Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei MrMHB:

Dit soort opportuun volk vind je bij zo ongeveer elke club ter wereld. Niets is zo opportuun als de voetbalwereld, maar ik kan me er wel in vinden en vind het moment ook goed. Op/bij elk medium heb je wel een paar idioten die zomaar wat lopen te roepen en dan natuurlijk de schaapjes die er achteraan mekkeren... 

Ik laat het allemaal gebeuren. Moet eerlijkheidsgehalve zeggen, sinds ik in 2017 ben gestopt met wedstrijden bezoeken is de binding op de een of andere manier anders (aan de ene kant kan ik het makkelijker los laten, aan de andere kant ben ik veel fanatieker tijdens wedstrijden die er echt om gaan).

Nog even over aanstaande zomer: Als er maar niet zo'n typische Feyenoordaankoop gedaan wordt als El Khayati of iets dergelijks... Afwachten dan maar!

Vind je het moment goed? Nadat hij een trainer heeft aangesteld? Vind het op zn zachtst gezegd lachwekkend. Wat een beleid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Kavinos:

Het is wel een goed moment van Martin van Geel om op te stappen. Dat het bestuur van Feyenoord hem eerst nog een trainer aan laat stellen, kan hij ook niks aan doen he. Dat heeft niks met Martin van Geel te maken.

Dat bedoel ik ook. Is toch gewoon dramatisch en amateuristisch. Lijkt me niet dat dit van de een op de andere dag is besloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit de kans dat ze Van Geel er simpelweg uit hebben gezet ook niet uit. Mag Van Geel naar buiten brengen dat hij zelf opstapt en zeggen dat het tijd is voor een nieuwe stap etc etc... Beide partijen tevreden en zonder gemor uit elkaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lazy:

Ik sluit de kans dat ze Van Geel er simpelweg uit hebben gezet ook niet uit. Mag Van Geel naar buiten brengen dat hij zelf opstapt en zeggen dat het tijd is voor een nieuwe stap etc etc... Beide partijen tevreden en zonder gemor uit elkaar. 

Kan het me niet voorstellen, als je iemand een trainer aan laat stellen en hem kort erna uitgooit. Vind dit in alle opzichten gewoon slecht gemanaged.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Jespresso:

Kan het me niet voorstellen, als je iemand een trainer aan laat stellen en hem kort erna uitgooit. Vind dit in alle opzichten gewoon slecht gemanaged.

Stam kwam al vanuit de hoek van de VvF. Zou me niets verbazen als vanuit die hoek de druk op Van Geel ook is opgevoerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Jespresso:

Nou volgens mij was Stam niet de eerste keus van Van Geel. Als je de berichten mag geloven toentertijd wilde hij inzetten op een ervaren coach met een jong iemand naast hem die het eventueel in de toekomst over zou nemen. Toen dat plan afketste schakelde men ineens over naar een onervaren trainer zonder enig sentiment met de club. Zou zo maar kunnen dat er toen al wat speelde en dat nu besloten is hem weg te stuen en om elkaar dan zo min mogelijk gezichtsverlies te lijden dan voor deze weg is gekozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Van Geel weg? Had ik echt totaal niet zien aankomen. Maar geweldig nieuws voor Feyenoord zeg.

Dat laatste moet nog maar blijken natuurlijk. Het wrange is natuurlijk dat nu al het negatieve bij Van Geel en Gio in de schoenen wordt geschoven, waar bijvoorbeeld Kuyt alle credits krijgt voor bekerwinst en kampioenschap. 

Je leest heel vaak: Ja, na het kampioenschap is er niet doorgeselecteerd. Maar hoe had men dat dan voor zich gezien? Dan had het hele elftal vervangen (moeten) (ge)worden, aangezien Kongolo, Karsdorp etc ook vervangen moesten worden.

Verschillende eredivisieaankopen werden positief beoordeeld toen ze werden gedaan, maar zijn in de praktijk tegengevallen. Ik vind het tamelijk hypocriet om vooraf tevreden te zijn, maar achteraf je TD onder vuur te nemen als een aankoop niet blijkt te renderen.

Na het kampioenschap is er gekozen voor extra investeringen voor de lange termijn. Daar heb je imo meer aan dan een gok te nemen met een speler voor veel geld. Structureel je club naar een hoger plan brengen. 

Dan de voetbalpiramide. Op het moment dat die initiële beslissing genomen werd, was die in de situatie van toen en de bijbehorende argumenten, prima. Van Geel was sowieso tegen de toetreding van beloftenteams. Daarom heeft hij dit bij latere instapmomenten tegengehouden. Nu kan ik daar persoonlijk voor een heel stuk in meegaan, maar het heeft zeker meerwaarde voor een club als Feyenoord.

Het zal me ook niet verbazen als Feyenoord terugkomt op de beslissing van Van Geel en alsnog gaat instromen. Kritiek op dat er in eerste instantie niet werd deelgenomen, geeft blijk weinig besef van de (sportieve/financiële) situatie destijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei cimbomcu:

Ja maar MM, het ga na het kampioenschap toch alleen maar minder? Had jij Feyenoord sprongen vooruit zien maken onder Van Geel?

Jij had verwacht dat er na het kampioenschap structureel aangehaakt was bij PSV en Ajax? Dat is luchtfietserij. Er is een aantal structurele verbeteringen doorgevoerd met het extra geld, dat was een prima keuze. 

Ik heb geen idee of je onder Van Geel dichterbij was gekomen dan onder welke andere td. Ik heb in deze alleen wat kanttekeningen geplaatst bij de bejegening van Van Geel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei 007mark:

Jong Groningen gaat overigens uit de voetbalpiramide, dus dan zou er wel ruimte komen voor Jong Feyenoord eventueel.

Geloof dat De Jong ook al heeft aangegeven dat dit een optie is.   Als je het over een mes in de rug steken hebt zeg.. :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Regis:

Geloof dat De Jong ook al heeft aangegeven dat dit een optie is.   Als je het over een mes in de rug steken hebt zeg.. :-D

Vind het niet meer dan normaal. Het is toch een waardeloze keuze gebleken, kijk hoeveel talenten er bij bijvoorbeeld AZ doorbreken en kijk dan Feyenoord. Zijn er gewoon weinig tot geen, denk dat Van Geel dat nu ook wel inziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Erwin.:

Het enige wat je hem wel kan aanreken is dat toen ze enigszins uit de financiële malaise waren er gelijk weer een hoop middelmaat aangetrokken werd ipv door te zetten met jeugd. Later is dat gelukkig weer minder geworden.

Welke jeugd? De enige van enigszins redelijk niveau was Idrissi (en die is nog steeds niet op top-3 niveau). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei MetalMichael:

Jij had verwacht dat er na het kampioenschap structureel aangehaakt was bij PSV en Ajax? Dat is luchtfietserij. Er is een aantal structurele verbeteringen doorgevoerd met het extra geld, dat was een prima keuze. 

Ik heb geen idee of je onder Van Geel dichterbij was gekomen dan onder welke andere td. Ik heb in deze alleen wat kanttekeningen geplaatst bij de bejegening van Van Geel. 

Juist wat jij zegt is  totale luchtfietserij.  Het is toch niet zwart of wit? Ik had niet verwacht dat Feyenoord opeens elk jaar om het kampioenschap mee zou doen, maar dit is weer het andere uiterste. Er is straks 20 punten verschil (alweer) en dat vind ik gênant voor een topclub.  Ik had bijvoorbeeld een Feyenoord verwacht met betere aankopen, met beter voetbal en met betere resultaten.

@PJHoutman

Heel verraderlijk om naar de geschiedenis te kijken. Zo kom je nooit vooruit. Dat hij goed gesaneerd heeft betekent niet dat je niet kritisch mag zijn lijkt mij.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei PJHoutman:

Welke jeugd? De enige van enigszins redelijk niveau was Idrissi (en die is nog steeds niet op top-3 niveau). 

Gaat anders wel in de top-3 eindigen. Als een van de belangrijkere/betere spelers van zijn team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites