Jump to content

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Recommended Posts

3 minuten geleden zei 19CH98:

Belachelijk dat het nodig is maar nu het nodig is heb ik liever zo'n regel dan dat er rijders geblesseerd raken doordat er uit het niets een band klapt. 

 

Dit dus kijkend naar wat er in Baku gebeurde met Max :cab:

Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei delichris:

Belachelijk dit. De medium deed het gisteren 19 rondes. En een rijder zoals Max kan er meer rondes op rijden.

 

Ze zouden na de sprintrace de banden controleren en besluiten wat te doen voor de GP. Waarschijnlijk hebben ze wat gevonden wat ze niet beviel. Je zou verwachten dat de mediums en hards wat langer zouden mogen, maar blijkbaar is dat ook niet het geval.

Link to comment
Share on other sites

Leuke race maar dit moeten ze niet te vaak doen. Tyre management is toch iets wat een coureur moet beheersen. Dat wordt dan teniet gedaan. 1x was leuk maar niet structureel maken dit. Wat dus natuurlijk wel gaat gebeuren. Mooi podium zo, hopelijk ontwikkeld McClaren zich goed door in de winter. 

Link to comment
Share on other sites

Vier auto's gecontroleerd, waarvan er twee niet voldoen. Ik heb het vermoeden dat er een aantal heel gelukkige rijders in de punten zijn beland, die anders bij controle ook niet aan de regels hadden voldaan.

 

Maar goed, vooral leuk voor Sargeant en Yuki. AT komt ineens in de buurt van Haas.

Link to comment
Share on other sites

6 uur geleden zei Wolf_pd:

Vraag me af waarom als de auto's van Leclerc en Hamilton niet OK zijn, ze niet ook Sainz en Russell controleren.

Zo er niet van opkijken als er meerdere auto's niet voldeden, maar als er maar 4 auto's gecontroleerd worden...

Link to comment
Share on other sites

Op 23-10-2023 om 19:23 zei Renato:

Zo er niet van opkijken als er meerdere auto's niet voldeden, maar als er maar 4 auto's gecontroleerd worden...

Alle auto's worden na afloop van iedere race gekeurd in parc-ferme. Ook na elke kwalificatie en sprintrace.

Het verschil in slijtage van de bodemplaat tussen verschillende rijders binnen 1 team is te verklaren aan de hoeveelheid kerbstones die je pakt tijdens de race, blijf je daar van weg dan slijt de bodemplaat relatief minder vergeleken met elke ronde pushen en de grens opzoeken, dan neem je altijd meer van de kerbstones mee. Ook kun je een beetje om de hobbels heen rijden in bepaalde bochten of deze juist wel nemen. Ook afhankelijk van rijstijl, gedrag van de auto etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...