Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

4 minuten geleden zei Hwb:

maar met Ziyech op 10 viel dat toch erg mee? 

Daarom werkte het ook. Ziyech kwam wel vrij tussen de linies op het middenveld en zorgde voor die verbinding. Hij is alleen nu nog niet fit genoeg om daar te spelen, en als je dan ook nog eens totaal uit vorm bent wordt het lastig. Daar komt bij dat Van de Beek ook hoger staat dan in de 1e seizoenshelft, waarschijnlijk omdat hij een tijdje op 10 gestaan heeft. 

Ajax1:

Ten Hag lijkt het dan ook weer anders aan te gaan pakken. Zo zou Klaas Jan Huntelaar in de spits starten en Hakim Ziyech en Quincy Promes zouden dan vanaf de vleugels spelen. Het betekent dat Dusan Tadic een linie naar achteren zakt en als 10 zal fungeren. De andere middenvelders zijn dan Donny van de Beek en Lisandro Martinez.

2 uur geleden zei Chiemel:

Ik zie het ook nog niet zitten in Alvarez. Zie ik Schuurs betere dingen doen. Alvarez heeft geen snelheid, aan de bal ook niet goed, wint weinig kopduel, maakt onnodige slidings. 

Stelling van de dag:

Wanneer moet ten Hag ontslagen worden:

A) Als niet wordt gewonnen van Heerenveen

B) Als ze aan het eind van het seizoen geen kampioen worden

C) Sowieso behouden 

Ik hoop A. Alleen gaat dat niet gebeuren. Mag toch hopen als hij geen kampioen wordt ze hem er wel uitgooien en tevens eens goed de scouting onder de loep nemen

3 minuten geleden zei Chiemel:

Ajax1:

Ten Hag lijkt het dan ook weer anders aan te gaan pakken. Zo zou Klaas Jan Huntelaar in de spits starten en Hakim Ziyech en Quincy Promes zouden dan vanaf de vleugels spelen. Het betekent dat Dusan Tadic een linie naar achteren zakt en als 10 zal fungeren. De andere middenvelders zijn dan Donny van de Beek en Lisandro Martinez.

Dit lijkt me ook wel sappig eerlijk gezegd.

10 minuten geleden zei Chiemel:

Ajax1:

Daar ben ik heel benieuwd naar, bepleit Tadic op 10 al vanaf Ziyechs blessure.

19 minuten geleden zei 007mark:

Gister was ik bij Volendam - Jong Ajax, maar zag daar eigenlijk hetzelfde als bij Ajax 1. Laag tempo, alles breed tikken op de helft van Volendam en eigenlijk amper grote kansen creëren. Tweede helft pas, maar toen was het al gespeeld.

Lag ook wel aan de opstelling haha.  Unuvar, JFC en Timber.  2 backs plus een 10/buitenspeler. Snapte die keuzes niet helemaal. Maar misschien dat er wat jongens bij de selectie zitten vanavond, geen idee.       Wel mooi om te zien dat Regeer en Kasanwirjo steeds meer minuten gaan maken :<  

8 minuten geleden zei Regis:

Lag ook wel aan de opstelling haha.  Unuvar, JFC en Timber.  2 backs plus een 10/buitenspeler. Snapte die keuzes niet helemaal. Maar misschien dat er wat jongens bij de selectie zitten vanavond, geen idee.       Wel mooi om te zien dat Regeer en Kasanwirjo steeds meer minuten gaan maken :<  

Was inderdaad een zeer jonge opstelling, maar vond nou niet echt iemand eruit springen qua techniek of wat dan ook. Vooral de rechterkant vond ik heel erg matig.

Die Antonucci van Volendam is wel een heerlijke speler trouwens :< Jammer dat hij komende zomer weer terugkeert bij AS Monaco.

58 minuten geleden zei Chiemel:

Ajax1:

Ten Hag: ‘we missen automatismen’

Dus wat doe je dan als trainer? Lekker elke week je opstelling omgooien... 

Las ook dat Schuurs weer gaat spelen ipv Alvarez. 

4 minuten geleden zei Lazy:

Ten Hag: ‘we missen automatismen’

Dus wat doe je dan als trainer? Lekker elke week je opstelling omgooien... 

Las ook dat Schuurs weer gaat spelen ipv Alvarez. 

Luncht zeker vaak met Groenendijk die kreeg er ook geen automatismen in

8 minuten geleden zei Zeus:

Timber op RCV.. Sta je dan met je Schuurs en Alvarez. Totale paniek en brevet van onvermogen voor die twee.

Belachelijke keuze in mijn ogen. Alsof het de laatste weken enkel aan de verdediging lag? Vond juist het middenveld geen ondersteuning bieden, zowel niet verdedigend als aanvallend in de opbouw.