Thierryvane Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 1 uur geleden zei Rogier.: Tja. Samenvatting van deze avond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Moeten we hierna ook nog Conference League spelen of is het hierna klaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 (bewerkt) Wat is dit dan weer? 23 februari 2023 bewerkt door joostmakaay Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 48 minuten geleden zei Chiemel: Haal die fucking kut Rulli eruit. Die bal mag hij ook gewoon tegenhouden hoor. Die bal is niet een fout hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 De parels van Amsterdam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Ik vond het allemaal niet zo slecht hoor. Zeker niet gezien waar we vandaan komen. Jemig wat heeft die Schreuder er een puinhoop van gemaakt zeg. Zonde dat wedstrijdverloop tegen zit. Als die goedkope strafschop niet wordt gegeven dan wil ik het nog weleens zien. Aan de andere kant niet zo rouwig om. Nu lekker focussen op de competitie en minimaal tweede worden. Vanaf volgend seizoen weer bouwen aan een leuk team. 1 uur geleden zei Keeza: De parels van Amsterdam Ja jeetje. Die Timber. Qua voetbal allema prima natuurlijk, maar hoevaak die zich laat kloppen in de lucht... Ongekend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Gewoon pech met die ongelukkige handsbal van Bassey en een blunder van Rulli. Ben er niet rouwig om. Spelbeeld geeft hoop. Zorgwekkend is wel het ‘Plan B’ bij Ajax. Brobbey met een gênante invalbeurt, die was slecht. Tering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 Meest gênante is nog wel hoe je je laat gaan in de blessuretijd + net na het laatste fluitsignaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 12 minuten geleden zei timpy00: Die bal is niet een fout hoor. Maar wat doe je daar dan als keeper die op de lijn blijft staan bij corners en een bal recht op zich afkrijgt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 24 minuten geleden zei Chiemel: Maar wat doe je daar dan als keeper die op de lijn blijft staan bij corners en een bal recht op zich afkrijgt? Deze corner kun je echt niet uitkomen. En bal van korte afstand op snelheid op een keeper ziet er ongelukkig uit maar ligt nooit aan de keeper. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 februari 2023 Share Geplaatst 23 februari 2023 14 uur geleden zei Thierryvane: Een ploeg waar Sheraldo fucking Becker de topscorer is kan nooit een geweldig elftal zijn. Leuk voor hem dat 'ie het goed doet in Berlijn, maar het blijft een Lukoki 2.0. Toch mooi dat dat zogenaamde beste team er dan uit gaat tegen een niet geweldig elftal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Als Feyenoord supporter zijnde mijn welgemeende excuses voor het gedrag van @Arezo. We zijn niet allemaal zo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 8 uur geleden zei Djurovski: Toch mooi dat dat zogenaamde beste team er dan uit gaat tegen een niet geweldig elftal. Was natuurlijk wachten op een reactie. Vond Ajax alsnog de betere partij, helaas koop je er niks voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 2 uur geleden zei Beppu: Als Feyenoord supporter zijnde mijn welgemeende excuses voor het gedrag van @Arezo. We zijn niet allemaal zo! Jaaaren vernederd, geplaagd, uitgelachen, gedoe en gezeik en nu maak ik een gebbetje en moeten er excuses gemaakt worden? Ik ben nog niet eens helemaal opgewarmd.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Heb een niet eens zo'n heel slecht Ajax gezien. Alleen 3(?) schoten op doel over twee wedstrijden is wel erg karig. Je hebt het gewoon in de thuiswedstrijd laten liggen. Zonde dat je gisteren goals tegen krijg uit een strafschop en een blunder van de keeper en zelf nog 2 hele grote kansen om zeep help Begrijp alleen niet helemaal de tactische keuze van Heitinga achterin. Drie achterop is nog wel te verklaren tegen de 2 aanvallers van Union, maar Bassey speelde weer 90% van de tijd - vooral 2e helft - ver aan de linkerkant in plaats van dat hij meer tegen de as aan zou moeten staan. Hoe meer richting de zijlijn hoe slechter hij wordt - buiten z'n passing om want dat is sowieso echt om te janken. Enfin, kijkende waar we vandaan komen is het geen schande, meer jammer. Op naar het kampioenschap, heb daar echt nog wel vertrouwen in. Kan trouwens iemand even Bergwijn een schop onder z'n reet geven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Superboeren Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Snap eerlijk gezegd niet dat er veel gezegd word dat Ajax goed speelde en dat het voor nu goed is. Typisch Nederlands om te zeggen we maakte het spel en hadden de bal. Het was uiteindelijk toch gewoon een dramatische wedstrijd. Zoveel kansen hebben ze niet gehad en om over de tegendoelpunten nog maar te zwijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Ajax was en is voor zoveelste keer gewoon mega naïef geweest. Je zou zeggen dat je na Benfica, Getafe, Roma, Valencia, Atalanta er wel eens iets van opsteekt. Maar keer op keer doe je hetzelfde en keer op keer loop je tegen dezelfde problemen aan. Naïef of beter gezegd misplaatste arrogantie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 1 uur geleden zei Lazy: Ajax was en is voor zoveelste keer gewoon mega naïef geweest. Je zou zeggen dat je na Benfica, Getafe, Roma, Valencia, Atalanta er wel eens iets van opsteekt. Maar keer op keer doe je hetzelfde en keer op keer loop je tegen dezelfde problemen aan. Naïef of beter gezegd misplaatste arrogantie. In alle eerlijkheid vind ik dat de buitenwacht dit altijd te makkelijk roept naar uitschakeling. Waarin zijn wij gisteren naïef geweest? Door met een driemans achterhoede te spelen tegen Union? Ik vond dat echt een geweldige zet van Heitinga. Heitinga sneed zichzelf in de vingers met het eruit halen van Bergwijn en Brobbey inbrengen. Dat verwijt kun je hem maken. Wij hebben een speelstijl wat meer risico's met zich meebrengt. Maar als je wil dat wij tegen deze tegenstanders ons ingraven en hen het spel willen laten maken, kom je al helemaal van een koude kermis uit. Deze teams beheersen dat in perfectie. Echt credits voor de trainer van Union Berlin. Veel ploegen willen deze machine ontlopen de volgende ronde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Waarom is er zo weinig kritiek op Bassey? De grootste on-Ajacied sinds Olaf Lindenbergh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Helaas is de erfenis die Schreuder ons heeft achtergelaten net zo'n catastrofe als de erfenis van Andre Hazes naar Rachel, Dre Junior en Roxanne. Als je zo'n ongelukkige terechte penalty en een blunder tegen krijgt kun je ermee stoppen. Niks aan te doen, volgend jaar beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Goed om te zien dat Heitinga goede oplossingen vond voor de tactische problemen van vorige week. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 1 uur geleden zei Dansmeister: In alle eerlijkheid vind ik dat de buitenwacht dit altijd te makkelijk roept naar uitschakeling. Waarin zijn wij gisteren naïef geweest? Door met een driemans achterhoede te spelen tegen Union? Ik vond dat echt een geweldige zet van Heitinga. Heitinga sneed zichzelf in de vingers met het eruit halen van Bergwijn en Brobbey inbrengen. Dat verwijt kun je hem maken. Wij hebben een speelstijl wat meer risico's met zich meebrengt. Maar als je wil dat wij tegen deze tegenstanders ons ingraven en hen het spel willen laten maken, kom je al helemaal van een koude kermis uit. Deze teams beheersen dat in perfectie. Echt credits voor de trainer van Union Berlin. Veel ploegen willen deze machine ontlopen de volgende ronde. Ik zeg nergens dat je 3-5-2 op de counter moet gaan spelen a la Mourinho. Maar feit is wel dat je vrijwel elk jaar uitgeschakeld wordt door dezelfde soort ploegen op vrijwel exact dezelfde wijze en dat je daar na al die jaren nog steeds geen enkele oplossing voor hebt kunnen bedenken. En dat is vooral omdat je als Ajax zijnde dusdanig koppig bent en maar blijft pretenderen wij zijn Ajax, wij spelen op een bepaalde manier blablablaba.... Die 3 goals die je gisteren tegen krijgt zijn pure pech (met name die 2e), maar zet daar eens wat anders tegenover. Probeer voor mijn part eens een keer of 10 vanuit de 2e lijn te schieten met spelers als Berghuis, Kudus en Bergwijn in plaats van altijd maar met 11 man op 2 vierkante cm er door heen te pielen of gooi eens een helft lang alleen maar lange ballen die 16 in met Brobbey in de punt om lekker oorlog te maken. Verzin iets, maar blijf niet halstarrig non-stop die eeuwige fuik in lopen met dat gepiel. Ik noemde het in eerste instantie naïef maar dat is niet het goede woord.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 43 minuten geleden zei Lazy: Ik zeg nergens dat je 3-5-2 op de counter moet gaan spelen a la Mourinho. Maar feit is wel dat je vrijwel elk jaar uitgeschakeld wordt door dezelfde soort ploegen op vrijwel exact dezelfde wijze en dat je daar na al die jaren nog steeds geen enkele oplossing voor hebt kunnen bedenken. En dat is vooral omdat je als Ajax zijnde dusdanig koppig bent en maar blijft pretenderen wij zijn Ajax, wij spelen op een bepaalde manier blablablaba.... Juist gisteren is voor mij niet het goede voorbeeld hiervan. Ze hebben hun manier van spelen duidelijk aangepast, op een manier die op het veld best goed werkte. Uiteindelijk verlies je niet door je spelopvatting, maar door verkeerde individuele 'keuzes' in beide zestienmeters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Guadalquivir Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 1 uur geleden zei Lazy: Ik zeg nergens dat je 3-5-2 op de counter moet gaan spelen a la Mourinho. Maar feit is wel dat je vrijwel elk jaar uitgeschakeld wordt door dezelfde soort ploegen op vrijwel exact dezelfde wijze en dat je daar na al die jaren nog steeds geen enkele oplossing voor hebt kunnen bedenken. En dat is vooral omdat je als Ajax zijnde dusdanig koppig bent en maar blijft pretenderen wij zijn Ajax, wij spelen op een bepaalde manier blablablaba.... Die 3 goals die je gisteren tegen krijgt zijn pure pech (met name die 2e), maar zet daar eens wat anders tegenover. Probeer voor mijn part eens een keer of 10 vanuit de 2e lijn te schieten met spelers als Berghuis, Kudus en Bergwijn in plaats van altijd maar met 11 man op 2 vierkante cm er door heen te pielen of gooi eens een helft lang alleen maar lange ballen die 16 in met Brobbey in de punt om lekker oorlog te maken. Verzin iets, maar blijf niet halstarrig non-stop die eeuwige fuik in lopen met dat gepiel. Ik noemde het in eerste instantie naïef maar dat is niet het goede woord.... Helemaal mee eens. 46 minuten geleden zei Hwb: Juist gisteren is voor mij niet het goede voorbeeld hiervan. Ze hebben hun manier van spelen duidelijk aangepast, op een manier die op het veld best goed werkte. Uiteindelijk verlies je niet door je spelopvatting, maar door verkeerde individuele 'keuzes' in beide zestienmeters. Ze hebben hun opstelling aangepast, alleen zie je wel steeds hetzelfde type voetbal. Er doorheen willen combineren, ballen naar de zijkant, bal komt weer terug bij centrale verdediger. We spelen de middenvelder in die direct terugkaatst en de centrale verdediger weer voor een keuze stelt waar die bal nu weer naartoe moet. Regelmatig komt deze bij Bassey terecht, die dan de opbouw mag gaan verzorgen, wat die jongen natuurlijk totaal niet kan. Wat me ook opvalt is dat het in omschakelmomenten gisteren te langzaam ging. Rulli die de bal meegeeft aan een centrale verdediger in plaats van een keer een lange bal te proberen in de diepte. Met dat soort counters kun je deze ploegen nog pijn doen, niet door jarenlang dezelfde manier te hanteren door er doorheen proberen te combineren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 7 minuten geleden zei Hwb: Juist gisteren is voor mij niet het goede voorbeeld hiervan. Ze hebben hun manier van spelen duidelijk aangepast, op een manier die op het veld best goed werkte. Uiteindelijk verlies je niet door je spelopvatting, maar door verkeerde individuele 'keuzes' in beide zestienmeters. Sorry, maar dat is simpelweg niet waar. Het enige verschil met een week geleden is dat ze 'iiiiiiietsje' opportunistischer begonnen dan een week eerder en na de 3-1 paniekerig begonnen te drukken (maar dat is puur omdat ze moesten). Iets wat ze de afgelopen weken wel vaker deden overigens als het niet lukte (Excelsior uit, Cambuur uit en RKC thuis). Maar dan nog steeds is het continu hetzelfde: tikkie schuif, pielen tot aan de 16 om er vrijwel niet doorheen te komen. Pas in de absolute slotfase gingen ze pompen en dat deden ze nog eens super dom ook... Lucca als stormram brengen voor het pompen. Heeft 1 luchtduel gehad... 1! En die verloor die ook nog. Statistieken tussen beide duels qua passing (600 om 700), passing heatmaps (in beide duels focus op het centrum vanaf de zijkant), type passes (85% korter dan 10m) en passes in de final third zijn qua hoeveelheid & percentages vrijwel gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten