Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Win Football Manager 2024!

Fantasy

Aanbevolen berichten

image.png.a115f22a782a849ef3ac356d959500d9.png

Uitgeschakeld worden door Benfica. Heel veel meer weet ik er niet meer van. Ik heb dit screentje ook maar gehaald uit een novelle van ruim een jaar terug. Dat was dus FM22 alweer. Tijd voor FM24, zou je zeggen :)

Vraag me dan ook niet om meer te vertellen over de context van de wedstrijd en wie er speelden... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Fantasy:

Opdracht 2 - Wat is de laatste wedstrijd die je in FM hebt verloren? Deel een screenshot en geef wat context over je ploeg en de tegenstander.

(Deadline: woensdag 18 oktober, 23:59 uur)

image.thumb.png.7ab2bea9eab8a0d0ceec2577670ebc4f.png

Het was een treurige zomerdag in Engeland. De regen ging flink naar beneden. De ploeg, die net onder het bewind stond, van een nieuwe, jonge, coach bleek het tactisch vernuft van de manager nog niet helemaal begrepen te hebben. De voetballers van bedroevend zwak niveau maakten linke uitglijders waardoor de ploeg 2 goals tegen kreeg van 2 spelers die deze coach dan ook niet kent. Een eerdere gelijkmaker van Hughes mocht niet baten.

Deze file, met een heropgerichte club, had overigens een avontuur naar boven in Engeland moet worden. Zoals hier te zien valt, gaat dat dus niet meer gebeuren. :D

bewerkt door aron24
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Fantasy:

Opdracht 2 - Wat is de laatste wedstrijd die je in FM hebt verloren? Deel een screenshot en geef wat context over je ploeg en de tegenstander.

(Deadline: woensdag 18 oktober, 23:59 uur)

Toevallig ook mijn laatst gespeelde wedstrijd gisteravond. Een na laatste wedstrijd van de Clausura fase. De apatura fase eerste geworden en in de Clausura 1 punt voor op de nummer twee. Besluit Franklin Fuentes na 4 minuten een rode kaart te pakken. Eerste plaats kwijt met nog 1 wedstrijd te spelen. Ik ben benieuwd

image.png.fcb8cc80360754079de796bde6ef32ef.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opdracht 1:

Zeus/Socrates is hier niet meer actief, maar dit topic oprichten heeft mij veel goeds gedaan. Iedereen wordt hier 100% gerespecteerd, serieus genomen en niet uitgelachen of raar aangekeken. Plus heb zelf ook veel psychische klachten en ik lees die van andere en zie vaak herkenbare dingen terug. Plus in de samenleving is het al moeilijk om over dit soort dingen met mensen te praten, die je goed kent, dat hier op forum is extra mooi en fijn voor mij.

Opdracht 2:

Ik ben Brentford. Chelsea is de nummer 2, wij staan rond plek 12-13. Ik ga deze save ook meenemen en mee beginnen in FM 24. Ik speelde op maximale snelheid, we kwamen 0-1 voor. Zij maakte 1-1, Gusto ex Chelsea kreeg rood. Openda in de diepe blessure tijd maakte de 2-1 voor Chelsea, terecht, maar wel enorm zuur.

20231018213258_1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42f0b96bbb1b2d56a6c97ffb54f7309f.png

Oké, ik merk net met het zoeken naar m'n laatste verliespartij met LASK Linz dat ik die savegame verwijderd heb :classic_mellow:. Niet erg nu FM24 eraan komt, dan maar spitten in m'n savegame met Anorthosis.

Het verliezen van de Super Cup was enorm sneu, jaar ervoor m'n eerste Europese hoofdprijs gewonnen met de Europa League en hoopte de goede lijn door te zetten. Helaas was Inter effectiever. Lautaro even in beastmode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is inmiddels al een tijdje terug, maar dit is de nederlaag van mijn Guarana tegen Paysandu. Het maakte voor het seizoen zelf gelukkig niet uit, want ondanks deze nederlaag in de Tweede Ronde van de Braziliaanse Serie C (een soort kampioenspoule) werden we uiteindelijk met één puntje verschil kampioen. De daadwerkelijke promotie naar de Serie B heb ik vervolgens niet meer afgewacht; door de tegenvallende financiële situatie ben ik hierna opgestapt bij Guarana. Het maximale was er wel uitgehaald denk ik:)

image.png.e89ba0a6dd38dd01d008cb6b2b53c628.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.46728df6ab2bcc10cca3bab246ed3795.png

Helaas 1 - 3 nederlaag in de kwartfinale van de Champions League. Over twee wedstrijden eruit. Zonde want loting was gunstig om voor het eerst de finale te halen met mijn club uit Andorra.

Wel hele mooie save. Helaas van deze nederlaag tegen de verhouding in, volgend seizoen weer meer kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een succesvolle LLM carrière met Wrexham werd het tijd om dit ook eens in Nederland te doen. Via dit fantastische forum vond ik een goede database. Na een snuffelperiode van een halfuur viel mijn keuze op Ajax Amateurs. Waarom? Ik had een narratief in mijn hoofd waarin de zaterdagafdeling los kwam van de professionele club, een beetje a la FC United of Manchester. Verder vind ik het misschien wel het allerleukst om een club vanaf de bodem op te bouwen. Van niets iets maken. Dat is gelukt. Fantastische newgens als Blazenko Haramustek, Julian van Grinsven en keeper Lukas Bicik hebben er voor gezorgd dat ik in 2039 de Champions League wist te winnen. Eigenlijk is de save daarna meteen wel dood gebloed :-D Maar nu ik de save speciaal voor het maken van een screen weer even geopend heb komen alle herinneringen aan de leukste save van FM 23 weer terug.

image.thumb.png.dd75bdd8f6b87feb92f05e753c6a2178.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een aantal saves geleden. Normaliter switch ik niet in een save van team maar begin ik vaak een nieuwe game om het begin van de club mee te maken. Na een glorie periode bij Boca Juniors voegde ik eens een andere competitie toe (de Serie A) en kreeg ik een uitnodiging van Napoli. Die waren continue niet hoger geëindigd dan een 5e plek. Eerste seizoen kwam ik over en er was niks mogelijk qua transfers; het team was prima maar zeker niet goed in de volledige breedte. 

Ik ben geen tactisch wonder maar uiteindelijk heb ik wat aanpassingen gedaan en zijn we het seizoen gestart. Uiteindelijk werden we ook nog eens kampioen in het 1e jaar! 

1824152971_Schermafbeelding2023-10-19om08_27_48.thumb.png.32ff78a56b2979fd9e44526d3b315980.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze actie doet me beseffen dat ik ongewoon veel leuke games gehad heb dit jaar. Maar ik ga dan toch weer voor mijn 1e game dit jaar, de Youth Only Challenge met Aachen. Ergens een jaar of 3/4 geleden ben ik gepakt door het Youth Only virus. Tot nu toe heb ik hem elk jaar weten te voltooien. Een keer met FC United in Engeland, een keer met V.V. Weerdinge in Nederland en nu dan met Aachen in Duitsland. 

Eigenlijk verlopen die games altijd redelijk hetzelfde; Het is wachten tot ik mijn gewenste snelle/diepe spits binnen krijg zodat ik mijn spelletje kan gaan spelen. Ook dit jaar was dit weer het geval, toen Adrien Malec onze opleiding binnen kwam wandelen, mocht hij dan ook direct de positie in de punt innemen.

Sneller dan normaal gesproken het verhaal was en gelet op de kwaliteit van de gehele selectie, was het ook wat voorbarig, wonnen we de CL-finale in 2040-2041, van Real Madrid. Het was diezelfde Malec die daar de score opende. Het geeft altijd een gemixt gevoel van euforie en verdriet. Euforie over het behalen van het doel en verdriet over het feit dat ik vaak direct de interesse in de game kwijt ben. 

20231019083358_1.thumb.jpg.36acb8e3f95d4197d4a523f64056fe3c.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fantasy:

Opdracht 3 - Post een screen van een FM-resultaat waar je het meest trots op bent inclusief een (kleine) toelichting.

(Deadline: donderdag 19 oktober, 23:59 uur)

image.png.89ec861eb2e8c2a6df0c2ba15f40621f.png

Naast mijn Colhester verhaal van vorig jaar:

Ik vond voor FM23 deze file speciaal. Met mijn eigen fantasydatabase een succesvolle file hebben was heel mooi. Met de winst in de Champions League als ultieme prestatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opdracht 3 - Post een screen van een FM-resultaat waar je het meest trots op bent inclusief een (kleine) toelichting.

Gelukkig heb ik de save nog, aangezien ik na deze wedstrijd direct gestopt ben. Dit was een Youth Only Challenge in Servie, dus niet het makkelijkste land. Het doel was de CL winnen, dat haalde ik ook en daarmee was het ook het einde van de challenge. De finale was ook redelijk enerverend! 

image.png.b622bfe310538c22e862da9e967b7c0a.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opdracht 3 

Bij de eerste opdracht al een gedeelte uit de doeken gedaan, maar mijn Youth Only save duurde tot 2061. Een enorm lange game waarin in de krachten van het Noorse voetbal met een custom database begon. In divisie 10 begonnen waar ik maar acht wedstrijden per seizoen speelde. Dus na flink aantal promoties bleef ik zes jaar hangen in de KKD van Noorwegen en om vervolgens na negen jaar op het hoogste niveau de titel te pakken. 

