Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Hwb:

Verder lees ik qua keeper dat ze Rulli op de korrel zouden hebben. Dat zou serieus de 8e keeper onder contract worden voor 2 teams: Aankoop, Pasveer, Stekelenburg, Gorter, C Setford, Kremers, De Graaff, Roggeveen. Compleet van de pot gerukt.

Gorter schijnt te vertrekken, dus houd je hetzelfde aantal. Setford en Kremers spelen overigens nog geregeld mee met de O18 volgens mij. De Graaff is 1e keus bij Jong, Roggeveen.. tja. Die is erbij voor de sfeer denk ik.

Zou overigens totaal niet inzetten op die Rulli, maar goed. Liever een doelman met wat potentie en mogelijke restwaarde dan een keeper van 30 op dit moment. Stom dat ze jaar geleden niet ingezet hebben op die VanderVoordt van Genk. Gaat nu in 2024 voor 10 miljoen naar Leipzig. Zonde, die had goed bij Ajax gepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Wat je zegt van Setford en Kremers klopt wel, maar Tommy Setford keept daar het meest en ook Reverson heeft wel eea gekeept. Alegoz zit ook nog in de selectie van o18. Dus daar lopen 3 keepers rond, waarbij er ook nog 2 af en toe terugkeren uit Jong. Betekent denk ik dat niemand zich echt optimaal ontwikkelt. Kortom, je hebt 3 keepers in de selectie, 2 bij Jong, 2 tussen Jong en de o18 in en 3 in de o18. Zelfs als er een keeper vertrekt (of 2), heb je  kwantitatief geen nieuwe nodig. Als je er kwalitatief wel een nodig hebt, is er eerder iets mis gegaan.

Hopen dat Gorter een mooie club vindt, waar hij wel onder de lat kan. Zo zonde dat die jongen geen kans heeft gekregen.

Op 21-12-2022 om 10:40 zei Thierryvane:

Het is wachten op aankopen. Schreuder wilt vijf nieuwe spelers: keeper, CV, rechtsback, 6 en een rechtsbuiten. Ziyech zal inmiddels wel onhaalbaar zijn, voor de 6 willen ze die jongen van Boca Juniors. Keeper Noppert? Rechstback Alvarez uit Mexico? CV geen flauw idee. Het is vrij stilletjes tot dusver.

En als ik dan dit lijstje zie van Thierry. Tja.

Keeper? Hebben we het over gehad

Rechtsback? Dest, Sanchez, Regeer. Sanchez is in de zomer gekomen, dan moet je niet nu weer een speler voor die positie halen.

CV? Begrijpelijk, zeker ook met vertrek van Blind.

6? Alvarez, Grillitsch, Regeer (Fitz-Jim? Warmerdam? Vos?). Je hebt hier gewoon opties, waaronder een in de zomer gehaalde speler.

Rechtsbuiten? Kudus, Conceicao, Tadic, Berghuis (Hansen? Martha? Rasmussen?). Simpelweg niet nodig.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zoeken toch duidelijk een keeper als directe versterking voor de basis. Die aanname doe ik op basis van de leeftijdscategorie ze nu hengelen (Noppert, Rulli, Raya). Denk dat al die jongens uit jong en de elftallen eronder daar niks mee te maken hebben en Ajax dat echt ziet als spelers voor over enkele jaren. 

Dan hebben ze dus geen vertrouwen meer in Pasveer en zal dat de 2e keeper worden. En dan heb je idd nog Gorter (die ze willen verhuren lees je zo her en der en wat dan een prima keuze is) en Steek (die zal maximaal nog een half jaartje ballen mag ik toch aannemen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gorter verdient op z'n minst nog een kans. Die kun je niet na één slechte pot (JCS) laten vallen, vind ik. Dan heb je opnieuw een Scherpen-scenario en dat moet Ajax toch ook niet willen?

Komende maanden vasthouden aan Pasveer en dan vanaf volgend seizoen:

1) Gorter
2) Pasveer
3) C. Setford

Stekelenburg lekker stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Becks:

Gorter verdient op z'n minst nog een kans. Die kun je niet na één slechte pot (JCS) laten vallen, vind ik. Dan heb je opnieuw een Scherpen-scenario en dat moet Ajax toch ook niet willen?

Denk dat het in het algemeen wel eens klaar zou moeten zijn met het halen van (jonge) keepers omdat ze een seizoentje goed presteren. Scherpen, Gorter, Van Leer. Zie ook Jurjus bij PSV. Je schiet er geen donder mee op, niemand durft die jongens ooit een kans te geven.

Sowieso ben ik het met Hwb eens dat het vrij apart is om 93 jeugdkeepers onder contract te hebben en er nooit eentje te laten debuteren. Vermeer was de laatste denk ik, en dat was? 2007? 

Prima dat je een hoger niveau nastreeft, maar dan heb je ook die hele roedel aan keepers niet nodig. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Hwb:

Alles leuk en aardig dat je op linksback Wijndal, Baas en evt Rensch hebt, maar als backup in het centrum heb je dus echt helemaal niemand meer. En het is niet dat Bassey tot nu toe superovertuigend is. Kaplan is weer langere tijd geblesseerd. Dus dan kom je terecht bij Magallan, Rensch of Grillitsch waarschijnlijk.

Verder lees ik qua keeper dat ze Rulli op de korrel zouden hebben. Dat zou serieus de 8e keeper onder contract worden voor 2 teams: Aankoop, Pasveer, Stekelenburg, Gorter, C Setford, Kremers, De Graaff, Roggeveen. Compleet van de pot gerukt.

Ja en daarom gaat de transfermarkt dus as zondag al open ;) :cheer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Erwin.:

Jij kan je altijd zo lekker druk maken om het aantal keepers he. Op zich terecht overigens hoor

Meer dan 2 per team is gewoon echt niet nodig, als je een 2e elftal hebt dat een beetje competitief is. Kan natuurlijk een keer gebeuren, bijvoorbeeld omdat iemand zich onverwacht enorm ontwikkelt of doordat je ineens de kans hebt een overduidelijke versterking te halen. Maar je ziet bij vrijwel alle clubs dat het beleid is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Opvallend was dat Lucca als linksbuiten fungeerde. Het was geen geslaagd experiment van Schreuder. De 22-jarige had het lastig en kon niet imponeren. In de 33ste minuut kreeg Ajax bijna de gelijkmaker om de oren. Uit een corner kreeg Telstar een grote kans, maar de inzet ging naast. Bij rust stond het 1-0 voor Ajax, maar was het spel verre van goed.

:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-12-2022 om 17:22 zei Socrates:

Hoe komen mensen bij Raya en Rulli dan? Waarom zouden die naar Ajax gaan? Vreemde geruchten. Als je werkelijk in die vijver kan vissen mag je dat ook weleens voor veldspelers gaan doen.

Raya speelt gigantisch goed bij Brentford, ga je echt niet kunnen betalen, zeker niet mid-season.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Socrates:

Je hebt Tadic, Lucca en Kudus. Elke idioot zet dan Lucca in de spits, Tadic op links en Kudus op rechts. Maar Schreuder zet dus Tadic op rechts, Kudus in de spits en Lucca op links. ;e

Het is een oefenwedstrijd. Ik kan mij prima voorstellen dat hij redenen had om dit zo te doen, wetende dat dit niet de meest logische opstelling is met deze spelers én dat het waarschijnlijk niet tot het beste resultaat zou leiden. Ik denk dat Lucca meer het stopmiddel was om het elftal vol te maken.

Verder ben ik ook niet enthousiast over Schreuder, maar al dat geroep om ontslag snap ik ook niet zo. Wordt de club daar beter van? Bovendien was er op de beste coach van Ajax sinds Van Gaal ook voortdurend kritiek en werd er ook gezegd dat hij maar weg moest. Terwijl de rol van Schreuder als zijn assistent juist enorm werd opgehemeld. Ik denk dat het zelden verstandig is om een trainer binnen een jaar te ontslaan (tenzij vooraf al duidelijk was dat het een idiote aanstelling was *kuch* Dirk Kuijt *kuch*). Daarnaast is het team een aantal belangrijke spelers verloren (vooral Martinez en Mazraoui, maar ook Gravenberch, Haller en Antony), die nog niet adequaat zijn vervangen. Het lot van Ajax is nou eenmaal dat je een speler die naar de top vertrekt niet altijd direct 1-op-1 kunt vervangen met dezelfde kwaliteit. Je hebt simpelweg veel kwaliteit ingeleverd en de vervangers hebben in de meeste gevallen (nog) niet die kwaliteit. Daarbij wreekt zich ook de affaire-Overmars waarschijnlijk, anders had er misschien een deels andere selectie gestaan.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Het is een oefenwedstrijd. Ik kan mij prima voorstellen dat hij redenen had om dit zo te doen, wetende dat dit niet de meest logische opstelling is met deze spelers én dat het waarschijnlijk niet tot het beste resultaat zou leiden. Ik denk dat Lucca meer het stopmiddel was om het elftal vol te maken.

Nja het is uiteindelijk bijna minachtend naar Lucca toe vind ik. Die jongen gaat nooit van ze lang zal ze leven ergens als linksbuiten spelen. Dus ook al zou hij een in zijn ogen geldende reden hebben (hij wilde iedereen minimaal een uur laten spelen in het kader van wedstrijdritme), deze keuze sloeg werkelijk nergens op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lazy:

Nja het is uiteindelijk bijna minachtend naar Lucca toe vind ik. Die jongen gaat nooit van ze lang zal ze leven ergens als linksbuiten spelen. Dus ook al zou hij een in zijn ogen geldende reden hebben (hij wilde iedereen minimaal een uur laten spelen in het kader van wedstrijdritme), deze keuze sloeg werkelijk nergens op.

Als het in de ED gebeurt ja, in een oefenduel dan niet nee, niks minachtend aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Verder ben ik ook niet enthousiast over Schreuder, maar al dat geroep om ontslag snap ik ook niet zo. Wordt de club daar beter van? Bovendien was er op de beste coach van Ajax sinds Van Gaal ook voortdurend kritiek en werd er ook gezegd dat hij maar weg moest. Terwijl de rol van Schreuder als zijn assistent juist enorm werd opgehemeld. Ik denk dat het zelden verstandig is om een trainer binnen een jaar te ontslaan (tenzij vooraf al duidelijk was dat het een idiote aanstelling was *kuch* Dirk Kuijt *kuch*). Daarnaast is het team een aantal belangrijke spelers verloren (vooral Martinez en Mazraoui, maar ook Gravenberch, Haller en Antony), die nog niet adequaat zijn vervangen. Het lot van Ajax is nou eenmaal dat je een speler die naar de top vertrekt niet altijd direct 1-op-1 kunt vervangen met dezelfde kwaliteit. Je hebt simpelweg veel kwaliteit ingeleverd en de vervangers hebben in de meeste gevallen (nog) niet die kwaliteit. Daarbij wreekt zich ook de affaire-Overmars waarschijnlijk, anders had er misschien een deels andere selectie gestaan.

Hij heeft het hele jaar al Tadic op rechts en Kudus in de spits geprobeerd. Misschien juist zo'n oefenwedstrijd aangrijpen om dat niet meer te doen en te laten zien dat je ervan hebt geleerd?

Hoe kun je nou een 2 meter lange speler op de flank zetten, dat je dat uberhaupt verdedigt. Anders gooien we Peter Crouch ook op rechtsbuiten.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites