Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei joostmakaay:

Meh valt me echt enorm tegen van Eiting, ik snap dat hij Volendam enkel als opstap naar boven ziet, maar dit kun je toch wel op een normale manier met elkaar regelen lijkt mij.

Ik vind dit helemaal niet bij hem passen, maar wellicht speelt er meer mee dan wij nu weten? Eiting is niet de eerste speler die zo naar zijn volgende club gaat. Hoeft niet altijd zo te zijn dat het bij Twente ook zo gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statement van Volendam: 

Citaat

FC Volendam accepteert uiteraard het nieuwe vonnis, maar is wel van mening dat hiermee een gevaarlijk precedent wordt geschapen. Klaarblijkelijk wordt toegestaan dat potentieel kopende clubs en spelers/zaakwaarnemers kunnen samenspannen, daarmee piketpalen kunnen slaan wat betreft een subjectieve en kunstmatig laag gehouden marktwaarde, en tenslotte met behulp van arbitrage een transfer kunnen forceren onder de zelf gecreëerde voorwaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei 007mark:

Statement van Volendam: 

Ze 'vergeten' alleen even te vermelden dat het kunstmatig laag houden te maken heeft met een clausule die in het contract stond. Volendam trekt gewoon vol de slachtofferkaart en tuurlijk kun je stellen dat ze genaaid zijn door Eiting en Twente (als je het dubbele kan krijgen van Bordeaux). Maar de basis is dat je een jaar geleden een contract met elkaar hebt getekend wat dus blijkbaar verschillend geinterpreteerd kan worden op gebied van de clausule (inspanningsverplichting) en dan heb je zelf ook als club misschien ergens een steekje laten vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei joostmakaay:

Meh valt me echt enorm tegen van Eiting, ik snap dat hij Volendam enkel als opstap naar boven ziet, maar dit kun je toch wel op een normale manier met elkaar regelen lijkt mij.

Begrijp hem wel als je naar Volendam bent gekomen met de volledige intentie om weer snel en goedkoop te kunnen vertrekken. Als dan een jaar later blijkt dat het niet zo mag dan zou ik ook zuur zijn en voor mezelf kiezen. Alleen de details zijn beetje schimmig dus moeilijk van buitenaf te beoordelen wie de grootste fout heeft gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het lees moest er een redelijke poging gedaan worden om een goede transfersom te komen. Als je dan achter de rug van Volendam om gelijk bij Twente gaat vertellen dat ze niet boven de 4 ton moeten bieden omdat dat je clausule is, dan vind ik de houding van Volendam begrijpelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij overduidelijk dat kamp Eiting een hele kwalijke aandeel hier in hebben, gatverdamme.

Normaliter had Twente geïnformeerd bij Volendam, die hadden aangegeven dat er een bod van 2 miljoen ligt van Bordeaux en dat ze dus dat ook moeten bieden als ze Eiting heel graag willen en dan was Twente afgehaakt en ging Eiting naar Bordeaux.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor ook verhalen dat die clausule van die 4,5 ton niet enige Eiting clausule was. Zo zou ie ook sportief moeten presteren als goed trainen en meer, en dat heeft ie niet bepaald gaan.

Kan iemand uitleggen btw waarom er afgelopen weekend maar 5 ED wedstrijden waren?

Terwijl er 4 teams Europa hadden en niet hoefde te spelen, houd je toch nog minstens 2 andere teams over die tegen elkaar hadden kunnen of moeten spelen?:classic_rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Ik hoor ook verhalen dat die clausule van die 4,5 ton niet enige Eiting clausule was. Zo zou ie ook sportief moeten presteren als goed trainen en meer, en dat heeft ie niet bepaald gaan.

Kan iemand uitleggen btw waarom er afgelopen weekend maar 5 ED wedstrijden waren?

Terwijl er 4 teams Europa hadden en niet hoefde te spelen, houd je toch nog minstens 2 andere teams over die tegen elkaar hadden kunnen of moeten spelen?

Omdat die 4 teams niet tegen elkaar moesten en je niet ineens het speelschema kan aanpassen door andere ploegen tegen elkaar te laten spelen die speelronde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei 007mark:

Omdat die 4 teams niet tegen elkaar moesten en je niet ineens het speelschema kan aanpassen door andere ploegen tegen elkaar te laten spelen die speelronde.

Daar heb je gelijk in, is niet overdreven zoveel teams rust krijgen alleen maar voor voorronde's? Denk je dat in andere Europese competities ook gebruikelijk is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

Daar heb je gelijk in, is niet overdreven zoveel teams rust krijgen alleen maar voor voorronde's? Denk je dat in andere Europese competities ook gebruikelijk is?

Niet allemaal, maar er zijn zeker competities die dit ook doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei 007mark:

Nou ja, dat kan je natuurlijk wel verder van tevoren voorspellen en dan de 4 clubs in die voorrondes zoveel mogelijk tegen elkaar te laten spelen in deze speelronde. Dan had je gewoon 7 wedstrijden gehad. Dus in deze speelronde Ajax-AZ en Twente-PSV doen of zoiets. Dan kunnen die andere 4 clubs ook spelen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-9-2023 om 00:41 zei Kyrill:

Als Nick Olij zo goed is, wat doet ie dan nog bij Sparta?

Met een beetje mazzel was hij nu eerste keeper van Ajax. Die maakt echt nog wel een leuke transfer als ‘ie zo door blijft keepen.

Schandalig trouwens dat hij niet geselecteerd is voor Oranje. Maar ja, Koeman…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Thierryvane:

Met een beetje mazzel was hij nu eerste keeper van Ajax. Die maakt echt nog wel een leuke transfer als ‘ie zo door blijft keepen.

Schandalig trouwens dat hij niet geselecteerd is voor Oranje. Maar ja, Koeman…

Jammer ja niet voor Ajax keept, en eens stom van Oranje en Koeman ja pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Keek even naar de 3 selecties die mee zijn bij de top 3 van dit speelronde, en het zegt het niet veel en er zijn allemaal maren bla bla. Maar ik kwam op het volgende:

Psv: 5 spelers in de selectie die er vorig jaar niet waren. Lang, Dest, Schouten, Pepi, Tilman,

Feyenoord: 10 spelers, Vd Belt, Beelen, Minteh, Ueda, Lingr, Lamprou, Zerrouki, Nieuwkoop, Stengs, Ivanusec

Ajax: 10, Sutalo, Avila, Vd Boomen, Tahirovic, Borges, Mikautadze, Gaaei, Medic, Rimaj, Akpom

Bij Feyenoord in de basis 4 spelers uit de eigen jeugd

Bij Ajax 5 basisspelers uit de eigen jeugd.

Bij PSV 2 basisspelers uit de eigen jeugd.

Bij PSV op de bank 3 spelers uit de eigen jeugd

Bij Feyenoord op de bank 3 spelers uit de eigen jeugd

Bij Ajax op de bank 6 spelers uit de eigen jeugd.

Als je er dan bij pakt alsof het bij Ajax allemaal zo gek is wat er gebeurt, dat het nooit voorkomt, dat de andere clubs veel beter hebben gedaan en alsof Feyenoord niet al 2 keer puntverlies heeft geleden en onder Ajax staat als Ajax vandaag wint.

Is het dan gek als ik vind dat er zo enorm overdreven en gehyped wordt negatief gereageerd op Ajax? Kijk, van de Telegraaf zijn we het gewend maar nu is het massaal, van ESPN tot en met NOS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites