Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Feyenoord

Fabian.

Recommended Posts

2 uur geleden zei cimbomcu:

Juist wat jij zegt is  totale luchtfietserij.  Het is toch niet zwart of wit? Ik had niet verwacht dat Feyenoord opeens elk jaar om het kampioenschap mee zou doen, maar dit is weer het andere uiterste. Er is straks 20 punten verschil (alweer) en dat vind ik gênant voor een topclub.  Ik had bijvoorbeeld een Feyenoord verwacht met betere aankopen, met beter voetbal en met betere resultaten.

@PJHoutman

Heel verraderlijk om naar de geschiedenis te kijken. Zo kom je nooit vooruit. Dat hij goed gesaneerd heeft betekent niet dat je niet kritisch mag zijn lijkt mij.

Beter voetbal en betere resultaten gaat de TD in beginsel niet over.

Er is twee, drie paginas geleden uitgelegd waarom Feyenoord geen betere aankopen kon doen dan dit, ik heb geen zin om in herhaling te vallen. 

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Eenmalig, in een team waar er geen (dergelijke) druk achter staat.

Snap je punt wel hoor. Maar denk dat je hem beter op de flank kunt hebben dan Larsson. En eenmalig? Vorig jaar ook al derde. Is imo een van de betere buitenspelers van de Eredivisie. Buiten de jongens van Ajax en PSV en Berghuis, zou ik niet iemand aan kunnen wijzen die zonder meer beter is.

1 uur geleden zei PJHoutman:

Beter voetbal en betere resultaten gaat de TD in beginsel niet over.

Er is twee, drie paginas geleden uitgelegd waarom Feyenoord geen betere aankopen kon doen dan dit, ik heb geen zin om in herhaling te vallen. 

In dat laatste geloof ik totaal niet in.

Beter voetbal en resultaten, heeft ook weer te maken met de trainer (TD verantwoordelijk) en de spelers die er zijn (TD verantwoordelijk)

@MetalMichael

Oh dan niet.

Edited by cimbomcu

12 uur geleden zei cimbomcu:

Beter voetbal en resultaten, heeft ook weer te maken met de trainer (TD verantwoordelijk) en de spelers die er zijn (TD verantwoordelijk)

Gaat meestal niet over één nacht ijs en de TD gaat daar natuurlijk niet alleen over. Uiteindelijk mag hij het allemaal regelen, maar ik ben het er nooit zo mee eens dat de TD als enige verantwoordelijk gehouden wordt voor het transferbeleid van een club. In sommige gevallen is dat wel zo, maar bij bijvoorbeeld Van Geel lijkt me dat niet het geval. Lijkt erop dat hij spelers haalt op basis van scouting en niet enkel of grotendeels via zijn netwerk.

In zulke gevallen overleg je dus met een groep mensen over welke spelers er gehaald kunnen en/of moeten worden. Geen idee wie daarbij aanwezig zijn, maar ik ga er even vanuit dat onder andere de trainer, de hoge pieten van de jeugdopleiding en (een deel van) het scoutingsteam aanwezig zijn. Als dan bijvoorbeeld Van Bronckhorst en het scoutingsteam aandringen op de aankoop van Larsson en Van Geel is het daar niet mee eens, dan kan Van Geel twee dingen doen. Hij kan Larsson halen, aangezien hij vertrouwt op de expertise van de trainer en de scouting. Hij kan Larsson niet halen, omdat hij zijn eigen mening belangrijker vindt dan die van de daarvoor aangestelde mensen.

Blijft lastig dus. Vind niet dat je zomaar kunt schreeuwen dat een TD overal verantwoordelijk voor is en dat hij maar op moet rotten. We weten maar weinig van wat er zich allemaal afgespeeld heeft de afgelopen jaren. Mocht er echt hard bewijs zijn dat Van Geel in zijn eentje verantwoordelijk is, dan zal ik meteen mijn ongelijk toegeven. Ik heb het echter nergens zien staan.

Zal ik even afsluiten met een vraag. Is voor dit topic irrelevant, maar je mag hem van mij ook in het Ajax-topic quoten: moet Overmars vertrekken bij Ajax? Kan me namelijk niet herinneren dat je dat ooit gezegd hebt, maar gezien je mening over de TD hier, zou het antwoord op deze vraag ‘ja’ moeten zijn. Ben daar oprecht benieuwd naar.

Zojuist zei Pino:

Waarom ga je nog met die kerel in discussie eigenlijk @JanVertonghen?

Wilde vooral even kwijt dat ik het onterecht vind dat de TD vaak als enige verantwoordelijke gezien (en gehouden) wordt voor onder andere het transferbeleid van een club. Cim gaf aan dat hij dat ook zo ziet, dus vandaar dat ik op hem reageerde. Als meer mensen er op die manier over denken, zijn ze wat mij betreft vrij om te reageren. 

5 uur geleden zei JanVertonghen:

Gaat meestal niet over één nacht ijs en de TD gaat daar natuurlijk niet alleen over. Uiteindelijk mag hij het allemaal regelen, maar ik ben het er nooit zo mee eens dat de TD als enige verantwoordelijk gehouden wordt voor het transferbeleid van een club. In sommige gevallen is dat wel zo, maar bij bijvoorbeeld Van Geel lijkt me dat niet het geval. Lijkt erop dat hij spelers haalt op basis van scouting en niet enkel of grotendeels via zijn netwerk.

In zulke gevallen overleg je dus met een groep mensen over welke spelers er gehaald kunnen en/of moeten worden. Geen idee wie daarbij aanwezig zijn, maar ik ga er even vanuit dat onder andere de trainer, de hoge pieten van de jeugdopleiding en (een deel van) het scoutingsteam aanwezig zijn. Als dan bijvoorbeeld Van Bronckhorst en het scoutingsteam aandringen op de aankoop van Larsson en Van Geel is het daar niet mee eens, dan kan Van Geel twee dingen doen. Hij kan Larsson halen, aangezien hij vertrouwt op de expertise van de trainer en de scouting. Hij kan Larsson niet halen, omdat hij zijn eigen mening belangrijker vindt dan die van de daarvoor aangestelde mensen.

Blijft lastig dus. Vind niet dat je zomaar kunt schreeuwen dat een TD overal verantwoordelijk voor is en dat hij maar op moet rotten. We weten maar weinig van wat er zich allemaal afgespeeld heeft de afgelopen jaren. Mocht er echt hard bewijs zijn dat Van Geel in zijn eentje verantwoordelijk is, dan zal ik meteen mijn ongelijk toegeven. Ik heb het echter nergens zien staan.

Zal ik even afsluiten met een vraag. Is voor dit topic irrelevant, maar je mag hem van mij ook in het Ajax-topic quoten: moet Overmars vertrekken bij Ajax? Kan me namelijk niet herinneren dat je dat ooit gezegd hebt, maar gezien je mening over de TD hier, zou het antwoord op deze vraag ‘ja’ moeten zijn. Ben daar oprecht benieuwd naar.

Over Overmars nee.

Ja goed verhaal, volgens mij snapt iedereen dat het zo werkt. TD is natuurlijk wel gewoon eindverantwoordelijk.

14 minuten geleden zei MetalMichael:

Lees dat Advocaat (:cab:) voor de wedstrijd heeft gezegd dat er iets is gebeurd, waardoor Berghuis op de bank zit. Wilde er niet verder op ingaan. Rare opmerking dan.

hij zei enkel dat hij wist waarom Berghuis op de bank zit. Daaruit maakte Keesie Kwakman op dat er iets voorgevallen moet zijn.

Jullie mogen nog gaan oppassen dat je geen 5de/6de word als je zo blijft spelen zeg. 

Edited by Regis