Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei timpy00:

Eens dat dat niet aan Max ligt. Maar ik vind altijd zo schrijnend om te zien hoeveel mensen ineens F1 kenner zijn enzo. 

En grootste deel van dat publiek verzette zich eerst heel erg tegen Vettel voor mijn gevoel en nu laatste twee jaar tegen Lewis (buiten incident gisteren om al), wordt echt gedaan of zij kinderen zijn die bij de grote Max komen spelen. Kan me daar zo aan irriteren. Zijn vaak dezelfde mensen die denken dat Ferrari misbaar is voor de formule 1, want Max en Red Bul....

Je kunt Max wellicht nog als Belg zien of is dat juist racistisch?

Ik moet hem niet zien als Belg, die gasten van de tv moeten hem zien als een Belg. Dan kijken ze niet meer door een oranje bril maar gewoon als goede coureur waar je ook wel fan van kan zijn. 

Vettel is trouwens cool, ondanks zijn slechte resultaat doet hij dit.

https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/67646/in-beeld-vettel-helpt-na-afloop-race-met-opruimen-op-silverstone/

Nu ik je toch citeer, gefeliciteerd met je verjaardag! 

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei timpy00:

Eens dat dat niet aan Max ligt. Maar ik vind altijd zo schrijnend om te zien hoeveel mensen ineens F1 kenner zijn enzo. 

En grootste deel van dat publiek verzette zich eerst heel erg tegen Vettel voor mijn gevoel en nu laatste twee jaar tegen Lewis (buiten incident gisteren om al), wordt echt gedaan of zij kinderen zijn die bij de grote Max komen spelen. Kan me daar zo aan irriteren. Zijn vaak dezelfde mensen die denken dat Ferrari misbaar is voor de formule 1, want Max en Red Bul....

Je kunt Max wellicht nog als Belg zien of is dat juist racistisch?

Vettel was toch gewoon in zijn periode bij Ferrari een vreselijk klein kind? "Seriously, wat ar u doeeeeeeein". Vreselijk. Dat staat compleet los van Max. 

Er wordt ook helemaal niet 2 jaar lang geageerd tegen Hamilton. Die man is een legende. Maar wat hij hier flikt, is gewoon not done. Merken dat je het voor het eerst in 6/7 jaar niet op de baan kunt winnen en dan iemand er gewoon expres af tikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Elsjorro1990:

Vettel was toch gewoon in zijn periode bij Ferrari een vreselijk klein kind? "Seriously, wat ar u doeeeeeeein". Vreselijk. Dat staat compleet los van Max. 

Er wordt ook helemaal niet 2 jaar lang geageerd tegen Hamilton. Die man is een legende. Maar wat hij hier flikt, is gewoon not done. Merken dat je het voor het eerst in 6/7 jaar niet op de baan kunt winnen en dan iemand er gewoon expres af tikken.

Ik weet niet of hij het expres doet, hij neemt dan zelf op meerdere vlakken ook zoveel risico. Weet ook niet of hij het per se niet kan winnen van Verstappen.

Ik vind dat er best wel in Nederland (media, mensen met red bull merch) gericht wordt op de naaste concurrent van Max. Eerst Vettel en nu Hamilton. Want laten we wel wezen Max is een supertalent alleen Vettel en Hamilton hebben op dit moment en minimaal de komende 4 jaar meer gewonnen dan Max. Ik denk ook dat Verstappen nooit aan vijf wereldtitels gaat komen zolang hij niet naar Mercedes of Ferrari gaat en zelfs dan moet ik dat nog zien.

Maar goed of Lewis of Max het uiteindelijk wordt maakt me niet zoveel uit, ik wil gewoon een leuke race zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei timpy00:

Ik weet niet of hij het expres doet, hij neemt dan zelf op meerdere vlakken ook zoveel risico. Weet ook niet of hij het per se niet kan winnen van Verstappen.

Ik vind dat er best wel in Nederland (media, mensen met red bull merch) gericht wordt op de naaste concurrent van Max. Eerst Vettel en nu Hamilton. Want laten we wel wezen Max is een supertalent alleen Vettel en Hamilton hebben op dit moment en minimaal de komende 4 jaar meer gewonnen dan Max. Ik denk ook dat Verstappen nooit aan vijf wereldtitels gaat komen zolang hij niet naar Mercedes of Ferrari gaat en zelfs dan moet ik dat nog zien.

Maar goed of Lewis of Max het uiteindelijk wordt maakt me niet zoveel uit, ik wil gewoon een leuke race zien.

Maar waarom dat aan elkaar koppelen? We kunnen deze actie toch ook wel beoordelen als wat het is? Een idiote actie die hij doet omdat hij tekort komt op dit moment t.o.v. Max. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Elsjorro1990:

Maar waarom dat aan elkaar koppelen? We kunnen deze actie toch ook wel beoordelen als wat het is? Een idiote actie die hij doet omdat hij tekort komt op dit moment t.o.v. Max. 

Waarom vind jij dat hij bewust max er af tikt omdat hij volgens jou tekort komt?

Imo zeker een fout en terecht straf voor gekregen, maar denk dat dit in het heetst van de strijd kan gebeuren. Hij kan achteraf wel netter reageren natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om eerlijk te zijn hoort dat gezeik met advocaten al tijden bij de F1. Dus daar til ik niet zo zwaar aan. Valt wat mij betreft onder de noemer alles doen om te winnen. Of ik denk dat het succesvol is: nee, maar dat is een ander verhaal.

Terugkomend op het incident zelf: Hamilton zit fout en zal het niet bewust gedaan hebben, daarvoor is het nog veel te vroeg in het seizoen. Hij is bestraft en daarmee klaar. Een incident als dit laat wel zien dat de straffen in zijn algemeenheid strenger moeten, het slaat nergens op dat je fout zit en dan voordeel krijgt ten opzichte van de andere partij. Ze kunnen daar echter niet halverwege het seizoen zonder communicatie mee beginnen. Al met al denk ik dus dat de beslissingen correct zijn geweest binnen de geldende regelementen, streep eronder en door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Regis:

https://nos.nl/l/2390095

je krijgt met de minuut meer en meer sympathie voor Merc. Jezus wat klein zeg. Je hebt dit jaar de snelste auto. Laat het lekker op de baan zien

“Hamilton just ‘one Verstappen DNF’ away in title fight, says Wolff”

Ook zeer sympathiek. En paar dagen later jaagt Lewis Max van de baan af. Als er één team niet sympathiek is sinds zondagmiddag, dan is het Mercedes. Wat een grafteam is dat geworden. Lewis gaat rare dingen doen nu hij eindelijk tegenstand heeft. Mercedes loopt ook non-stop te janken over Red Bull, zie bv dat geleuter met de pitstops. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Elsjorro1990:

Omdat jij, net zo goed als mij, weet dat Hamilton dit niet "overkomt". 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-7-2021 om 18:19 zei Vitesse88:

“Hamilton just ‘one Verstappen DNF’ away in title fight, says Wolff”

Ook zeer sympathiek. En paar dagen later jaagt Lewis Max van de baan af. Als er één team niet sympathiek is sinds zondagmiddag, dan is het Mercedes. Wat een grafteam is dat geworden. Lewis gaat rare dingen doen nu hij eindelijk tegenstand heeft. Mercedes loopt ook non-stop te janken over Red Bull, zie bv dat geleuter met de pitstops. 

We hebben het al eerder gezien ook hè bij Hamilton. De relatie Hamilton - Alonso was al geen succes. En in het jaar dat Rosberg kampioen werd heeft Hamilton natuurlijk ook al de nodige 'geintjes' uitgehaald. Hamilton en Rosberg waren dikke vrienden, totdat Rosberg ineens een jaar sneller was dan Hamilton. Toen werd het ineens allemaal heel vijandig. Kan me nog goed dat shot na een race herinneren waar Hamilton een petje naar Rosberg gooide, die daar totaal niet van gediend was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de Formule E stonden er afgelopen weekend 2 races op het programma in London. Door tweemaal op de 2e plek te eindigen heeft Nyck de Vries nu de leiding weer gepakt in het kampioenschap. Robin Frijns achtervolgt hem, op 6 punten achterstand. Gat naar de nummer 3 is 14 punten.

Overigens las ik ook iets over geruchten dat De Vries op de nominatie staat om volgend jaar George Russell op te volgen bij Williams.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-7-2021 om 21:37 zei 007mark:

In de Formule E stonden er afgelopen weekend 2 races op het programma in London. Door tweemaal op de 2e plek te eindigen heeft Nyck de Vries nu de leiding weer gepakt in het kampioenschap. Robin Frijns achtervolgt hem, op 6 punten achterstand. Gat naar de nummer 3 is 14 punten.

Overigens las ik ook iets over geruchten dat De Vries op de nominatie staat om volgend jaar George Russell op te volgen bij Williams.

Klopt die geruchten worden wel groter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat Perez morgen die lafbek er even afrijd. Vies vervelend misbaksel dat het is. Gadverdamme. 

Ja het gaat echt van kwaad tot erger. Kan ook gewoon niet meer zonder een gigantische afkeer naar die man kijken. Hoop dat ze Russell volgend jaar naast hem zetten en dat die de ballen heeft om hem helemaal het snot voor de ogen te rijden.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg onsportief van Hamilton. Aan de andere kant, Red Bull nam het risico zelf door beide auto’s achter Mercedes de baan op te sturen. Het is rete onsportief, maar niet tegen de regels. Toont wel weer de ware aard van Hamilton en ik vind het goed dat veel oud coureurs en tv analisten zich er tegen uitspreken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dus niet de enige die een hekel aan hem heeft. Het begint gewoon triest te worden. Hij kan het niet normaal op de baan winnen van Max en gaat dan zulke trucs uitproberen. Ik hoop zo dat Max hem snel inhaalt en dan weg rijdt. Want die gast moet op zijn plek worden gezet. Ook bizar dat hij niet gestraft is voor het trage rijden, want volgens mij mag dit gewoon niet. Als Max dit had gedaan dan was er 100 procent een straf geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lazy:

Erg onsportief van Hamilton. Aan de andere kant, Red Bull nam het risico zelf door beide auto’s achter Mercedes de baan op te sturen. Het is rete onsportief, maar niet tegen de regels. Toont wel weer de ware aard van Hamilton en ik vind het goed dat veel oud coureurs en tv analisten zich er tegen uitspreken. 

Dat ook vooral. En helemaal omdat het niet de eerste keer is. Leuk om als laatste naar buiten te willen, maar dan neem je bewust een risico als deze. Gewoon lekker 30 tellen eerder naar buiten rijden en gas geven. 

Maar goed; F3 in de regen nu :< Dat belooft wat voor vanmiddag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites