Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei La Pulga:

Zou hem sowieso nog een weekje laten zitten, deze week valt er toch niets te winnen voor een nieuwe coach. Het is ook nog maar de vraag wie dit wilt gaan doen. Mij mogen ze bellen, dan tyf ik gelijk die Bergwijn en Brobbey er uit.

Toon verborgen inhoud

Pierre van Hooijdonk vindt dat Ajax-trainer Maurice Steijn tot dusver uit de wind is gehouden in de media. Van Hooijdonk is bij Studio Voetbal op de NOS van mening dat onder meer tafelgenoot Rafael van der Vaart niet het achterste van diens tong laat zien.

"Wat je Steijn na moet geven, en dat is het voordeel van een Nederlandse trainer: Roger Schmidt werd verketterd en moest zo snel mogelijk naar het buitenland vertrekken. Steijns netwerk met betrekking tot de media is gewoon heel sterk", doet Van Hooijdonk een opvallende aanname. "Een heleboel mensen begrijpen maar niet waarom er niemand is die zegt: die trainer moet weg."

Van der Vaart countert dat Steijn juist veel kritiek heeft gekregen. "Maar Raf, voor jou is het ook lastig", vervolgt Van Hooijdonk. "Jij bent ook gevraagd door hem, je drinkt af en toe een bak koffie met hem. "Dat snap ik het, en is het nog logisch ook, dat je niet je hart kan luchten zoals je dat over iemand anders zou kunnen doen."

Van Hooijdonk noemt niet alleen Van der Vaart bij naam. "De rol van De Telegraaf, met Mike Verweij, spreekpop Van der Meijde van De Telegraaf, Wesley die een aantal keer een kop koffie met Steijn heeft gedronken… maar je zit met meel in je mond te praten voordat je het zelf doorhebt. Dat relatiebeheer doet hij hartstikke goed, dat helpt hem in de media."

De harde uitspraken van Van Hooijdonk richting Steijn zijn opvallend, aangezien hij eerder dit jaar al in opspraak raakte wegens uitlatingen richting de Ajax-trainer. Destijds beschuldigde hij Steijn van 'duistere dealtjes met bevriende zaakwaarnemers'.

Pierre heeft helemaal gelijk hierin, knap ook dat ie zich niet inhoudt. 

Wilde net hetzelfde posten over van Hooijdonk. Nog nooit mee gemaakt dat hij zo gelijk heeft. Maar precies hoe het zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1892

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Het is ook toch te bizar voor woorden dat Steijn continu de hand boven het hoofd gehouden wordt, terwijl Ten Hag met 4 landstitels en halve finale CL elke week naar de uitgang werd geschreven door de TG en flink wat kritiek kreeg tijdens de praatprogramma’s.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bolderbast:

Als er een gedoodverfde vervanger was geweest, dan was ie allang pleite. 

Zelfs nu die er niet is, is het een beter alternatief om Maduro zelf er neer te zetten, vermoed ik. 

Enige redenatie die ik erop kan nahouden, is dat ze de nieuwe trainer niet met Brighton en PSV willen laten beginnen, maar met Volendam (degradatiekraker) en Heerenveen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Rogier.:

Zelfs nu die er niet is, is het een beter alternatief om Maduro zelf er neer te zetten, vermoed ik. 

Enige redenatie die ik erop kan nahouden, is dat ze de nieuwe trainer niet met Brighton en PSV willen laten beginnen, maar met Volendam (degradatiekraker) en Heerenveen. 

Vraag me echt af of Maduro het eens is met de keuzes van Steijn. Dat kan toch niet.

En ook eens met je onderste zin. Na PSV heb je een relatief makkelijk schema (lees: op papier). PSV, Twente, Feyenoord en AZ al gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Rogier.:

Frank de Boer begon ooit ook bij Milan uit. Ging toen aardig goed. Ieder supporter snapt echt wel als je nu een andere trainer voor de groep zet dat er donderdag en zondag nog geen wonderen verricht kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Milan uit was de grootste mindfuck ooit. Martin Jol die alles lang gaf en op de 2e bal gokte naar positiespel. Bijzondere was dat die jongens direct dat positiespel wel onder de knie hadden die wedstrijd. 

Maargoed om toch iets positiefs te zeggen na gisteren:

Knappe afrondingen van onze IJslandse boy. En ook een kuddo naar Ramai hoe hij die terugspeelbal van Hato wist te fixen. Dat was wel geniaal.

Voor de rest opbokken met Steijn. Echt hoe kan dit nu nog niet zijn gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei La Pulga:

Zou hem sowieso nog een weekje laten zitten, deze week valt er toch niets te winnen voor een nieuwe coach. Het is ook nog maar de vraag wie dit wilt gaan doen. Mij mogen ze bellen, dan tyf ik gelijk die Bergwijn en Brobbey er uit.

Eens, deze week gaat het verschil niet maken. Al wacht ik nog op een eventueel konijn uit de hoge hoed tegen PSV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Gert:

Die Milan uit was de grootste mindfuck ooit. Martin Jol die alles lang gaf en op de 2e bal gokte naar positiespel. Bijzondere was dat die jongens direct dat positiespel wel onder de knie hadden die wedstrijd. 

Maargoed om toch iets positiefs te zeggen na gisteren:

Knappe afrondingen van onze IJslandse boy. En ook een kuddo naar Ramai hoe hij die terugspeelbal van Hato wist te fixen. Dat was wel geniaal.

Voor de rest opbokken met Steijn. Echt hoe kan dit nu nog niet zijn gebeurd.

Stiekem hoop ik dat de blessure van Gorter een aantal weken gaat duren. Ramaj gaat dan 100% zijn kans pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Thierryvane:

Stiekem hoop ik dat de blessure van Gorter een aantal weken gaat duren. Ramaj gaat dan 100% zijn kans pakken.

Ja honderd procent hier mee eens. Heb hem maar drie wedstrijden gezien maar straalt wel veel rust uit en kan goed meevoetballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liever vandaag dan morgen Steijn weg natuurlijk, maar het klotige is dat ze (geen idee wie ze is nu eigenlijk) als opvolger toch niet met iets boeiends weten te komen; De Boer, Van der Gaag, Keizer zijn nou allemaal niet namen waar ik blij van wordt. 

Zou zo fijn zijn als ze eens met een buitenlandse trainer komen, ook daar spelen ze wel aanvallend voetbal met principes die we bij Ajax ook graag zien. Ik weet dat het bijna niet voor mogelijk te houden is, maar het is echt zo. Lekker die Gallardo ofzo, geen idee of ie wil, maar de verhalen zijn positief over zijn voetbal, die man heeft in Argentinië ook vast wel te maken gehad met El Telegrafo. 

Gewoon graag eens iets anders dan de oude bekende vijver. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik zou ook pro buitenlandse trainer zijn maar heb niet het idee dat dat de lijn is die Van Gaal gaat bewandelen.

Overigens heeft de Telegraaf geschreven dat de positie van Steijn niet meer houdbaar is. Dan zullen Sneijder, vd Vaart en vd Meijde binnenkort ook wel uitspraken doen dat Steijn moet vertrekken. En belangrijker nog wellicht dat hij dan ook daadwerkelijk eindelijk vertrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank heeft ook gewoon een club, liever inderdaad in de vijver Gallardo, Sampaoli of desnoods Solskjaer vissen.

Enige Nederlandse alternatief in mijn ogen zou zijn om Maduro door te schuiven.

Zie het liefst Wim Jonk instappen vanwege zijn Cruijff-achtergrond maar heb niet het idee dat hij daarvoor openstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei ElPrincipito:

Gallardo asjeblieft. Zou echt geweldig zijn, heeft bij River echt wel mooie resultaten behaald en ook nog eens met sterk wisselende selecties. Goede trainer, zeker als je zo de verhalen mag geloven. 

Spreekt amper Engels. Moet je dus nu helemaal niet doen nu de nood op dit moment zo hoog is. Gallardo kan wel maar niet nu midden in het seizoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei timpy00:

Verder zou ik het prima vinden om Dave Vos dit seizoen af te laten maken, is voor hem de kans van zijn leven. Dit seizoen is al verloren. 

En als hij er wel lijn in weet te krijgen kun je hem laten zitten en als het maar zo zo gaat kun je in de zomer altijd een andere trainer aantrekken waar je dan ook tijd genoeg voor hebt om op voor te bereiden.

Groningen Deja Vu met deze teksten

Link naar opmerking
Deel via andere websites