Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei delichris:

Luister de boardradio, maar terug. Lewis vraagt daar heel duidelijk is Max oke. Waarop het team dit bevestigd. Dat hij later naar het ziekenhuis is gegaan komt vanuit de Fia, maar er is ook duidelijk gezegd dat hij oke was. 

Ja I know dat ze dat tijdens de race gezegd hebben en dat zeiden ze omdat hij zelf de auto uit was geklommen. Zelfs Horner tegen Perez zei op dat moment dat hij ok was. Dat er kans was dat hij helemaal niet ok was na een klap van 51G werd later in de wedstrijd bekend en is hij naar het ziekenhuis vervoerd. Alle teams wisten ervan dat er onderzoeken aan ze hoofd waren (zie bijvoorbeeld eerste reactie Ricciardo na de race die direct vroeg hoe het max ging in het ziekenhuis) door communicatie vanuit de FIA.

Dus nogmaals: Mercedes en Hamilton wisten 110% dat hij naar het ziekenhuis was voor onderzoek na de crash en ondanks dat ze dit wisten vierden ze feest alsof ze het WK gewonnen hadden. Om dan 5 wedstrijden later verbolgen te zijn dat iemand niet vraagt of je ok bent terwijl je zelf na die crash vol aan het gassen bent om uit de grindbak te komen is enorm maar dan ook echt enorm hypocriet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook zeker hypocriet, maar het ging mij er meer om dat Lewis op Silverstone wel vroeg of Max oke was. Ik lees zoveel dat Lewis nooit gevraagd zou hebben of Max oke was op Silverstone. Sowieso is het al een leuke strijd tussen de twee renstallen op het internet. En dit gaat nog erger worden de komende races. En als ze niet uitgaan kijken raken ze ook nog een keer gewond of erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Documentaire over Schumacher aan t kijken op Netflix. In mijn jeugd was hij de absolute F1 eindbaas en was ik fan. Merk dat ik eigenlijk vanaf het begin met een brok in mijn keel zit. De opbouw is natuurlijk ook vrij dramatisch. Ben halverwege en er zullen wel wat traantjes vloeien. Aanrader voor elke sportliefhebber!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Arezo:

Documentaire over Schumacher aan t kijken op Netflix. In mijn jeugd was hij de absolute F1 eindbaas en was ik fan. Merk dat ik eigenlijk vanaf het begin met een brok in mijn keel zit. De opbouw is natuurlijk ook vrij dramatisch. Ben halverwege en er zullen wel wat traantjes vloeien. Aanrader voor elke sportliefhebber!

Thanks, ga ik zeker op mijn lijstje zetten inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-9-2021 om 22:37 zei aron24:

Dat Verstappen hier een straf krijgt, is eigenlijk wel begrijpelijk. Maakt een move waar van hij weet dat hij hem nooit kan voltooien. Dat blijkt 1: uit feit dat hij nooit volledig naast Hamilton zit en 2: hij degene is die op de kerbs belandt. In principe had Verstappen nog zijn move kunnen afbreken (snap wel dat hij dat niet deed trouwens). Daarbij komend, had Hamilton allicht voor de bocht wat meer kunnen doen, maar hij zat er voor het rempunt nog ruim voor. De straf die dan standaard volgt is 3 plaatsen gridstraf, vergelijkbaar met Stroll in Hongarije. 

Dat volledig naast zitten vind ik altijd wat vreemd. Even los van Hamilton en Verstappen. Als je er half naast zit, heb je al een probleem doordat de wielen uitsteken. Jouw voorwiel zit dan tussen de wielen van de ander. Remmen is dus geen optie, want dan rijdt het achterwiel van de ander op jouw voorwiel. Enige alternatief is van de baan af sturen om een botsing te voorkomen.

Eigenlijk denk ik dat de definitie van 'naast' in de F1 verruimd zou moeten worden: zijn de voorwielen de achterwielen van de ander gepasseerd, zou de ander (enige) ruimte moeten laten en niet de rand van de baan op mogen zoeken. Of zou dat allerlei ongewenste effecten hebben, bv coureurs die extreem veel risico gaan nemen om nog net voorbij de achterwielen te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een einde van de race. Helaas jammer voor Norris dit had ik hem wel gegund. Maar hoe Hamilton keek toen Max naast hem stond. Dit had hij niet verwacht. Er komen nu wel circuits die Max liggen zoals Mexico en Brazilië. Gaat Turkije nog door? Dit lijkt ook een RedBull circuit te zijn. Amerika dacht ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongelooflijk slechte call van McLaren zeg. Laat de keuze bij Norris terwijl je daar op de schermen het totale beeld hebt. Had het hem gegund, mooie kerel. 

Max gewoon boven verwachting gescoord. Dit echt wel een tikkie voor Hamilton. Wetende dat hij ook echt nog wel een PU wissel moet doen. 

bewerkt door The Saint
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-9-2021 om 18:35 zei The Saint:

Ongelooflijk slechte call van McLaren zeg. Laat de keuze bij Norris terwijl je daar op de schermen het totale beeld hebt. Had het hem gegund, mooie kerel. 

Max gewoon boven verwachting gescoord. Dit echt wel een tikkie voor Hamilton. Wetende dat hij ook echt nog wel een PU wissel moet doen. 

Hier ben ik zelf niet zo zeker van;

https://www.gpblog.com/en/news/94820/mercedes-not-sure-yet-that-hamilton-will-get-fourth-engine.html

Maarja Toto moet je vaak wel met een korreltje zout nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei joostmakaay:

Hier ben ik zelf niet zo zeker van;

https://www.gpblog.com/en/news/94820/mercedes-not-sure-yet-that-hamilton-will-get-fourth-engine.html

Maarja Toto moet je vaak wel met een korreltje zout nemen.

https://www.planetf1.com/news/valtteri-bottas-monza-pu-was-gone/

Bottas zijn PU na één weekend kapot. Dat is geen lekker gevoel voor Hamilton. Of is dit allemaal voor de bühne en was die motor wissel echt tactiek? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei The Saint:

https://www.planetf1.com/news/valtteri-bottas-monza-pu-was-gone/

Bottas zijn PU na één weekend kapot. Dat is geen lekker gevoel voor Hamilton. Of is dit allemaal voor de bühne en was die motor wissel echt tactiek? 

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Als ik zie hoevaak Bottas dit seizoen al door het slijk is gehaald, zou deze actie mij ook niets meer verbazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het is juist tactisch wel slim aangezien Verstappen dan het hele veld nog voorbij moet én dan ook nog eens als één van de eersten Bottas tegen komt. Als hij hem er vanaf het begin langer achter kan houden, in de weet dat Verstappen daarna nog 15 man voorbij moet kan dat ook erg frustrerend werken, kans op fouten maken etc.

Maargoed, voor beide valt wel iets te zeggen. Maar dat men nu roept dat het een tactische keuze was om Verstappen op te houden was natuurlijk te verwachten he .. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites