Spring naar bijdragen

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei 19CH98:

Belachelijk dat het nodig is maar nu het nodig is heb ik liever zo'n regel dan dat er rijders geblesseerd raken doordat er uit het niets een band klapt. 

 

Dit dus kijkend naar wat er in Baku gebeurde met Max :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei delichris:

Belachelijk dit. De medium deed het gisteren 19 rondes. En een rijder zoals Max kan er meer rondes op rijden.

 

Ze zouden na de sprintrace de banden controleren en besluiten wat te doen voor de GP. Waarschijnlijk hebben ze wat gevonden wat ze niet beviel. Je zou verwachten dat de mediums en hards wat langer zouden mogen, maar blijkbaar is dat ook niet het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke race maar dit moeten ze niet te vaak doen. Tyre management is toch iets wat een coureur moet beheersen. Dat wordt dan teniet gedaan. 1x was leuk maar niet structureel maken dit. Wat dus natuurlijk wel gaat gebeuren. Mooi podium zo, hopelijk ontwikkeld McClaren zich goed door in de winter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vier auto's gecontroleerd, waarvan er twee niet voldoen. Ik heb het vermoeden dat er een aantal heel gelukkige rijders in de punten zijn beland, die anders bij controle ook niet aan de regels hadden voldaan.

 

Maar goed, vooral leuk voor Sargeant en Yuki. AT komt ineens in de buurt van Haas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Wolf_pd:

Vraag me af waarom als de auto's van Leclerc en Hamilton niet OK zijn, ze niet ook Sainz en Russell controleren.

Zo er niet van opkijken als er meerdere auto's niet voldeden, maar als er maar 4 auto's gecontroleerd worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-10-2023 om 19:23 zei Renato:

Zo er niet van opkijken als er meerdere auto's niet voldeden, maar als er maar 4 auto's gecontroleerd worden...

Alle auto's worden na afloop van iedere race gekeurd in parc-ferme. Ook na elke kwalificatie en sprintrace.

Het verschil in slijtage van de bodemplaat tussen verschillende rijders binnen 1 team is te verklaren aan de hoeveelheid kerbstones die je pakt tijdens de race, blijf je daar van weg dan slijt de bodemplaat relatief minder vergeleken met elke ronde pushen en de grens opzoeken, dan neem je altijd meer van de kerbstones mee. Ook kun je een beetje om de hobbels heen rijden in bepaalde bochten of deze juist wel nemen. Ook afhankelijk van rijstijl, gedrag van de auto etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...