Jump to content
Fabian.

AFC Ajax

Recommended Posts

1 minuut geleden zei Jespresso:

Soort van festivals beoordelen op een aftermovie :-D

Het gebeurt nog zoveel he. Ik kan een compilatie maken waar ik Messi een waardeloze speler laat lijken en eentje waarin Daan fucking Bovenberg de beste back ooit lijkt. Oké, Daan Bovenberg is misschien ambitieus, maar je kan Mitchell Dijks met gemak een wereldtalent laten lijken.

1 uur geleden zei Zeus:

Eiting is zelfmoord tegen de druk, intensiteit en agressiviteit van Getafe. Ik zou Martinez voor de defensie laten spelen, met Van de Beek en Ekkelenkamp voor hem. Beide hebben een functionele techniek, arbeidsethos, durf in duels en vooral: diepte. Voor de rest dan wel eens, al had ik graag Traoré nog gezien. Maar Tadic op links is ook weer zo matig. 

Ja aan Eiting twijfelde ik ook erg, alleen de andere optie Gravenberch  was voor mij tegen hen helemaal een no go. Eiting kan dan nog wel redelijk ballen en blijft iig in zijn positie.  Jouw optie met Ekkelenkamp niet eens aan gedacht, klinkt inderdaad heel gek.   Tadic op de flank hoeft van mij ook echt niet meer, regelrechte verschrikking. Spits voor hem echt de enige plek binnen Ajax imo. Ook een stuk balvaste optie dan Traore die nog veel te vaak ruzie heeft met de bal. 

2 uur geleden zei Hwb:

Klopt, maar de bedoeling is natuurlijk dat je daarmee de volgende opvolger al binnenhaalt. Ze zullen dan niet 2 spelers halen die moeten concurreren (wat met Quintero en Ihattaren zou kunnen).

Kijk Danilo.

Ik zou gaan voor Nous op rechtsback vanwege de druk van Getafe en zijn voetballende vermogen om daar onder uit te spelen, en idd Donny als controleur samen met Martinez. Hopen dat Schuurs kan mee doen, ben een beetje bang als Alvarez gaat spelen.

3 uur geleden zei cimbomcu:

Ik zou gaan voor Nous op rechtsback vanwege de druk van Getafe en zijn voetballende vermogen om daar onder uit te spelen, en idd Donny als controleur samen met Martinez. Hopen dat Schuurs kan mee doen, ben een beetje bang als Alvarez gaat spelen.

Dest kan wel voor meer gevaar zorgen diep op die rechterflank. Daarmee kan je mogelijk tegenstanders uit het centrale deel van hun handbaldefensie lokken en ontstaat er meer beweegruimte voor de rechtsbuiten (Ziyech of Tadic) en voor diepgaande middenvelders (Van de Beek). Het is jammer dat Mazraoui geen positie kan kiezen op het middenveld en dan defensief kwetsbaar is, want op een middenveld naast Martinez had je hem omwille van zijn technische beheersing best kunnen gebruiken in zo'n wedstrijd. 

49 minuten geleden zei Zeus:

Dest kan wel voor meer gevaar zorgen diep op die rechterflank. Daarmee kan je mogelijk tegenstanders uit het centrale deel van hun handbaldefensie lokken en ontstaat er meer beweegruimte voor de rechtsbuiten (Ziyech of Tadic) en voor diepgaande middenvelders (Van de Beek). Het is jammer dat Mazraoui geen positie kan kiezen op het middenveld en dan defensief kwetsbaar is, want op een middenveld naast Martinez had je hem omwille van zijn technische beheersing best kunnen gebruiken in zo'n wedstrijd. 

4 uur geleden zei cimbomcu:

Mazraoui waarschijnlijk geen optie meer, want is geblesseerd uitgrvallen vanavond bij Jong Ajax. Gewoon Dest dus donderdag.

7 uur geleden zei Zeus:

Eiting is zelfmoord tegen de druk, intensiteit en agressiviteit van Getafe. 

Los van dat ik het hier wel mee eens ben, is het natuurlijk wel een geschikt duo om onder de druk van Getafe vandaan te komen. Zij kunnen beiden tussen of naast de twee CV's komen (hopelijk Schuurs en Blind), waardoor ze kunnen afwisselen en Getafe straks moet gaan kiezen als Donny er ook nog eens bijkomt. Hadden ze in ieder geval moeite mee toen Frenkie dat ging doen, omdat ze een middenvelder middels zonedekking gaan bespelen (waarschijnlijk). 

Lastige is dat je niet echt ballen kan spelen om vervolgens de tweede bal te winnen, zoals tegen Real vorig jaar. Zijn ze fysiek veel te sterk voor. Ekkelenkamp gaat het in ieder geval niet worden, heeft vanavond de hele wedstrijd gespeeld. 

Edited by Rogier.

Juist niet. Met de handelingssnelheid van Eiting kom je hoogstens onder de druk van Lucile Werner uit.

15 minuten geleden zei Zeus:

Juist niet. Met de handelingssnelheid van Eiting kom je hoogstens onder de druk van Lucile Werner uit.

Wie wil je dan ernaast zetten? Ik denk dat Van de Beek zo laag op het veld ook niet het beste idee is namelijk.

10 minuten geleden zei Rogier.:

Wie wil je dan ernaast zetten? Ik denk dat Van de Beek zo laag op het veld ook niet het beste idee is namelijk.

Martinez, van de Beek en Ziyech.

Weet alleen niet hoe we qua fitheid zitten met de buitenspelers.

Babel - Tadic - Ziyech

V/d Beek

Martinez - Marin

Tagliafico - Blind - Schuurs - Dest

Onana

Ik zie denk ik nog het liefste deze opstelling indien iedereen fit genoeg is. Tadic op de vleugel vind ik echt helemaal niks, hierdoor moet Ziyech wel op de vleugel en is er op het middenveld een plaatsje over. Laat Marin zijn kans maar eens pakken dan.

Kunt ook nog voor de variant gaan met Tadic op 10 en Ziyech op rechts. Ten Hag zal het niet doen, maar zou het wel eens willen zien eigenlijk.

Giovanni lijkt nu ook op weg naar Ajax volgens Telegraaf en Brazliaanse media. Blijft een bijzonder verhaal en toch wel een beetje shady deal naar mijn idee. 

20 minuten geleden zei Regis:

Giovanni lijkt nu ook op weg naar Ajax volgens Telegraaf en Brazliaanse media. Blijft een bijzonder verhaal en toch wel een beetje shady deal naar mijn idee. 

Ik hoop niet dat ze daar regels hebben gebroken (wat ik net las), straks krijgen we de UEFA op ons dak en mogen we een jaar geen transfers doen..

4 uur geleden zei Rogier.:

Ik hoop niet dat ze daar regels hebben gebroken (wat ik net las), straks krijgen we de UEFA op ons dak en mogen we een jaar geen transfers doen..

Las dus heel wat positieve cijfers vandaag over de financiën. Dat er zoveel winst is etc. Echter zie ik ook dat de kosten met 16 miljoen zijn gestegen. Vind ik persoonlijk wel echt enorm veel zeg. Stel je voor dat je 2 jaar achter elkaar geen kampioen wordt in de Eredivisie en geen CL haalt, dan lever je toch vrij snel weer in op je reserves. Vraag me af in hoeverre dat houdbaar is als je nu nog meer grote salarissen gaat aantrekken en clausules.

25 minuten geleden zei 007mark:

Las dus heel wat positieve cijfers vandaag over de financiën. Dat er zoveel winst is etc. Echter zie ik ook dat de kosten met 16 miljoen zijn gestegen. Vind ik persoonlijk wel echt enorm veel zeg. Stel je voor dat je 2 jaar achter elkaar geen kampioen wordt in de Eredivisie en geen CL haalt, dan lever je toch vrij snel weer in op je reserves. Vraag me af in hoeverre dat houdbaar is als je nu nog meer grote salarissen gaat aantrekken en clausules.

Veel bonussen en de spelers die de grote salarissen verdienen zijn juist net de spelers die toch binnen korte tijd weer weg zijn. Ziyech en v/d Beek bijvoorbeeld. 

Citaat

met een aantal van 77 pakte de ploeg van Bordalás dit seizoen de meeste gele kaarten in La Liga. Liefst elf daarvan waren voor rechtsback Damián Suárez, een van de drie Uruguayaanse verdedigers in de ploeg.

"Hij is de hardste speler van de hele competitie en schopt je zo over het hek. Getafe heeft wel vier spelers die op negen of tien gele kaarten staan. Ze zijn fysiek ontzettend sterk en hebben een enorme conditie", weet De Vos.

"Ze hebben in de verdediging ook Djené, een Togolese tank. En als je een keer tegen de Kameroener Allan Nyom aanloopt, heb je een hernia. Getafe probeert de tegenstander gewoon zoveel mogelijk te dwarsbomen en te ontregelen. Tegen Barcelona maakten ze dertig overtredingen."

Huhu Sierd. Die kan het altijd zo lekker verwoorden.

Edited by Barteh

Klinkt als minstens drie rode kaarten voor Getafe vanavond.

Aantal gemaakte overtredingen:

764a6cf401f8b4ab4926615687d7d51b.png

Gele kaarten:

0e554b28775cb5a7fdad60659f1013e7.png

Die Jaime Mata is een spits volgens mij. Dus wel apart dan dat aantal overtredingen. Rode kaarten staat er niet tussen.

Ik heb er nog weinig vertrouwen in.. Laatste keer dat we een goede wedstrijd hebben gespeeld is ook gewoon eeuwen geleden. 

Edited by Chiemel

Die schijt clown daar voorin jongens :-D Hopen dat hij een paar stalen buizen op zijn hoofd krijgt de volgende keer