Ik bleef maar hangen in de achtste en kwartfinale van de CL. Voor mijn gevoel kwam ik maar nooit over de drempel heen en er zijn momenten geweest waarop ik twijfelde of het wel ging lukken. Totdat ik ineens een run had naar de finale en daar Benfica tegen kwam. Bijzondere wedstrijd waarin ik ruim beter was, maar pas in de blessuretijd gelijk maakte. Dus daar stond ik al op de banken, laat staan nadat de laatste strafschop erin ging. Totaal uit m'n stekkerpan gegaan en de kamer versierd. 

2f55d759fc7f8aa478aaaa3c0129b4e3.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.42209547b758b9331b239bc86af88b84.png

In seizoen 1 direct promotie naar de Premier League, en om dan direct op het hoogste niveau te winnen van een grootmacht als Man Utd is wel erg lekker. Sowieso ook wel tevreden met de basiself die ik op de been kan brengen na een goede transferzomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een resultaat waar ik het meest trots op ben? Dan moeten we echt wel even een stukje terug want FM22 en FM23 waren niet zo'n groot succes bij mij.

In FM21 had ik een heerlijke save met FC Twente waarin ik de CL won met enkel spelers uit de opleiding, dat was wel een momentje van trots. Waar ik het meest trots op ben, was de ontwikkeling van Bart Storm, die ik in het eerste seizoen in de intake kreeg.

Hoop aandacht aan besteedt en het eindresultaat mocht er dan ook wel wezen! Hoop dit jaar weer zo'n speler te krijgen, al is de kans natuurlijk heel klein...

image.png.c3720b3cc8874bb860d70c9ca9f55ed2.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.74e4a57791ea0e13a3059df422cf9809.png

Finale Champions League 32/33. Het seizoen voordien won ik de Europa League en door de winst in de CL finale liet ik definitief zien dat Lyon tot de grootste clubs van de wereld behoorde. Later volgden er nog meer zeges en werd ik definitief het beste team van Europa.

bewerkt door Vreven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei De Raam:

Een resultaat waar ik het meest trots op ben? Dan moeten we echt wel even een stukje terug want FM22 en FM23 waren niet zo'n groot succes bij mij.

In FM21 had ik een heerlijke save met FC Twente waarin ik de CL won met enkel spelers uit de opleiding, dat was wel een momentje van trots. Waar ik het meest trots op ben, was de ontwikkeling van Bart Storm, die ik in het eerste seizoen in de intake kreeg.

Hoop aandacht aan besteedt en het eindresultaat mocht er dan ook wel wezen! Hoop dit jaar weer zo'n speler te krijgen, al is de kans natuurlijk heel klein...

image.png.c3720b3cc8874bb860d70c9ca9f55ed2.png

Sto(r)m is dat he? Ik herinner me deze speler nog als de dag van gisteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de games waar ik op m'n huidige laptop nog bij kan, moet dat eigenlijk wel mijn meest recente lange loopbaan zijn, al zij het op FM22 (op FM23 kwam ik er nergens echt lekker in). Ik begon aan deze journeyman bij Osmanlispor, loodste de club in korte tijd naar promotie tot het tweede niveau van Turkije en hopte door naar Genclerbirligi. Hiermee promoveerde ik tegen de verwachtingen in als kampioen, waarna ik direct overstapte naar Kasimpasa op het hoogste niveau. Hiermee werd ik als subtopper óók direct kampioen aan de hand van een paar gerichte aankopen. Hierna kwam AIK Solna langs en ik wilde altijd al eens in Zweden aan de slag (niet alleen op FM dus eigenlijk ;)). De ploeg verkeerde in degradatienood, maar een goede reeks bracht ons nog naar de achtste plek. Ons voordeel in het hierop volgende seizoen bleek het gebrek aan Europese bezigheden. De nationale statistieken die hierop volgden spreken dan ook voor zich. Mooie save. 

yTRQgwR.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan er wat gang achter zetten. De opdracht voor morgen plaats ik hierbij ook alvast online (d) 

Opdracht 3 - Post een screen van een FM-resultaat waar je het meest trots op bent inclusief een (kleine) toelichting.

(Deadline: donderdag 19 oktober, 23:59 uur)

Opdracht 4 - Deel de link van het artikel dat je voor het laatst hebt gelezen op de website. Het mag ook een link zijn naar het tofste artikel dat je het afgelopen jaar gelezen hebt. Ik - en vooral ook onze site staff - ben/is benieuwd wat je van dat artikel vond!

(Deadline: vrijdag 20 oktober, 23:59 uur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites