Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Tim':

Wat heeft dit ermee te maken Kyrill? PJ heeft het over de vergelijking tussen Nederlandse topclubs en een Franse middenmoter/promovendus. Dan zijn de Europese resultaten totaal niet relevant aangezien Toulouse daar niet aan meedoet. En de spelers van Nederlandse clubs die in aanmerking komen voor Oranje wel.

Nou dat zal ik je vertellen Tim' omdat PJ heeft over de top 4 van Nederland....

En dat die wel zouden winnen van ploegen als Toulouse....

En wat spelen de top 4 van Nederlandse ploegen, juist Europees voetbal over algemeen.....

Daarnaast ben ik van mening dat als ze daar goed doen niet meteen moet oproepen maar je kan op z'n minst naar kijken toch?

@PJHoutman ten eerste bedankt voor sportieve en voor jouw doen beschaafde reactie, waardeer het!

Neemt niet weg al gemeen record nog steeds in het voordeel is van Frankrijk.

En coeeficieent is nog in voordeel van Frankrijk maar gelukkig is het gat nog maar ''2.000.'' punten.

Ja de laatse tijd gaat het beter klopt. Maar Lyon-Az 7-1 is erg pijnlijk bijvoorbeeld.

Maar goed ik stop hier wel mee om de volgende redenen;

*Nederland gaat Frankrijk  waarschijnlijk bijna voorbij op de Europese coeffcientie;

* Vrijdag was Frankrijk in ieder geval echt vele malen te sterk voor Nederlands elftal en moet ik humble pie eten en toegeven iedereen hier gelijk had, en beter schriftelijk hadden kunnen afdoen

* Ik vind ook niet per se nee Nederlandse spelers in Ligue 1 meteen voor Oranje moeten worden opgeroepen maar naar kijken moet kunnen toch?

12 minuten geleden zei PJHoutman:

Sinds 2016/17 vaker van de Franse topploegen gewonnen dan verloren (want Feyenoord - Marseille staat hier niet bij). 7 keer gewonnen om 6x verloren. En dat is dan de top+subtop, niet de nummer 12. Dank dat je mijn argument met bronnen ondersteunt @Kyrill!

F1B2936D-9196-454E-9ED5-EFDCB1B9273F.jpeg

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

@PJHoutman ten eerste bedankt voor sportieve en voor jouw doen beschaafde reactie, waardeer het!

Neemt niet weg al gemeen record nog steeds in het voordeel is van Frankrijk.

En coeeficieent is nog in voordeel van Frankrijk maar gelukkig is het gat nog maar ''2.000.'' punten.

Ja de laatse tijd gaat het beter klopt. Maar Lyon-Az 7-1 is erg pijnlijk bijvoorbeeld.

Dat klopt, maar noch wij, noch Toulouse spelen tegen het Bordeaux, Lyon of Marseille van 20 jaar geleden. Dus wat er in het verre verleden is gebeurd is niet zo heel relevant voor de staat van het Franse voetbal nu. Daarom was het een beetje raar dat je dat erbij haalde. Hongarije was in 1954 ook heel goed, maar tegenwoordig gaat Ajax niet met knikkende knieën naar MTK Boedapest. Of althans, niet meer nu Schreuder weg is.

Ploegen als Reims, Clermont, Toulouse en zelfs reguliere subtoppers als Nantes stellen gewoon niet heel veel voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal 'm er weer eens ingooien, dé vergelijker voor clubs op dit soort vraagstukken; www.euroclubindex.com

Moet bekennen dat ik ook zeer verbaasd was over het verschil, maar onze plek 2-4 is gelijkwaardig aan de Franse plek 2-8. Dan komt het niveautje Toulouse dat je kunt vergelijken met teams in de Eredivisie die spelen voor een play-off plekje voor Europees voetbal. Dus in zekere zin kun je zeggen dat Wieffer bij een betere club basis speelt dan een Spierings en Van den Boomen. En voor het beeld; Bologna (Schouten) is niveau Twente (beter dan Toulouse).

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Ik zal 'm er weer eens ingooien, dé vergelijker voor clubs op dit soort vraagstukken; www.euroclubindex.com

Moet bekennen dat ik ook zeer verbaasd was over het verschil, maar onze plek 2-4 is gelijkwaardig aan de Franse plek 2-8. Dan komt het niveautje Toulouse dat je kunt vergelijken met teams in de Eredivisie die spelen voor een play-off plekje voor Europees voetbal. Dus in zekere zin kun je zeggen dat Wieffer bij een betere club basis speelt dan een Spierings en Van den Boomen. En voor het beeld; Bologna (Schouten) is niveau Twente (beter dan Toulouse).

Maarja, dan krijg je weer de vraag: In hoeverre zegt het niveau van een team alles over het niveau van het individu. Zie Napoli / Maradonna als extreem voorbeeld daarvan. Je zou ze er best bij kunnen nemen om hun huidige niveau af te zetten tegen het niveau dat je van een Nederlands elftalspeler verlangt. Dat kun je bij de eredivisie toch makkelijker inschatten omdat je dat niveau beter kent. Zelfs als bondscoach.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zijn Franse clubs ronduit dramatisch als je bedenkt wat ze in potentie hebben in vergelijking met andere landen… bijna 70 miljoen inwoners, ruim 2.5 miljoen mensen die voetballen, bijna 20 landen waarvan inwoners eenvoudig Frans paspoort krijgen (Algerije, Senegal etc etc) of al flink vertegenwoordigt is in het land zelf en wat dus eigenlijk bijna een onuitputtelijke bron is van voetbal talent.. En toch slaagt het Franse club voetbal er nooit structureel in aan te sluiten in de top 3 van Europa. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat wat flink tegenhoudt is dat grote delen van Frankrijk echt platteland zijn, waardoor clubs zowel door afstand en door dorpse cultuur moeilijk veel publiek en dus inkomsten trekken. Leuk dat bijvoorbeeld een Rennes CL speelt, maar in Bretagne woont relatief gezien geen hond, dus komen mensen van buiten Rennes niet naar het stadion. 

Als je het vergelijkt met Engeland en in mindere mate Duitsland zie je dat alles daar veel meer geurbaniseerd is, waardoor er veel meer geld rondgaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bolderbast:

Ik verafschuw Rafael van der Vaart die Mats Wieffer verkiest boven Frenkie de Jong.

Dat zei die niet toch? Ik versta hem nooit zo goed. Ik ben penningmeester van the Wiefmaster fanclub, maar dat is een beetje overdreven. Ik ga voor 8-0 vandaag trouwens. AL zegt mn andere hersenhelft 1-0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Arezo:

Dat zei die niet toch? Ik versta hem nooit zo goed. Ik ben penningmeester van the Wiefmaster fanclub, maar dat is een beetje overdreven. Ik ga voor 8-0 vandaag trouwens. AL zegt mn andere hersenhelft 1-0

Ietwat uit de context, maar ik pak alles aan om Raf in een kwaad daglicht te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites