Rogier. Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Het was bij vlagen aan de bal vrij goed, maar naar mate het einde van de eerste helft vordert, gaat het weer de verkeerde kant op. Van de Beek en Ekkelenkamp staan te vaak beiden veel te hoog. Te vaak die splitsing in 2 blokken, waardoor het middenveld gewoon helemaal open ligt. Lijkt een beetje op wat Feyenoord had toen het mis ging met Stam. In de omschakeling ontzettend zwak doordat je gewoon een middenveld mist en je achterin ook weinig snelheid hebt. Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar misschien wordt het tijd dat Alvarez weer naar het middenveld gaat. Even wat meer degelijkheid in de verdedigende positionering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 (bewerkt) Onana maar ook eens een foutje. Blind liep daar ook niet lekker. Blind mag wel eens gaan ophouden met de bal in te leveren op eigen helft, doet ie steeds sinds ie weer terug is. Op/over helft van tegenstander gaan ze wel lekker, maar op eigen helft te vaak helemaal verkeerd. Tadic weer volledig onzichtbaar, ook maar eens wisselen als het team Ten Hag nog serieus wil nemen. Omschakeling verder weer waardeloos inderdaad, dat is deels mentaal maar Blind en Alvarez zijn ook gewoon te traag daarvoor. 4 maart 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Weer niets voor elkaar. Hou nu ff op hoor. Tijd dat Ziyech en Blind eens tribune gaan zitten. Ook die debiele Mexicaan weer met zn sliding net als in Valencia. Classic G elftal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 (bewerkt) Ik had eigenlijk niet het idee dat ie hem echt raakte (?) Kom het niet goed zien in ieder geval. Wel hele domme sliding. Heeft ie al vaker laten zien. 4 maart 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Domme sliding zeg en nu komt de tactische troef.. Huntelaar erin.. Ziet er echt niet uit zeg bij Ajax, wow. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Balen van die penalty, had niet het idee dat hij de speler raakte en ik snapte zijn intentie deels wel. Heb toch wel wat prima dingen gezien van Alvarez, hoop dat hij het vertrouwen krijgt, ik zie er nog wel wat in. Ik vind Dest, Ziyech en Blind echt weer dramatisch. Wast doet die Blind ook weer bij de aftrap? Ziyech is geen schim van de speler die naar Chelsea verkast. Dest heet continue nonchalant balverlies en speelt als rechtsbuiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Kijk ze staan HAHAHAAHA. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Als hij gewoon voor de man blijft lopen is er niks aan de hand, waarom op zo’n manier die sliding/tackle inzetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 @Regis precies dat. Echt lachwekkend dat je zo'n spelopvatting blijft houden als het tegenzit en de tegenstander inmiddels wel weet hoe ze jou moeten bespelen. Ten Hag kan helaas nog niets anders bedenken. Laat Dest en Tagliafico lekker verdedigen, hebben ze het al druk genoeg mee. Wat zit ik mij te ergeren zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Ten Hag out. Echte ommezwaai is serieus nodig geloof ik. Gaat bij hem zelf niet gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 De positionering is zo ontzettend zwak, het is echt niet normaal. Nederlaag tegen Heerenveen kunnen we alvast bijschrijven, ik zeg 3-0 door 3 counters. 2x Van Bergen, 1x Ejuke. Vraag me echt af wat ze aan het doen zijn bij die wedstrijdbesprekingen, want het gebeurt keer op keer opnieuw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Wat een pannenkoeken. Ziyech per direct banken, die doet werkelijk waar helemaal niks in de omschakeling. Blind kan niet opbouwen vanuit het middenveld, is sowieso geen schim meer van de spelers die hij een tijd geleden was. Tadic in de spits is ook al een tijd niets, dan liever Traore. Ontzettend zwakke pot en tactiek van Ten Hag, Geen enkele kans voor Ajax. Moet echt wat gaan gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Schokeffect is nodig: Ten Hag out en Tadic aanvoerdersband afnemen (laat in het veld ook echt geen passie zien meer) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Dan had Gijpie toch gelijk. Je had moeten cashen toen het kon en Ten Hag naar Bayern. Want dat kunstje van vorig jaar lukt toch niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Buijs is beschikbaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Stam ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 4 minuten geleden zei komodo25: Buijs is beschikbaar Zou oprecht heel blij zijn met een trainer die zijn ploeg defensief zo goed weg kan zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 maart 2020 Share Geplaatst 4 maart 2020 Zojuist zei Regis: Zou oprecht heel blij zijn met een trainer die zijn ploeg defensief zo goed weg kan zetten. Ik kom hem persoonlijk brengen mocht het doorgaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 5 maart 2020 Share Geplaatst 5 maart 2020 Stiekem wel een beetje genoten van Ajax, lijkt op dit moment echt op het Feyenoord onder Stam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 maart 2020 Share Geplaatst 5 maart 2020 (bewerkt) Enige wat ik niet snap is wat Ten Hag na de wedstrijd zegt. Daar geeft hij aan niet van speelwijze te willen veranderen in deze fase. Wat een keuze is die ik respecteer. Maar om dan gisteren weer je hele as te verschuiven door Martinez - Alvarez achterin te doen en Blind met Donny op het blok naar achter en Ekkelenkamp op 10 ( Ben zelf wel fan vd speler Ekkelenkamp. Weet niet of hij voldoende kwaliteit heeft voor de basis van Ajax 1, maar vind het een interessante speler). Kunnen denk ik praten wat ze willen intern. Maar winnen is het enige middel om weer wat vertrouwen te krijgen. Denk niet dat we dan uit bij Heerenveen gaan doen. Die net als Utrecht gaan spelen. Snelle aanval in de omschakeling gebruiken (wat ze in Amsterdam ook al deden en soms behoorlijk gevaarlijk). Hoop dat dit seizoen snel voorbij is. En met frisse moed en een dikke zak geld het team bouwen voor volgend seizoen. 5 maart 2020 bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 5 maart 2020 Share Geplaatst 5 maart 2020 Waar ik echt schijtziek van wordt is dat continue gebrei rondom de 16 van de tegenstander. Er worden alleen maar ballen breed gelegd en teruggelegd. Schiet een keer op de goal man. Vooral Tadic heeft daar een handje van. Die legt alles breed of in een gat van 2 cm dat er eigenlijk niet is. Wat ik ook niet snap is dat de buitenspelers (Ziyech / Promes) continu op de zijlijn staan en dat de backs dan naar binnen trekken.. waarom echt.. Enige dat die Dest kan is hard rennen en dan laat je hem een fuik in lopen. De reden dat die jongen als rechtsbuiten niet geslaagd is bij Ajax heeft niet voor niets een reden. Gister ook weer dat middenveld. Man man wat belabberde positionering. Nu had je naast Donny ook nog eens Ekkelenkamp erbij. Had je twee middenvelders die vooral reagerend spelen. Waar zijn die middenvelders gebleven die de hele wedstrijd de bal willen, nonstop bewegen in de zone om korte combinaties te maken zodat er ruimte ontstaat. Nu is elke bal een pisbal op Blind die vervolgens 20/30 meter moet overbruggen met een pass vooruit. Die pass is vaak onnauwkeurig, gemakkelijk te onderscheppen en nauwelijks door te spelen omdat degene op wie je die bal zou moeten laten vallen (een middenvelder) op dezelfde lijn staat als de aanvaller. Dat wordt dan getraind door onze meester tactictus die de fijne kneepjes van het vak geleerd zou hebben van Guardiola. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
denman84 Geplaatst 5 maart 2020 Share Geplaatst 5 maart 2020 (bewerkt) Ik heb gisteren alleen de tweede helft gezien, maar wat @Lazy zegt viel mij ook op. Er leek wel een doodstraf te staan op het schieten op doel. Ellendig lang door combineren. Ik had voor de penalty ook niet het echt gevoel dat de gelijkmaker in de lucht hing. Overigens ging Utrecht over het algemeen vrij beroerd met de counters om, anders was het nog wel eerder beslist. De dubbele wissel vond ik ook vrij bijzonder. Ik was/ben niet op de hoogte van wat er verder op de bank zat, maar Marin in brengen als je twee keer moet scoren in een kwartier lijkt me nooit de beste beslissing. 5 maart 2020 bewerkt door denman84 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 5 maart 2020 Share Geplaatst 5 maart 2020 (bewerkt) 26 minuten geleden zei Lazy: Waar ik echt schijtziek van wordt is dat continue gebrei rondom de 16 van de tegenstander. Er worden alleen maar ballen breed gelegd en teruggelegd. Schiet een keer op de goal man. Vooral Tadic heeft daar een handje van. Die legt alles breed of in een gat van 2 cm dat er eigenlijk niet is. Wat ik ook niet snap is dat de buitenspelers (Ziyech / Promes) continu op de zijlijn staan en dat de backs dan naar binnen trekken.. waarom echt.. Enige dat die Dest kan is hard rennen en dan laat je hem een fuik in lopen. De reden dat die jongen als rechtsbuiten niet geslaagd is bij Ajax heeft niet voor niets een reden. Gister ook weer dat middenveld. Man man wat belabberde positionering. Nu had je naast Donny ook nog eens Ekkelenkamp erbij. Had je twee middenvelders die vooral reagerend spelen. Waar zijn die middenvelders gebleven die de hele wedstrijd de bal willen, nonstop bewegen in de zone om korte combinaties te maken zodat er ruimte ontstaat. Nu is elke bal een pisbal op Blind die vervolgens 20/30 meter moet overbruggen met een pass vooruit. Die pass is vaak onnauwkeurig, gemakkelijk te onderscheppen en nauwelijks door te spelen omdat degene op wie je die bal zou moeten laten vallen (een middenvelder) op dezelfde lijn staat als de aanvaller. Dat wordt dan getraind door onze meester tactictus die de fijne kneepjes van het vak geleerd zou hebben van Guardiola. Meest vervelende is ook nog dat spelers en trainer het niet zien. Die roepen doodleuk na de wedstrijd dat het positiespel prima was, wanneer dan? TH gaf voor en na de wedstrijd ook gewoon aan dat hij geen concessies ging doen. Komende weken Heerenveen, Twente, Utrecht en Feyenoord op het programma.... Gaan op deze manier gewoon 0 punten worden. Word ook helemaal krankjorum van die voorzetten, meest nutteloze middel in het voetbal en wij blijven het proberen met een gemiddelde lengte van 1,34. Die Ziyech is het ook compleet naar zn bol gestegen sinds zijn transfer trouwens, Komt al aan begin van de wedstrijd met een chagrijnige kop het veld op en maakt alleen maar misbaren rii medespelers en na de wedstrijd ook nog rii het uitvak. Blijf dan voortaan lekker thuis hoor. Als we al geen kritiek mogen hebben op meneertje. 5 maart 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 5 maart 2020 Share Geplaatst 5 maart 2020 (bewerkt) 10 minuten geleden zei Regis: Meest vervelende is ook nog dat spelers en trainer het niet zien. Die roepen doodleuk na de wedstrijd dat het positiespel prima was, wanneer dan? TH gaf voor en na de wedstrijd ook gewoon aan dat hij geen concessies ging doen. Komende weken Heerenveen, Twente, Utrecht en Feyenoord op het programma.... Gaan op deze manier gewoon 0 punten worden. Word ook helemaal krankjorum van die voorzetten, meest nutteloze middel in het voetbal en wij blijven het proberen met een gemiddelde lengte van 1,34. Die Ziyech is het ook compleet naar zn bol gestegen sinds zijn transfer trouwens, Komt al aan begin van de wedstrijd met een chagrijnige kop het veld op en maakt alleen maar misbaren rii medespelers en na de wedstrijd ook nog rii het uitvak. Blijf dan voortaan lekker thuis hoor. Als we al geen kritiek mogen hebben op meneertje. Zeer oneensch met je. Voorzetten zijn een prima middel, gaat erom vanuit welke positie ze gegeven worden. Voorzetten van naast de 16 zijn inderdaad nutteloos, iedereen staat dan gepositioneerd om een bal weg te werken. Moeten veel meer in de half-spaces komen, zoals Ziyech een wedstrijd of 3 achter elkaar dezelfde assist gaf op Promes. Verdedigers moeten dan ook nog rekening houden met een steekpass en andere lopende mensen. Nu wordt er een handbal aanval opgezet van links naar rechts, Dest smijt een bal voor vanuit een kansloze positie, bal weggewerkt, gevaarlijk. Kansloos, echt. Heb geen interviews gezien, maar als Ten Hag zegt dat het positiespel goed was, is hij helemaal gestoord. In de eerste 10 minuten leed Ajax, volgens mij, al 4 keer balverlies op eigen helft. 5 maart 2020 bewerkt door Jespresso Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 5 maart 2020 Share Geplaatst 5 maart 2020 24 minuten geleden zei denman84: De dubbele wissel vond ik ook vrij bijzonder. Ik was/ben niet op de hoogte van wat er verder op de bank zat, maar Marin in brengen als je twee keer moet scoren in een kwartier lijkt me nooit de beste beslissing. Marin werd ingebracht vanwege zijn vrije trap en zijn schot uit de tweede lijn. Helaas kwam hij geen enkele keer in de positie om uberhaupt te schieten omdat die alleen maar naar voor en achteren moest rennen... 20 minuten geleden zei Regis: Meest vervelende is ook nog dat spelers en trainer het niet zien. Die roepen doodleuk na de wedstrijd dat het positiespel prima was, wanneer dan? TH gaf voor en na de wedstrijd ook gewoon aan dat hij geen concessies ging doen. Ja ik vind dat altijd zo bijzonder. Is dat dan om zogenaamd je eigen spelers niet af te branden en de 'motivatie hoog te houden' of begrijp je het gewoon echt niet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten