Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Kyrill:

Deze hele 10 discussie is niet interessant. Ajax speelt ook nu , en al jaren 433. Daar heb je uberhaupt geen 10 in t veld staan. Alleen als je 4231 of 442 diamond wide zou spelen, zou je een 10 hebben maar dat doet Ajax dus echt niet.

Dan is het toch handig om voortaan te kijken naar het beeldscherm Kareltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

Zojuist zei Dansmeister:

Dan is het toch handig om voortaan te kijken naar het beeldscherm Kareltje.

Dat heb ik meerdere malen gedaan vriendje. Ik heb Ajax dit seizoen tegen Atalanta uit gezien, Liverpool thuis en geprobeerd Atalanta thuis en Liverpool uit te kijken, maar ik vond dat dodelijk saai. En ik ben ook geen Ajax fan, enige club die ik 100% support zijn er echt heel slecht aan toe, Arsenal. En ik heb voorgaande jaren oa de wedstrijden tegen Spurs, Real en Juventus gekeken en toen zag ik ook geen 10, fijne vriend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Dat heb ik meerdere malen gedaan vriendje. Ik heb Ajax dit seizoen tegen Atalanta uit gezien, Liverpool thuis en geprobeerd Atalanta thuis en Liverpool uit te kijken, maar ik vond dat dodelijk saai. En ik ben ook geen Ajax fan, enige club die ik 100% support zijn er echt heel slecht aan toe, Arsenal. En ik heb voorgaande jaren oa de wedstrijden tegen Spurs, Real en Juventus gekeken en toen zag ik ook geen 10, fijne vriend.

Toch speelt Ajax onder Ten Hag 4-2-3-1. Donny was in het begin toch echt een duidelijke 10. Dit seizoen Promes, Kudus, Tadic etc er al gestaan. Het zijn inderdaad geen klassieke 10's zoals we die ooit kende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Regis:

Toch speelt Ajax onder Ten Hag 4-2-3-1. Donny was in het begin toch echt een duidelijke 10. Dit seizoen Promes, Kudus, Tadic etc er al gestaan. Het zijn inderdaad geen klassieke 10's zoals we die ooit kende.

Valt wat voor te zeggen, fair enough. Heb nog 1 laatste vraag. Waarom staat overal online jullie wedstrijd formatie dan als 433 plat aangegeven? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Valt wat voor te zeggen, fair enough. Heb nog 1 laatste vraag. Waarom staat overal online jullie wedstrijd formatie dan als 433 plat aangegeven? 

Geen flauw idee waarom dat is. Geven ze die dingen niet heel vaak standaard als 433? Let daar nooit zo op eigenlijk. Op het veld eindigt het altijd in een 4231

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Het is wel handig om je mening te formuleren naar aanleiding van daadwerkelijke info en niet wat er op sites gepost wordt. We hebben wel degelijk een 10. Van de beek vulde die rol in, begin dit jaar was het kudus. En af en toe natuurlijk promes, ziyech sporadisch, tadic. Mijn inziens niet allemaal de benodigde 10. Kudus is goed hoor, maar ik zie in hem ook wel de 6 die we nodig zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die formatie staat ook op die manier weergegeven omdat er geen duidelijke lijn is in waar de spelers staan bij Ajax. De ene keer schuift Tagliafico op in de opbouw, dan Mazza en zo wisselen de twee zessen ook af. De nummer 10 onder Ten Hag staat tegenwoordig vaak naast de spits om vanuit daar ook om en om in de bal te komen (al gebeurde het met Donny ook vaak dat hij daar gewoon bleef staan om Ziyech naar binnen te laten komen). In die zin kun je het misschien nog wel eerder kwalificeren als een 3-1-4-2 in balbezit, waar Koeman het ook vaak over heeft. Alleen zijn er zoveel afwisselingen en hangt het ook nog eens af van de tegenstander. In dat opzicht kun je dus ook naar de poppetjes kijken, en dan kom je altijd tot een 4-3-3 met de spelers die op het veld staan.

---------

Even wat anders. Footyheadlines heeft wat tenuetjes gelekt. Zo'n 60-70% kans (hun schatting) op oude logo op thuisshirt en Bob Marley-themed 3e shirt :< 

image.png.5c379719dc334eb7c9abd1530b86759d.png

image.png.1cd0528fb7fede6e3a0a2895cb16fad0.png

Potverdorie ik begin er spontaan van te lekken.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die schatting kom geloof ik voort uit hoe het omschreven staat in de catalogus waar een aantal van hen klaarblijkelijk toegang toe hebben als sportmarketeers oid.

Weet niet zo goed wat ik van dat eventuele derde tenue moet vinden, maar het thuisshirt is wel erg vet :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kyrill:

Omdat de standaard-notering van opstellingen in 3 linies is. En dan wordt de 10 tot het middenveld gerekend en de buitenspelers tot de aanval. Dat was al zo bij het Ajax van Van Gaal. Toen werd dat ook nog gewoon 4-3-3 genoemd, terwijl dat feitelijk al een 4-2-3-1 (of zelfs soort van 3-4-3 in balbezit) was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-12-2020 om 12:56 zei Kyrill:

Je kunt ook zeggen dat een 4-2-3-1 niets anders is dan een 4-3-3 met de punt naar voren. En wat jij interpreteert als een 4-3-3 is hetzelfde maar dan met de punt naar achteren.

@Zeus Nee, je bent niet de enige. Ik vind het huidige logo veel mooier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die combi was inderdaad erg vet. Vind zelf het 'ouwe' logo wel mooier, al ben ik opgegroeid met het huidige ofc. Maakt mij niet zoveel uit ook. Heb soms het idee dat mensen denken dat alle oude successen weer terugkeren ofzo met het terug gaan naar het oude logo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opstelling Willem II:

Ruiter; Owusu, Holmén, Van der Heijden, Köhn; Heerkens, Spieringhs, Trésor; Nunnely, Pavlidis, Wriedt.

Opstelling Ajax:

Onana; Klaiber, Schuurs, Blind, Tagliafico; Klaassen, Gravenberch, Labyad; Antony, Huntelaar, Tadić.

Hopelijk scoren ze makkelijk, want de snelle bewegelijke aanvallers van Willem II kunnen het deze verdediging heel lastig maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei misterhille:

Anthony..... Leek een bewuste actie. Laatst ook al. Leuk voetballertje maar dit soort ongein moet ie afleren

Totaal onnodig ook. Alleen kan je hier dus schijnbaar geen rood voor geven.

https://www.ajaxlife.nl/articles/2020/11-november-2020/nieuwe-regels-deden-natrappende-neres-ontsnappen-aan-rood

Link naar opmerking
Deel via andere websites