Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Lazy:

Is in aanloop naar de komst van Ward niet gek toch? Dat zal Hamstra ook beseffen.

Ben ook wel te spreken over de plannen van Ajax met de nieuwe opzet in de directie. Volgens Engels/Duits model. Een Sporting Director in de naam van Maurits Hendriks en Head of Recruitment in de naam van Ward met als rechterhand Huntelaar.

Schept in elk geval duidelijkheid qua rollen etc.

Zeker waar, maar vind dat Sar ook wel eens iets van verantwoordelijkheid mag gaan nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

2 uur geleden zei Arezo:

Stekelenburg
Pasveer

Sanchez 

Bassey
Klaassen
Tadic

Denk ik? Als neutrale kijker

Doe daar Wijndal ook direct maar bij dan. Want wat deed die man daar weer bij die voorzet van Alireza.

Bassey vind ik dan nog wel een twijfelgeval. En daar zullen best wat mensen over lachen na afgelopen weekend. Maar ik vind hem verdedigend over het algemeen best indrukwekkend. Dat grote sterke lichaam koppelt hij aan best nog wel wat snelheid. Het enige probleem is wel: Die man kan nog niet een bal over 4 meter naar de juiste kleur spelen. Het probleem daarvan is dan weer dat je er van de 4 achterin, nog 2 hebt die dat niet kunnen in de vorm van Sanchez en Wijndal. Ik denk oprecht dat een Bassey in een een linie met, en dan pak ik even 2 ex-backs er bij van de afgelopen jaren, Mazraoui en Tagliafico/Blind echt een stuk beter tot zijn recht zou komen. Dan kan die die bal direct inleveren bij iemand die wel zijn teamgenoot kan bereiken. 

Maar je hebt daar gewoon teveel mensen die niet kunnen voetballen. Sanchez, Bassey, Wijndal, Alvarez. Dat zijn in theorie 4 van de 6 man die mee doen aan de opbouw, misschien zelfs 4 van de 5, die niet kunnen voetballen. Dat is teveel. 

Maar hee, zolang we als Ajax zijnde 110 miljoen uitgeven op basis van wat beelden en geen degelijke scoutingsrapporten, moet je verder als club gewoon je mond houden. Want dat is misschien nog wel het aller ergste. Zal die Hamstra stiekem ook FM spelen en gedacht hebben: Poh, die Luca ja. Dat is me toch een talent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Doe daar Wijndal ook direct maar bij dan. Want wat deed die man daar weer bij die voorzet van Alireza.

Dat was Alvarez (als je die slechte tackle bedoelt), Wijndal stond ergens in het midden lucht te dekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Eigenlijk had ik beter moeten weten. Volgens mij hebben we deze discussie al een keer eerder gehad waarbij vrijwel geheel voetballend Nederland iets een rode kaart vond en jij je clubvoorkeur niet aan de kant kan zetten. :-D 

Daar was toen bij de tackle van Kokcu al geen sprake van, hetgeen in dit geval niet anders is. Het is prima dat je ergens een rode kaart voor wilt zien, maar onderbouw het waarom van de kaart dan inhoudelijk in plaats van louter holle frases als "tekstboekje rode kaart' te bezigen. Nu maakt het de ironie in je laatste zinsdeel namelijk wel erg duidelijk. Prima verder hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Urbeto:

Daar was toen bij de tackle van Kokcu al geen sprake van, hetgeen in dit geval niet anders is. Het is prima dat je ergens een rode kaart voor wilt zien, maar onderbouw het waarom van de kaart dan inhoudelijk in plaats van louter holle frases als "tekstboekje rode kaart' te bezigen. Nu maakt het de ironie in je laatste zinsdeel namelijk wel erg duidelijk. Prima verder hoor. 

Letterlijk heb ik je dat gegeven. Dat jou clubvoorkeur in de weg staat om te zien dat dit een schoolvoorbeeld is van "het in gevaar brengen van de veiligheid van een speler" is niet mijn probleem.

Overigens wordt dat absoluut versterkt doordat zowat geheel voetbalminnend Nederland het eens is met mijn lezing. If it talks like a duck, walks like a duck. 

@Lazy Het was toch Wijndal die zo gigantisch raar met een halve sliding de bal mistte voordat Alireza hem voorgaf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Elsjorro1990:

Letterlijk heb ik je dat gegeven. Dat jou clubvoorkeur in de weg staat om te zien dat dit een schoolvoorbeeld is van "het in gevaar brengen van de veiligheid van een speler" is niet mijn probleem.

Overigens wordt dat absoluut versterkt doordat zowat geheel voetbalminnend Nederland het eens is met mijn lezing. If it talks like a duck, walks like a duck. 

@Lazy Het was toch Wijndal die zo gigantisch raar met een halve sliding de bal mistte voordat Alireza hem voorgaf?

Wat Renato zegt..

Ik zat ook eerst af te geven op Wijndal, maar bleek dus idd Alvarez te zijn met die rare sliding. Kon daarna overigens nog steeds af geven op Wijndal, daar hij bij een open spel situatie en tegenaanval zonder enige aanleiding (zijn man Alireza stond gewoon rechtsbuiten) centraal op het middenveld stond 🤨

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-3-2023 om 11:00 zei Lazy:

Is in aanloop naar de komst van Ward niet gek toch? Dat zal Hamstra ook beseffen.

Ben ook wel te spreken over de plannen van Ajax met de nieuwe opzet in de directie. Volgens Engels/Duits model. Een Sporting Director in de naam van Maurits Hendriks en Head of Recruitment in de naam van Ward met als rechterhand Huntelaar.

Schept in elk geval duidelijkheid qua rollen etc.

Dat laatste wel. Maar je krijgt dan wel dat de Directeur Sport (die de jeugdopleiding onder zijn hoede zal hebben, zo vermoed ik, en misschien ook over de aanstelling van trainers etc gaat) geen voetbalachtergrond heeft.

Op 21-3-2023 om 12:18 zei Elsjorro1990:

Maar ik vind hem verdedigend over het algemeen best indrukwekkend. Dat grote sterke lichaam koppelt hij aan best nog wel wat snelheid.

Dat vind ik dus niet. Het ziet er indrukwekkend uit, hij heeft een sterk lichaam en is snel. Met zijn snelheid kan hij dingen corrigeren en puur op kracht wint hij ook wel duels. Maar verdedigend is hij echt niet heel sterk. Hij zou veel meer uit zijn fysieke mogelijkheden kunnen halen dan hij doet, wanneer hij bv qua positionering maar ook verdedigend technisch zou groeien. Ik denk alleen dat hij dat nooit enorm heeft hoeven ontwikkelen juist door zijn fysieke kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Hwb:

Dat vind ik dus niet. Het ziet er indrukwekkend uit, hij heeft een sterk lichaam en is snel. Met zijn snelheid kan hij dingen corrigeren en puur op kracht wint hij ook wel duels. Maar verdedigend is hij echt niet heel sterk. Hij zou veel meer uit zijn fysieke mogelijkheden kunnen halen dan hij doet, wanneer hij bv qua positionering maar ook verdedigend technisch zou groeien. Ik denk alleen dat hij dat nooit enorm heeft hoeven ontwikkelen juist door zijn fysieke kracht.

Zag je ook heel goed met een duel op de achterlijn met Gimenez. Ondanks zijn fysiek slaagde de Feyenoord spits toch erin de bal nog te benaderen. Was zo slecht gebruik maken van zijn lichaam door Bassey. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging niet over dat hij nu een keer tegenviel en de laatste weken prima. Het ging erover dat vaak gezegd wordt dat hij zo goed kan verdedigen (ik gok vaak door zijn fysiek), terwijl dat eigenlijk wel meevalt. Hij is zeker niet slecht en met zijn fysiek lost hij veel op. Maar met zijn fysiek zou hij echt nog veel beter moeten kunnen. Binnen de Eredivisie zou hij defensief echt zo dominant moeten kunnen zijn als Van Dijk was in de PL.
Overigens vind ik vaak zijn inspeelpass best oke. Strak en vrij hard. Dat viel mij de laatste tijd juist op dat daar best mee te werken valt.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei cimbomcu:

Ach Bassey speelde laatste weken best prima, en nu een keer minder. Mag het?  Timber valt ook gewoon erg tegen bij tijd en wijle dat vind ik kwalijker.

Tuurlijk mag dat af en toe, zij het niet dat die goede wedstrijden tegen laagvliegers zijn, en de minder goede tegen tegenstanders van hetzelfde kaliber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Hwb:

Het ging niet over dat hij nu een keer tegenviel en de laatste weken prima. Het ging erover dat vaak gezegd wordt dat hij zo goed kan verdedigen (ik gok vaak door zijn fysiek), terwijl dat eigenlijk wel meevalt. Hij is zeker niet slecht en met zijn fysiek lost hij veel op. Maar met zijn fysiek zou hij echt nog veel beter moeten kunnen. Binnen de Eredivisie zou hij defensief echt zo dominant moeten kunnen zijn als Van Dijk was in de PL.
Overigens vind ik vaak zijn inspeelpass best oke. Strak en vrij hard. Dat viel mij de laatste tijd juist op dat daar best mee te werken valt.

Yess, maar ik denk dat hij wel redelijk snel leert voor iemand die vrij laat in profvoetbal en op 4 is terecht gekomen.  De vraag is dan of Ajax daar zoveel geld aan had moeten betalen, maar goed dat kun je niet meer terugdraaien en kan die jongen ook niks aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Bassey zie je gewoon heel erg dat overcompenseren, wanneer het niet lekker loopt. Eigenlijk een hele goede eigenschap, want dat toont hem een doorzetter. Maar hij gaat dan duels invliegen en wordt extra onrustig aan de bal. Eigenlijk moet hij vooral rustig leren te blijven ook als hij een wedstrijd wat minder goed start. Dan zal hij minder snel onnodig risico in zijn spel leggen en ook niet meer bepaalde duels aangaan, waar je soms even afstand moet houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een zooitje... Hierbij klein een draadje:

Citaat

The negotiations with Julian Ward, a top candidate, went disastrous. The environment of Julian Ward believes that he became disappointed with the lack of decisiveness within Ajax after which he told Edwin van der Sar he is no longer interested.

Citaat

Mislintat has never been a succesful technical director before. At Dortmund he operated as a scout, at Arsenal too while the club refused to make him technical director, at Stuttgart his level of operating dropped a lot. Meanwhile Ajax have made him an offer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Maurice':

Heb het stuk niet helemaal goed gelezen, maar gaat het om de daadkracht van Van Der Sar/het bestuur zelf of de daadkracht die Ajax heeft op het gebied van eventuele transfers?

Als het om het eerste gaat, lijkt het mij wel Exit Van Der Sar inderdaad.

The former not the latter :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites