Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei aron24:

Ik vind dat het wel heel weinig over van Dijk gaat. Die was echt slecht gisteren, en in de andere 2 wedstrijden was hij ook niet al te best. Als aanvoerder is die meer met de scheids bezig dan met zijn eigen verdediging. Als je ziet dat je verdediging zo slecht staat, zet je dat in het veld toch beter neer. Middenveld is ook los zand. Ik zou de opstelling voor het volgende duel sowieso omgooien. Niet dat je dan dit middenveld kan redden, maar toch. Slecht dan dit kan niet.

Amen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei aron24:

Ik vind dat het wel heel weinig over van Dijk gaat. Die was echt slecht gisteren, en in de andere 2 wedstrijden was hij ook niet al te best. Als aanvoerder is die meer met de scheids bezig dan met zijn eigen verdediging. Als je ziet dat je verdediging zo slecht staat, zet je dat in het veld toch beter neer. Middenveld is ook los zand. Ik zou de opstelling voor het volgende duel sowieso omgooien. Niet dat je dan dit middenveld kan redden, maar toch. Slecht dan dit kan niet.

Overigens is Koeman tactisch ook waardeloos, scheelt weer dat we waarschijnlijk tegen Engeland komen. Daar hebben we nog wel kans tegen. Gewoon busje parkeren en dan 10 minuten voor tijd Weghorst inwisselen. En anders pingels, dan heb je tegen de Engelsen ook wel kans.

Van Dijk is toch sinds die knieblessure ook gewoon een stuk minder? Ik zag hem ook weer een keer half instappen, dat ik bij mezelf denk: Hoe dan?

Middenveld is echt niet best inderdaad, Reijnders valt me ook smerig tegen. 

En ik blijf het zeggen: Hoe kan hij ooit gedacht hebben dat het een slimme zet was om Wijnaldum mee te nemen. Dat kan toch niet?

Toch wel weer geinig, hoe we met elkaar er best wat vertrouwen in hadden en ze ons blijkbaar best wat zand in de ogen gestrooid hebben. Wat mij betreft gooien we er Koeman er lekker uit na dit EK en gaan we afscheid nemen van wat jongens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een nachtje geslapen en ik moet zeggen dat ze beter nu die slechte wedstrijd spelen dan later in het toernooi. Iedereen is er over eens dat het niet best was. Mochten we Engeland treffen dan is het ook niet erg. Zo goed spelen zij ook niet. We gaan het wel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijnaldum kan in principe niet meer, maar wie dán? Timber, Wieffer, De Roon, Koopmeiners en De Jong, eigenlijk je eerste vijf keuzes op het middenveld, liggen er allemaal uit. Dan kom je uit bij Taylor, Van de Beek of Vilhena. Dan nog liever Wijnaldum met looprek hoor.

Ik snap alleen niet dat Gravenberch niet gewoon alles speelt. Die is zo veel beter dan Veerman en Reijnders.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koeman is gewoon een coach zonder enig plan. Dat zag je weer gister tegen een coach die wel een plan had. 

Eens met @PJHoutman

Verbruggen, Dumfries, Van Dijk, Blind, Ake, Gravenberch, Schouten, Xavi, Depay, Frimpong, Brobbey/Zirkzee

Heb je al zoveel meer voetbal he, ik snap ook wel dat een Blind niet ideaal is. Maar ga eens godverdomme gewoon voetballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Dijk op de rechterkant gaat niet gebeuren. Die speelt altijd links centraal. 

Vond het interview met Schouten na de wedstrijd wel interessant. Die gaf een inkijkje op wat tactische zaken. Vanuit achteruit durfden ze niet door te schuiven, als Schouten door wilde vanuit Sabitzer naar andere middenvelders. Eigenlijk zou een Van Dijk dan door moeten gaan, maar die wil altijd maar de vrije verdediger zijn in plaats van doordekken zodat je kunt opschuiven en niet die grote ruimtes krijgt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei rich ruzzian:

Eigenlijk zou een Van Dijk dan door moeten gaan, maar die wil altijd maar de vrije verdediger zijn in plaats van doordekken zodat je kunt opschuiven en niet die grote ruimtes krijgt. 

Als ze door willen schuiven, zoals je het hier met de woorden van Schouten beschrijft, heb je De Ligt nodig. De enige CV die druk naar voren durft te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Vitesse88:

Zullen we in ieder geval maar stoppen met zweetbandje, onze fake captain en onze sjeik uit SA? Zweetbandje zien we na het EK niet meer terug op z’n voorhoofd want dit is het podium om de aandacht op je te vestigen. Net zoals een rapnummer uitbrengen tijdens het toernooi. En Koeman uit na het toernooi. Klaar mee. Klaar met dit Nederlands elftal. 

Haha zat hier even wat emotie ouwe reus? Goed man. Na gisteren kun je blijven wijzen op de individuele spelers. Elke linie was gewoon zwak. Er wordt gisteravond op TV door onze grote vriend Valentijntje en hier op het forum al terecht gewezen naar Koeman en zijn staff. Die heeft de slag gisteren verloren van Rangnick. Wat best verrassend is, gezien bijna elke Europese club op deze manier speelt en je er geen antwoord op kunt vinden. 

Tegen de landen die hetzelfde idee hebben als Koeman á la Engeland maken wij echt wel kans. Het zijn vooral tegen de moderne coaches met gegenpress waar het middenveld gaat zwemmen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei delichris:

Even een nachtje geslapen en ik moet zeggen dat ze beter nu die slechte wedstrijd spelen dan later in het toernooi. Iedereen is er over eens dat het niet best was. Mochten we Engeland treffen dan is het ook niet erg. Zo goed spelen zij ook niet. We gaan het wel zien.

Dat je daar een nachtje slaap voor nodig had :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Dansmeister:

Het zijn vooral tegen de moderne coaches met gegenpress waar het middenveld gaat zwemmen. 

Pas op dat Raf niet gaat overgeven.

39 minuten geleden zei rich ruzzian:

Eigenlijk zou een Van Dijk dan door moeten gaan, maar die wil altijd maar de vrije verdediger zijn in plaats van doordekken zodat je kunt opschuiven en niet die grote ruimtes krijgt. 

Ik vind dat altijd zo gek bij Virgil. Die wil wel de grote meneer zijn (captain), maar dan het liefst zonder verantwoordelijkheid (lees: zelf een man oppakken). En gister was dat wel heel schrijnend om te zien. Daardoor durfde Schouten niet door te dekken en zag je Memphis verontwaardigd achterom kijken waarom hij de enige was die druk zette. Ik denk oprecht dat Van Dijk de hoofdschuldige was gisteren voor het zwemmende middenveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei JanVertonghen:

Nee, want dat heeft hij nog nooit gedaan, dus het zou een beetje raar zijn om dat van hem te verwachten. Wel heeft een groot deel van de bevolking hogere verwachtingen van Depay dan wat hij tot nu toe heeft laten zien.

Vind het wel grappig dat je vervolgens over 'Nederlandse typering' begint en dan die voorbeelden gebruikt. Kan een hele uiteenzetting posten, maar dat is zonde van zowel mijn als jouw tijd. In plaats daarvan een simpele vraag: denk je dat het in een Italië, Engeland of Duitsland anders zou zijn gegaan? Ik denk namelijk dat Depay in zijn handjes mag knijpen dat hij een Nederlander is. Voetballend gezien is het Nederlands Elftal zijn top en qua cultuur zijn er ook maar weinig (Europese) landen waar hij het beter getroffen zou hebben.

Kritiek krijg je overal wel en ik denk dat het niet uitmaakt of je het nou aan Anita uit Alblasserdam, aan Phil uit Stoke-on-Trent of aan Mario uit Genua vraagt: als je daar als 30-jarige met 94 interlands achter je naam de aandacht op staat te eisen met een zweetband en een rapnummertje én je presteert niet, dan word je harder aangepakt dan iemand die het wél professioneel aanpakt. Zeker aangezien een aanzienlijk deel van het volk hem al jaren een lul de behanger vindt, lijkt me dat niet meer dan logisch. Daardoor weet je ook dat hij het bewust doet en dat we echt geen medelijden met hem hoeven te hebben.

'Geloof me, een team vol met grijze muizen zoals Frenkie was er al uitgevlogen. Kijk al die kleine voetballanden. Die winnen echt niet op kwaliteit.' - Dus Depay onderscheidt zich van de grijze muizen door rare fratsen uit te halen / de aandacht op zich te vestigen? En dat vind jij een belangrijke voorwaarde voor succes? En wat heeft dat met kleine voetballanden te maken? Heb ik iets gemist of hebben al die landen zo'n excentrieke gozer als Depay op het veld staan? Ik denk dat al die landen veel liever een Frenkie erbij hebben dan een Depay hoor, voetbalkwaliteiten daargelaten. Al zijn die wel handig om te hebben als voetballer natuurlijk.

Nogmaals: het ligt uiteraard niet alleen aan Depay en hij is ook zeker niet de hoofdschuldige. Koeman en het team (als collectief) krijgen gelukkig ook veel kritiek te verduren. Lijkt me niet meer dan terecht. Vraag me alleen af hoe mensen het gek kunnen vinden dat hij meer kritiek krijgt dan andere spelers. Naast dat hij er als een clown bij loopt, is hij één van de meest ervaren internationals en hebben mensen een hoog verwachtingspatroon van hem. Een Van Dijk en Wijnaldum liggen ook constant onder een vergrootglas en krijgen ook sneller harde kritiek over zich heen dan een Reijnders, Schouten of Verbruggen. Niet zo erg als Depay, maar dat ligt echt volledig aan Depay zelf.

Eens. Had een paar prima kaatsen, goede goal ook. Is wel zo'n beetje alles wat we van hem gezien hebben dit EK, op voetballend gebied dan. Heb Depay altijd een schromelijk overschatte speler gevonden, dus het verbaast me niet, maar een groot deel van Nederland heeft wel nog steeds hogere verwachtingen van hem dan dat. Denk dat hij beter tot zijn recht komt als hij om een echte spits heen speelt, maar ik vraag me af of dat het beste zou zijn voor het elftal.

Ik snap even je vergelijking met andere landen niet. Ik wil wel zeggen dat er nauwelijks kritiek op spelers is bij Engeland bv terwijl er wel heftig kritiek is op de management. 

Los daarvan, alle spitsen zijn mega teleurstellend deze Ek. Dan praat ik echt over grote jongens zoals Kane, Lukaku en Ronaldo. Géén een van ze heeft nog iets kunnen laten zien. En die hebben gewoon jongens op de bank die bij topclubs spelen. Als wij Depay niet opstellen kom je uit bij Weghorst. Dan blijft maar één manier van spelen over, namelijk alleen maar lange ballen. 

Depay was gisteren de enige met wellicht Gakpo die nog mee konden op de tempo van Oostenrijk. Was regelmatig betrokken bij de kans(jes) die Nederland kreeg. Het is haast onmogelijk om je te laten zien als spits als je middenveld zowel fysiek als tactisch wordt overlopen. Met alleen lichtgewichten op je middenveld ga je tegen iedereen moeilijk hebben. Dit is wss slechtste middenveld die ik heb gezien bij Oranje. 

Voetbal is geëvolueerd en zonder een loper (vooruit Rijnders) EN een fysieke middenvelder is vragen om problemen. Vergeet niet dat zelfs een club als City Kovacic naast Rodri zet om de controle te krijgen. Als Kovacic niet speelt schuift Stones of Akanji door. Nu is Rodri wss beste middenvelder van de wereld, maar je snapt wat ik bedoel. Als je niet mee gaat met de ontwikkelingen, dan wordt je keihard afgestraft. Daarin is Koeman zeker te kort geschoten. Gravenberch zou altijd moeten spelen, ookal is het bij lange na niet een topspeler, die heeft wel de aspecten  van een moderne middenvelder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou overwegen om met Schouten en Geertruida voor de CVs te gaan spelen, om daar meer een blok te hebben. Verdedigend doen ze hun werk en beide aan de bal redelijk sterk. Verder moet iedereen zoveel mogelijk in hun kracht gebruikt worden. Gakpo en Malen kunnen het meest uit een individuele actie halen, Depay meer vrijheid en aansluiting geven door een linie te laten zakken en daar dan nog een mannetje voor zetten. Wie je daar neerzet zou ik laten afhangen van de tegenstander, maar je kan Weghorst en Brobbey als aanspeelpunten gebruiken waar Depay dus dan onder staat / omheen zwerft. Met deze spelers hoef je ook niet meer na te denken over Veerman en Wijnaldum. Zijn nog wat spelers uitwisselbaar (bv Frimpong)  maar kortom;

Verbruggen

Dumfries

De Vrij

Van Dijk

Ake

Geertruida

Schouten

Depay

Malen

Brobbey

Gakpo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei rich ruzzian:

Van Dijk op de rechterkant gaat niet gebeuren. Die speelt altijd links centraal. 

Vond het interview met Schouten na de wedstrijd wel interessant. Die gaf een inkijkje op wat tactische zaken. Vanuit achteruit durfden ze niet door te schuiven, als Schouten door wilde vanuit Sabitzer naar andere middenvelders. Eigenlijk zou een Van Dijk dan door moeten gaan, maar die wil altijd maar de vrije verdediger zijn in plaats van doordekken zodat je kunt opschuiven en niet die grote ruimtes krijgt. 

Dit was tegen Frankrijk ook al één van de problemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Acquafresca:

Ik snap even je vergelijking met andere landen niet. Ik wil wel zeggen dat er nauwelijks kritiek op spelers is bij Engeland bv terwijl er wel heftig kritiek is op de management. 

Los daarvan, alle spitsen zijn mega teleurstellend deze Ek. Dan praat ik echt over grote jongens zoals Kane, Lukaku en Ronaldo. Géén een van ze heeft nog iets kunnen laten zien. En die hebben gewoon jongens op de bank die bij topclubs spelen. Als wij Depay niet opstellen kom je uit bij Weghorst. Dan blijft maar één manier van spelen over, namelijk alleen maar lange ballen. 

Depay was gisteren de enige met wellicht Gakpo die nog mee konden op de tempo van Oostenrijk. Was regelmatig betrokken bij de kans(jes) die Nederland kreeg. Het is haast onmogelijk om je te laten zien als spits als je middenveld zowel fysiek als tactisch wordt overlopen. Met alleen lichtgewichten op je middenveld ga je tegen iedereen moeilijk hebben. Dit is wss slechtste middenveld die ik heb gezien bij Oranje. 

Voetbal is geëvolueerd en zonder een loper (vooruit Rijnders) EN een fysieke middenvelder is vragen om problemen. Vergeet niet dat zelfs een club als City Kovacic naast Rodri zet om de controle te krijgen. Als Kovacic niet speelt schuift Stones of Akanji door. Nu is Rodri wss beste middenvelder van de wereld, maar je snapt wat ik bedoel. Als je niet mee gaat met de ontwikkelingen, dan wordt je keihard afgestraft. Daarin is Koeman zeker te kort geschoten. Gravenberch zou altijd moeten spelen, ookal is het bij lange na niet een topspeler, die heeft wel de aspecten  van een moderne middenvelder. 

Maar is daarnaast ook de enige van die 3 in de voorhoede, die weigert om ook maar 1 stap te zetten als die bal niet bij hem in de buurt is. En dat staat wat mij betreft compleet los van zijn hoofdband, zijn rapskills, of of die met een prei in zijn reet naakt over het veld loopt: Het is, voor iemand die "onze belangrijkste" speler zou moeten zijn, gewoon bij lange na niet genoeg. En ja, dan was dit een betere wedstrijd van hem dan tegen Polen en Frankrijk. Maar oprecht: Dat vind ik al redelijk schandalig, dat je hem nog weer opstelt na 2 van die wanvertoningen.

Overigens heb je niet alleen Weghorst, je hebt ook nog Brobbey en Zirkzee, die in tegenstelling tot Depay zelf, wel dit hele seizoen al laten zien dat ze in vorm zijn. Maar wat doet Koeman? Die kijkt niet naar vorm, die kijkt gewoon naar wie die het liefste vind. Zijn toch gare keuzes man? Kan Koeman er wat aan doen dat Veerman 16 van de 29 ballen inlevert? Nee, dat niet. Maar je zou wel eens kunnen proberen om op basis van daadwerkelijke prestaties wat te doen. 

@PJHoutman Eens, het is natuurlijk met zoveel blessures gigantisch lastig. Overigens, en ik geloof mezelf bijna niet dat ik het uit mijn bek krijg na zijn 1e halfjaar dit jaar, maar de Taylor van de 2e seizoenshelft, is 3 klasses beter dan wat Wijnaldum laat zien tot nu toe. Aan de andere kant: je hebt idd Gravenberch en ook nog Maatsen ( Die volgens de bondscoach ook op het middenveld kan voetballen). Sterker nog: Zelfs Guus fucking Til zou het beter doen dan Wijnaldum. Het lijkt wel alsof alles in de achteruit versnelling gaat bij hem. 

Ergens hoop ik van harte dat we er uit tyfen nu. En dan hopen dat Nigel Koeman er uit sodeflikkert. Frisse wind door de selectie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ergens hoop ik van harte dat we er uit tyfen nu. En dan hopen dat Nigel Koeman er uit sodeflikkert. Frisse wind door de selectie. 

Ik hoop dat we Europees Kampioen worden en dan alsnog Koeman ontslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Geppiej:

Ik hoop dat we Europees Kampioen worden en dan alsnog Koeman ontslaan.

Daar is de voetbalwereld over het algemeen veel te opportunistisch voor. 

Al zou het met terugwerkende kracht oproepen van Wijnaldum wat mij betreft genoeg reden zijn voor ontslag. 

Je moet er toch niet aan denken dat dit zooitje als Europees Kampioen de boeken in gaat? Hou op, schei uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei La Pulga:

Vind het wel mooi dat ook de Ajacieden hun inbreng hebben gehad dit EK.

Van Hanegem hekelt Veerman-vergelijkingen

Dit is toch een mooi plaatje? Ik geef dit Nederlands Elftal niet op, totdat ze het EK gewonnen hebben! Puh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Thierryvane:

Ik heb oprecht met die jongen te doen. We weten allemaal dat hij beter kan en dat dit niet zijn normale niveau is.

Hieronder het gehele filmpje na zijn wissel.

Ik dus absoluut niet. Ik vind het in z'n interviews altijd een ongelooflijke blaaskaak. Het ligt vrijwel altijd aan een ander bij hem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites