Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Nja, de kritiek gaat dan vooral over zijn voetballende kwaliteiten. Maar Barca speelt onder Valverde sowieso al verre van tiki-taka voetbal, dus je kan je afvragen in hoeverre dat echt uit zou maken. Volgens veel van hen teert hij slechts op doelpunten, maar ja, als je die blijft maken en ook nog eens op behoorlijk mooie wijze maak je het als spits je trainer toch vrij lastig.

Het grootste 'prooi' was echter Rakitic en die is er nu dan uit. Met hem had het ook te maken met voetballend vermogen, dat hij enkel balletjes terug en breed speelde en dat hij defensief nog weleens zijn man liet lopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nja, Suarez scoort ze toch wel wat mooier. Blijft ergens wel zonde dat hij toen naar Barca is gegaan. Natuurlijk heeft hij het goed gedaan en heeft hij onwijs veel gescoord, maar bij Liverpool was hij echt een ongekend fenomeen. Een attractie. Als hij ergens was gaan spelen waar net als bij Liverpool hij ook dé man was en hij veel vrijheid genoot, weet ik zeker dat we hadden gesproken van Ronaldo, Messi én Suarez.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei PJHoutman:

Tweede telde toch? @Rogier.

30 minuten geleden zei Rogier.:

Die Luuk de Jong :-D Scoort 'ie twee keer, worden ze bijna allebei afgekeurd. Ondanks alles dat er omheen gebeurde was dit toch wel gewoon hands. Is ook eens gelukkig.

Maar hij had niet mogen tellen eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontzettend benieuwd naar hoe Barcelona eruit gaat zien vanavond. Zou me niet verbazen als we zoiets gaan zien in balbezit, een soort verkapte 4-4-2 / 3-5-2, met Frenkie normaal gesproken op de plek van Puig. Alba lekker de flank bestrijden en Roberto hoog aan de rechterkant het middenveld ondersteunend, waar Busquets tussen Lenglet en Pique gaat komen. Maar is natuurlijk wel de eerste wedstrijd, dus niet gek als hij wat minder risico neemt en gewoon 4-3-3 gaat spelen.

image.png.1336927c7abf005ff52ffa2cafb1ab7e.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op basis waarvan verwacht je deze namen en dit systeem?

Ik weet niet exact wie fit is en wie niet, maar het lijkt mij toch eerder in zijn stijl passen om met een echte vleugelspeler te beginnen. Rakitic in de basis zou toch wel een farce zijn. Als die coach zo van mooi voetbal zou houden als die zegt, weet hij ook dat Rakitic geen optie meer is. Nog een wonder dat die überhaupt bij de club zit.

Verder speelt Semedo natuurlijk altijd op rechtsachter en verwacht ik een basisplek voor Vidal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Rogier.:

Die Luuk de Jong :-D Scoort 'ie twee keer, worden ze bijna allebei afgekeurd. Ondanks alles dat er omheen gebeurde was dit toch wel gewoon hands. Is ook eens gelukkig.

Die eerste had al niet eens afgekeurd mogen gaan worden. De Jong werd namelijk eerst vast gehouden en Gudelj doet een stap op zij, terwijl hij naar de bal kijkt. Dat die Real speler dan tegen hem aan loopt kan gebeuren. Luuk kopte hem wel heerlijk binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

Die eerste had al niet eens afgekeurd mogen gaan worden. De Jong werd namelijk eerst vast gehouden en Gudelj doet een stap op zij, terwijl hij naar de bal kijkt. Dat die Real speler dan tegen hem aan loopt kan gebeuren. Luuk kopte hem wel heerlijk binnen.

Haha. Je ziet Gudelj gewoon even z'n hoofd naar links draaien om even te kijken waar Luuk en zijn tegenstander precies lopen en zet vervolgens een stapje naar links om in zijn baan te gaan staan. 

@Zeus meer een beetje fantaseren eigenlijk. Hij houdt natuurlijk van veel voetbal en in aardig wat wedstrijden bij Betis speelde hij met hoge backs en een verdedigende middenvelder die tussen de twee centrale verdedigers in komt te staan. De vraag is vooral of hij Perez of Fati klaar acht om in de basis te beginnen, en zo niet wat hij dan gaat doen. Bij dat laatste houd je eigenlijk iets over dat hier op lijkt, of een Arthur op de flank. Begrijp alleen niet waarom je Vidal noemt, terwijl je het daarvoor over mooi voetbal hebt, beetje tegenstrijdig. Heb Semedo overigens niet vaak zien spelen, dus kan dat moeilijk inschatten.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arthur op de flank lijkt me niet, dan eerder een Puig. Arthur is echt een technische controleur. Zowel Fati als Pérez hebben al wedstrijden gespeeld dit seizoen en op links kan Fati natuurlijk goed uit de voeten. Vidal is best een prima voetballer en onderschept daarnaast veel ballen. Heeft ook nog diepgang in zijn spel gekregen. Dit seizoen begon Barca ook constant beter te voetballen wanneer Vidal erin kwam voor Busquets. Vind het verder vreemd dat je Semedo niet vaak hebt zien spelen want hij is inmiddels al minstens een jaar de eerste keus op rechtsback van Barca.

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Zeus:

Dit seizoen begon Barca ook constant beter te voetballen wanneer Vidal erin kwam voor Busquets. 

Veel meer dynamiek en diepgang inderdaad, snap niet dat hij vaak op de bang begon. 

Mooi om te zien dat Puig gisteren invalt, mooie speler vind ik dat altijd als ik Barca B kijk. Hopen dat Setien ook weer wat meer jeugd durft op te stellen, zijn best wel weer een aantal mooie talenten in de onder 19 en Barca B.

Wellicht kan hij het verblijf van Coutinho bij Barca ook nieuw leven in blazen. Dat zie ik persoonlijk wel graag gebeuren, die gozer is toch veel te goed om uit te lenen of op de bank te zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei cimbomcu:

Granada, Mirandes, Sociedad en Bilbao. Leuke halve finales haha, geen Barca, geen Real, geen Atletico, geen Sevilla en Valencia. Hoelang is dat geleden?

2003, toen waren de halve finalisten Deportivo, Mallorca, Osasuna en Recreativo

Link naar opmerking
Deel via andere websites