Jump to content
Fabian.

AFC Ajax

Recommended Posts

11 minuten geleden zei 007mark:

Dit inderdaad.

Overigens zou ik zelf inderdaad ook geïrriteerd zijn hoor als het Feyenoord gebeurt. Echter heb ik sowieso het idee dat Nederlandse ploegen hier slecht mee om kunnen gaan. Europees worden er af en toe gewoon andere kwaliteiten gevraagd, waar Nederlandse teams blind vasthouden aan het  'eronderuit voetballen' etc. etc. Eigenlijk was PSV wat dat betreft een aantal jaar geleden een verademing toen ze bijna de kwartfinale CL haalde (eruit op pingels tegen Atletico) met het countervoetbal van Cocu. 

Vind dit dan ook niet waar. Een ploeg als Getafe is echt uitzonderlijk, niemand doet dit zoals hun dit doen. Blijft ook staan dat Ajax 2 hele belangrijke aanvallers mist (juist tegen een ploeg als Getafe waar je die diepte nodig hebt) en Ziyech amper wedstrijd fit in een keer in zo'n fysieke duel er moet staan.

13 minuten geleden zei 007mark:

Dit inderdaad.

Overigens zou ik zelf inderdaad ook geïrriteerd zijn hoor als het Feyenoord gebeurt. Echter heb ik sowieso het idee dat Nederlandse ploegen hier slecht mee om kunnen gaan. Europees worden er af en toe gewoon andere kwaliteiten gevraagd, waar Nederlandse teams blind vasthouden aan het  'eronderuit voetballen' etc. etc. Eigenlijk was PSV wat dat betreft een aantal jaar geleden een verademing toen ze bijna de kwartfinale CL haalde (eruit op pingels tegen Atletico) met het countervoetbal van Cocu. 

Ajax heeft vorig jaar half Europa scheel gespeeld door er juist te blijven voetballen :-D.    Dat was ook juist wat er gister werd gevraagd, maar het was veel te onrustig en ze kozen veel te snel voor de hopeloze lange bal  richting een waardeloze Traore en Babel. Je moet vooral spelen naar de kwaliteiten van je ploeg spelen en dat goed uitvoeren, dat gebeurde gister niet.     

2 uur geleden zei Jespresso:

Ten Hag had Babel gewoon lekker moeten wisselen. Met al zijn ervaring zich zo gek laten maken? Lachwekkend zeg. Heel de ploeg van Ajax trouwens; je weet wat je kan verwachten en toch laat je je compleet gek maken.

Vind je dat raar? Die man is 33 en heeft roze haar.

2 uur geleden zei Tim':

Het is maar wat je een verademing noemt. Je komt naar een wedstrijd kijken omdat je fan bent van voetbal. Het is onbegrijpelijk dat er mensen zijn die vrijwillig naar een wedstrijd van Getafe komen kijken. Dan heb je echt een hekel aan voetbal.

Supporter zijn van een club heeft niet altijd iets te maken met de speelstijl van de club. Stad/regio van afkomst, familiaire dingen en dergelijke lijken mij meer een rol te spelen in veel gevallen. Ik ben een voetballiefhebber en ik ben voor Feyenoord... en eh, ja dat kan samen. Ik vind het spel echter al jaren niet om aan te zien. Moet ik dan maar voor AZ of Ajax gaan supporten binnen Nederland omdat ze leuk verzorgd voetbal spelen? Zo werkt het natuurlijk niet.

Edited by frietsaus

Uiteraard was Getafe een nare ploeg, maar dat wist je toch van te voren? Ik heb menig wedstrijd van Getafe gezien, ook daarin speelden zij zo. Wederom kinderlijk en naïef dat Ajax er dan zo mee omgaat. Totaal geen kansen gecreëerd, de 'grote' spelers die niet thuisgeven. Met name het reageren en daarmee jezelf uit het spel halen irriteerde ik mij aan, dat was ook zo tegen Valencia. 

Je mist gewoon echt Promes en Neres, daarmee heb je diepgang en kun je makkelijker onder de druk vandaan spelen. Hopelijk in de return een heel ander Ajax dat wel durft te voetballen en te combineren, tempo lag veelte laag. 

Totáál geen enkel aspect van Getafe's spelopvatting en alles eromheen was verrassend. Niks. Alles zag je al de dag van de loting aankomen. Toen had je het al kunnen weten. En Ajax gaat die pot in alsof ze géén idee hadden. Wat een aanfluiting, niet in de minste plaats door Ten Hag zelf. Ploeg was gewoon op geen enkele manier adequaat voorbereid op dit Getafe.

Babel, schande en met plaatsvervangende schaamte gekeken naar zijn 'schwalbe'. Wat een totale aanfluiting om zo'n man te halen. Ik zei het al voordat ie nog maar een minuut gespeeld had en ik blijf het zeggen. En na zo'n actie, als zogenaamd ervaren man, mag je voor mij de rest van het seizoen de bank warmhouden, wat een beschamende vertoning. 

Ziyech ruk, Tadic ruk; dan ben je eigenlijk ook al wel klaar. Ook Donny kon het niet bolwerken, Martínez was echt helemaal de weg kwijt en ook Tagliafico was niet zoals we hem kennen. 

Je ligt er gewoon uit nu, want als je denkt dat die pot ook maar voor een schijntje anders loopt dan vanavond, wil je het ook gewoon niet snappen. 

12 minuten geleden zei frietsaus:

Supporter zijn van een club heeft niet altijd iets te maken met de speelstijl van de club. Stad/regio van afkomst, familiaire dingen en dergelijke lijken mij meer een rol te spelen in veel gevallen. Ik ben een voetballiefhebber en ik ben voor Feyenoord... en eh, ja dat kan samen. Ik vind het spel echter al jaren niet om aan te zien. Moet ik dan maar voor AZ of Ajax gaan supporten binnen Nederland omdat ze leuk verzorgd voetbal spelen? Zo werkt het natuurlijk niet.

Gedeeltelijk eens, maar ik mag toch hopen dat je voetbal leuk vindt? Dat er dan een keer een mindere wedstrijd tussen zit, oké. Maar hier elke week naar kijken? Al was het mijn favoriete club, dan kom ik gewoon niet meer hoor.

Die spelers van Ajax waren natuurlijk ontzettend dom. Je mag daar nooit intrappen dat theater. 

Van de supporters wel logisch, want dit heeft weinig met voetbal te maken. Bizar dat zo een scheidsrechter die allemaal door laat gaan en dat de UEFA ook niks doet. Valencia was ook al irritant maar dit was echt nog een paar niveau's erger.

1 uur geleden zei Tim':

Gedeeltelijk eens, maar ik mag toch hopen dat je voetbal leuk vindt? Dat er dan een keer een mindere wedstrijd tussen zit, oké. Maar hier elke week naar kijken? Al was het mijn favoriete club, dan kom ik gewoon niet meer hoor.

Ik ga sowieso niet meer naar het stadion omdat ik het gedrag van voetbalsupporters aldaar niet meer kan verdragen. Als je tegen dat gesmijt met ziektes en dergelijke kan, moet je zeker tegen matig voetbal kunnen. En wat voor mensen die supporter zijn van een echt kleine clubm 3de divisie of in het overdrevene getrokken: onderafdeling... Tja, ik vind het kul.

Ik erger me dood aan de spelers en een Sjakie Swart die zitten te zeiken over de scheids. Ajax heeft maar 1 schotjenop doel gecreëerd, dst heeft echt niks met die scheids te maken. Ga gewoon voetballen ofzo, is al maanden geleden dat Ajax een goede wedstrijd heeft gevoetbald. 

Je kunt het nu enorm over het spelverziekend gedrag van Getafe hebben, maar zorgwekkender vind ik dat je geen enkel antwoord hebt (behalve lange ballen van Blind) op hun druk en het vastzetten van het middenveld.

Je had er overheen gemoeten. Diepte vanuit het middenveld, één ipv twee controleurs. Hogerop spelen, vleugelspelers die meer rouleren en vrijer de ruimte benutten, spits uitzakken, lopende middenvelders.. Dat hele gelul over eronder uit voetballen is totale lulkoek. Dat probeerde ze nu. Vanuit de controle, combineren. Je moet lopen. Diepgang, constant in beweging zijn. 

Zonder beweging kun je natuurlijk sowieso nergens onderuit voetballen.

Horizontaal wel. Maar ik doel dan voornamelijk op verticale beweging.

3 uur geleden zei Zeus:

Horizontaal wel. Maar ik doel dan voornamelijk op verticale beweging.

That's what she said.

Citaat

'Ajax betaalt een transfersom van EUR 15.750.000 aan São Paulo FC, dit bedrag kan middels variabelen oplopen tot maximaal EUR 21.750.000 miljoen', melden de Amsterdammers.

Prijs valt toch nog best een stuk lager uit dan eerder vermeld.

Klopt. Bepaalde gemiste euro's van de Neres transfer naar China zijn "gecompenseerd" in deze transfer.

Typisch Ajax. Een voorhoede met een gemiddelde leeftijd van middenin de dertig met de snelheid van een verzameling blowende schildpadden. Genieton.

Sjongejonge, heb eigenlijk al geen zin meer in het rest van het seizoen. #TenHagOut. Tijd voor een frisse wind. 

Ten Hag kan beter gelijk daar in de buurt blijven.. Hoeft niet meer in Amsterdam te komen. Wat een gek.  Blijven vasthouden aan die randdebiel met dat roze haar, Huntelaar, Gravenberch en Martinez. Hou op hoor.   Wat een schande. kale tering lul