Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei La Pulga:

Bij formule 1 café (Jezus Paul, wat een kutbron) gaven ze aan dat de Vries vandaag op de simulator zat bij Mercedes de hele dag (voor wat het waard is hoor). Ik zou zelf de keuze niet zo 1,2,3 kunnen maken. Denk dan toch Williams/ Mercedes als ze goede perspectief bieden. Ben benieuwd wat dit met de verstappen hype doet, eigenlijk is er geen ruimte voor nog een Nederlander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Arezo:

Bij formule 1 café (Jezus Paul, wat een kutbron) gaven ze aan dat de Vries vandaag op de simulator zat bij Mercedes de hele dag (voor wat het waard is hoor). Ik zou zelf de keuze niet zo 1,2,3 kunnen maken. Denk dan toch Williams/ Mercedes als ze goede perspectief bieden. Ben benieuwd wat dit met de verstappen hype doet, eigenlijk is er geen ruimte voor nog een Nederlander.

 

Altijd ruimte voor een 2e Nederlander toch... Zal alleen in een Williams wat minder aandacht krijgen dan Max. Misschien wel goed voor Nyck. Kan die lekker rustig wennen aan F1 en dan op termijn Hamilton vervangen bij Mercedes als stroman naast Russel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-9-2021 om 13:13 zei 19CH98:

 

Je maakt nog steeds een denkfout bij het eerste. Pitten onder (V)SC is altijd een voordeel in vergelijking tot pitten tijdens de groene vlag.

 

Even een mathematisch voorbeeld:

Stel de tijd die je doet om over de baan van pit ingang naar pit exit te rijden is X seconden. Via de pit is het dan X + Y seconden. Je verliest dus Y seconden door via de pits te rijden in plaats van over de baan. ((X + Y) - X = Y)

Wanneer er een (V)SC komt dan moet iedereen gas terugnemen dus is de tijd die je over de baan rijdt van pit ingang naar pit exit is niet X maar X + Z seconden. Via de Pit is de tijd die je nodig hebt om van pit ingang naar pit exit te rijden nog steeds X + Y. Je verliest dus in dit scenario nog maar Y - Z seconden door via de pits te rijden in plaats van over de baan ((X + Y) - (X + Z) = Y - Z).

 

Wat betreft dat tweede snap ik wat je zegt maar inderdaad hebben alle 10 de teams dus uitgerekend dat dat risico het waard is. En ik kan mij niet voorstellen dat alle rekenwonders van de teams ernaast zitten. 

 

 

Die van Aston Martin en Red Bull afgelopen weekend dus wel.

 

Verder snap ik nog steeds wat je zegt, maar volgens mij mis je dat het niet alleen om afstand/tijd gaat, maar ook om posities. En omdat de onderlinge posities achter de SC (dit is anders bij de VSC) kleiner worden, omdat iedereen zich gaandeweg achter de SC verzamelt, kan dit dus ook verkeerd uitpakken. Je ziet (of zag?) toch geregeld coureurs posities verliezen bij een SC-pitstop, zonder dat het verknalde pitstop betreft. Het klopt dat je minder tijd verliest. Maar de onderlinge tijdsverschillen tussen je concurrenten worden ook kleiner. En dus kun je minder tijd, maar meer posities verliezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ElMarcos:

Hebben ze de band met Ferrari verbroken? Want De Vries zit toch ook bij Toto in de stal?

 

Volgens mij is met de allerlaatste deal tussen Sauber en Alfa besloten dat Ferrari geen zeggenschap meer zou hebben over wie er in een stoeltje komt.. Pin me er niet op vast, maar dit meen ik ergens gelezen te hebben :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat je post van gisteren waarheid wordt, erg jammer. Williams gaat naar mijn mening meer meedoen dan dit jaar. Enige mogelijkheid is nog Alfa Romeo voor de Vries (of Vettel moet ineens stoppen o.i.d.). Je zag aan de kwali van Giovinazzi dat er wel iets mogelijk is in een Alfa. Zou leuk zijn voor hem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet niet dat Albon al podia in de F1 achter zijn naam heeft staan en in zijn 2e seizoen F2 boven De Vries eindigde. Zonder Oranje bril zie ik geen reden om voor De Vries te kiezen boven Albon. Maar goed, ik hoorde tijdje geleden van jullie dat Giovinazzi ook weggaat bij Alfa Romeo dus dan mag je daar nog op hopen. Ik blijf echter van mening dat er in de huidige F2 grotere talenten zitten dan De Vries. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

De FIA stimuleert wel dat kampioenen in de F1 een kans moeten krijgen en de Vries is kampioen in de F2 en de FE. Dus ik ben erg benieuwd waar hij nu nog naar toe kan. Alleen nog Alfa volgens mij. De rest is al klaar.

Dat heb ik nu al meerdere keren gelezen maar ben wel benieuwd hoe ze dat stimuleren, weet jij dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei 19CH98:

Vergeet niet dat Albon al podia in de F1 achter zijn naam heeft staan en in zijn 2e seizoen F2 boven De Vries eindigde. Zonder Oranje bril zie ik geen reden om voor De Vries te kiezen boven Albon. Maar goed, ik hoorde tijdje geleden van jullie dat Giovinazzi ook weggaat bij Alfa Romeo dus dan mag je daar nog op hopen. Ik blijf echter van mening dat er in de huidige F2 grotere talenten zitten dan De Vries. 

 

Los van de Nederlandse bril vind ik De Vries ook een gavere coureur om naar te kijken. Albon is een timide verlegen ventje, ook in zijn rijstijl vaak. De Vries is meer bravoure, zowel in de pers als in zijn auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei 19CH98:

Vergeet niet dat Albon al podia in de F1 achter zijn naam heeft staan en in zijn 2e seizoen F2 boven De Vries eindigde. Zonder Oranje bril zie ik geen reden om voor De Vries te kiezen boven Albon. Maar goed, ik hoorde tijdje geleden van jullie dat Giovinazzi ook weggaat bij Alfa Romeo dus dan mag je daar nog op hopen. Ik blijf echter van mening dat er in de huidige F2 grotere talenten zitten dan De Vries. 

Albon heeft ook al laten zien dat hij er in een snelle auto niks van kan. Als je dan toch kwaliteit wilt gaan vergelijken, laat iedereen dan lekker 8.000 rondjes oid testen in een Mercedes. Ben je direct van dat gezeik af. Als je kampioen wordt in zowel de F2 als in de FE, dan lijkt me toch dat je op basis van kwaliteit een kans zou moeten verdienen. En dat is dan even los van marketing/sponsortechinsche redenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei delichris:

Dit kon dan wel eens een bijzondere start worden aanstaande zondag er van uitgaande dat Hamilton op pole start en Max dan tweede is.

 

Ik vermoed dat Bottas in het begin Hamilton er voorbij laat gaan en Max dan zo lang mogelijk gaat tegenwerken. Hamilton zal dan met gemak die sprintrace winnen én pole pakken voor zondag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Mordurette:

 

Ik vermoed dat Bottas in het begin Hamilton er voorbij laat gaan en Max dan zo lang mogelijk gaat tegenwerken. Hamilton zal dan met gemak die sprintrace winnen én pole pakken voor zondag. 

 

Dat maakt dan niets uit qua uitslag aangezien Bottas naar achteren verdwijnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...