de database gezet en alles driedubbel getest, waardoor ik het nu aandurf om daadwerkelijk te gaan beginnen. Daarnaast kwam de Major Update van SI op 30 november, die dus precies op tijd kwam voor mij. Voordat we écht gaan beginnen aan deze savegame, leek het me goed om eerst even samen te vatten wat er tot nu toe allemaal besproken is. Zo heeft iedereen duidelijk wat we gaan doen en welke kant we op willen. Daarnaast bekijken we de verschillende selecties bij Independiente del Valle en trekken we onze eerste conclusies. Ik probeer dit stapsgewijs te doen, zodat jullie zo min mogelijk hoeven te lezen! 

OVERZICHT JEUGDONTWIKKELING

Spoiler

De ontwikkeling van spelers in Football Manager kunnen we onderverdelen in de volgende aspecten.

1. Het vinden en aantrekken van jonge spelers met een hoge potentie
    1. Youth Intakes
      1. Youth Facilities, Youth Recruitment en Junior Coaching beïnvloeden - niet gegarandeerd - de CA en PA van de newgens in de Youth Intake.
      2. Head of Youth Development (en jeugdcoaches) kan invloed uitoefenen op de persoonlijkheid en - soms - de attributen template van de spelers bepalen.
    2. Scouting
  2. Het ontwikkelen van de CA van jonge spelers totdat zij hun potentie bereikt hebben
    1. Speelminuten
      1. Primair voor spelers boven de 18 jaar
    2. Training
      1. Primair voor spelers onder de 18 jaar
    3. Persoonlijkheid
      1. Determination, Professionalism & Ambition
  3. Invloed uitoefenen op de verdeling van attributenverbeteringen als gevolg van stijgende CA
    1. Individuele Training
    2. Team Training

Daarnaast hebben we te maken met de Youth Rating & Game Importance van het land en - vanzelfsprekend - een flinke dosis geluk!

SPEELSTIJL BEPALEN

Spoiler

Een voordeel van het ontwikkelen van spelers vanaf jonge leeftijd is tactische flexibiliteit; het trainen van attributen, traits en nieuwe posities die passen bij een dynamische speelstijl. 

• Voetbal op basis van balbezit zal een belangrijk onderdeel van onze tactieken zijn.
    • Hoge pressing
    • Hoog tempo, korte passing
    • Vloeiende aanvallen en snelheid
  • Aanpasbare defensieve strategieën
    • Hoog blok tegen zwakke tegenstanders om ze geen kans te geven op te bouwen
    • Medium blok om controle te houden over het midden van het veld en tegenstanders naar de zijkanten te dwingen
    • Laag blok om ruimte achter onze verdediging te voorkomen tegen snelle aanvallers
  • Aanpasbare strategieën in balbezit
    • Hoog tempo blijft constant
    • Directe passing als we kunnen counteren
    • De algehele opbouw past zich overeenkomstig aan
  • Kunnen wisselen tussen formaties

Om effectief te kunnen functioneren in een verscheidenheid aan systemen, moeten spelers een hoge mate van collectieve voetbalintelligentie binnen het hele team ontwikkelen.

• Anticiperen
    • Het vermogen om gebeurtenissen te voorspellen en erop te reageren
  • Beslissingen
    • Het vermogen om de juiste keuzes te maken, zonder en met bal
  • Concentratie
    • Mentale focus en oog voor detail
  • Kalmte
    • Mentaal stabiel en het vermogen om beslissingen te nemen onder druk, zonder en met bal
  • Zonder Bal
    • De mogelijkheid om in gevaarlijke positie te komen om een pass te ontvangen als je niet in balbezit bent
  • Positie Kiezen
    • Het vermogen om situaties goed in te schatten en daarbij een juiste positie te kiezen
  • Inzicht
    • Het vermogen om een potentiële opening te zien
  • Teamwork
    • Het vermogen om tactische instructies op te volgen terwijl je samenwerkt met teamgenoten

Deze attributen, samen met de technische kunde en een gezonde dosis atletisch vermogen, zal de basis vormen van onze trainingsmethodologie. 

HUIDIG TALENT

Spoiler

Een van de redenen om met Independiente del Valle te gaan spelen was het reeds aanwezige talent.

Ik heb een ‘ontwikkelings selectie’ gemaakt op basis van leeftijd en potentieel. De volgende lijst met spelers zijn degenen met het grootste potentieel of zijn dringend toe aan minuten op een hoger niveau. Deze selectie zal nietszeggende wedstrijden spelen en dus al een aantal minuten gaan krijgen in het eerste seizoen. De selectie is een samenstelling van spelers uit de verschillende elftallen van IDV. 

ontwikkelingselectie.thumb.png.7b29824a2691e18d858de29852173b70.png

Deze complete selectie heeft de opleiding van Centro de Alto Rendimiento doorwandeld. Laten we een aantal spelers (grootste talenten) van dichterbij bekijken. 

paez.thumb.png.309d995a4e2c97dcda0c232b2131d18c.png

• Vertrekt op 1 juli 2025 naar Chelsea (€20.000.000,-)
  • Grootste talent bij de club
  • Ondanks zijn vertrek gaan we hem zo goed mogelijk proberen te ontwikkelen voor het nationale elftal van Ecuador
  • Technisch begaafde middenvelder/buitenspeler

jesus.thumb.png.6610da914bc1706a60c9d2499dbbc8cf.png

• Talentvolle jonge linksbuiten die dicht tegen het eerste aan zit
  • Snel en technisch begaafd
  • Eventueel omtrainen naar rechtsbuiten
  • Zorgen over zijn intelligentie
  • Actief in de Onder 19

sanchez.thumb.png.0b63bf5656fed3d431028018bf298b3a.png

• Jonge talentvolle buitenspeler
  • Snelheid, techniek en goede voorzet
  • Twijfel over positie, lijkt meer een linksbuiten dan een back
  • Actief in de Onder 19

angulo.thumb.png.a93adf81156f6e3c22596fa246bfbf14.png

• Jonge talentvolle rechtsback
  • Heeft nog een lange weg te gaan
  • Actief in de Onder 19

loor.thumb.png.d372ef6931ea7f4b125f0cebe497ba6b.png

• Jonge talentvolle keeper
  • Al een redelijke lijnkeeper
  • Actief in de Onder 19

klinger.thumb.png.435dc375bb070a286a760537af56e9da.png

• Talentvolle klassieke winger
  • Goede voorzet, techniek en snelheid
  • Zorgen over intelligentie en kracht
  • Geblesseerd (6 tot 7 maanden)
  • Actief in het B Team

ramirez.thumb.png.e0c5a4d175da45a5d1a23148d7e238f0.png

• Jonge goede keeper, tevens onze beste keeper
  • Goede lijnkeeper die mentaal nog wat kan groeien
  • Waarschijnlijk moet hij een transfer maken om verder te ontwikkelen

reyes.thumb.png.23e2aa0f284ef37fe4205ae6de51e3bc.png

• Jonge talentvolle middenvelder
  • Hoge snelheid, eigenschappen van een spelmaker en sterke tackle
  • Moet groeien op mentaal gebied
  • Momenteel nog in de Onder 19 maar wordt waarschijnlijk overgeheveld naar B Team voor competitief voetbal (18 jaar)

OVERZICHT

Sterke punten:

• Over het algemeen hebben we technisch begaafde spelers
  • De dekking is goed, we hebben grote talenten op verschillende posities
  • De meeste talenten beschikken over aardig wat snelheid

Zwakke punten:

• Spel intelligentie lijkt bij de talenten nauwelijks aanwezig te zijn
  • Meeste spelers hebben weinig kracht en uithoudingsvermogen

SELECTIES & STAF

Spoiler

Nadat ik, meteen na mijn aanstelling als manager van de club, al succes had bij het bestuur, wilde ik de verschillende selecties gaan bekijken. Daarnaast nemen we meteen de technische staf van de verscheidene elftallen onder de loep. Independiente del Valle bestaat uit vier teams, die op de volgende niveaus actief zijn:

• Eerste Elftal
    • LigaPro Bet593 Serie A
    • Copa Libertadores
    • 3 Bekercompetities
  • B Team
    • LigaPro Bet593 Serie B
    • Copa Ecuador Ecuabet
  • Onder 23 Team
    • Campeonato Nacional de Reservas
  • Onder 19 Team
    • Campeonato Nacional Sub-19

De sleutel is om te zorgen dat alle spelers genoeg speeltijd gaan krijgen op het voor hun juiste niveau.

eerste.thumb.png.93eeeb00afa2d06525d72b24a1980082.png

Eerste Elftal

• Grootste team van de club, bestaande uit 24-26 spelers (momenteel 22)
  • Gericht op Current Ability, de beste spelers bij de club strijden om een plek in het Eerste Elftal
  • Sornoza, Faravelli, Alcívar, Ramírez en Schunke zullen onze belangrijkste spelers zijn
  • Er zullen nog enkele talenten aan de selectie worden toegevoegd

bteam.png.677fcc6059ff3ee570ed86e9d8d8cef7.png

B Team

• 16-18 spelers in dit team zodat iedereen genoeg speeltijd krijgt (momenteel 27)
  • Vooral spelers die nog steeds jong zijn, te oud voor de O-19 maar nog niet klaar voor het Eerste Elftal
  • Dit team speelt op het tweede niveau van Ecuador, ideaal om ervaring op te doen
  • We hebben zeggenschap over training en bepalen wie er speelt
  • Mogelijk testen we tactieken met dit team voordat we die bij het eerste inzetten
  • Adrián Mejía mogelijk naar het eerste elftal

U23.png.4fc7ad1991d5f91ca678ae71aaadbdea.png

Onder 23 Team

• 16-18 spelers in dit team zodat iedereen genoeg speeltijd krijgt (momenteel 29)
  • Meeste spelers zullen tussen de 19 en 21 jaar oud zijn
  • Tussenstation voor spelers die nog niet op het tweede niveau van Ecuador meekunnen maar te oud zijn voor de Onder 19
  • Patrik Mercado mogelijk naar Eerste Elftal of B Team

u19.png.26fe25263a46cb0cfcfb2828ed9ad3ab.png

Onder 19 Team

• 16-18 spelers in dit team zodat iedereen genoeg speeltijd krijgt (momenteel 15)
  • Grootste deel van de spelers zal tussen de 15 en 18 jaar oud zijn, waarbij de focus op training ligt (spelers onder 18 hebben meeste behoefte aan training, na hun 18de heeft speeltijd een groter effect)
  • Nieuwe posities aanleren
  • Ontwikkeling > Resultaat
  • Kendry Páez naar Eerste Elftal

Technische Staf

• Eerste Elftal heeft het beste coachingsteam van de competitie, deze laten we het eerste jaar met rust
  • B Team coaches zijn van een dusdanige kwaliteit dat ze verwaarloosbaar zijn, hier gaan veranderingen plaats vinden
  • Onder 23 en Onder 19 hebben nog geen technische staf, daar gaan we zeker naar op zoek

staf.png.765f4fca631c3297576bab385038cf03.png

Mijn eerste opdracht als manager is inmiddels ook al succesvol afgerond. Toen we naar Independiente del Valle in FM24 gingen kijken, gaf ik bij de satellietclubs al aan dat ik de samenwerking met ASPIRE en Atlético Huila wilde intensiveren. Ik ging in gesprek met de voorzitter om te vragen de optie toe te voegen, zodat deze clubs hun jeugdspelers bij ons zouden kunnen stallen. Het bestuur ging daarmee akkoord en dus bestaat de kans dat we Qatarese en Colombiaanse newgens in onze intakes gaan krijgen. 

bestuur1.thumb.png.2c86e77336ffd2ab4233795b4b72df4c.png

bestuur2.png.6edfd8caecc01e2f91a0f1ea4aa9a238.png

Reacties

Spoiler
Op 28-11-2023 om 09:56 zei DGremlin:

Alweer een zeer duidelijke uitleg. 
Jouw novelle begint meer en meer op een schitterende handleiding te lijken.

Bedankt man, dat is een groot compliment!

Op 28-11-2023 om 10:06 zei Marius:

Logische keuzes als je 't zo bekijkt! Persoonlijk hou ik het meestal wat beperkter qua ingeladen competities, omdat ik toch wat vrees voor de spelsnelheid. Maar FM24 heeft daarin toch een stap vooruit gezet naar mijn gevoel.

FM24 is inderdaad een stuk sneller. Mijn laptop zou dit goed moeten kunnen trekken overigens!

Op 28-11-2023 om 10:51 zei ElMarcos:

Als ik ooit zelf weer een game ga opzetten, dan lees ik jouw updates nog even een keer door, want zoals @DGremlin zegt. Het lijkt wel een handleiding. Prachtig geschreven weer en zeer informatief. Verder lijk je keuzes ook reuze logisch, maar er is stiekem toch wel heel wat denkwerk in gaan zitten. 

Bedankt voor de complimenten, wordt heel erg gewaardeerd.

Op 28-11-2023 om 11:32 zei Kyrill:

Mooie post en update weer.

Bedankt!

Op 28-11-2023 om 12:52 zei Mordurette:

Jeetje, had ik deze post maar eerst gelezen en daarna pas m'n savegame opgestart. Ja, ook ik loop er wel eens tegenaan hoe ik m'n set-up wil neerzetten. Gelukkig kan ik nog competities toevoegen, moet ik alleen even kijken welke een lagere reputatie hebben. 

Fijne post weer.

Sorry dat ik niet wat eerder was met die post :D 

Op 28-11-2023 om 14:50 zei 19CH98:

Een logisch verhaal en ook nog eens helder opgeschreven, complimenten!

Bedankt!

Op 28-11-2023 om 19:17 zei Djurovski:

Weer een update vol kwaliteit

Bedankt!

Op 28-11-2023 om 21:18 zei Tim':

Goed om in sommige features wat meer inzichten te krijgen, dat zorgt ervoor dat ik na al die jaren FM toch nog beter leer kennen.

Haha, mooi man. Leuk om ook de geavanceerde FM'er wat bij te kunnen brengen!

Op 28-11-2023 om 21:33 zei MNie:

Ik ga even op de zaken vooruit lopen, want het lijkt erop dat je de IDS gaat binnenslepen. Zeer terecht gezien de duidelijke informatie en leuke updates, zowel in tekst als grafisch. Misschien zoals je zelf zegt had het ook naar iemand gemogen die in-game verder is, maar de stemmen zijn duidelijk haha. Zoals alle eerdere updates is deze ook weer van hoge kwaliteit.

Mwah, denk het niet en hoop het ook niet! Ik wil wel wat later IDS komen. Bedankt!

Op 29-11-2023 om 08:02 zei larrie:

Mooie update weer en zeker een handleiding hoe ik voortaan mijn nieuwe save game wil starten.

Bedankt voor het compliment! :D 

Taglijst

bewerkt door De Raam
Link naar opmerking
Deel via andere websites