Elsjorro1990 Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 2 minuten geleden zei Hwb: Klopt. Tegelijk was de xG van Ajax groter dan die van Marseille. Niet veel maar wel wat (2.62 om 2.37). Betekent dat Marseille ook veel schoten 'op goed geluk' heeft gehad. Ik vond die bal van Taylor schrijnend, die Brobbey neer legde. Die moet vanaf een meter of 7 toch altijd tussen de palen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Wedstrijd deed me heel erg denken aan Napoli thuis. Daar kreeg Ajax overigens 26 schoten tegen. Maar wel een groot verschil, dat je zelf nu wel veel mogelijkheden kreeg nog. Maar dat had ook voor een groot deel te maken met de tegenstander die ook duidelijk zoekende is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 (bewerkt) 6 minuten geleden zei Elsjorro1990: Ik vond die bal van Taylor schrijnend, die Brobbey neer legde. Die moet vanaf een meter of 7 toch altijd tussen de palen. Bedoel je die hard over ging? Vond dat wel een mooi schot. Net niet genoeg gedrukt. Liever zo dan tussen de palen, maar binnen bereik van de keeper. Net als die waar de corner van de 2-0 uitkwam. Uitstekend ingeschoten, wereldredding van de keeper. -edit- Nee dus, die legde Sosa neer. 22 september 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 xG of niet als je tegenstander 12x op doel schiet en jij maar 5x mag je gewoon blij zijn je punt pakt , en niet verliest, feit. Heb je in feite lucky punt gepakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 1 minuut geleden zei Kyrill: xG of niet als je tegenstander 12x op doel schiet en jij maar 5x mag je gewoon blij zijn je punt pakt , en niet verliest, feit. Heb je in feite lucky punt gepakt. Niet lullig bedoeld maar deze conclusie slaat helemaal nergens op. Het kan zeker iets zeggen, maar het is niet zo dat als je meeste schoten op doel hebt je verdient te winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 1 minuut geleden zei Kyrill: xG of niet als je tegenstander 12x op doel schiet en jij maar 5x mag je gewoon blij zijn je punt pakt , en niet verliest, feit. Heb je in feite lucky punt gepakt. Precies het omgekeerde is juist waar 🙂 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 (bewerkt) 2 minuten geleden zei Kyrill: xG of niet als je tegenstander 12x op doel schiet en jij maar 5x mag je gewoon blij zijn je punt pakt , en niet verliest, feit. Heb je in feite lucky punt gepakt. Als ik 12 keer (bij wijze van spreken) vanaf de middenlijn richting doel schiet en ik zelf 5 keer zo'n kans als Taylor krijg en hem naast schiet. Dat is toch wel een groot verschil ben je met me eens denk ik? Als Dans zo blijft doen, dan gaan we een hondendrol in wat kranten doen en in de fik steken Kyrill. Bellen we aan en gaan we erom lachen achter een geparkeerde auto. 22 september 2023 bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 3 minuten geleden zei Gert: Als ik 12 keer (bij wijze van spreken) vanaf de middenlijn richting doel schiet en ik zelf 5 keer zo'n kans als Taylor krijg en hem naast schiet. Dat is toch wel een groot verschil ben je met me eens denk ik? Sluit ik me bij aan. Je moet niet alleen kijken naar de kwantiteit, maar ook naar de kwaliteit van de kansen. Ik bij OM schoten gezien die alleen gevaarlijk waren voor de mensen in de rolstoel achter het doel. Echter, voor de statistieken worden die wel meegenomen. Zeker de tweede helft heeft Ajax echt kansen gehad om te winnen of de wedstrijd eerder te beslissen. Helaas hebben we dat verzuimd. Hoewel Ajax echt nog veel beter moet, wel genoten van bepaalde zaken die ik heb gezien gisteren. Al was er ook heel cringe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 (bewerkt) Ik zie trouwens veel stills van die situatie in de 29e minuut. Maar als je die situatie 4-5 seconden eerder bekijkt, is er niets aan de hand en helemaal niet zo veel geks. Het is gewoon een totaal verkeerde keuze/pass van Tahirovic, waardoor de omschakelingssituatie er heel naar uit ziet. 22 september 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Dat zal wel @Hwb maar als je zo staat is elke twijfelbal foute boel. Zo staan is gewoon suicide. Ongeacht of iemand een goede of slechte bal speelt. Ik ben het dan ook volkomen eens met @Dansmeisterdie gisteren ook al zei: "ongezien dramatisch tactisch niveau" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Xg is 2.62-2.37 voor Ajax. Gewoon verdedigend nog niet op elkaar ingespeeld. Dat kan wel komen, maar dat heeft tijd nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 4 minuten geleden zei Hwb: Ik zie trouwens veel stills van die situatie in de 29e minuut. Maar als je die situatie 4-5 seconden eerder bekijkt, is er niets aan de hand en helemaal niet zo veel geks. Het is gewoon een totaal verkeerde keuze/pass van Tahirovic, waardoor de omschakelingssituatie er heel naar uit ziet. Het idee restverdediging gaat ook vooral over wanneer je moet omschakelen omdat je de balverliest. Ja Tahirovic verspeelt dom de bal, maar als je naar het tweede shot kijkt zie je duidelijk dat het verkeerd staat. Want Sosa loopt voorwaarts dus wanneer de bal onderschept wordt, wat nu ook gebeurde is het minimaal 3 tegen 4 en als de man met de bal doorstapt 3 tegen 5. Dus ja dit staat verkeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Ik vind het wel zorgwekkend dat zowel Sosa als Gaaei hier hoog staan. Hierdoor sta je bij balverlies meteen met 4 tegen 2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Zijn jullie allemaal bij Erik ten Hag in de leer ofzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 24 minuten geleden zei Hwb: Bedoel je die hard over ging? Vond dat wel een mooi schot. Net niet genoeg gedrukt. Liever zo dan tussen de palen, maar binnen bereik van de keeper. Net als die waar de corner van de 2-0 uitkwam. Uitstekend ingeschoten, wereldredding van de keeper. -edit- Nee dus, die legde Sosa neer. Nee, sosa voorzet op Brobbey die op randje 5 meter.stond, teruglegt op Taylor en die schiet hem schuin over en naast de goal. Meen dat dat eind eerste helft was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 12 minuten geleden zei Kyrill: Zijn jullie allemaal bij Erik ten Hag in de leer ofzo? Want? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 13 minuten geleden zei Kyrill: Zijn jullie allemaal bij Erik ten Hag in de leer ofzo? Neem 'ff een pauze maat. Het is vrijdag, zonnetje schijnt (in Utrecht), lekker genieten en die laptop uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 (bewerkt) 43 minuten geleden zei Kyrill: xG of niet als je tegenstander 12x op doel schiet en jij maar 5x mag je gewoon blij zijn je punt pakt , en niet verliest, feit. Heb je in feite lucky punt gepakt. Mwah... Als de tegenstander 12 keer van grote afstand schiet en jij vijf keer vrij komt in de zestien... Nou was dat niet het geval, maar xG zegt wel degelijk iets over de kwaliteit van de kansen. edit: en dat was dus al eerder aangehaald... Doorlezen, Guido, doorlezen... 22 september 2023 bewerkt door Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Als je zondag met dezelfde samenstelling start als gister ga je er wel echt kei maar dan ook echt keihard af. Overigens al had Bergwijn die bal wel gemaakt net voor de 3-3 dan win je zo'n wedstrijd gewoon en had Steijn nu een contractverlenging gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 21 minuten geleden zei timpy00: Het idee restverdediging gaat ook vooral over wanneer je moet omschakelen omdat je de balverliest. Ja Tahirovic verspeelt dom de bal, maar als je naar het tweede shot kijkt zie je duidelijk dat het verkeerd staat. Want Sosa loopt voorwaarts dus wanneer de bal onderschept wordt, wat nu ook gebeurde is het minimaal 3 tegen 4 en als de man met de bal doorstapt 3 tegen 5. Dus ja dit staat verkeerd. Ik vind het in die stils vooral opmerkelijk dat het hele middenveld aan 1 kant van het veld gepositioneerd staat en dat Gaaei enorm hoog en breed staat in zo'n geval. Tahirovic kan zo ook niet open draaien en is verplicht om weer dezelfde kant op te draaien waar het al extreem druk is. Dan positioneert Taylor, de enige speler die aanspeelbaar is en het spel wel zou kunnen verplaatsen naar de andere kant, zich ook nog eens hoger op het veld. Speelde Tahirovic de bal nu trouwens naar Sosa of probeerde die Berghuis te bereiken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 14 minuten geleden zei Hwb: Ik zie trouwens veel stills van die situatie in de 29e minuut. Maar als je die situatie 4-5 seconden eerder bekijkt, is er niets aan de hand en helemaal niet zo veel geks. Het is gewoon een totaal verkeerde keuze/pass van Tahirovic, waardoor de omschakelingssituatie er heel naar uit ziet. Hier staat het wel degelijk enorm verkeerd. Berghuis staat fout, die moet veel meer richting de zijde van Forbs, want dit is de zone van Taylor. Diezelfde Taylor staat hier ook niet goed, want a hij staat veel te kort op zowel Bergwijn als Tahirovic, maar hij blokkeert ook een eventuele passinglijn vanuit Tahirovic naar Brobbey. Tahirovic heeft hier bij het ontvangen weinig keuze qua afspeelmogelijkheden, behalve de bal breed kaatsen op Sosa (wat die trouwens niet eens doet), maar dan sta je dus nog altijd met Sosa. Tahirovc, Bergwijn, Taylor. Berghuis én Brobbey arachter met 6 man in 1 zone. Als Berghuis in dit geval achter de inlopende man op Tahirovic staat (zo rond de positie van de scheidsrechter), zal die speler net ff lastiger en minder snel in kunnen stappen op Tahirovic en zal die daardoor meer tijd krijgen om open te draaien en de bal verleggen naar Gaaei, wat eigenlijk voor de snelheid en ruimte het beste zou zijn. OF in staat zijn om een korte kaats op Berghuis te doen, die vervolgens de ruimte zoekt bij Gaaei in een kaats of moment van open draaien. Maar ook de houding van Brobbey hier is niet goed. Stel Bergwijn legt die bal neer bij Tahirovic en die wil hem in 1x in de hoek leggen voor Brobbey om tegen aan te lopen. Dat gaat niet, want Brobbey staat gesloten met zijn rug naar die ruimte en beweegt terug. Brobbey moet in deze situatie eigenlijk niet vanuit deze positie starten, maar vanuit die andere centrale verdediger. Daardoor kan hij veel gemakkelijker diep gestoken worden. Kortom, hier is echt bizar veel mis mee en dat is enerzijds tactisch mismanagement van de technische staf, maar ook bij de spelers zelf zit het niet goed. Er gaan echt basisvaardigheden fout. 23 minuten geleden zei Hwb: En het gevolg is dat je opnieuw een situatie creëert waarbij de bezetting slecht is en Marseille zonder weinig ervoor te hoeven doen Ajax in een fout kan dwingen.. Bergwijn loopt hier door, maar zorgt met die loop dat Berghuis én Taylor niet aanspeelbaar zijn, terwijl hij zichzelf ook niet aanspeelbaar meer is, want deze hoek kan Tahirovic nooit de bal meegeven. Eigenlijk zou Bergwijn bij die bal op Tahirovic moeten draaien en de hoek in duiken. Zo kan die gozer die de bal nu onderschept nooit op die positie komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 (bewerkt) 27 minuten geleden zei Nom de Guerre: Mwah... Als de tegenstander 12 keer van grote afstand schiet en jij vijf keer vrij komt in de zestien... Nou was dat niet het geval, maar xG zegt wel degelijk iets over de kwaliteit van de kansen. edit: en dat was dus al eerder aangehaald... Doorlezen, Guido, doorlezen... Ik heb wedstrijd zelf 90 minuten lang gezien, zoals ik dat ook met PSV en Feyenoord gedaan heb. Middellijn en grote afstand is klinkklare onzin. Was vooral in en om de 16 meter. On side note 1)Ik heb Ajax nog géén één keer uitgelachen. 2) Doen vele hier wel. 3) Als je serieus vindt Ajax gisterenavond beter was, ben je rijp voor GGZ net als miljoenen andere ik ook jarenlang gedaan heb. 4)Overduidelijk in ieder geval dat Forbs geweldige AMR is, iig gisteravond. @Thierryvanemooizo pik. Geniet ervan. Ik ben nu in bioscoop voor Retribution neiwue Liam Neeson film. 22 september 2023 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Zojuist zei Kyrill: Ik heb wedstrijd zelf 90 minuten lang gezien, zoals ik dat ook met PSV en Feyenoord gedaan heb. Middellijn en grote afstand is klinkklare onzin. Was vooral in en om de 16 meter. Hij geeft een algemeen voorbeeld niet een vergelijking met gisteren. Ook de waarde van schoten rond de 16 meter is natuurlijk wisselen of en hoe groot de kans is, Zojuist zei Kyrill: On side note 1)Ik heb Ajax nog géén één keer uitgelachen. 2) Doen vele hier wel. 3) Als je serieus vindt Ajax gisterenavond beter was, ben je rijp voor GGZ net als miljoenen andere ik ook jarenlang gedaan heb. 4)Overduidelijk in ieder geval dat Forbs geweldige AMR is, iig gisteravond. Denk juist dat niemand zegt dat Ajax beter was. Wat wel zo is, is dat Ajax gisteren drie punten kon halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 55 minuten geleden zei Kyrill: Zijn jullie allemaal bij Erik ten Hag in de leer ofzo? Kan je nou verdorie ook eens een keer normaal doen? Ik vind echt niet grappig meer, je bent echt een soort acrobaat/hofnar geworden, ik maak gewoon legitieme post ga je nog stom lopen met achterhaalde achterlijke grappen, jezus mina. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten