Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Aanbevolen berichten

Je doet nu net alsof Nice zomaar een clubje uit Qatar is. Gewoon een Franse subtopper. Nu met geldschieter INEOS en trainer Galtier (afgelopen seizoen kampioen met Lille) toch een ambitieus projectje. Hij zal moet knokken voor zijn positie, maar ja, het is nu ook geen Sevilla of Leipzig. Van nog een paar jaar zonder druk meeballen in de Hollandse balletje breed-competitie ga je ook niet veel beter worden. Ajax zou nog kunnen want hogere eisen, druk en doorgaans CL-voetbal en anders gewoon maar beter weg. Je hebt ook het risico dat je gewend raakt aan de Nederlandse competitie en straks zowel tactisch als fysiek totaal niet mee kan in een grotere competitie. Dan maar beter op tijd alvast die stap maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Socrates:

Je doet nu net alsof Nice zomaar een clubje uit Qatar is. Gewoon een Franse subtopper. Nu met geldschieter INEOS en trainer Galtier (afgelopen seizoen kampioen met Lille) toch een ambitieus projectje. Hij zal moet knokken voor zijn positie, maar ja, het is nu ook geen Sevilla of Leipzig. Van nog een paar jaar zonder druk meeballen in de Hollandse balletje breed-competitie ga je ook niet veel beter worden. Ajax zou nog kunnen want hogere eisen, druk en doorgaans CL-voetbal en anders gewoon maar beter weg. Je hebt ook het risico dat je gewend raakt aan de Nederlandse competitie en straks zowel tactisch als fysiek totaal niet mee kan in een grotere competitie. Dan maar beter op tijd alvast die stap maken.

Ik zou als ik Stengs was eerst maar eens laten zien dat ik iedere week veruit de beste ben bij AZ met flink wat goals en assists achter mijn naam. Heeft zeker afgelopen seizoen niets laten zien wat een stap naar het buitenland rechtvaardigd. Speler met talent, die een heel matig tot slecht seizoen heeft gespeeld. Nice koopt hem waarschijnlikk vanwege de ‘potentie’. Maar de kans is heel groot dat hij daar niet mee komt op de bank beland en na een paar jaar buitenland weer terug komt in Nederland bij Twente, Utrecht, Feyenoord etc. Zie Til, zie een Locadia en zo zijn er nog tig voorbeelden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel sterk staaltje zaken doen dit. Boadu én Stengs na zo’n matig (lees: dramatisch) seizoen voor €15.000.000,- p/s verkopen is buiten gewoon knap. Zie eenzelfde scenario als Til/Janssen/Jahanbaksh voor me, maar soit. 

Hoop toch stiekem wel dat Teun blijft. Al is dat waarschijnlijk tegen beter weten in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Michaelinho*:

Ik zou als ik Stengs was eerst maar eens laten zien dat ik iedere week veruit de beste ben bij AZ met flink wat goals en assists achter mijn naam. Heeft zeker afgelopen seizoen niets laten zien wat een stap naar het buitenland rechtvaardigd. Speler met talent, die een heel matig tot slecht seizoen heeft gespeeld. Nice koopt hem waarschijnlikk vanwege de ‘potentie’. Maar de kans is heel groot dat hij daar niet mee komt op de bank beland en na een paar jaar buitenland weer terug komt in Nederland bij Twente, Utrecht, Feyenoord etc. Zie Til, zie een Locadia en zo zijn er nog tig voorbeelden. 

Nice heeft iets vergelijkbaars gedaan met Kasper Dolberg en dat is redelijk uitgepakt. Ben benieuwd of Stengs het kan waarmaken. Ik zie de potentie bij hem, misschien kan een andere omgeving en uitdaging hem wel die laatste extra push geven.

Bij Boadu zie ik vooral potentie als 'situationele speler'. Als hij op de juiste manier gebruikt wordt is hij nuttig, op subtop niveau in een grotere competitie, maar een goede complete spits zal hij volgens mij nooit worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Fantasy:

Heel sterk staaltje zaken doen dit. Boadu én Stengs na zo’n matig (lees: dramatisch) seizoen voor €15.000.000,- p/s verkopen is buiten gewoon knap. Zie eenzelfde scenario als Til/Janssen/Jahanbaksh voor me, maar soit. 

Hoop toch stiekem wel dat Teun blijft. Al is dat waarschijnlijk tegen beter weten in. 

Dit is zeker waar ja! Financieel voor AZ een hele goede move.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wel benieuwd naar AZ. Het hele geraamte van de afgelopen 2/3 seizoenen? is nu wel weg (hierbij ga ik er vanuit dat Teun ook nog vertrekt) en is het tijd voor anderen om op te staan. De transfers die tot nu toe gedaan zijn lig ik nog niet zo wakker van, BMI en Clasie zijn leuk voor de ervaring maar zijn toch ook niet je van het. Ben benieuwd of ze Wijndal wel kunnen behouden, lijkt me lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Thierryvane:

Aboukhlal was ik vergeten. Dat is meer een spits, toch? Samen met Pavlidis lijkt me prima.

Ja, die kan ook in de spits spelen. Pavlidis icm Karlsson en wat talenten kan leuk voetbal opleveren. Of er dan ook genoeg doelpunten volgen is wel even afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Michaelinho*:

Waarom? Waarom zou hij moeten laten zien dat ie ''verruit de beste is bij AZ'''?  Frankrijk /Ligue 1 is een moeilijkere competitie, nice is betere club dan AZ en je gaat veel beter betaald worden en het is ook mooier/beter land qua klimaat. Dolberg heeft er daar nu na 48 duels al 17 inliggen bij Ajax had hij er uiteindelijk ''maar'' 33 naar 78 duels. Ik snap heel goed dat Stengs weggaat, ook al is hij niet altijd even goed/stabiel in de ED het is gewoon nieuwe uitdaging plus beter salaris en betere teamgenoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Waarom? Waarom zou hij moeten laten zien dat ie ''verruit de beste is bij AZ'''?  Frankrijk /Ligue 1 is een moeilijkere competitie, nice is betere club dan AZ en je gaat veel beter betaald worden en het is ook mooier/beter land qua klimaat. Dolberg heeft er daar nu na 48 duels al 17 inliggen bij Ajax had hij er uiteindelijk ''maar'' 33 naar 78 duels. Ik snap heel goed dat Stengs weggaat, ook al is hij niet altijd even goed/stabiel in de ED het is gewoon nieuwe uitdaging plus beter salaris en betere teamgenoten.

Omdat je dan laat zien het niveau aan te kunnen en niet na een half jaar jankend bij NEC binnen moet stappen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Tim':

Je gaat het in het buitenland niet redden als je het niet een langere termijn hebt bewezen in de Eredivisie. Dan wens ik hem veel succes in een veel betere competitie.

Veels te voorbarig, niet mee eens zeker niet (nu) al. Alsof wel slagen in de ED garantie is om te redden in Buitenland? Bjorn Vleminkx, Alfonso Alves anyone??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kyrill:

Veels te voorbarig, niet mee eens zeker niet (nu) al. Alsof wel slagen in de ED garantie is om te redden in Buitenland? Bjorn Vleminkx, Alfonso Alves anyone??

Geef maar even aan waar ik dat beweerd heb. Maar je ontkent toch niet serieus dat het slimmer is om je eerst te bewijzen in de Eredivisie, voor je naar het buitenland gaat? Daarbij heeft Vleminckx nooit een wedstrijd bewezen dat hij een stapje hogerop aan zou kunnen. Leuk, die intikkertjes in de Eredivisie, maar daarmee ga je het niet redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Tim':

Geef maar even aan waar ik dat beweerd heb. Maar je ontkent toch niet serieus dat het slimmer is om je eerst te bewijzen in de Eredivisie, voor je naar het buitenland gaat? Daarbij heeft Vleminckx nooit een wedstrijd bewezen dat hij een stapje hogerop aan zou kunnen. Leuk, die intikkertjes in de Eredivisie, maar daarmee ga je het niet redden.

Iedereen dacht ook dat Justin kluivert het niet zal redden....

Doet het bijvoobeeld best aardig biJ As Roma en later RB Leipzig....

nee dat ontken ik niet het slimmer is om eerst te bewijzen in de Eredivisie, klopt.

Maar ik vind het geen must, als nu goede aanbieding is voor 15 miljoen(wat ik veel vind omdat hij en Boadu gewoon slecht waren) dan vind ik gewoon dat ie het moet doen. Je gaat veel meer betaald krijgen, sterkere ploeggenoten, betere competitie. mooier weer/land etc...

Ik zou het in zijn positie ook gedaan hebben en denk ik iig 35-40% van users hier ook.

Plus misschien wil AZ er nog aan verdienen en kans ie over jaar meer oplevert is iig flink kleiner dan dat Stengs minder gaat opleveren....

''Je gaat het in het buitenland niet redden als je het niet een langere termijn hebt bewezen in de Eredivisie''

Wat zijn Hans Hateboer en Robin Gosens dan bijvoorbeeld? In jouw ogen?;c:classic_ninja:

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites