Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Recommended Posts

1 uur geleden zei cimbomcu:

Zo moeilijk is het niet jongens.

Als in Nederland KPN toonaangevend is, en dan komt een klein flut bedrijfje als Telfort en die wil KPN van de troon afstoten. En dat doen ze door meer te investeren en beter personeel aan te nemen is het toch wel verdomd vervelend dat wanneer KPN iets meer salaris geeft dat goede personeel van Telfort snel naar KPN vertrekt. 

Mindblown. Ik denk dat er maar eentje is die het niet begrijpt. Je zegt het namelijk zelf in dit treffende voorbeeld al: " een klein flutbedrijfje". Mijn baas kan de concurrentie met een grote speler als adbeco aan willen gaan, als adbeco daadwerkelijk komt voor mij ben ik foetsie. Dat is verdomd vervelend inderdaad, tot zover zijn we het eens. Het zou echter pas heel erg idioot zijn als mijn baas vervolgens heel erg boos word, " want ik wil als bedrijf ook naar hun niveau toegroeien" terwijl je in de werkelijkheid nog even 10/15 stapjes verwijderd bent van dat niveau. Eenhoorn schaart AZ naast Feyenoord, wat idioot is. Alleen de begroting is al een verschil van 30 mil ofzo? Klein stapje maar hoor.

@Erwin. Discussies gaan vaak nergens over met Cimmie. Maar hij leid aan de "Sebas" ziekte sinds enige tijd en daar moeten we hem op blijven wijzen vind ik als mede forumleden. Erkenning is de eerste stap naar genezing. 

Cim heeft geen ongelijk natuurlijk. AZ wil naar de traditionele top-3 en staat daar (zeker t.o.v. Feyenoord) redelijk dichtbij - in ieder geval dichterbij dan alle andere clubs in Nederland, dan is het volledig logisch dat ze zich verbolgen voelen. Dat betekent echt niet dat Slot geen gelijk heeft om te vertrekken.

11 uur geleden zei PJHoutman:

Cim heeft geen ongelijk natuurlijk. AZ wil naar de traditionele top-3 en staat daar (zeker t.o.v. Feyenoord) redelijk dichtbij - in ieder geval dichterbij dan alle andere clubs in Nederland, dan is het volledig logisch dat ze zich verbolgen voelen. Dat betekent echt niet dat Slot geen gelijk heeft om te vertrekken.

Ja ik vind dat "redelijk" dus wel meevallen. Getuige ook de puntenverschillen. Begrotingsverschil van 33 mil oid? Ik noem dat niet een klein verschil. Maar goed, dat is dan een semantische discussie. Eenhoorn kan zich prima verbolgen voelen. Er naar acteren is een tweede. 

Op 7-12-2020 om 16:19 zei Elsjorro1990:

Waarmee? Waar baseer je dat Op? Omdat ze dat roepen? Is Vitesse dan ook een topclub? Die man riep ook dat ze kampioen wouden worden. Of Utrecht. Nee toch? Ff nagekeken of je dan doelt op klasseringen de afgelopen 10/15 jaar:

19/20: 2e

18/19 4e 7 punten achter plek 3

17/18 3e 8 punten achter plek 2

16/17 6e , 25 punten achter plek 3

15/16 4e, 4 punten achter plek 3

14/15 3e, 9 punten achter plek 2 

13/14 8e, 16 punten achter plek 3

12/13 10e, 30 punten achter plek 3

11/12 4e, 4 punten achter plek 3

10/11 4e, 10 punten achter plek 3

9/10 5e, 16 punten achter plek 3

8/9 1e

7/8 11e 20 punten achter plek 3

Ik zie het niet hoor? Waar zijn ze dan precies mee bezig? Een semi stabiele subtopper worden? In 13 seizoenen 1 keer kampioen met een gemiddelde van een 5e plek met een shitload punten achter de kampioen. Sterker nog: in 8 van de 13 seizoenen sta je niet eens echt in de buurt van de top 3 qua punten. Leg mij dan eens uit waar ze mee bezig zijn? Jezelf een topclub noemen omdat je 1 keer semi bovenaan geëindigd bent en je een talentvol team hebt die wat waarde vertegenwoordig is een stukje zelfoverschatting waar zelfs Joop munstermann jaloers op zou zijn. 

Als je dit lijstje ziet, dan is Feyenoord toch een directe concurrent voor AZ? Zijn de twee clubs die tussen de top (Ajax en PSV) en de subtop (Vitesse, Utrecht etc) inzitten en allebei incidenteel in staat zijn kampioen te worden. Bovendien hebben beide clubs de ambitie om die stap omhoog te zetten en structureel met Ajax en PSV mee te strijden. Dat Slot dan nog voor de winterstop in gesprek (en naar verluidt bijna akkoord) is met die directe concurrent, zonder de club daarover in te lichten, terwijl hij eerder (en nog zeer recent) uitlatingen heeft gedaan over spelers die dit soort dingen doen, tja. Zeker omdat Slot ook zal beschikken over strategische informatie mbt de selectie van volgend seizoen, kan ik me dit besluit wel voorstellen.

Verder niet te dramatisch doen. Ik heb bij AZ niet direct gezien wat Slot nou een geweldige trainer maakt. Hij is goed, maar was het nou echt zoveel beter dan onder Vd Brom bijvoorbeeld? Zeker als je bedenkt dat de belangrijkste spelers (bijna) allemaal zijn gebleven én ouder/beter werden?

Btw, Telfort is van KPN toch?

Edited by Hwb

Slot was vooral een veel fijnere kerel dan VD Brom. Straalde altijd rust en zelfvertrouwen uit, goede reflectie. 

Ik ken Pascal Jansen een beetje van z'n tijd bij PSV. Is ook gewoon wederom een goede tacticus. Hoop dat hij zijn ambitie / drive op de juiste manier kan overbrengen. Vond hem destijds iig vaak wat snel boos of negatief in interviews. 

Edited by Niels

9 uur geleden zei Niels:

Slot was vooral een veel fijnere kerel dan VD Brom. Straalde altijd rust en zelfvertrouwen uit, goede reflectie. 

Ik ken Pascal Jansen een beetje van z'n tijd bij PSV. Is ook gewoon wederom een goede tacticus. Hoop dat hij zijn ambitie / drive op de juiste manier kan overbrengen. Vond hem destijds iig vaak wat snel boos of negatief in interviews. 

Voorlopig had ie zich geen slechtere start kunnen wensen. Durf zelfs te zeggen dat het maar beter is zo, uit de EL. Ten eerste heb je met dit voetbal he-le-maal niks te zoeken in de KO’s van de EL. Daarnaast speelt de selectie zo futloos de laatste weken dat je maar beter naar 1 wedstrijd per week kunt gaan, misschien wordt het dan weer beter.

22 uur geleden zei Hwb:

Als je dit lijstje ziet, dan is Feyenoord toch een directe concurrent voor AZ? Zijn de twee clubs die tussen de top (Ajax en PSV) en de subtop (Vitesse, Utrecht etc) inzitten en allebei incidenteel in staat zijn kampioen te worden. Bovendien hebben beide clubs de ambitie om die stap omhoog te zetten en structureel met Ajax en PSV mee te strijden. Dat Slot dan nog voor de winterstop in gesprek (en naar verluidt bijna akkoord) is met die directe concurrent, zonder de club daarover in te lichten, terwijl hij eerder (en nog zeer recent) uitlatingen heeft gedaan over spelers die dit soort dingen doen, tja. Zeker omdat Slot ook zal beschikken over strategische informatie mbt de selectie van volgend seizoen, kan ik me dit besluit wel voorstellen.

Verder niet te dramatisch doen. Ik heb bij AZ niet direct gezien wat Slot nou een geweldige trainer maakt. Hij is goed, maar was het nou echt zoveel beter dan onder Vd Brom bijvoorbeeld? Zeker als je bedenkt dat de belangrijkste spelers (bijna) allemaal zijn gebleven én ouder/beter werden?

Btw, Telfort is van KPN toch?

Ik zeg ook niet dat het heel netjes is he. Maar in vrijwel alles loopt Feyenoord lichtjaren voor op AZ. Het gaat jaren duren voordat AZ een begroting heeft die ook maar een klein beetje in de buurt komt van Feyenoord. Stadion idem. Achterban hebben we het nog meer even niet over. Dan ben je vrij arrogant als je roept; ja wij zijn een topclub en willen niet dat onze trainer en of spelers naar een concurrent gaan. Want je bent geen concurrent. Daar doet een incidenteel kampioenschap of een goed jaar niet zoveel aan af. Feyenoord betaald nog altijd 3/4 keer wat AZ doet en geld bepaald in voetballand. 

Op 11-12-2020 om 07:20 zei Elsjorro1990:

Ik zeg ook niet dat het heel netjes is he. Maar in vrijwel alles loopt Feyenoord lichtjaren voor op AZ. Het gaat jaren duren voordat AZ een begroting heeft die ook maar een klein beetje in de buurt komt van Feyenoord. Stadion idem. Achterban hebben we het nog meer even niet over. Dan ben je vrij arrogant als je roept; ja wij zijn een topclub en willen niet dat onze trainer en of spelers naar een concurrent gaan. Want je bent geen concurrent. Daar doet een incidenteel kampioenschap of een goed jaar niet zoveel aan af. Feyenoord betaald nog altijd 3/4 keer wat AZ doet en geld bepaald in voetballand. 

Nee, de ranglijst bepaalt. En op basis van de ranglijst zijn AZ en Feyenoord al jarenlang concurrenten om de plekken achter Ajax en PSV (met de mogelijkheid om er soms tussen/boven te eindigen).

De ranglijst:

Afgelopen 10 jaar (heb expres rampjaar 10-11 meegenomen): 

Punten:

AZ: 59 + 65 + 39 + 47 + 62 + 59 + 49 + 71 + 58 + 56 = 56,5

Feyenoord: 44 + 70 + 69 + 67 + 59 + 63 + 82 + 66 + 65 + 50 = 63,5

Eindpositie

AZ: 4 4 10 8 3 4 6 3 4 2 = 4,8

Feyenoord: 10 2 3 2 4 3 1 4 3 3 = 3,5

Enkel over de laatste twee seizoenen, dus inclusief het onafgemaakte vorige seizoen zou je kunnen betogen dat Feyenoord en AZ wellicht gelijkwaardig zijn. Zelfs dit seizoen staat Feyenoord boven AZ. Denk dat je eerder kunt stellen dat het Ajax, PSV. Daarna Feyenoord. Daarna de strijd om plek 4 wie de traditionele top 3 incidenteel kan uitdagen. 

Dat AZ zich graag tot de uitdager wil ontwikkelen lijkt me een prima ambitie, maar om te doen dat AZ dat nu al is, lijkt me schromelijk overdreven. 

• Like 1

2 minuten geleden zei Regis:

Hoe heeft Bizot nog geen rood gehad hier zeg.  :-D 

Ik begrip dit oprecht niet. Je mag je breed maken als keeper, maar 2x vol met z’n knieën in de maag van een Vitesse speler. 

Niet dat het voor de eindstand veel uitgemaakt had. Wel een vervelende nederlaag, tegen de verhouding in ook. Maar tegen dit soort ploegen moet je gewoon 1 goal maken in de eerste helft. Dat afgelopen zondag Feyenoord en vandaag AZ zich volledig aanpassen, dan beschouw ik dat maar als een groot compliment voor de eerste seizoenshelft. AZ blijft wel een irritante angstgegner. 

Op 13-12-2020 om 10:08 zei MetalMichael:

De ranglijst:

Afgelopen 10 jaar (heb expres rampjaar 10-11 meegenomen): 

Punten:

AZ: 59 + 65 + 39 + 47 + 62 + 59 + 49 + 71 + 58 + 56 = 56,5

Feyenoord: 44 + 70 + 69 + 67 + 59 + 63 + 82 + 66 + 65 + 50 = 63,5

Eindpositie

AZ: 4 4 10 8 3 4 6 3 4 2 = 4,8

Feyenoord: 10 2 3 2 4 3 1 4 3 3 = 3,5

Enkel over de laatste twee seizoenen, dus inclusief het onafgemaakte vorige seizoen zou je kunnen betogen dat Feyenoord en AZ wellicht gelijkwaardig zijn. Zelfs dit seizoen staat Feyenoord boven AZ. Denk dat je eerder kunt stellen dat het Ajax, PSV. Daarna Feyenoord. Daarna de strijd om plek 4 wie de traditionele top 3 incidenteel kan uitdagen. 

Dat AZ zich graag tot de uitdager wil ontwikkelen lijkt me een prima ambitie, maar om te doen dat AZ dat nu al is, lijkt me schromelijk overdreven. 

Er is geen strijd om plek 4 volgens mij. Die is toch overduidelijk voor AZ? Moet zeggen dat ik het verschil tussen Feyenoord en AZ hier groter vind dan ik had gedacht, maar dat komt ook door 2 slechte seizoenen van AZ (tov 1 van Feyenoord) en het kampioensjaar van Feyenoord (maar die laatste is natuurlijk zeker terecht om mee te nemen. Sinds het kampioensjaar van Feyenoord (laatste 3 seizoenen) zie je echter echt dat ze behoorlijk gelijkwaardig zijn (185 punten voor AZ vs 181 voor Feyenoord; steeds achter elkaar geëindigd AZ 2x de betere vs Feyenoord 1x). Punt dat ik maakte blijft voor mij wel staan, al is het recenter/minder structureel dan ik dacht. Maar je ziet ook in die 10 jaar dat AZ 7x in de top-4 eindigt, waarvan 6x in de laatste 7 jaar. Dat betekent voor mij wel echt dat ze aangehaakt zijn.

Edited by Hwb

Sam Beukema voor 5 jaar naar AZ. Benieuwd of hij kan aanhaken, is wel echt een grote stap omhoog. Dat hij toe is aan een stap hoger staat vast. Heel knap hoe hij zich heeft ontwikkeld. Mocht 2 jaar terug weg, maar trainde nog mee en kwam mede door blessures en slecht spel van andere in de basis terecht en is daar nooit meer uit verdwenen. Heeft een contract afgedwongen en zelfs die werd vroegtijdig opengebroken. 

Dit jaar echt een van de steunpilaren van de ploeg door zijn solide spel en kwaliteit voor de goal. 

Heel knap hoe hij zichzelf in deze positie heeft weten te manoeuvreren. Toonbeeld van niet opgeven en echt ergens voor gaan en jezelf ontwikkelen door te knokken. 

Nu heeft az natuurlijk achterin wel wat ruimte en kan hij zomaar in de basis komen. Maar het gaat lastig worden. Ik gun het hem van harte. En ben heel erg benieuwd hoe die het gaat doen. 

• Like 2

Citaat

ALKMAAR - AZ heeft vrijdag Vangelis Pavlidis aangetrokken. De Griekse spits komt over van Willem II en tekende in het AFAS Stadion een contract tot medio 2025. 

De 22-jarige Pavlidis begon bij Bebides 2000 in zijn geboorteplaats Thessaloniki en maakte in 2015 de overstap naar Vfl Bochum. Na een verhuur aan Borussia Dortmund – waar hij vooral in het tweede elftal speelde – kwam de spits in 2019 eveneens op huurbasis uit voor Willem II. De Tilburgers namen hem het daaropvolgende seizoen definitief over. In dienst van de Tricolores kwam Pavlidis in 82 wedstrijden tot 33 goals en veertien assists. Afgelopen seizoen was de veertienvoudig Grieks international clubtopscorer met veertien treffers. 

Trots
Pavlidis is trots op zijn overstap: “AZ is één van de beste clubs van Nederland. Mijn eerste indrukken van de club zijn ontzettend goed. De afgelopen jaren heeft AZ goede resultaten geboekt. Het spelen van Europees voetbal is iets waarnaar ik echt uitkijk.” De spits komt bij AZ met Pantelis Hatzidiakos een landgenoot en collega-international tegen. Pavlidis liet zich dan ook goed informeren door de verdediger. “Ik heb veel gesproken met Panta. Het is heel bijzonder om niet alleen bij het Griekse nationale team, maar nu ook bij AZ met hem te gaan samenspelen.” 

image.png.3db3044e4f60fd902c4c43ab79b472bb.png

Ben benieuwd. Gok dat Stengs en/of Boadu nog wel weg gaan eigenlijk. Zou absoluut niet weten waar heen alleen, want ik zou ze niet willen kopen in de vorm van het eind van afgelopen seizoen ;e