Lenstra Geplaatst 22 augustus 2023 Share Geplaatst 22 augustus 2023 En je heet niet eens Mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 22 augustus 2023 4 uur geleden zei Beppu: Sta je in persoonlijke kringen ook bekend als Mark de coëfficiëntenman? Valt volgens mij wel mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 augustus 2023 Share Geplaatst 23 augustus 2023 Gelukkig zit Mark nooit in mijn persoonlijk kringetje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 23 augustus 2023 Share Geplaatst 23 augustus 2023 1 uur geleden zei Chiemel: Gelukkig zit Mark nooit in mijn persoonlijk kringetje Hoezo? Lijkt me een prima gozer om lekker in je kringetje te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 Op 18-8-2023 om 13:20 zei Arezo: Ik denk dat alleen Ajax het gaat redden 😇 hou je van wijn? Flesje zou ik wel willen aandurven. Het kan nog prima zeg. Kenner. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 Dankjewel Marcel, zo'n compliment doet me goed. Ik had alweer het gevoel dat ik uitgelachen werd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 59 minuten geleden zei Arezo: Dankjewel Marcel, zo'n compliment doet me goed. Ik had alweer het gevoel dat ik uitgelachen werd. Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 Neee Peter he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 25 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 25 augustus 2023 (bewerkt) 5. Nederland: 54.000 (+0.400) Glasgow Rangers - PSV Eindhoven 2-2 PFC Ludogorets Razgrad - AFC Ajax 1-4 AZ Alkmaar - SK Brann 1-1 Fenerbahçe SK - FC Twente 5-1 Een mindere week, en kijkende naar mijn laatste update heeft eigenlijk de minst belangrijke ploeg wél gewonnen. PSV is nog niet zeker van bonuspunten, terwijl AZ de klus nog maar moet zien te klaren in Noorwegen. FC Twente heeft het helaas uit handen gegeven na de rode kaart, wat er dus voor zorgt dat NEderland met maximaal 4 ploegen overzomert. 6. Frankrijk: 52.247 (+0.167) LOSC Lille - HNK Rijeka 2-1 Maximale score voor Frankrijk deze week. Slechts één ploeg in actie, maar die winnen wel in de 89e minuut. Nog geen zekerheid dat ze door gaan. Hopelijk gaat het nog spoken in Kroatië. 7. Portugal: 47.482 (+0.167) SC Braga - Panathinaikos FC 2-1 Ook een maximale score voor Portugal. Enige ploeg die daar in actie kwam wist ook, maar daar weten de Grieken zich met een treffer in 90+5 nog wel in leven te houden. 25 augustus 2023 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 32 minuten geleden zei 007mark: 7. Portugal: 47.482 (+0.167) SC Braga - Panathinaikos FC Ook een maximale score voor Portugal. Enige ploeg die daar in actie kwam wist ook, maar daar weten de Grieken zich met een treffer in 90+5 nog wel in leven te houden. Wat een cliffhanger zo wat betreft de einduitslag bij Braga, al moet dat gezien Braga's stadion wellicht niet als een totaal wonder gezien worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 2 uur geleden zei Lenstra: Neee Peter he Ik noem Peter altijd Marcel. Want Peter is meer een Marcel dan Peter en Peter minder een Peter dan dat hij Marcel is. Enzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 18 minuten geleden zei Arezo: Ik noem Peter altijd Marcel. Want Peter is meer een Marcel dan Peter en Peter minder een Peter dan dat hij Marcel is. Enzo. Het is niet erg, Bart. Je bent meer een Bart dan een Paul, dus ja... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 25 augustus 2023 Share Geplaatst 25 augustus 2023 2 uur geleden zei Lenstra: Neee Peter he Ik bedoelde dit, Matías Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 30 augustus 2023 Share Geplaatst 30 augustus 2023 Op 18-8-2023 om 13:20 zei Arezo: Ik denk dat alleen Ajax het gaat redden 😇 hou je van wijn? Flesje zou ik wel willen aandurven. Kenner Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 30 augustus 2023 Share Geplaatst 30 augustus 2023 Twente gaat het ook nog redden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 31 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 31 augustus 2023 5. Nederland: 55.100 (+1.100) PSV Eindhoven - Glasgow Rangers 5-1 AFC Ajax - PFC Ludogorets Razgrad 0-1 SK Brann - AZ Alkmaar 3-3 FC Twente - Fenerbahçe SK 0-1 De week begon heel lekker door de winst van PSV en hun plaatsing voor de CL. Hier werden direct ook belangrijke bonuspunten gepakt. Helaas ging het vanavond een beetje mis. FC Twente kon de eer niet redden, maar ook Ajax speelde een beroerde pot voetbal. De Bulgaren werden niet een tweede maal opzij gezet, waardoor de punten binnen moesten worden gehaald door AZ. Een gelijkspel werd het, waarna in de penaltyserie wel plaatsing voor de UCL-groep werd afgedwongen. Heel belangrijk, want met een plaats in Pot 1 kan AZ met een aantal relatief makkelijke tegenstanders zomaar weer eens heel belangrijk worden in de strijd met Frankrijk. 6. Frankrijk: 52.331 (+0.083) HNK Rijeka - LOSC Lille 1-1 Heel even mochten we hopen op een uitschakeling van Lille, nadat de Kroaten een verlenging af wisten te dwingen. Hierin scoorden de Fransen helaas, waardoor ze een gelijkspel noteren (stand na 120 minuten telt voor de coëfficienten) en door gaan naar de groepsfase. Hierdoor dus 6 Franse ploegen die de inhaalslag gaan proberen te maken op Nederland. 7. Portugal: 48.316 (+0.833) Panathinaikos FC - SC Braga 0-1 Wederom een benauwde overwinning voor Braga, maar doen wel wat het moet doen. Pakken in deze laatste play-off dus het maximale aantal punten én bonuspunten voor het bereiken van de CL-groep. Portugal gaat het proberen met 4 ploegen in Europa, waarvan er dus 3 in de CL uit komen. Punten gaan ook nog eens door 6 gedeeld worden, terwijl dat bij Nederland door 5 is. Denk persoonlijk dus dat we de Portugezen voorlopig definitief hebben afgeschud. Zal ze wel nog meenemen in de updates evengoed. Top-3 van 23/24: 1. Turkije (6.250) , 2. België (4.000) en 3. Denemarken (4.000) Laagste land met alle ploegen er nog in: België (8e) Hoogste land zonder actieve ploegen: Roemenië (23e) Verder wens ik iedereen een goede nacht toe. Morgen een update over alle lotingen, dus ook de CL wordt dan in één keer meegenomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 september 2023 Share Geplaatst 1 september 2023 Met de laatste wedstrijd gisterenavond deed het Belgisch voetbal misschien nog wel de beste zaak. In een rechtstreeks duel onze belangrijkste concurrent een klapje kunnen uitdelen. 7. Portugal 48.316 - 4 op 6 8. België 38.400 - 5 op 5 9. Turkije 32.850 - 3 op 4 10. Schotland 31.650 - 3 op 5 11. Oostenrijk 30.000 - 3 op 5 12. Zwitserland29.775 - 3 op 5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 september 2023 Share Geplaatst 1 september 2023 Verwacht wel dat Fener en Besiktas in de Conference genoeg punten kunnen halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 1 september 2023 Share Geplaatst 1 september 2023 2 uur geleden zei cimbomcu: Verwacht wel dat Fener en Besiktas in de Conference genoeg punten kunnen halen. Die negende plek blijf je wel staan. Daar hoort Turkije ook gewoon op zijn minst. Als je naar aantal inwoners/voetballiefhebbers kijkt slaat het helemaal nergens op dat Nederland straks 5e staat. Hoewel het ook nergens op slaat dat de verschillen tussen plek 5 en 8 zo groot zijn. Als je kijkt naar voetballiefhebberij dan moet het ongeveer zo zijn: 1. Duitsland 2,5 2. Engeland 2,5 3. Italië 2,5 4. Frankrijk 2,5 5. Spanje 2,5 6. Turkije 2,5 7. Rusland(Als ze mee mogen doen) 2 8. Oekraïne 1,5 9. Polen 1,5 10. Nederland 1 11. Roemenië 1 12. Portugal 1 13. België 1 14. Tsjechië 1 15. Griekenland 1 16. Zweden 1 17. Servië 1 En dan mag de rest van de landen de overige 4 plekken krijgen als je van 32 teams uit gaat. Nu gaat het meer over geld. Nederland is ongeveer net zo rijk als Turkije en met minder mensen, dus we hebben wat meer geld om mogelijk in voetbal te stoppen. En dat is precies wat je ziet gebeuren en waarom Nederland boven Turkije staat. Helaas krijgen de top 4 á 5 landen nu veel te veel plekken. En dus vind ik het mooi als een land als Nederland luis in de pels gaat zijn, hopelijk kan Portugal, België of Turkije de Fransen ook nog inhalen en zakt één van de top 4 door financiële schandalen of een paar mindere jaren ook nog helemaal in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 september 2023 Share Geplaatst 1 september 2023 (bewerkt) Snap je punt, maar je vergeet vooral dat Turkije na de succesvolle jaren met Gala (periode kwartfinale CL met Sneijder, Burak, etc) er zelf een puinhoop heeft gemaakt he. Gala zakte in en kwam in hele slechte jaren terecht waarna bleek dat de concurrenten Fener, BJK, Basaksehir en Trabzon nog veel slechter bleken in Europa. @himan 1 september 2023 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 september 2023 Auteur Share Geplaatst 1 september 2023 Feyenoord, Atletico Madrid, SS Lazio, Celtic FC Sevilla, Arsenal, PSV, RC Lens Ajax, Olympique Marseille, Brighton & Hove Albion, AEK Athene AZ, Aston Villa, Legia Warschau, Zrjinski Mostar In de Champions League denk ik dat Feyenoord het beter had kunnen treffen vanuit Pot 1, wat eigenlijk ook geld voor Ajax en AZ. Zeker die pakken uit de tweede pot direct de sterkste tegenstanders. Toch heeft AZ ook twee mindere goden erbij, waarvan ze eigenlijk wel moeten winnen. Ajax krijgt het lastiger door ook Brighton in de poule te hebben en de Griekse kampioen. PSV kan relatief tevreden zijn, ondanks de sterke tegenstand. Vanuit Pot 3 had het ook een stuk zwaarder kunnen zijn. Interessant worden wel de Nederlandse wedstrijden tegen RC Lens en Olympique Marseille uiteraard. Paris Saint Germain, Borussia Dortmund, AC Milan, Newcastle United Sevilla, Arsenal, PSV, RC Lens Ajax, Olympique Marseille, Brighton & Hove Albion, AEK Athene Villareal, Stade Rennes, Maccabi Haifa, Panathinaikos Liverpool, LASK Linz, Union St. Gilloise, Toulouse LOSC Lille, Slovan Bratislava, Olimija Ljubjana, KA Klaskvik Normaal zou je zeggen dat PSG een hoop punten gaat pakken. Uiteraard nog steeds één van de betere ploegen in Europa, maar zitten ook in de poule des doods. Zou toch eens lekker zijn als ze het niet redden. Of in ieder geval voldoende morsen, want Frankrijk gaat de achtervolging op Nederland in met 6 ploegen. RC Lens had het slechter kunnen treffen, terwijl Marseillle het dus niet makkelijk heeft. Rennes zie ik zeker wel 2e of 3e worden minimaal, terwijl ik Toulouse ook niet kansloos acht tegen LASK Linz en Union. Lille heeft ook nog eens de makkelijkste poule die bijna kon, dus van Frankrijk zijn we nog lang niet af. Die gaan zeker heel veel punten pakken. Benfica, Internazionale, RB Salzburg, Real Sociedad FC Barcelona, FC Porto, Shakthar Donetsk, FC Antwerp SSC Napoli, Real Madrid, SC Braga, Union Berlin Atalanta Bergamo, Sporting Portugal, Sturm Graz, Raków Częstochowa Portugal dan, die met 3 van de 4 ploegen in de CL zitten. Leuk natuurlijk, maar ook een risico op flink wat verliespartijen. Benfica heeft het niet getroffen met Sociedad uit Pot 4, maar Salzburg is goed te doen en ook tegen Inter pakken ze wel punten verwacht ik. Porto gaat het afleggen tegen Barcelona, maar de anderen zijn op papier een stuk zwakker. Kijken we naar SC Braga, dan moet je daar hopen dat Portugal wat laat liggen. Zullen met Union moeten strijden om de 3e plek. In de Europa League heeft Sporting het prima getroffen en gaan ook wel 1e of 2e worden verwacht ik. Conclusie is denk ik dat zowel Frankrijk als Portugal het beter getroffen hebben dan Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 1 september 2023 Share Geplaatst 1 september 2023 Voorspelling punten groepen op basis van http://clubelo.com/Ranking, waarbij ik binnen 50 punten van elkaar 2-2(gelijk aantal punten tussen de twee ploegen), binnen de 100 punten van elkaar 3-1(Een gelijkspel en een overwinning) en daarbuiten(4-0) als puntentotaal neem. (Ja een normaalverdeling met fractionele punten is beter voor de nerds, maar dit is een schatting.) Voorbeeld Champions League groep G: Manchester City rating: 2085 RB Leipzig rating: 1823 Young Boys rating: 1625 Red Star rating: 1585 ManC - RB Leipzig 4-0 ManC - Young Boys 4-0 ManC - Red Star 4-0 RB Leipzig - Young Boys 4-0 RB Leipzig - Red Star 4-0 Young Boys - Red Star 2-2 Eindstand Manchester City 12 RB Leipzig 8 Young Boys 2 Red Star 2 Op deze manier kun je voorspellen hoe het er voor staat na de groepsfase door alle groepen waar Franse en Nederlandse clubs inzitten. Dat zijn er maar 8 dus ik hoop ver te komen. Champions League Groep B: Sevilla 1730 Arsenal 1921 PSV 1772 Lens 1737 Arsenal 12 PSV 4 Lens 4 Sevilla 4 Groep E: Feyenoord 1741 Atlético 1858 Lazio 1755 Celtic 1623 Atlético 12 Lazio 6 Feyenoord 6 Celtic 0 Groep F: PSG 1805 Dortmund 1839 Milan 1845 Newcastle United 1877 Newcastle 7 Milan 6 Dortmund 6 PSG 5 Europa League Groep B: Ajax 1740 Marseille 1705 Brighton 1829 AEK Athene 1551 Brighton 11 Ajax 7 Marseille 6 AEK 0 Groep E: Liverpool 1954 LASK 1510 Union SG 1665 Toulouse 1571 Liverpool 12 Union 7 Toulouse 4 LASK 1 Groep F: Villareal 1757 Rennes 1706 Maccabi Haifa 1588 Panathinaikos 1539 Villareal 11 Rennes 9 Maccabi Haifa 2 Panathinaikos 2 Conference League Groep A: Lille 1687 Slovan Bratislava 1376 Olympija Ljubljana 1327 KI 1149 Lille 12 Slovan Bratislava 6 Olympija Ljubljana 6 KÍ 0 Groep E: AZ 1653 Aston Villa 1836 Legia Warschauw 1502 Zrjinski 1259 Aston Villa 12 AZ 8 Legia Warschau 4 Zrjinski 0 Totaal aantal punten Nederland 4+6+7+8=25 Bonuspunten direct na groepsfase: 5(PSV)+2(Ajax)+1(AZ) =8 (die 5 zijn wel een close call, net als de niet 5 van PSG...) Extra voorspelde punten uit groepsfase 33/5=6.6 Totaal punten Frankrijk: 4+5+6+4+9+12=40 Bonus punten direct na groepsfase: 2(Rennes)+2(Lille) = 4 Extra voorspelde punten uit groepsfase 44/6=7.333 Tussenstand na groepsfase: Nederland 55.1+6.6=61.7 (4/5 over) Frankrijk 52.331+7.333 = 59.664 (5/6 over) Verschil na groepsfase 2.046 punt. Ik denk niet dat Frankrijk dat gaat goedmaken na de groepsfase. Dus wil Frankrijk 5e blijven, dan zullen ze toch nog wat extra moeten laten zien dan de verwachting of Nederlandse clubs moeten meer gaan falen. Een voorbeeld zou zijn dat PSG wel door gaat, maar PSV net niet: Dan krijg je ineens dit: Nederland 55.1+5.6=60.700 (4/5 over) Frankrijk 52.331+ 8.166=60.497 (6/6 over) Verschil 0.203, Frankrijk heeft een goede kans om het goed te maken hier. De Champions League gaat het verschil maken, en eigenlijk is dat wel mooi. Wil je met drie clubs de Champions League in, laat het dan maar zien dit jaar. Vergeet niet dat ook Feyenoord/Lazio dicht bij elkaar zit. In het algemeen is Nederland nog licht in het voordeel. @007mark Mocht je deze post niet leuk vinden haal ik hem weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 21 september 2023 Auteur Share Geplaatst 21 september 2023 5. Nederland: 55.700 (+0.600) Feyenoord - Celtic 2-0 Arsenal - PSV 4-0 Ajax, Olympique Marseille 3-3 Zrjinski Mostar - AZ Alkmaar 4-3 De week begon goed met een overwinning van Feyenoord, al moest dat uiteraard ook wel in eigen huis tegen op papier de zwakste uit de groep. Vervolgens werd het een tranendal, want PSV was niet opgewassen tegen Arsen. Enige lichtpuntje dat ze niet een 0-3 voorsprong uit handen gaven, iets wat AZ niet kan zeggen. Tegen een onthutsend zwakke tegenstander uit Bosnië mag dit met recht een flater worden genoemd. En slecht voor de puntjes, want hier hadden we toch wel gerekend op een overwinning. De week wordt afgesloten met een puntje van Ajax. Niet slecht, zeker als je ziet dat AEK Athene verrassend de uitwedstrijd in en tegen Brighton wint. Ligt daar dus ineens helemaal open. 6. Frankrijk: 53.831 (+1.500) Paris Saint Germain - Borrusia Dortmund 2-0 Sevilla - RC Lens 1-1 Ajax, Olympique Marseille 3-3 Stade Rennes - Maccabi Haifa 3-0 Union St. Gilloise - Toulouse 1-1 LOSC Lille - Olimija Ljubjana 2-0 Een uitstekende week voor het Franse voetbal, waar geen enkele ploeg verliest. Voor het eerst is er dus een inhaalslag geslagen, al zijn ze er zeker nog niet. Belangrijk voor ze is wel de overwinning van PSG in de poule des doods, maar ook de andere ploegen doen het goed. Hier en daar heeft de Franse inbreng nog niet tegen de sterkste tegenstanders gespeeld, dus laten we hopen dat de volgende speelronden ze wel wat meer laten liggen. Op papier zie ik snel dat de Nederlandse ploegen relatief het makkelijker krijgen en de Franse ploegen het relatief moeilijker in speelronde 2. 7. Portugal: 48.982 (+0.667) Benfica - RB Salzburg 0-2 Shakthar Donetsk - FC Porto 1-3 SC Braga - Napoli 1-2 Sturm Graz - Sporting Portugal 1-2 Benfica kreeg een vroege rode kaart en speelde daarna een verloren wedstrijd. Flinke bonus voor Nederland om de 2e CL plaats te behouden, want dit was op papier de zwakste tegenstander van de Portugese club in de groep. Porto wist wel te winnen, terwijl Braga na een relatief late gelijkmaker alsnog het onderspit delfde tegen Napoli. Sporting Portugal kwam achter in Oostenrijk, maar won alsnog. Al met al dus redelijk resultaten, maar had nog wat beter gekund. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 21 september 2023 Share Geplaatst 21 september 2023 Dit is wel echt een slagje hoor. Nog niets is gedaan natuurlijk, maar Nederland zat wel aan de slechte kant van de uitslagen denk ik. En Frankrijk ook wel aan de goede. Toulouse en Lens pakken ook gewoon punten, als die door gaan kun je het moeilijke scenario wel uit de kast trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 7 uur geleden zei himan: Dit is wel echt een slagje hoor. Nog niets is gedaan natuurlijk, maar Nederland zat wel aan de slechte kant van de uitslagen denk ik. En Frankrijk ook wel aan de goede. Toulouse en Lens pakken ook gewoon punten, als die door gaan kun je het moeilijke scenario wel uit de kast trekken. Zeker als Nederland zo blijft presteren. AZ heeft zichzelf wel aardig in de voet geschoten om 1e of 2e te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten