Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

Op basis van vandaag puur op schijtmazzel gewonnen maar denk over het hele seizoen gezien de terechte kampioen.

 

Ga het wel snel uitzetten want het overdreven chauvisme van Mol (Masi is geweldig opeens) kan ik niet uitstaan. En dan moet Coronel nog komen dus dat skip ik liever

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 19CH98:

Op basis van vandaag puur op schijtmazzel gewonnen maar denk over het hele seizoen gezien de terechte kampioen.

 

Ga het wel snel uitzetten want het overdreven chauvisme van Mol (Masi is geweldig opeens) kan ik niet uitstaan. En dan moet Coronel nog komen dus dat skip ik liever

 

Tom is daar dus die zal niet veel tijd krijgen :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Vitesse88:

SUPER MAXXXXXXX :classic_love:

 

Wat een krankzinnig einde dit zeg en wat heeft Red bull een fantastische tactiek toegepast zeg.

 

? Dit had niet heel veel met tactiek te maken roch? Als Latifi niet crasht is Lewis in alle gevallen wereldkampioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Vitesse88:

SUPER MAXXXXXXX :classic_love:

 

Wat een krankzinnig einde dit zeg en wat heeft Red bull een fantastische tactiek toegepast zeg.

 

Dit is gewoon Red Bull Shit, Mercedes kan niets en Red Bull kan alles op dat moment. Als Hamilton stopt, rijdt Verstappen door en is de situatie andersom. Red Bull heeft alle geluk van de wereld, maar ga dit alsjeblieft niet aan de tactiek ophangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei timpy00:

Best lullig voor Lewis wel. Hij was echt goed vandaag waar Verstappen dat niet was. Bizar einde wel.

Wat ik nou niet snap als leek: Hamilton had een seconde of 10 voorsprong, dan gebeurd er iets met een andere auto, komt er een safety car en als ze weer mogen rijden zit Verstappen ineens in het wiel bij Hamilton? Of heb ik iets gemist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Socrates:

Wat ik nou niet snap als leek: Hamilton had een seconde of 10 voorsprong, dan gebeurd er iets met een andere auto, komt er een safety car en als ze weer mogen rijden zit Verstappen ineens in het wiel bij Hamilton? Of heb ik iets gemist?

 

Ja bij safety car vervallen alle tijdsverschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Socrates:

Wat ik nou niet snap als leek: Hamilton had een seconde of 10 voorsprong, dan gebeurd er iets met een andere auto, komt er een safety car en als ze weer mogen rijden zit Verstappen ineens in het wiel bij Hamilton? Of heb ik iets gemist?

 

Bij een safety car moeten alle coureurs achter de safety car blijven en schuift het veld als een harmonica ineen. Dat maakt dat dus opgebouwde voorsprongen teniet worden gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bij virtual dan weer niet. Dat er iets niet klopt met de regels is dit seizoen wel gebleken. Ze moeten er echt even goed over nadenken. 

Wat ik misschien nog wel de meeste gekke regels vindt is dat een bandenkeuze in een kwalificatie bepalend kan zijn voor de banden in de race. Sowieso wel benieuwd naar de geschiedenis van de bandenontwikkeling. Enige onderdeel die hetzelfde is voor alle teams? 

 

Hopelijk komt er niet één of gek addertje onder het gras nog na de wedstrijd. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei timpy00:

Ja bij safety car vervallen alle tijdsverschillen.

 

2 minuten geleden zei Grote Ree:

Bij een safety car moeten alle coureurs achter de safety car blijven en schuift het veld als een harmonica ineen. Dat maakt dat dus opgebouwde voorsprongen teniet worden gedaan. 

En dit is logisch omdat..?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Socrates:

 

En dit is logisch omdat..?

 

SAFETY Car

 

Omdat marshalls de baan op moeten en als de rijders in een groep rijden is dat makkelijker dan om de 10 meter een auto die voorbij komt waar je op moet letten,

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Chiemel:

En bij virtual dan weer niet. Dat er iets niet klopt met de regels is dit seizoen wel gebleken. Ze moeten er echt even goed over nadenken. 

Wat ik misschien nog wel de meeste gekke regels vindt is dat een bandenkeuze in een kwalificatie bepalend kan zijn voor de banden in de race. Sowieso wel benieuwd naar de geschiedenis van de bandenontwikkeling. Enige onderdeel die hetzelfde is voor alle teams? 

 

Hopelijk komt er niet één of gek addertje onder het gras nog na de wedstrijd. 

 

Het heeft met de aard van safety te maken. RB heeft het goed gedaan qua taktiek met de pitstops. Lewis was gewoon zonder die safety car de beste van het veld. Maar over het hele seizoen heen was Max de beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Chiemel:

En bij virtual dan weer niet. Dat er iets niet klopt met de regels is dit seizoen wel gebleken. Ze moeten er echt even goed over nadenken. 

Wat ik misschien nog wel de meeste gekke regels vindt is dat een bandenkeuze in een kwalificatie bepalend kan zijn voor de banden in de race. Sowieso wel benieuwd naar de geschiedenis van de bandenontwikkeling. Enige onderdeel die hetzelfde is voor alle teams? 

 

Hopelijk komt er niet één of gek addertje onder het gras nog na de wedstrijd. 

 

Met die bandenkeuze ontstaat er een soort tactisch onderdeel waardoor de race anders nog eentoniger worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Socrates:

 

En dit is logisch omdat..?

 

Dat is net zo logisch als dat een auto bij een rode vlag zijn banden mag wisselen en alle achterstand ook wordt goed gemaakt. Dus de regels zijn in F1 bij vlagen niet logisch.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Chiemel:

En bij virtual dan weer niet. Dat er iets niet klopt met de regels is dit seizoen wel gebleken. Ze moeten er echt even goed over nadenken. 

Wat ik misschien nog wel de meeste gekke regels vindt is dat een bandenkeuze in een kwalificatie bepalend kan zijn voor de banden in de race. Sowieso wel benieuwd naar de geschiedenis van de bandenontwikkeling. Enige onderdeel die hetzelfde is voor alle teams? 

 

Hopelijk komt er niet één of gek addertje onder het gras nog na de wedstrijd. 

Tot Pirelli reden ze met verschillende banden. Schumi reed altijd met Bridgestone. McLaren bijvoorbeeld dan weer met Michelin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...