Thierryvane Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Vind het überhaupt vreemd dat Ziggo (hoofdsponsor Ajax) de beste man uitnodigt om vervolgens alles en iedereen koud te maken rondom en binnen de club. Enfin. Hopelijk tekent die engerd ergens in de zandbak en zien we 'm nooit meer terug. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Waar had hij ongelijk in gister dan? Ik vond het een vrij plausibel verhaal. Hij is in een enorme bak ellende terechtgekomen. Wil niet zeggen dat hij zelf nergens debet aan is, maar het is hem ook niet makkelijk gemaakt hé. Het is een heel aparte en ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest waardoor het totaal niet heeft gewerkt met Steijn. 'Dat wijf' was alleen niet heel slim natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 29 minuten geleden zei Beppu: Waar had hij ongelijk in gister dan? Ik vond het een vrij plausibel verhaal. Hij is in een enorme bak ellende terechtgekomen. Wil niet zeggen dat hij zelf nergens debet aan is, maar het is hem ook niet makkelijk gemaakt hé. Het is een heel aparte en ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest waardoor het totaal niet heeft gewerkt met Steijn. 'Dat wijf' was alleen niet heel slim natuurlijk. Alle spelers die volgens hem haalbaar waren, waar de meeste al om aantoonbare redenen niet haalbaar bleken. Verder mag je best zelfkritischer zijn als je zegt na Fortuna raakte ik deel van de groep kwijt. Dat was namelijk de derde wedstrijd van het seizoen. Mag god en vd Sar op zijn blote knieën bedanken dat hij ooit bij een club als Ajax heeft gezeten. Stond 18e. En vervolgens ligt alles aan Mislintat, Maduro en het wijf van Almere. Zit te zeuren dat Alvarez, Kudus enzo vertrokken terwijl we dat vorig seizoen allang wisten. Zoekt alleen maar excuses. Ook voor hem is het beter als deze periode van hem overwaait en hij straks rustig bij een nieuwe club kan beginnen, voor dit dan allemaal weer over zijn dak komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Stond er vooral van te kijken hoe Van Basten steeds bij Steijn in z'n kont kroop, vrijwel op ieder punt van Steijn reageerde hij toestemmend. Terwijl Van Basten maanden terug aan gaf dat zowel Mislintat als Steijn er een enorme puinhoop van hadden gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Die had hij voor de uitzending al bedacht hoor. Steijn even een grote slok water. Dat hoorde hij liever niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 2 uur geleden zei Beppu: Waar had hij ongelijk in gister dan? Ik vond het een vrij plausibel verhaal. Hij is in een enorme bak ellende terechtgekomen. Wil niet zeggen dat hij zelf nergens debet aan is, maar het is hem ook niet makkelijk gemaakt hé. Het is een heel aparte en ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest waardoor het totaal niet heeft gewerkt met Steijn. 'Dat wijf' was alleen niet heel slim natuurlijk. Dat het vooral allemaal "buiten zijn macht om lag". Dat er 1 ding te verifiëren is eigenlijk van wat hij zegt en dat is dat Ramaj een 6-keer betere keeper dan Gorter is, maar dat hij daar vervolgens direct achteraan gooit " Maar dat had Olij niet minder gedaan". En voor het overige wat Timpy zegt ja. Er wordt een soort van "Feelgood lijstje" door hem de media in gegooid, waarvan het gros gewoon niet haalbaar of verantwoordelijk haalbaar was. Een tagliafico terug halen, die een salaris van 5 mil+ verdient? Schouten, die al op weg was naar PSV voordat Ajax Alvarez verkocht had? Het is allemaal zo lekker " zie mij eens vooral de pisang wezen" terwijl hij natuurlijk geen minuut goed voetbal op de mat gelegd heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Dat het vooral allemaal "buiten zijn macht om lag". Dat er 1 ding te verifiëren is eigenlijk van wat hij zegt en dat is dat Ramaj een 6-keer betere keeper dan Gorter is, maar dat hij daar vervolgens direct achteraan gooit " Maar dat had Olij niet minder gedaan". En voor het overige wat Timpy zegt ja. Er wordt een soort van "Feelgood lijstje" door hem de media in gegooid, waarvan het gros gewoon niet haalbaar of verantwoordelijk haalbaar was. Een tagliafico terug halen, die een salaris van 5 mil+ verdient? Schouten, die al op weg was naar PSV voordat Ajax Alvarez verkocht had? Het is allemaal zo lekker " zie mij eens vooral de pisang wezen" terwijl hij natuurlijk geen minuut goed voetbal op de mat gelegd heeft. Ik ben het tot op een zekere hoogte wel met jullie eens, ook op de punten die jij en Timpy aanhalen. Ik krijg echter wel het idee dat velen het heel erg zwart wit bekijken. Het is óf allemaal Steijn zijn schuld, óf het ligt bij de technisch directeur en zijn toenmalig aankoopbeleid. Met die eerder aangehaalde samenloop van omstandigheden zijn ze in een zodanige neerwaartse spiraal terecht gekomen die je niet op één persoon kan afschuiven. Steijn heeft absoluut verkeerde dingen gedaan, maar het werken bij Ajax is hem ook vanaf het begin af aan heel moeilijk gemaakt. Je krijgt een zooitje kut spelers, de spelersgroep bestaat uit 11 nationaliteit, geen leiders in je elftal, een heel moeilijk programma (Twente, Feyenoord, Az en Psv allemaal in een paar weken tijd geloof ik) een assistent trainer die lekt etc. etc. Dit zijn deels de punten die Steijn gister zelf ook aanhaalde, maar ik vind dat hij hier zeker wel een heeft. Of je het zo in de media moet vertellen en huilie huilie moet gaan doen is een ander verhaal. Niemand wordt daar beter van behalve enge mannetjes als ik die genieten van dit soort sensatie in de voetballerij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Volgens mij schuift hier niemand 100% alle fouten af op Steijn, maar hebben ze vooral kritiek nu dat hij nooit de hand in eigen boezem steekt. Hij is continu naar andere aan het wijzen geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Ik word zo moe van het gezeur over de duur van die contracten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart https://www.youtube.com/watch?v=B8RDvABfYtU&ab_channel=ZiggoSport Voor de liefhebbers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 1 uur geleden zei La Pulga: https://www.youtube.com/watch?v=B8RDvABfYtU&ab_channel=ZiggoSport Voor de liefhebbers. Blijf het stukje mooi vinden wanneer Wietse vraagt: 'Je komt in een nieuwe omgeving te werken, nieuwe club, ander niveau, waar heb jij het laten liggen?' en dan vervolgens beginnen over het halen van Ramaj i.p.v. Olij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Steijn, die een andere beticht van lekken, terwijl hij wel de enige trainer is, van de laatste 3 die zijn ontslagen, die continue zijn eigen straatje met non argumenten, aan het schoonvegen is ten koste van ajax. Ook dat die beweerde dat spelers klaar waren met Maduro, maar die gast is een wedstrijd of 2 trainer geweest, Waar er in twee wedstrijden een beter ajax stond dan, alle wedstrijden onder steijn bijelkaar. Volgens mij lult die een eind weg, met geen enkel aantoonbaar feit. Dat die ook maar iets zichzelf verwijt en alleen maar samen met allemaal media, gewoon een beeld neer heeft gezet van mislintat was een eikel ik wou spelers hebben, die kreeg ik niet en daar lag het aan. Ook dat argument van ja ik heb ze voordat ze kwamen niet een keer gesproken, ja dus dan regel je toch op de eerste dag dat ze op de club komen trainen, gewoon meteen een gesprek met ze, zo moeilijk is dat nou ook niet. Ik hoor ik niet perse in het lijstje heel veel haalbare spelers, ja olij had gekunt, maar waarom zou je een 28 jarige keeper halen als je Ruli en pasveer al hebt qua ervaring. Dan is 21 jarige keeper sowieso al logischer als je Gorter wil verhuren. Ja de transfers waren over algemeen niet supergoed. En misschien wat duur. Maarja wat wil je dan met een bijna lege portemonnee, een salarishuishouding die scheef en veel te duur was(Eigenlijk maakte overmars er ook gewoon een potje van als technisch directeur, Met enorme risico's nemen, nadat Blind en Tadic goed waren uitgepakt, zijn ze mede met Ten Hag gaan doen, alsof er continue ervaring bij moest komen, maar werden de resultaten er echt niet perse heel veel beter meer op). Ik denk dat de mislukte transfers van overmars, ook ontzettend groot lijstje is geweest, met paar voltreffers. En de puinhoop waar we nu inzitten, eigenlijk komt doordat eigenlijk Overmars net zo goed alleen zijn gang kon gaan, toen die weg was leek ook niemand iets te weten wat hij eigenlijk allemaal had afgesproken. En eigenlijk zie je dit dus wel vaker aan de top komen is makkelijk er blijven veel lastiger. En als dan misgaat dan zie je ook dat er in 2 jaar met paniek, ook ontzettend veel geld is uitgegeven aan niks. Bergwijn Wijndal, die had overmars ook gekocht. Daar heb je dus al 40-50 miljoen van de 200 miljoen van alle transferuitgave in afgelopen 2 jaar. Dan heb je nog Bassey of sutalo, Tsja beide laten ze vooral onzekerheid zien. Sowieso kan ik weinig backs bij ajax opnoemen die zijn aangekocht en wel bevielen. Denk dat Nico de enige is die echt beviel, na maxwell en trabelsi. Rest van aankopen werden gepasseerd door een jeugdspeler. Dusja daar gaat echt iets totaal niet goed. (kristensen, klaiber, sanchez en dan nu gaaei) Ze kunnen er allemaal vrij weinig van, als ze hier spelen, maar toch worden ze gehaald. Dus schijnbaar is het allemaal niet zo makkelijk om juiste spelers te vinden. En juiste trainer voor de groep zetten vinden we ook al lastig, Frank de boer haalden nog zijn resultaten en kampioenschappen, Peter Bosz deed het prima, met totaal andere style in korte tijd erin gekregen. Ten hag deed het leuk, maar het voetbal was buiten een seizoen om ook vaker rampzalig dan echt geweldig. Maar die had tenminste wel een plan wat wel duidelijk was en werkte. Rest van trainers ja die lijken maar wat te doen, en hopen dat het lukt. Ik denk met maduro en vos, Het misschien zelfs beter was gegaan dan Schip en die griek(waarom die moest komen is mij echt niet duidelijk en dat bleek ook wel toen van schip zijn bruiloft had. Was meteen weer een stuk slechter, met zelfs verliezen tegen de amateurs als gevolg. Dus het blijven steeds rare beslissing van ook trainers. Die het steeds slechter maken. Schreuder vervangen voor Heitinga, iedereen kan toch wel zien dat Heitinga, Niet echt een tactisch geweldige trainer is. Maarja dan zetten we hem weer aan de kant voor Steijn, omdat die paar leuke resultaten had met wat kleine clubjes. Tsja maar om nou te zeggen dat het voetbal zo opvallend was onder steijn bij die clubs, nee eigenlijk niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 2 uur geleden zei Thierryvane: Blijf het stukje mooi vinden wanneer Wietse vraagt: 'Je komt in een nieuwe omgeving te werken, nieuwe club, ander niveau, waar heb jij het laten liggen?' en dan vervolgens beginnen over het halen van Ramaj i.p.v. Olij. Ik zat vanochtend echt te schuimbekken toen ik de aflevering terugkeek en bij dit deel aankwam. Echt absurd hoe weinig zelfreflectie uit dit antwoord blijkt. Hij kwam in zijn analyse van eigen falen ook niet verder dan "de eerste wedstrijden hadden we moeten winnen". Ja hèhè, lekker makkelijk is dat. Ook zo typerend dat hij aangaf geen spijt had van zijn uitspraak na Fortuna toen hij de aankopen bekritiseerde. Als je in hindsight nog steeds niet kan erkennen dat dat niet handig was, dan heb je ook werkelijk niets van groepsdynamica begrepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 19 minuten geleden zei Grote Ree: Ik zat vanochtend echt te schuimbekken toen ik de aflevering terugkeek en bij dit deel aankwam. Echt absurd hoe weinig zelfreflectie uit dit antwoord blijkt. Hij kwam in zijn analyse van eigen falen ook niet verder dan "de eerste wedstrijden hadden we moeten winnen". Ja hèhè, lekker makkelijk is dat. Ook zo typerend dat hij aangaf geen spijt had van zijn uitspraak na Fortuna toen hij de aankopen bekritiseerde. Als je in hindsight nog steeds niet kan erkennen dat dat niet handig was, dan heb je ook werkelijk niets van groepsdynamica begrepen. Echte peoplemanager die Steijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Het meest idiote vind ik nog dat iedereen weet dat Ajax moest/wilde bezuinigen op de salarissen en dat hij met droge ogen De Vrij, Ziyech, Tagliafico en Isco presenteert als 'realistische aankopen'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart 1 uur geleden zei Hwb: Het meest idiote vind ik nog dat iedereen weet dat Ajax moest/wilde bezuinigen op de salarissen en dat hij met droge ogen De Vrij, Ziyech, Tagliafico en Isco presenteert als 'realistische aankopen'. En dat veel mensen denken dat het had gekund omdat er voor 110 miljoen is gekocht. Wordt ook lekker gevoerd door mensen als Mkke Verweij. Terwijl aankoppelen bedragen en salarissen niks mer elkaar te maken hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Ene kant denk ik; Pascal Jansen wordt gewoon de nieuwe coach toch (ivm zijn aanwezigheid, link met Kroes, misschien een reden voor zijn ontslag bij AZ)? Aan de andere kant; juist niet, want dat had al lang bekend gemaakt kunnen worden. Wellicht wachten ze met Kroes, zodat Kroes dat zelf kan aankondigen? Oftewel; Kroes begint Kroes maakt op termijn bekend dat Ajax weer meer een opleidingsclub gaat worden Pascal Jansen wordt trainer omdat hij ideaal is voor het talen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart 51 minuten geleden zei Chiemel: Ene kant denk ik; Pascal Jansen wordt gewoon de nieuwe coach toch (ivm zijn aanwezigheid, link met Kroes, misschien een reden voor zijn ontslag bij AZ)? Aan de andere kant; juist niet, want dat had al lang bekend gemaakt kunnen worden. Wellicht wachten ze met Kroes, zodat Kroes dat zelf kan aankondigen? Oftewel; Kroes begint Kroes maakt op termijn bekend dat Ajax weer meer een opleidingsclub gaat worden Pascal Jansen wordt trainer omdat hij ideaal is voor het talen Qua opties in Nederland natuurlijk wel de beste keuze. Oké, misschien samen met Oosting. Maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Slot en Bosz gaan niet komen. Jansen samen met Vos als assistent bijv. zie ik wel zitten. Maar het is wel weer een "simpele" oplossing/aanstelling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart 22 minuten geleden zei Thierryvane: Qua opties in Nederland natuurlijk wel de beste keuze. Oké, misschien samen met Oosting. Maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Slot en Bosz gaan niet komen. Jansen samen met Vos als assistent bijv. zie ik wel zitten. Maar het is wel weer een "simpele" oplossing/aanstelling. Ik heb bij Jansen wel een beetje zo'n Marcel Keizer vibe. Een beetje te bleu voor een trainer van Ajax, niet zo zeer qua persoonlijkheid maar qua naamsbekendheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Op 5-3-2024 om 13:28 zei Beppu: Ik ben het tot op een zekere hoogte wel met jullie eens, ook op de punten die jij en Timpy aanhalen. Ik krijg echter wel het idee dat velen het heel erg zwart wit bekijken. Het is óf allemaal Steijn zijn schuld, óf het ligt bij de technisch directeur en zijn toenmalig aankoopbeleid. Met die eerder aangehaalde samenloop van omstandigheden zijn ze in een zodanige neerwaartse spiraal terecht gekomen die je niet op één persoon kan afschuiven. Steijn heeft absoluut verkeerde dingen gedaan, maar het werken bij Ajax is hem ook vanaf het begin af aan heel moeilijk gemaakt. Je krijgt een zooitje kut spelers, de spelersgroep bestaat uit 11 nationaliteit, geen leiders in je elftal, een heel moeilijk programma (Twente, Feyenoord, Az en Psv allemaal in een paar weken tijd geloof ik) een assistent trainer die lekt etc. etc. Dit zijn deels de punten die Steijn gister zelf ook aanhaalde, maar ik vind dat hij hier zeker wel een heeft. Of je het zo in de media moet vertellen en huilie huilie moet gaan doen is een ander verhaal. Niemand wordt daar beter van behalve enge mannetjes als ik die genieten van dit soort sensatie in de voetballerij. Ik denk dat dat wel redelijk mee valt. Het is inderdaad een samenloop van omstandigheden: Je zit al in een kutsituatie waarin je een slecht seizoen gedraaid hebt, een belangrijk gedeelte van je selectie vertrekt en de gigantische bestuurlijke onrust. Dus in die zin kun je niet stellen dat Steijn nu heel erg in een mooi warm bad terecht gekomen is. Waar het me wel steekt is dat meneer Steijn constant ALLES van zich afschuift. En jij hebt het over lekken: Het is wel heel erg opvallend dat Steijn precies die namen benoemd als versterking, die vanaf dag 1 al in de krant rond gingen. Verder totaal onrealitische aankopen ook nog eens die vooral voor een soort stemmingmakerij moeten zorgen. Dat neem ik hem wel kwalijk. We zijn het er denk ik allemaal wel over eens: Stront smaakt niet ineens heel lekker als je er een lading kerriepoeier over heen tyfstraalt. Maw: We moeten niet doen alsof Steijn de allerbeste Ajax-selectie ooit heeft gehad. Ook nu, behalve dan toevallig vorige week, is Ajax nog vaak los zand. Maar we moeten ook niet doen alsof het de andere kant op is: Het zijn stuk voor stuk aankopen, op misschien een Medic en een Ramaj na, die bij meerdere (betere) clubs op de radar stonden. Dan kun je je afvragen of dat voor Sutalo bijvoorbeeld nog steeds geld, maar Steijn presteerde 0,0. Het voetbal, ik weet niet of je het gezien hebt, was echt vanaf dag 1 om te huilen. Dan roept iedereen: Ja maar kijk dat materiaal. Nou, dat materiaal is niet slechter dan 80% van de eredivisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Heerlijk begin over het optreden van Steijn bij Rondo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Wil weer eens afspreken met een oud-collega/vriend van mij en had zondagmiddag voorgesteld. Zijn reactie is de vraag of ik dan mee ga naar Ajax, want hij zoekt nog iemand om mee te gaan. Wat moet ik doen boys? Hij weet dat ik voor Feyenoord ben overigens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart 3 minuten geleden zei 007mark: Wil weer eens afspreken met een oud-collega/vriend van mij en had zondagmiddag voorgesteld. Zijn reactie is de vraag of ik dan mee ga naar Ajax, want hij zoekt nog iemand om mee te gaan. Wat moet ik doen boys? Hij weet dat ik voor Feyenoord ben overigens. Afwijzen natuurlijk. Anders hoef je nooit meer te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten