Jump to content

AZ Alkmaar

Fantasy

Recommended Posts

1 uur geleden zei Kyrill:

Iedereen dacht ook dat Justin kluivert het niet zal redden....

Doet het bijvoobeeld best aardig biJ As Roma en later RB Leipzig....

Ik niet, dus geen idee wat dit daarmee te maken heeft. En afgelopen seizoen speelde hij qua speelminuten zo'n negen wedstrijdjes bij elkaar (827 minuten), dus erg overtuigend is dat ook niet.

1 uur geleden zei Kyrill:

Maar ik vind het geen must

Oké, ik chargeerde een beetje. Ik bedoelde niet letterlijk dat je het dan niet kunt redden, maar de kans is wel kleiner. Het kan best een goede keuze zijn, tenzij je na twee jaar verhuurd wordt aan Utrecht, omdat het niet goed genoeg was. Ik zeg niet dat dat sowieso gaat gebeuren, maar het zou wel kunnen. Hij heeft mij nog niet overtuigd dat hij het in Frankrijk zou gaan redden, ook al hoop ik het van harte.

Ik vind het eigenlijk een beetje onzinnig die standaard aanname dat je "de beste" moet zijn in Nederland om de stap naar het buitenland te maken. Als je werkelijk over talent en een goede mentaliteit beschikt, ontwikkel je je door prikkels en uitdagingen. Door maar te blijven ballen in Nederland loop je het risico stil te staan in je ontwikkeling. Het inspireert en prikkelt ook niet. Tactisch al hetzelfde sinds je twaalfde in Nederland, het tempo ligt altijd laag, fysiek vraagt men relatief weinig van je, alles mag.. Het kan ook juist goed zijn om in een wat zwaardere competitie die op alle vlakken net een niveau hoger is een uitdaging te vinden en je daar aan op te trekken. Zij die werkelijk over talent beschikken en het kunnen combineren met een juiste instelling komen dan ook vaak genoeg boven drijven.

Een Ziyech is bij Twente en Ajax de beste geweest, bleef zeer lang in Nederland en maakte toen de stap naar Chelsea. Als je al zo lang gewend bent aan het tempo, de ruimte, de tactische diepgang (het gebrek eraan) in Nederland.. Dan is het ontzettend lastig om dat ineens allemaal uit je systeem te gooien en plots een formidabele Premier League-speler te zijn. 

Dus nee, ik vind eigenlijk dat als je voor het maximale wil gaan je maximaal twee (heel soms misschien drie) seizoenen in de Eredivisie moet maken en dan een nieuwe prikkel moet zoeken in een zwaardere competitie. Anders ga je te gewend raken en sta je te lang stil. Leer je te weinig nieuwe dingen en heb je met te weinig prikkels te maken.

Edited by Socrates
  • Like 2

In de 'Future of football cup' was te zien dat er bij AZ heel wat leuke jeugdspelers zitten aan te komen (Barasi, Tabouni, Van Brederode, Daal, Griffith,... ). Als je ziet wat er daar de laatste jaren al is doorgebroken, kan het een heel indrukwekkend rijtje worden.

Op 21-7-2021 om 20:52 zei FlyD:

In de 'Future of football cup' was te zien dat er bij AZ heel wat leuke jeugdspelers zitten aan te komen (Barasi, Tabouni, Van Brederode, Daal, Griffith,... ). Als je ziet wat er daar de laatste jaren al is doorgebroken, kan het een heel indrukwekkend rijtje worden.

Fedde de Jong, Richard Sedlacek en Richonell Margaret ook zeker niet vergeten. Daar gaan echt nog heel wat jongens doorbreken wel de komende anderhalf jaar gok ik inderdaad. 

1 uur geleden zei Fantasy:

Fedde de Jong, Richard Sedlacek en Richonell Margaret ook zeker niet vergeten. Daar gaan echt nog heel wat jongens doorbreken wel de komende anderhalf jaar gok ik inderdaad. 

Sedlacek en Margaret zijn 'al' 22 en 20 en zeker Margaret vond ik niet overtuigend. Fedde de Jong heb ik al veel goede dingen over gehoord, maar kon mij niet overtuigen in de stukken die ik zag. Kan zijn dat hij in een iets mindere periode zit natuurlijk, is nog jong. De verdediging stond stabiel en voetbalde prima mee. Sem Westerveld was ook goed tegen RB Leipzig, maar speelde deze week slecht tegen Ajax. Leuk om te volgen in elk geval.

Mag toch hopen dat er nog een aanvallende versterking (centrumspits) uit de hoge hoed komt wel. Boadu gaat weg en met Kalrsson, Aboukhlal, Duin, Pavlidis en Gudmundsson heb je welgeteld nul echte spitsen in de selectie. Mag toch hopen dat we niet met noodoplossing Dani de Wit in de punt van de aanval gaan spelen het hele seizoen.

58 minuten geleden zei Regis:

Schijnen met die keeper van Sparta aan de slag te gaan. Dat is wel een interessante keus. Verder nog weinig geruchten. Die kunnen met de huidige selectie en hun ambities niet echt de eredivisie in.

Als ze slim zijn nemen je Harroui ook meteen mee, is een serieuze smak met budget beschikbaar gekomen door Stengs/Boadu en Bizot, maar dat weten andere clubs natuurlijk ook.

2 uur geleden zei Fantasy:

Mag toch hopen dat er nog een aanvallende versterking (centrumspits) uit de hoge hoed komt wel. Boadu gaat weg en met Kalrsson, Aboukhlal, Duin, Pavlidis en Gudmundsson heb je welgeteld nul echte spitsen in de selectie. Mag toch hopen dat we niet met noodoplossing Dani de Wit in de punt van de aanval gaan spelen het hele seizoen.

Inderdaad dan is een echte spits geen overbodige luxe. 

Hoe staat Beukema er eigenlijk op? nog geen basisspeler denk ik.

Zag vorige week dat hij in ieder geval goed onthaald werd in het stadion en werd toegezongen. Dat is mooi om te zien. 

7 uur geleden zei GAE EAGLES:

Inderdaad dan is een echte spits geen overbodige luxe. 

Hoe staat Beukema er eigenlijk op? nog geen basisspeler denk ik.

Zag vorige week dat hij in ieder geval goed onthaald werd in het stadion en werd toegezongen. Dat is mooi om te zien. 

Volgens mij meer dan prima. Centraal achterin zitten we ook niet heel ruim en van wat ik tot nu toe gezien heb doet ‘ie het aardig wel. 

7 uur geleden zei timpy00:

Hoe zit het met Wijndal en Koopmeiners?

Wijndal is het akelig stil. Koopmeiners wacht op Atalanta dat Romero aan Tottenham (?) wil verkopen voor €50.000.000,- en dan pas een vervanger wil halen. 

Knappe transfersom nog weten te krijgen voor Bizot. 30-jarige keeper met nog 1 jaar contract toch 5 miljoen voor weten te vangen is niet gek. Boadu inmiddels ook rond voor 20 miljoen, waardoor er deze zomer al 40 miljoen is binnengeharkt.

Zou toch voor AZ wel goed zijn als ze enigszins wat euro's gaan herinvesteren in de selectie, want met het naderende vertrek van Koopmeiners (praat al 2 jaar met Atalanta overigens) blijft er toch weinig over van de selectie.

Eens met @joostmakaay wat betreft Harroui. Zou die stap prima kunnen maken.

Met Wijndal is het volgens mij gewoon wachten tot Nico weggaat bij Ajax, anders is het wel heel erg stil rondom hem. 

Maar dit gaat wel even een "tussenjaartje" worden voor AZ en mag met Feyenoord lekker gaan vechten om plek 3 met grote afstand van Ajax en PSV. 

12 minuten geleden zei Fantasy:

https://www.az.nl/nl/nieuws/witry-tekent-bij-az

Een nieuwe rechtsback. Mag toch hopen dat er nog een spits gaat komen ook..

Ben benieuwd of hij Sugarawa uit de basis kan spelen. Een beetje wisselvallig, maar die heeft al wel wat goede dingen laten zien, ook deze voorbereiding weer.

Gisteren tegen Torino speelden ze eigenlijk zonder echte spits en begon Pavlidis op de bank. Ook Poku viel nog in en liet in die paar minuten weer zijn talent zien. Hopelijk krijgt hij wat meer minuten komend seizoen. Heb daar meer vertrouwen in dan bv Aboukhlal. 

Albert Gudmundsson ging weer verder waar hij vorig seizoen al mee bezig was. Soms een heel mooie actie, maar het lijkt erop dat hij gewoon niet mag scoren :D

9 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Een keeper mag ik ook wel hopen voor jullie. Verhulst is ook niet echt wat, tenminste dat vond ik toen hij bij ons speelde. 

Tegen Torino maakte hij een prima indruk. Heel veel kreeg hij niet te doen, maar voetballend was het rustig en goed met enkele mooie uittrappen.