Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Een ander geluid, beetje advocaat van de duivel. Een prima zet van Ajax om er niet mee akkoord te gaan. Hopelijk gaat Feyenoord er ook nog tegenin. Uiteindelijk heeft de KNVB een waardeloos, onuitvoerbaar beleid opgesteld waar men zich in Zeist zo halsstarrig mogelijk aan vast probeert te houden. Niet alleen nu, maar met elk beleid dat men daar bedenkt en waarvan iedereen ziet dat het problemen op gaat leveren. Natuurlijk komt het dan weer toch een rechtszaak en natuurlijk krijgt de KNVB gelijk, want de rechter kijkt alleen maar of er volgens de reglementen en statuten wordt gehandeld. Vermoeiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2364

• Chiemel

1895

• cimbomcu

1568

• Rogier.

1525

3 minuten geleden zei timpy00:

Jij schrijft onderstaand:

Daarmee suggereer je dat er geen goede spelers zijn gehaald. Dan vraag ik wat hij buiten afgelopen week wat hij fout heeft gedaan. Imo geen rechtsbuiten en Steijn en verder veel goed gedaan. Maar ben benieuwd wat hij dan allemaal nog meer heeft gedaan?

Wat is het luchtje van de transfer van Sosa? Want je koopt een international van Kroatië, speelde halve finale wk, voor een prima prijs. Eerder gezegd als hij zelfverrijking heeft gedaan aanpakken. Als dat niet is, dan is er niks aan de hand. Is het een goede transfer,

Dat Steijn weg moet is toch hartstikke logisch? Schandaligste Ajax coach die ik ooit heb meegemaakt, in keuzes, in tactisch plan en voornamelijk in wat hij allemaal zegt.

Laatst had een krant of site een artikel over gang van zaken mbt Bosz. Terwijl ik ook genoeg argumenten kan bedenken waarom je Bosz niet terug zou nemen. Nog steeds had ik hem liever gehad dan Steijn.

Geen goede spelers gehaald of een belachelijke slechte selectie is toch heel wat anders. En Sosa is toch gehaald via een bedrijf waar Mislintat aandelen in heeft en dat is toch tegen de regels van Ajax. Toch logisch dat men een onderzoek start. E ik zeg wederom nergens dat Sosa een slechte speler is. Dat maak jij er wederom van. Wel makkelijk van je om iemand woorden in zijn mond te leggen, terwijl diegene dat nooit zegt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei delichris:

Geen goede spelers gehaald of een belachelijke slechte selectie is toch heel wat anders. En Sosa is toch gehaald via een bedrijf waar Mislintat aandelen in heeft en dat is toch tegen de regels van Ajax. Toch logisch dat men een onderzoek start. E ik zeg wederom nergens dat Sosa een slechte speler is. Dat maak jij er wederom van. Wel makkelijk van je om iemand woorden in zijn mond te leggen, terwijl diegene dat nooit zegt. 

Nee Sosa is gehaald en zijn zaken worden behartigd door een zaakwaarnemer die met zijn kantoor 3 procent aandelen heeft in een data bedrijf van Mislintat. Lijkt geen rechtstreeks mogelijkheid van geld verdienen voor Mislintat in te zitten. Wellicht via een moeilijkere weg maar dat wordt/werd dus onderzocht.

Welke spelers zijn niet goed dan? 

Ik leg je geen woorden in de mond. Je roept zomaar klaarblijkelijk gewoon maar wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

De supportersvereniging SV Ajax heeft gereageerd op de beslissing van de KNVB om de Klassieker aanstaande woensdag 14.00 uur uit te spelen in een lege Johan Cruijff Arena. Op die dag stond aanvankelijk Ajax - FC Volendam gepland.

'We zijn hier als Supportersvereniging Ajax pertinent op tegen. De verplaatsing van de wedstrijd tegen Volendam dupeert sowieso de uitsupporters van de bezoekende club. Daarnaast gaat het ten koste van duizenden losse kaartkopers en tienduizenden seizoenkaarthouders van Ajax', luidt het statement. 'Al deze supporters hielden in hun agenda rekening met deze wedstrijd. De wedstrijdorganisatie is al opgetuigd. Alle stewards, het cateringpersoneel, de veiligheidsmensen en de vrijwilligers die horen bij de wedstrijdorganisatie, zijn al ingehuurd.'

'Supporters maakten plannen, namen vrij van hun avonddienst en gingen uit van de wedstrijd op woensdagavond', klinkt het. SV Ajax probeerde contact te zoeken met de KNVB. 'Tot op heden helaas zonder resultaat, aangezien niemand binnen de Zeisterbossen zijn of haar telefoon opneemt. Supportersvereniging Ajax is niet gekend in deze beslissing en betreurt dat ten zeerste.'

Haha wat lees ik hier :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kyrill:

Kunnen wel allemaal grappig gaan doen om spelfoutje van mij. Maar dat mijn buurman moest vluchten en fucking nooduitgang deur moest intrappen, vind ik echt van de pot gerukt.

Slechte zaak voor de veiligheid als je de nooddeur moet intrappen ipv gewoon kunnen openen. Armoedig stadion.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei La Pulga:

Haha wat lees ik hier  

Update
Inmiddels is de telefoon opgenomen in Zeist. Wij spraken met Jan Bluyssen, manager competitiezaken bij de KNVB.

De KNVB brengt als argumentatie in dat de wedstrijd tegen Feyenoord op sportieve gronden uitgespeeld moet worden. Hier zijn wij het als Supportersvereniging Ajax mee eens. De KNVB stelt echter ook dat dit onder zoveel mogelijk gelijke omstandigheden moet gebeuren. En daarom woensdag 27 september al.

Dit laatste zijn wij niet met de KNVB eens. De voetbalbond gaat volledig voorbij aan de supportersbelangen van Volendam en Ajax. Om als Supportersvereniging nog maar te zwijgen van de economische schade die alle betrokkenen leiden bij het op deze korte termijn verzetten van deze wedstrijd. Wat ons betreft leggen zowel Ajax als FC Volendam dit ‘bonnetje’ bij de KNVB die deze keuze heeft gemaakt en daarmee verantwoordelijk is voor de buiten proportionele schade.

Het bonnetje moet naar Zeist! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MetalMichael:

Snap best dat de mensen met kaarten voor die wedstrijd het allemaal niet zo tof vinden.

Net als dat een grote groep het gebeuren van gisteren niet tof vond? Logisch. Maar ga je ook een bonnetje naar het KNMI sturen als een duel lastminute wordt afgelast vanwege ijzel? Of krijgen de stadiongangers van gisteren 39% van hun geld terug?

Het is allemaal oorzaak-gevolg. En daar ligt de schuld van echt gewoon in Amsterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MetalMichael:

Snap best dat de mensen met kaarten voor die wedstrijd het allemaal niet zo tof vinden.

Klopt, maar als supporter van Ajax zijnde als argument gebruiken dat het lullig is voor de supporters van Volendam :-D 

Overigens kan dat hele "zielig voor de supporters" wel even aan de kant worden geschoven, het lijkt me redelijk dat de komende thuiswedstrijden even het stadionnetje leeg is. Ajax mag wel eerst met een plan komen bij de KNVB om dit in de toekomst te voorkomen. 

Hoe hebben ze dat eigenlijk bij Groningen opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

Klopt, maar als supporter van Ajax zijnde als argument gebruiken dat het lullig is voor de supporters van Volendam :-D 

Overigens kan dat hele "zielig voor de supporters" wel even aan de kant worden geschoven, het lijkt me redelijk dat de komende thuiswedstrijden even het stadionnetje leeg is. Ajax mag wel eerst met een plan komen bij de KNVB om dit in de toekomst te voorkomen. 

Hoe hebben ze dat eigenlijk bij Groningen opgelost?

Degradatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei neva:

Net als dat een grote groep het gebeuren van gisteren niet tof vond? Logisch. Maar ga je ook een bonnetje naar het KNMI sturen als een duel lastminute wordt afgelast vanwege ijzel? Of krijgen de stadiongangers van gisteren 39% van hun geld terug?

Het is allemaal oorzaak-gevolg. En daar ligt de schuld van echt gewoon in Amsterdam.

Lekkere vergelijking... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Elsjorro1990:

Degradatie. 

In dat geval mag Ajax wel terug naar de hoofdklasse. 

Het enige wat ik in deze selectie echt mis, en misschien vanwege de huidige situatie ook erg logisch, de trots om voor Ajax uit te mogen komen. En daarin mis je dan wel echt types als Klaassen, Tadic en Blind, al vond ik het bij Tadic iets te veel gespeeld dan dat hij echt van Ajax hield. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag het bonnetje ook naar de KNVB hoor indien er een bonnetje verstuurd moet worden. Die zijn op de proppen gekomen met dit geweldige, geniale en waterdichte plan om wedstrijden te gaan staken zodra er iets op het veld gegooid wordt.. Dan mogen zij ook voor de kosten opdraaien.

Overigens mag het duel van gisteren wat mij betreft een regulier 3-0 nederlaag voor Ajax worden. Verder spelen of uitspelen heeft toch geen enkele zin. 3-0 achter met 35 minuten, alsof je daar nog iets van kunt maken als Ajax zijnde. Vanuit Feyenoord perspectief begrijp ik het, je kunt immers een recordzege op Ajax boeken en mogelijk in de 35 minuten er nog 4 maken. Aan de andere kant denk ik; je staat 0-3 voor, das al een unicum op zich. Speel het lekker in november uit, boeie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lazy:

Van mij mag het bonnetje ook naar de KNVB hoor indien er een bonnetje verstuurd moet worden. Die zijn op de proppen gekomen met dit geweldige, geniale en waterdichte plan om wedstrijden te gaan staken zodra er iets op het veld gegooid wordt.. Dan mogen zij ook voor de kosten opdraaien.

Overigens mag het duel van gisteren wat mij betreft een regulier 3-0 nederlaag voor Ajax worden. Verder spelen of uitspelen heeft toch geen enkele zin. 3-0 achter met 35 minuten, alsof je daar nog iets van kunt maken als Ajax zijnde. Vanuit Feyenoord perspectief begrijp ik het, je kunt immers een recordzege op Ajax boeken en mogelijk in de 35 minuten er nog 4 maken. Aan de andere kant denk ik; je staat 0-3 voor, das al een unicum op zich. Speel het lekker in november uit, boeie..

Dat het niet in november wordt uitgespeeld snap ik volkomen van Feyenoord. Straks raak je in die tussentijd 3 sterkhouders kwijt aan blessures en heeft Ajax het net dan weer op de rit. Dan zijn het ineens 35 hele lange minuten. Het is dan ook niet aan Feyenoord om zich te wagen aan zulke risico's. 

Gewoon 0-3 en einde wedstrijd inderdaad. Focus lekker op Volendam en zet daar maar eens een goede pot op de mat neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik had kaarten voor woensdag, en dan zo op eigen houtje beslissen.

Neem aan dat Ajax en Volendam naar de rechter kan, dit kan niet waar zijn. Wat een tyfus organisatie is die hele KNVB ook. Om je kapot te schamen en dan andere landen de maat nemen zoals Griekenland en Turkije haha. We zijn veel erger man. 

Landen als Duitsland, Engeland en Spanje gaat amper wat mis.

Hoe bedenk je het, wat een amateurisme en schijn leiderschap. Ontzettend laffe tyfus bende is het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei cimbomcu:

Ja ik had kaarten voor woensdag, en dan zo op eigen houtje beslissen.

Neem aan dat Ajax en Volendam naar de rechter kan, dit kan niet waar zijn. Wat een tyfus organisatie is die hele KNVB ook. Om je kapot te schamen en dan andere landen de maat nemen zoals Griekenland en Turkije haha. We zijn veel erger man. 

Landen als Duitsland, Engeland en Spanje gaat amper wat mis.

Hoe bedenk je het, wat een amateurisme en schijn leiderschap. Ontzettend laffe tyfus bende is het. 

Probeer deze woede nu eens in te zetten tegen je eigen harde kern. Want het is niet de schuld van de KNVB dat er vuurwerk gegooid wordt omdat de jongetjes op de F-Side te bang zijn om een forse nederlaag op mannelijke wijze te slikken. 

Je reactie tekent overigens wel de hele tendens rondom Ajax vandaag: massaal overal tegenaan schoppen, behalve tegen de daadwerkelijke boosdoeners. Wat ontzettend typerend. 

Wat moet er voor jou dan wél gebeuren voordat je met het schaamrood op de kaken hand in eigen boezem steekt als Ajacied? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Urbeto:

Probeer deze woede nu eens in te zetten tegen je eigen harde kern. Want het is niet de schuld van de KNVB dat er vuurwerk gegooid wordt omdat de jongetjes op de F-Side te bang zijn om een forse nederlaag op mannelijke wijze te slikken. 

Je reactie tekent overigens wel de hele tendens rondom Ajax vandaag: massaal overal tegenaan schoppen, behalve tegen de daadwerkelijke boosdoeners. Wat ontzettend typerend. 

Wat moet er voor jou dan wél gebeuren voordat je met het schaamrood op de kaken hand in eigen boezem steekt als Ajacied? 

Die mening deel ik niet bepaald. Ik hoor vrijwel niemand anders roepen, ook hier niet, dat het met 0-3 afgedaan had mogen worden als Feyenoord dat wil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Elsjorro1990:

Die mening deel ik niet bepaald. Ik hoor vrijwel niemand anders roepen, ook hier niet, dat het met 0-3 afgedaan had mogen worden als Feyenoord dat wil. 

Ik doel met de tendens rondom Ajax vooral op de clubleiding en supportersvereniging die het voor elkaar krijgen om geen enkele nederigheid te tonen met hun onzinnige statements, zoals ze ergens hierboven en op de vorige pagina al zijn geplaatst. 

Los daarvan is het ook niet gek dat veel Ajacieden vrede hadden gehad met een 0-3 nederlaag; gezien het spelbeeld kom je er namelijk nog betrekkelijk goed mee weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Algemeen Dagblad, Johan Inan raakt de kern (d) Zo jammer dat Mislintat dit niet heeft kunnen doen. Ontzettend bang dat je nu weer jaren teruggeworpen wordt in de tijd, en het is echt niet onrealistisch dat je de komende paar jaar gewoon als middenmotor/subtopper acteert als hier niets aan gedaan wordt (nog los van de trainer Steijn die er sowieso na Brighton - dat wordt minstens 7-0 - wel uit ligt).

Citaat

'Mislintat ging niet op de avances in, wetende dat hem dat niet in dank zou worden afgenomen. Dan wees hij erop louter het clubbelang te dienen', schrijft het AD in een analyse. Daarmee wordt onder meer verwezen naar het afscheid van interim-trainer John Heitinga. 'Mislintat volgde zijn eigen visie. Daarin was geen plaats voor compromissen. Dat hij daarmee de invloedrijke zaakwaarnemer Rob Jansen tegen zich in het harnas joeg, nam hij op de koop toe.'

'Dat geldt ook voor de scouting', klinkt het. 'Dat volwassen mannen het vertikken met elkaar te vergaderen in het belang van de club die hen betaalt, noemde hij het belachelijkste wat hij in twintig jaar had meegemaakt in de voetballerij. Zo lang was de (senior) scouting volgens de datafetisjist ook in de tijd blijven hangen.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites